20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: 4/4: Newcastle - Chelsea 16:00 (Canal + Sport 1)  (Lest 35124 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Asbjørn

• Kaptein
    • Vis profil
Sv: 4/4: Newcastle - Chelsea 16:00 (Canal + Sport 1)
« Svar #165 på: 05. April 2009, 13:23 »
Skal vi tro Sunday Sun er det de håpløse kjøpene Colo og Xisco som har kostet Wise jobben.

http://www.sundaysun.co.uk/sport/newcastle-utd/newcastle-utd-news/2009/04/05/wise-leaving-despite-alan-79310-23314329/
"Ler og godtar meg over dei er inne som er forbanna på Ashley og Co. No gidde eg ikkje innpå denne tråden meir og lese om alle som meinar Ashley er verdens mest gnitne person, kor KATASTROFE denne sommaren har vore, kor REVVA klubben verte styrt."

Asbjørn

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #166 på: 05. April 2009, 13:28 »

Verte for dumt å sei at Colo er ein av nufc sine største floppar.

Han er Newcastles dyreste forsvarspiller noensinne, og vi må da kunne forvente mer enn en joggende og uinteressert krølltopp. Hva er det egentlig han har gjort for Newcastle bortsett fra å gi dvergen Wise sparken?
"Ler og godtar meg over dei er inne som er forbanna på Ashley og Co. No gidde eg ikkje innpå denne tråden meir og lese om alle som meinar Ashley er verdens mest gnitne person, kor KATASTROFE denne sommaren har vore, kor REVVA klubben verte styrt."

Kesse

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #167 på: 05. April 2009, 13:56 »

Verte for dumt å sei at Colo er ein av nufc sine største floppar.

Han er Newcastles dyreste forsvarspiller noensinne, og vi må da kunne forvente mer enn en joggende og uinteressert krølltopp. Hva er det egentlig han har gjort for Newcastle bortsett fra å gi dvergen Wise sparken?

Det er faktisk håpløst når  vi tenker på spillere som Luque og Viana feks som på ingen måte har bidrat med mer enn Colo. Colo har ikke vært fantastisk for oss, men han har ikke vært SÅ DÅRLIG heller.. Jeg tror faktisk ikke du kan mene at Colo er et dårligere kjøp  enn Luque, for jeg kan ikke se en eneste grunn til at det skal være sant.

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #168 på: 05. April 2009, 14:04 »
Sant, da blir man bare historieløse. Vi har også fått mer igjen for penga for Colo enn for Xisco eksempelvis.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Erlend Simonsen

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #169 på: 05. April 2009, 14:07 »
Jeg har fortsatt full tiltro til Colo. Hvis han får være i klubben og være med på å bygge opp forsvaret så er jeg helt med på det. Colo skal ikke selges, men han skal heller ikke ha klippekort i forsvaret. Jeg kommer til å være kjempe fornøyd med forsvaret den dagen vi faktisk kan benke Colo og ha et godt forsvar.

Da har vi et bra forsvar med en god erstatter på benken! Colo kan bli god over tid, han er ennå relativ ung. Jeg tror også forsvarsproblematikken blir å forsvinne litt etter litt når midtbanen vår blir forsterket.

men jeg er enig i at Colo nå trenger en pause. Men det skal jo si at Colo er vell den eneste mannen vi har i troppen som nå har klart å være skadefri i 2 sesonger?:) samt at han hamstrer ikke kort heller! Så alt i alt, så er det mye bra å spore i mannnen også.
Han kom, ble mett og dett var dett....

Anders

• NewUtd.no
  • Kaptein
  • 1892
    • Vis profil
« Svar #170 på: 05. April 2009, 14:09 »
Jeg er litt misfornøyd med det Colo har levert i år, men ikke så ille at jeg vil kalle det en flopp. Synes han begynte bra, men så har han mistet selvtillit.
Jeg har troa på Colo.
▒▓██ T █ O █ O █ N ██ A █ R █ M █ Y ██▓▒

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #171 på: 05. April 2009, 14:11 »
Det spørs hva du mener med "så dårlig". Han startet med å tape en hodeduell mot Coventry, deretter har han bare blitt verre og verre. Og nå er han en vandrende katastrofe. Jeg vil så gjerne like spilleren. Men det er ikke noe annet ved han, annet enn utseende, som gjør at jeg kan like ham. Og da går det bare ikke. Tabbene hans blir større og større og flere og flere for hver kamp. I går gjorde han intet mindre enn tre strake tabber i forkant av 1-0.

Ja, det er faktisk tre. Han ga rett og slett opp, og gadd ikke løpe tilbake etter å ha tapt den andre duellen. Det er DA han gjør uopprettelig skade. Hadde han gått for en tredje duell i tillegg, kunne han fort ha rettet opp to fæle tabber og unngått baklengs. I stedet gir han opp, og står å ser på at Lampard får score sitt enkleste mål noensinne.

Både første og andre tabbe er mulig å rette opp i etterkant, om han bare har viljen til det. Men etter å ha tapt duellen på 16-meteren, så gidder han ikke mer, og følger ikke Lampard inn. Det er den største tabben av dem alle. For det å følge angripende lags spiller hele veien, er jo en forsvarsspiller ABC. Som forsvarsspiller har du veldig mange muligheter til å rette opp både egne og andres tabber. Men følger du ikke angriperen hele veien inn, så bør du ikke spille i forsvar.

Ergo kan vi vel konkludere med at Coloccini har brukt opp sine sjanser en gang for alle, og at det er på tide å bruke Edgar heller enn Coloccini.
Edgar har i det minste ungdommelig pågangsmot, om ikke annet.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

Kesse

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #172 på: 05. April 2009, 14:17 »
Med SÅ DÅRLIG, mener jeg at han ikke er tidenes flopp i Newcastle, at han ikke har brukt opp sine sjanser og at det ikke er hans skyld at vi taper hver kamp.

Ja, han har gjort noen grove tabber i det siste å trenger noen kamper på benken. Men aldri om jeg ville startet med Edgar i midtforsvaret før han.

Forhåpentligvis kommer Colo tilbake sterkere neste år, for det er heldigvis en del fans som har trua på han.

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #173 på: 05. April 2009, 14:20 »
Tidenes flopp i Newcastle er han ikke. Men han nærmer seg Luque og Viana faretruende at the moment.
Og ja, jeg vil heller se Edgar enn Colo i midtforsvaret.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

ratatosk

• Midtbaneanker
  • Sunt pueri pueri, puerilia tractant
    • Vis profil
« Svar #174 på: 05. April 2009, 14:24 »
Jeg for min del, velger å gi Colo mere tid før jeg dømmer han til tidenes flopp!
Forhåpentligvis blir neste sesong (uansett divisjon) mye mindre turbulent på alle måter enn denne sesongen har vært, og da håper jeg Colo kan spille seg opp på det nivået de aller fleste vet at han faktisk har i seg.
Har nok ikke vært den enkleste sesongen å tilpasse seg nytt land, ny kultur, nytt språk, ny(e) managere, ny klubb osv.
sunt pueri pueri puerilia tractant

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #175 på: 05. April 2009, 14:29 »
La oss si det slik. Klarer ikke Colo rette opp inntrykket av seg selv iløpet av denne sesongen, eller neste, så er han uansett ikke materiale for oss dersom vi har ambisjoner om å kjempe der oppe igjen - noe vi i utgangspunktet har.
Så er det bare å håpe at Colo har noe av det Butt har i seg, og klarer vinne tilbake tillit og tro blant fansen.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

Erlend Simonsen

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #176 på: 05. April 2009, 15:37 »
men føler du ikke Kristoffer at han kan være en spiller som kan være god å ha i bakhånd? Hvis Colo blir skadet nå så har vi Cacapa i bakhånd... Jeg vil ikke selge unna Colo i sommer uansett hvordan han gjør det, for klarer vi å forsterke me noen som er bedre en Colo... Så vil jeg ha Colo i backup hvis noen blir skadet.

Vi trenger bredde og sikkerhet i klubben, det vil vi ikke få hvis ikke vi gir spillerne tid. Colo vil kunne være en bra squad player hvis vi skal klatre på tabellen:) mener jeg ihvertfall :)
Han kom, ble mett og dett var dett....

nufc4life

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #177 på: 05. April 2009, 15:41 »
Colo ligner mer og mer på en backup spør du meg.. Får ingen god følelse når han står igjen som bakerste mann med ballen.. Men må nok få litt mer tid til å vise seg fram.. Men han blir nok en hit i CC.. :-\

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #178 på: 05. April 2009, 15:43 »
Selvfølgelig skal Colo få mer enn bare denne fæle sesongen til å bevise hva han er god for!
Men jeg ser ikke noen vits i å beholde Colo som noe som helst dersom han ikke takler nivået.

Espen84

• Benkvarmer
  • **
    • Vis profil
« Svar #179 på: 05. April 2009, 16:30 »
satans irriterende å se jobbinga til Colo etter han mister ballen.. han kunne like så godt lagt seg ned på matta!! UFF!!!!