20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Holder Newcastle seg i PL, evt hvem rykker ned??  (Lest 85859 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Frode

• Kaptein
    • Vis profil
Sv: Holder Newcastle seg i PL, evt hvem rykker ned??
« Svar #225 på: 28. April 2009, 18:40 »
Vi skapte TRE målsjanser!
En til hver av spissene våre. Det optimale hadde vært 9! Tre til hver av dem!
Et minimum hadde vært seks. To til hver av dem. Men med tre målsjanser skal du ha utrolig flaks og effektivitet for å score mål. Selv om sjansene er så store som bare det.

For noe forbanna tull!
Vi skapte 3 nesten 100% sjanser, ihvertfall 2 av dem var det! I tillegg så hadde vi noen meget farlige og gode skudd som virkelig satte James på prøve, spesielt skuddene til Duff og Guthrie. Også Smith viste skuddvilje uten å få til å treffe målet. Vi hadde også noen gode headinger, spesielt èn jeg nærmest så inn i nettmaskene, men Viduka viste at spensten ikke er hans store styrke.

PS! Viduka hadde jo flere gode muligheter igår! I første omgang nikket han ballen over mål fra 5-6 meter, nesten utrolig å ikke presse den ned under tverrliggeren. Det var også et skudd som Viduka forandret retning på men som han var litt for treg til å følge opp å pirke over målstreken (dette var kansje den største). I 2. omgang ble han jo spilt herlig igjennom av Owen, men en slapp avslutning midt på James er ikke bra nok. Den siste jeg kommer på er når James fomler et innlegg rett ned i bena på Viduka som igjen reagerer litt sent og ikke rekker å tuppe ballen i mål.

Vil også få med at jeg ikke mener Viduka var dårlig igår, bare litt utur, uflaks og lite kamptrening hindret han i å komme i målprotokollen. Vi så jo hvor mye Viduka betydde for laget da han gikk av banen. Carroll var langt dårligere til å holde på ballen og finne gode løsninger, og det var etter at Viduka gikk ut vi mistet litt av trykket.

Erlend Simonsen

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #226 på: 28. April 2009, 19:46 »
nå spillte vi jo imot et lag som lå nede i en 451 formasjon og produserte minimalt framover, så det er vanskelig å skape enormt mye imot dem... jeg synes vi hadde noen gode sjangsers, og skammen ligger mest i at vi ikke fikk flere, men at vi ikke satt dem.
Han kom, ble mett og dett var dett....

lgrinde

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #227 på: 28. April 2009, 20:20 »
Et minimum hadde vært seks. To til hver av dem. Men med tre målsjanser skal du ha utrolig flaks og effektivitet for å score mål. Selv om sjansene er så store som bare det.

Og når man mangler selvtillit, trenger man ekstra mange sjanser. Tre sjanser på hjemmebane er en vits.
Uansett motstander. Uansett hvor dårlig man ligger an.

Du kan fan meg ikkje ha sett kampen. Ferdig med den saken.

JcVik

• Benkvarmer
  • **
    • Vis profil
« Svar #228 på: 28. April 2009, 20:42 »
Matematisk ska Newcastle holda plassen: Mackems og Boro(har vanskelige kampar igjen) tar 0 poeng på siste 4. Newcastle tar 5 poeng(Boro 3,Fulham 1, Villa 1). Toon 36p Mackems 35p Boro 31p WBA 31p.

mine utrekningar i ett excel dokument:

http://rapidshare.de/files/46930685/Newcastle_beheld_plassen.ods.html

KingKev

• Supersub
    • Vis profil
« Svar #229 på: 28. April 2009, 20:56 »
Tror det blir uhyre jevnt, og som Shearer så tror ikke jeg dette blir avgjort før i siste serierunde. Jeg anser W.B.A og Middlesbrough som fortapt, selv om det selvsagt kan skje under. Kampen om å unngå den siste plassen vil stå mellom Newcastle, Hull og Sunderland. Og jeg tipper det hele blir avgjort på målforskjellen. La oss se litt på de siste kampene til hver av lagene:

Hull følgende lag:

Aston Villa (b): Villa er totalt ute av form, men normalt så tar de denne. Jeg tipper Villa vinner med 2 mål.

Stoke (h): Stoke har ingenting å spille for. Tipper Hull tar 3 poeng i en skikkelig knokkelkamp.

Bolton (b): Bolton har også lite å spille for, og har antageligvis i teorien sikret plassen før denne kampen. Tipper likevel Bolton vinner med 1 mål.

Man U (h): Uff og uff. Her vet jeg ikke hva jeg skal tro. Man U har trolig allerede vunnet ligaen, og Hull har alt å kjempe for. Tror Ferguson er såpass profesjonell at ManU vinner denne.

Sunderland har følgende lag:

Everton (h): Uavgjort.

Bolton: (b): Bolton vinner.

Pompey (b): Uavgjort.

Chelsea (h): Chelsea vinner.

Newcastle har disse:

Liverpool (b): Alt annet et tap er en gedigen bonus. Tipper tomåls tap.

Boro (h): Vi vinner.

Fulham (h): Vi vinner.

Aston Villa (b): Vi taper.

Dersom det skulle ende slik vil NUFC, Hull og Sunderland ende på 37 poeng. Men Newcastle vil ha den beste målforskjell. Hull har den dårligste målforskjell og vil gå ned. Er ikke så hakkende urealistisk at vi skal greie oss. Det ser ikke SÅ håpløst ut, og før eller senere så må jo det snu. Men det avhenger av flere ting:

- Først og fremst av vi gjør jobben selv. Seier i de to hjemmekampene er et MUST.

- Bolton blir et nøkkellag for vår videre skjebne som topperieklubb. De skal møte BÅDE Hull og Sunderland, heldigvis hjemme.

- Hvor mye gidder Chelsea og ManU i siste serierunde borte mot hhv. Sunderland og Hull?

Det blir en fryktelig sesongavslutning.....

Panzer Stormo

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #230 på: 28. April 2009, 21:56 »
Matematisk ska Newcastle holda plassen: Mackems og Boro(har vanskelige kampar igjen) tar 0 poeng på siste 4. Newcastle tar 5 poeng(Boro 3,Fulham 1, Villa 1). Toon 36p Mackems 35p Boro 31p WBA 31p.

Bare kjipt det var et open office-dokument...
Bobby Robson:
"We didnt underestimate them ,they just were a lot better then we thought"

http://www.last.fm/user/Panzer_Stormo/

JcVik

• Benkvarmer
  • **
    • Vis profil
« Svar #231 på: 28. April 2009, 22:45 »

Trur du kan åpne det i excel...

Panzer Stormo

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #232 på: 28. April 2009, 22:53 »

Trur du kan åpne det i excel...

Funka ikke her...
Bobby Robson:
"We didnt underestimate them ,they just were a lot better then we thought"

http://www.last.fm/user/Panzer_Stormo/

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #233 på: 28. April 2009, 23:19 »

For noe forbanna tull!
Vi skapte 3 nesten 100% sjanser, ihvertfall 2 av dem var det! I tillegg så hadde vi noen meget farlige og gode skudd som virkelig satte James på prøve, spesielt skuddene til Duff og Guthrie. Også Smith viste skuddvilje uten å få til å treffe målet. Vi hadde også noen gode headinger, spesielt èn jeg nærmest så inn i nettmaskene, men Viduka viste at spensten ikke er hans store styrke.

PS! Viduka hadde jo flere gode muligheter igår! I første omgang nikket han ballen over mål fra 5-6 meter, nesten utrolig å ikke presse den ned under tverrliggeren. Det var også et skudd som Viduka forandret retning på men som han var litt for treg til å følge opp å pirke over målstreken (dette var kansje den største). I 2. omgang ble han jo spilt herlig igjennom av Owen, men en slapp avslutning midt på James er ikke bra nok. Den siste jeg kommer på er når James fomler et innlegg rett ned i bena på Viduka som igjen reagerer litt sent og ikke rekker å tuppe ballen i mål.

Vil også få med at jeg ikke mener Viduka var dårlig igår, bare litt utur, uflaks og lite kamptrening hindret han i å komme i målprotokollen. Vi så jo hvor mye Viduka betydde for laget da han gikk av banen. Carroll var langt dårligere til å holde på ballen og finne gode løsninger, og det var etter at Viduka gikk ut vi mistet litt av trykket.

Helt enig!
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #234 på: 29. April 2009, 16:41 »

For noe forbanna tull!

Dette var på det beste halvsjanser, eller nesten-muligheter.
Jeg kaller ikke det målsjanser. Jeg mener fremdeles at vi skapte ekstremt lite mot Pompey. Selv om vi hadde et og annet småfarlig skudd fra distanse, som jeg personlig ikke synes James hadde for store problemer med. Innsatsen mot Pompey var god. Fra samtlige spillere. Men utførelsen var svært dårlig. Og den ble selvfølgelig 10 ganger dårligere da vi byttet ut to av våre aller beste spillere i kampen, Viduka og Butt, og satte inn Guthrie og Carroll. Likevel, vi skapte altfor få sjanser i forhold til det vi bør gjøre når vi sliter sånn som vi gjør med å score. Ja, vi skapte 2 100%-sjanser. Og vi bommet på begge. Men bortsett fra de to sjansene var det altfor mye nesten. Altfor mye i forhold til at vi MÅTTE vinne kampen.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

Grundemaister

• Benkvarmer
  • **
    • Vis profil
« Svar #235 på: 29. April 2009, 18:11 »
Dette er ikke over folkens. Med en god dose optimisme ser jeg for meg at følgende scenarioer kan oppstå/redde oss:

1. Vi tar meget overraskende 1 eller 3 poeng mot Liverpool på Anfield. Delvis fordi Liverpool er ineffektive og delvis fordi troen på gull fikk seg en real trøkk etter Uniteds overbevisende 2-0-seier mot Boro dagen før. Allikevel vil dette gi oss mye sårt tiltrengt selvtillit som vi tar med oss inn i de to neste hjemmekampene. Derfor slår vi både hjelpesløse Boro og hardtkjempende Fulham. Villa borte i siste kamp er ingen uoverkommelig oppgave all den tid Villa har sløst fælt med poengene på hjemmebane, spesielt i det siste. Minst ett poeng i en slik kamp dersom videre PL-eksistens står på spill.

2. Kommer tilbake med dette dersom vi mot formodning skulle tape på søndag  :)

kø1

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #236 på: 29. April 2009, 18:53 »
Liverpool inneffektive?? De har scoret vanvittig med mål i det siste, og vil sannsynligvis skape tosifret antall målsjanser mot oss Søndag. Vi har heller ingen matchvinner i mål som henter frem de utrolige redningene som er så viktig i slike kamper. Liverpool har riktignok sluppet inn mye mål i det siste, men så har ikke vi noen Fabregas, Arshavin, Drogba, Lampard i laget. At den midtbanen vår skal skape noe som helst er bare å glemme. Eneste vi kan satse på er kontringer med farten til Martins og Jonas. Ligge kompakt å panke i bakrommet på Martins er sannsynligvis det eneste vi har som kan skape hodebry mot Liverpool.
BOOM BOOM CHEICK CHEICK THE ROOM

Geir

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #237 på: 29. April 2009, 19:00 »
Det tror jeg også kø1. Martins er vel omtrent den eneste som har noen særlig sjanse mot Liverpools forsvarere da ingen av dem er superraske, desverre har de en offensiv keeper som hindrer mye bakrom for dem. Jeg har enormt lite tro på poeng i denne kampen. Tror faktisk Liverpool dreper oss og vinner komfortabelt.

Frode

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #238 på: 29. April 2009, 23:43 »

For noe forbanna tull!

Dette var på det beste halvsjanser, eller nesten-muligheter.
Jeg kaller ikke det målsjanser. Jeg mener fremdeles at vi skapte ekstremt lite mot Pompey. Selv om vi hadde et og annet småfarlig skudd fra distanse, som jeg personlig ikke synes James hadde for store problemer med. Innsatsen mot Pompey var god. Fra samtlige spillere. Men utførelsen var svært dårlig. Og den ble selvfølgelig 10 ganger dårligere da vi byttet ut to av våre aller beste spillere i kampen, Viduka og Butt, og satte inn Guthrie og Carroll. Likevel, vi skapte altfor få sjanser i forhold til det vi bør gjøre når vi sliter sånn som vi gjør med å score. Ja, vi skapte 2 100%-sjanser. Og vi bommet på begge. Men bortsett fra de to sjansene var det altfor mye nesten. Altfor mye i forhold til at vi MÅTTE vinne kampen.

Tviler på at du så kampen! Guthrie ble ikke byttet inn for Butt, men kom inn for Enrique i første omgang. Jonas kom inn for en halvskadet Butt de siste 15-20 minuttene.
Å kalle sjansene til Viduka for halvsjanser er jo helt på trynet! Man kan ikke forvente å få flere sjanser i løpet av en kamp som spiss enn dette. Alle avslutningene Viduka hadde på mål hadde han fra 13-14 meter og inn til 5-6 meter. Når man får avsluttet så nærme motstanderens mål vil jeg ikke kalle det halvsjanser, men kan gå med på dårlige avslutninger! Enkelte ganger helt upresset i tillegg!!
« Siste redigering: 29. April 2009, 23:45 av Frode »

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #239 på: 29. April 2009, 23:47 »
Enig der Frode. Viduka var vår beste spiss, men hadde han vært 100% fit ville han antakelivis tatt den sleiven til James, blant annet, samt levert avgårde langt bedre avslutninger på de andre store sjansene han fikk.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida