20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Holder Newcastle seg i PL, evt hvem rykker ned??  (Lest 85774 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Mats

• Midtbaneanker
    • Vis profil
Sv: Holder Newcastle seg i PL, evt hvem rykker ned??
« Svar #45 på: 12. Mars 2009, 16:15 »
Jeg tror nok kampen vil stå mellom Boro, Hull og Stoke, om hvme som går ned med West Brom.
Vi har bra nok stall til å klare oss, og jeg krysser fingrene for at dette er mer en klargjort før vi entrer Villa Park.

Så gjennstår det bare å se hvordan det går til neste år!? Hvis ikke drastiske hendelser skjer vil vi gå ned

Jeg tror West Brom og Middlesbrough går ned uansett, og det tredje laget som rykker ned tror jeg enten blir Stoke eller Newcastle.
Muligens Hull også, kommer ann på hvordan kampen dems mot oss ender.
Alan Shearer. Ingen over, ingen ved siden.

Romance

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #46 på: 12. Mars 2009, 16:23 »
En interessant artikkel for de av dere som ikke har lest den ennå:

http://www.teamtalk.com/football/story/0,16368,1780_5037209,00.html

Stemmer med tipset mitt det. Boro, Hull og West Brom
The Woods Are Lovely
Dark and Deep,
But I Have Promisess To Keep,
And Miles To Go Before I Sleep...

ratatosk

• Midtbaneanker
  • Sunt pueri pueri, puerilia tractant
    • Vis profil
« Svar #47 på: 22. Mars 2009, 00:35 »
Given, S.Taylor,Beye,Bassong,Colo,Enrique,Jonas,Duff,Barton,Butt,Guthrie,Owen,Martins.
Ikke alle som er "world class" her, men alikavell ganske fantastisk at denne gjenge faktisk ligger ann til å rykke ned ???

Riktig nok har vi som alltid slitt med mange skader, og vi har noen skadedyr som Ameobi og Geremi, men det skal f... mæ en god gjeng med klovner til for å klare å rykke ned med en såpass god gjeng med fotballspillere.
sunt pueri pueri puerilia tractant

fredd

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #48 på: 22. Mars 2009, 00:50 »
Vi har helt klart bedre spillere enn de andre nedrykkslagene. Likevel ser det stygt ut nå. For all del ingen katastrofe å tape mot arsenal, men sammenligned med de andre nedrykklagene så virker de sterkere enn oss. Pompey har begynnt å vinne med ny manager, Stoke tar de viktge seirene hjemme og Blackburn har fått en oppsving med Big Sam. Vi på vår side har vunnet en eneste kamp i 2009 og nå er vi ikke langt fra april. De andre lagene har en manager på benken med karakter mens vi har Hughton som egentlig ikke vil ha den jobben han har.

MatsNorway93

• Benkvarmer
  • **
    • Vis profil
« Svar #49 på: 22. Mars 2009, 01:32 »
Lukter nedrykk... Problemet iår har vært innstilling, skader og fokus mener jeg. Innstilling til mange av spillerne er katastrofal til tider, skadene ødelegger enormt mye for oss og det dårlige fokus skaper forsvars tabber bakerst som resulterer i mål imot.

Vi scorer ikke når vi får sjansen, men slipper inn med engang motstanderen får sjansen, høres ikke helt riktig ut.

Sogning

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #50 på: 22. Mars 2009, 08:40 »
Ein anna grunn til at alle spillerane har underpresentert er jo ustabiliteten rundt klubben når det gjelder styre og managera. Ashley har øydelagd alt fullstendig.
NUFC kommer ingen veg så lenge Ashley sitter på toppen.

Anders

• NewUtd.no
  • Kaptein
  • 1892
    • Vis profil
« Svar #51 på: 22. Mars 2009, 17:07 »
Jeg føler meg ganske så sikker på at det blir oss, Blackburn eller Stoke som rykker ned. Mackems, Pompey og Hull tror jeg har kvaliteter nok til å holde seg. Og Blackburn har like tøft program som oss herfra og ut, slik jeg ser det..
▒▓██ T █ O █ O █ N ██ A █ R █ M █ Y ██▓▒

Mats

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #52 på: 22. Mars 2009, 17:30 »
Til helgen så taper vi så og si garantert, men derson Stoke og Blackburn skulle vinne, så blir det en luke ned til oss.
Dette blir en jævlig vår.
Alan Shearer. Ingen over, ingen ved siden.

MatsNorway93

• Benkvarmer
  • **
    • Vis profil
« Svar #53 på: 22. Mars 2009, 18:04 »
Det er tett oppover så ingen grunn til å grave seg ned. Sunderland på 14 plass er tre poeng fra oss  ;) Så alt kan skje, men vi er avhengig av de andre lagene og ikke minst oss selv(her ligger det største problemet)!

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #54 på: 22. Mars 2009, 18:15 »
Vi er enda mer avhengig av våre konkurrenter enn oss selv, er jeg redd. Newcastle er det minst stabile laget av samtlige. Men denne sesongen har vi vært stabilt håpløse. Og vi blir enda mer stabilt dårlige for hver kamp som spilles. Derfor må vi håpe at våre konkurrenter driter seg ut. Men jeg er redd det er forsent. Vi har blitt skjøvet under streken nå, og jeg er redd vi er kommet dit for å bli. Jeg vil bli særdeles overrasket og gå inn i en tilstand av sjokk dersom Newcastle IKKe rykker ned denne sesongen. Jeg begynner faktisk å bli seriøst redd for WBA.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

Eirik515

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #55 på: 22. Mars 2009, 18:51 »
http://www.skysports.com/story/0,19528,11678_5084993,00.html kanskje vi får en ny manager, det er noe vi sårt trenger!

MatsNorway93

• Benkvarmer
  • **
    • Vis profil
« Svar #56 på: 22. Mars 2009, 19:35 »
Fortstår hva du mener Joakim, men det er jo først og fremst vi som må vinne kamper nå.

Tar med denne også: http://www.skysports.com/story/0,19528,11678_5085645,00.html
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Sett litt på tabell og terminliste, og prøvd å danne meg et litt bedre bilde av situasjonen.

I neste runde møtes av de som ligger rett over og rett under disse:
1.Blackburn-Tottenham
2.Bolton-Middlesbrough
3.Hull-Portsmouth
4.West Ham-Sunderland
5.West Brom-Stoke
6.Newcastle-Chelsea

Mange av bunnlagene møter lag som ligger noen få poeng over eller rundt. Dette kan bli en viktig runde for Newcastle.
Vi møter Chelsea og kan absolutt ikke regne med poeng, og etter min mening er de andre kampene ganske åpene, så er må vi ha litt flaks(for det har vi mye av).

1. Vanskelig å tippe, Tottenham imponerte med seier over Chelsea, men har en følelse av at Blackburn fort tar seiern. Håper på Tottenham seier, vi tar de uansett ikke igjen...
2. Boro tapte mot Stoke sist, og spilte U med Portsmouth. Bolton tar denne, noe som også vil være bra for oss.
3. Wigan tok en viktig seier(for oss og dem) mot Hull idag, mot Portsmouth kan det egentlig være 50/50, men føler på meg at Hull vil rykke ned.
4. West Ham burde tatt dette, det vil også være best for oss.
5. Viktig at Stoke avgir poeng mot West Bromwich, men vil heller ikke ha 3 poeng til West Brom. Så uavgjort føler jeg hadde vært ideelt.
6. Blir nok tap mot Chelsea som helt sikkert gir maks for seriegull, spesielt etter tapet mot Tottenham. Men så vidt jeg husker har vi ødlagt for dem før, så er jo et lite håp om at vi kan ta poeng her.

I resten av sesongen:
Boro har blant annet, Villa, Arsenal og United igjen. Og selvsagt oss. De har egentlig ikke et veldig lett kampprogram, men med muligheter for å plukke poeng her og der. Ellers har de Bolton(B), Hull(H), Fulham(H), Arsenal(B), United(H), Newcastle(B), Villa(H), West Ham(B). De kan vinne mot Hull, ellers tror jeg det blir uavgjort og tap for Boro.
Blackburn har Tottenham(H), Liverpool(B), Stoke(B), Wigan(H), City(B), Portsmouth(H), Chelsea(B) og West Brom(B). Litt av hvert her, tap mot Liverpool, Chelsea, Tottenham og City er sannsynlig, i tillegg kan de fort avgi poeng mot Wigan. Stoke, Portsmouth og West Brom er kamper som helst kan ende uavgjort.
Stoke har ikke et veldig vanskelig program foran seg, West Brom(B), Newcastle(H), Blackburn(H), Fulham(B), West Ham(H), Hull(B), Wigan(H), Arsenal(B). Stoke har et kampprogram som kan gi noen seiere, og tapene vil komme mot Arsenal(Usikker, pga siste runde og kanskje alt er avgjort da), Fulham og Wigan. Fulham og Wigan kan Stoke fort få poeng mot, men sannsynlig med tap det. West Ham kan de også fort tape mot, resten er da Bromwich, Newcastle og Blackburn. Tror vi tar Stoke, usikker på Blackburn klarer å ta poeng mot dem.
Portsmouth har heller ikke et usannsynlig vanskelig program, Arsenal og United blir tap, resten er mot Hull(B), Bromwich(H), Bolton(H), United(B), Newcastle(B), Arsenal(H), Blackburn(B), Sunderland(H) og Wigan(B). Mange kamper de fort vinner, men også et tap mot Bolton og Wigan kan skje. Portsmouth holder seg nok iår.
Sunderland har West Ham(A), United(H), Hull(H), West Brom(B), Everton(H), Bolton(B), Portsmouth(B) og Chelsea(H). United og Chelsea er sannysligvis tap, Everton vil jeg også si er tap. Hammers er mulig for mackems å slå, det samme gjelder Bolton og Portsmouth. West Bromwich blir nok seier.
newcastle, ja vi har Chelsea(H), Stoke(B), Tottenham(B), Portsmouth(H), Liverpool(B), Boro(H), Fulham(H) og Villa(B). Føler at de to siste hjemmekampene er mulig å vinne og også veldig viktige. Ellers kan vi ta poeng mot Tottenham, og en seier over Stoke og Portsmouth er ikke helt bort heller. Chelsea, Liverpool og Villa blir for vanskelig, men ellers kan vi ta poeng her og der, men da må innstilling og innsatsen økes og være der 1.omg var igår.

Føler at vi ligger litt å henger mellom nedrykk og fortsatt spill i PL, men det er ikke umulig dette. Og alt kan faktisk skje.
« Siste redigering: 23. Mars 2009, 20:12 av MatsNorway93 »

Eirik515

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #57 på: 22. Mars 2009, 22:21 »
bra inlegg, men først og fremst må vi få en ny manager som faktisk har litt taktiske kunnskaper, som kan bedømme ferdigheter. Det er noe som CH ikke kan, når man putter amoebi inn istefor Jonas?? .. uforståelig

MatsNorway93

• Benkvarmer
  • **
    • Vis profil
« Svar #58 på: 23. Mars 2009, 12:03 »
Enig der, men tror vi egentlig bare kan glemme det. Styret med Ashley i front virker ikke som å ha peiling på hvordan de skal skape en god fotball klubb, fansen hører de ikke på og gjør det meste feil.

Sett ovenfor de andre lagene har vi et greit kampprogram som vi fort kan ta en del poeng i. Så slaget er ikke tapt, og nedrykk er ikke noe positivt. Men det kan være akkurat det denne klubben trenger.

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #59 på: 23. Mars 2009, 16:18 »
Sitat fra: MatsNorway93
Føler at vi ligger litt å henger mellom nedrykk og fortsatt spill i PL, men det er ikke mulig dette
Godt sagt.
Det er ikke mulig for oss å holde oss oppe. Godt at du har sett det du også.

Nei, for å være seriøs et øyeblikk. Vi har kamper som vi teoretisk sett skal kunne plukke poeng i. Men per dags dato, hva er det som tilsier at vi skal greie å slå lag som Pompey, Stoke, Fulham og Tottenham?
Vi spiller våre beste kamper mot de aller beste lagene. Men både mot ManU og Arsenal har det endt med tap denne gangen, i motsetning til tidligere hvor vi spilte borte mot Chelsea, og fikk 0-0. Hvor vi spilte borte mot ManU, og fikk 1-1.
Hvem var så manager i disse kampene?
Jo nettopp, Kevin Keegan og Joe Kinnear.
Chris Hughton var sjef for hjemmekampene mot ManU og Arsenal. Vi tapte begge kampene. Til tross for tidvis bra spill, så greide vi ikke å ta vare på den sjansen vi fikk, og vi greide ikke å omspille spill og sjanser i tellende resultat.

Så hva er det da som tilsier at vi med Chris Hughton som sjef, skal kunne klare å slå Portsmouth hjemme, Tottenham borte, Stoke borte og Fulham hjemme? Vi spiller jo våre dårligste kamper mot de dårligste lagene. Det gjaldt også under Joe Kinnear. Så dersom Kinnear kommer tilbake, er det noe som tilsier at vi skal klare å banke Fulham, som tross alt er mye bedre enn oss denne sesongen?
Ja, for det er det vi må. Det er så jevnt, at vi fort kan være avhengig av en veldig god målforskjell. Da har vi ikke råd til å tape med to-tre mål for Arsenal, og bare vinne med ett fattig mål mot Fulham og Portsmouth.

Jeg klarer per dags dato ikke å finne en eneste god grunn til at vi skal klare å holde oss i Premier League. Jeg finner tusenvis av gode grunner til at vi rykker ned. Jeg liker det overhodet ikke. Men jeg har blitt en evig pessimist, og jeg greier ikke å se noen lyspunkt overhodet.

Godt spill, til tross. Vi TAPER kampene.
Det er der den avgjørende forskjellen ligger.

Andre lag er i stand til å ta poeng på mindre gode dager, og vinner når de virkelig har dagen. Vi hadde en meget god dag mot ManU, men vi tapte. Det skyldtes ikke BARE at motstanderen heter Manchester United.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon