20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Holder Newcastle seg i PL, evt hvem rykker ned??  (Lest 85725 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
Sv: Holder Newcastle seg i PL, evt hvem rykker ned??
« Svar #15 på: 08. Mars 2009, 16:56 »
Oops. Der var det jeg som blingsa noe helt forferdelig.
Det var Tony Pulis og Stoke jeg egentlig snakket om.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

Daniel

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #16 på: 08. Mars 2009, 17:13 »
Siste 10 kamper:

Blackburn - 14 poeng
Sunderland - 11 poeng
Tottenham - 11 poen
Stoke - 9 poeng
WBA - 7 poeng
Newcastle - 6 poeng
Boro - 6 poeng
Hull - 5 poeng
Portsmouth - 5 poeng

Are

• Supersub
    • Vis profil
« Svar #17 på: 08. Mars 2009, 17:13 »
Derfor rykker vi ned:

*Ingen tydelig leder som fører til at laget går ut på banen med en plan. Er kun innsats og individuelle ferdigheter som gjør at vi har fått de poengene vi har. Vi spiller ikke som et lag.

*En eier som har gjort mange tabber og som har prøvd desperat å selge klubben, UTEN å lykkes.

*Frustrert og skadeutsatt spillergruppe som hele tiden kjemper i motvind.

*Frustrert og forbannet fans som er lei av kaos og mangel på stabilitet.

*Blant de lagene som kan rykke ned har vi de mest krevende kampene, på papiret.

*Skummelt lik situasjon som Leeds hadde. "Vi har for godt lag til å rykke ned"

Sier selvfølgelig ikke at vi garantert rykker ned, jeg har fremdeles et lite håp, men hvis man ser på listen min så ligger mye til rette for at vi går ned.

3 lag MÅ rykke ned, og per dags dato er jeg forberedt på at PL blir uten Newcastle neste år.

fredd

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #18 på: 08. Mars 2009, 18:39 »
Syntes er skummelt er at vi har to skjebnekamper på bortebane. Borte har vi vunnet kun to kamper til nå. Mot tabelljumbo WBA og Pompey som var i forferdelig form da vi slo dem.

Sogning

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #19 på: 08. Mars 2009, 19:52 »
Resten av sesongen blir eit helvete. Komme til å vere så jævla nervøs kvar einaste kamp. "Gruer meg"
NUFC kommer ingen veg så lenge Ashley sitter på toppen.

MLerbakk

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #20 på: 08. Mars 2009, 21:02 »
Liker å se slik på situasjonen:

Positivt:
- Det er utrolig spennende!
- Gjør hver kamp mer og mer interessant for oss!
- Vil føles som en stor seier om vi berger plassen til slutt.
- Kan gi ny guts i laget foran neste sesong. (There will always be a next season.)

Negativt:
- Vi kan faktisk spille i The Wankership neste år. (Grøss og gru.)
- Vi mister helt utrolig mye mtp. RYKTE, økonomi, spillere og supportere.
- Enkelte kan pådra seg hjerteinfarkt og det som verre er.

Unektelig at de negative sidene ved vår situasjon er langt mer alvorlige enn de positive.

Toralw

• Supersub
    • Vis profil
    • http://www.myspace.com/manifold-bastards
« Svar #21 på: 08. Mars 2009, 21:06 »
tror nik vi holder i år jeg! men vist vi får lignende problemer neste år, rykker vi ned da!
Det e kun to lag for mæ! Begge i svart og hvit! Newcastle United og Rosenborg B.K

www.myspace.com/manifold-bastards

Mats

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #22 på: 08. Mars 2009, 22:03 »
Jeg er nok redd for at vi ikke klarer oss. Vi har vunnet 6 kamper på 28 totalt. Skjønner ikke hvordan vi skal klare å vinne 3-4 kamper når det er 10 kamper igjen. Selvtillitten er garantert ikke på topp, spillerne er nervøse og vi har ingen manager før i April, og da kan det hende skandalen allerede har skjedd. Og verst av alt, vi har skaderamma og savner nøkkelspillere. Vi er dårligere på papiret nå enn hva vi var da vi vant de 6 kampene.
Alan Shearer. Ingen over, ingen ved siden.

kø1

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #23 på: 08. Mars 2009, 22:13 »
Vi har da ikke så mye skader nå...Guthrie og Owen er tilbake i trening nå. Dermed mangler kun Barton og Beye. Så da faller vel hovedargumentet ditt litt bort...?
BOOM BOOM CHEICK CHEICK THE ROOM

Mats

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #24 på: 08. Mars 2009, 22:32 »
Vi har da ikke så mye skader nå...Guthrie og Owen er tilbake i trening nå. Dermed mangler kun Barton og Beye. Så da faller vel hovedargumentet ditt litt bort...?

Joda, men Guthrie og Owen er vel ikke 100% kampklare, og er sikkert ikke i toppform dersom de spiller mot Hull. Og savnet av Beye og Barton er i mine øyne stort, og vi er fortsatt plaget med skader. Men uansett, poenget mitt er at jeg tror vi rykker ned. Er hvertfall stygt redd for det.
Alan Shearer. Ingen over, ingen ved siden.

Ganilsen

• Flaskebærer
  • *
    • Vis profil
    • http://www.nufc.co.uk
« Svar #25 på: 08. Mars 2009, 22:45 »
Det er ingen tvil om at kampen for PL-eksistens blir et rotterace ute like! Det er ingenting som tyder på at den onde trenden skal snu umiddelbart heller. For å sikre overlevelse i den gjeveste ligaen er vi avhengig av å få Michael Owen tilbake, mannen er skadeforfulgt og langt unna hans "career high", men i tospann med Martins kan han dunke inn de nødvendige målene vi trenger.

Noe av det som frustrerer meg så voldsomt med Newcastle er midtbanen vår... Geremi er avdanket, Nicky Butt spiller med alltid hjertet, men karrieren hans er på hell. Så har vi Joey Barton, Kevin Nolan og Danny Guthrie (tre yngre utgaver av Nicky Butt). Gode spillere alle tre, men hvor lik er ikke disse spillerne ? Hardtarbeidende ryddegutter fra merseyside, har en spillestil som gjør at de utsetter seg selv og andre for skader, OG garantister for mange gule og et par røde kort iløpet av en sesong. Alle har forøvrig brukbare skuddføtter, spesielt Nolan har vist dette frem i Bolton. Men det mangler noe kreativt, en slepen tekniker, en midtbane elegant, en ballfordeler... Det er fint å ha en "vaktmester" på banen, men vi trenger en balanse mellom finesse og krigerske egenskaper. En spiller som Fabregas for Arsenal, Neved for Juve... Det virket lovende med en midtbane med Scott Parker og Emre, en britisk kriger og en tyrkisk tekniker, synd det aldri levde opp til de store forventningene. Våre 2 beste midtbane spillere om skadefri må være Barton og Nolan, i mine ører klinger ikke det særlig bra, det blir 2 altfor like spillere. Så mye må gjøres neste sesong uavhengig av hvilken liga vi spiller i.

- Viduka må ut.
- Owen vil vekk, så da får han komme seg vekk.
- Butt synger på siste vers, kan ta et år som benkefyll eller flytte på seg.
- Om Smith ikke plutselig finner formen må han også ut.
- Geremi må ut.
- Ameobi duger ikke.
- Hva er det med Xisco? Er han så elendig at Kinnear gjemmer han bort? Eller får han rett og slett bare aldri sjansen? Om ikke mannen blir å se på fotball banen står sikkert klubber i Spania klar - off you go!

- Viktig å beholde Martins, men om han ikke er motivert må vi slippe ham og finne eg best mulig erstatter.
- God dekning på høyreback når Beye er tilbake, men det trengs en konkurrent til Jose`Enrique på venstre siden.
- Coloccini har vært en skuffelse (i forhold til den verdensklasse spilleren har var), om han ikke ta kontroll på forsvaret må det satses på å bygge et fremtidig stopper par bestående av Bassong og Steven Taylor. Bassong er soleklar, Taylor har ikke tar det steget vi trodde han skulle ta, prestasjonene hans er for ujevn, men som spiller er han fremdeles uferdig og har en del å gå på.
- Håper Krul får matchet seg i oppkjørings kamper og cuper neste sesong, så er han klar når Harper legger hanskene på hyllen.

Slik jeg ser laget for neste sesong :

Harper

Beye - Bassong - S.Taylor/Coloccini - NY SPILLER

Jonas - Nolan/Barton - NY SPILLER - Duff

Martins - NY SPILLER

Forslag angående spillerkjøp :

Venstre back : Gareth Bale, har blitt en jinx for Spurs, har ikke innfridd forventningene, men er en ung og lovende spiller.

Midtbane : Elano fra Man. City, var Citys beste spiller ifjor. I år har han fått atskillig mindre spilletid, den siste tiden har han dukket opp oftere, scort et par mål, men han har sterk konkurannse fra unge Michael Johnson i tilegg til Nigel De Jong og veteran Dietmar Hamann. Stephen Ireland er selvskreven. Tror han forlater skuten om han blir garantert spilletid, om han vil til NUFC er en annen sak.

Spiss : Darren Bent, har våknet til liv den siste tiden i Spurs. Men nå står han igjen bak Pavlyuchenko, Keane og Defor i køen. En spiller som har komplimentære ferdigheter kontra Martins.

Dette er gjerne ikke realistisk, men spillere med PL erfaring jeg mener kunne løftet Newcastle et steg i riktig retning. Spillere som har egenskaper og roller laget trenger, heller enn store navn som trekker publikum og øker draktsalg. (store navn er det jo forsåvidt, men med en plan)

Sist men ikke minst ; Kinnear må ut! Har hatt sansen for Kinnear den tiden han han ledet oss, en karismatisk, underholdene skikkelse som skremmer spillerne til å prestere på banen. Han har gjort en god jobb i klubben, og kan etter sin retur sikkert klare å redde oss fra nedrykk. However - en klubb som Newcastle trenger i sommer en manager for fremtiden. En som har spillernes respekt og i tilegg er flink på det fotball faglige, en som forhåpentligvis får ledet laget i mange sesonger fremover, så la oss håpe klubben finner denne personen.

oway the lads

Jonas99

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #26 på: 08. Mars 2009, 22:50 »
Personlig tror eg at vi klarer oss! Sant nok, vi har et par vanskelig kamper igjen, men vi har også kamper vi kan\bør vinne (Hull, Stoke,Tottenham?,Boro?). Og så skal vi ikke se helt bort ifra at vi tar et par poeng fra de topp4 laga vi har igjen ;) Skal ikke så fryktelig mye til.
Så eg tror at ManU kampen inspirerte gutta nok (positivt), til at vi spiller PL fotball også neste sesong!

Mariusen

• Supersub
    • Vis profil
« Svar #27 på: 09. Mars 2009, 23:50 »
Dette blir utrolig spennende, og det er neste så jeg håper vi berger oss på overtid i siste seriekamp. Som såvidt jeg kan huske er borte mot Villa? Uansett om vi rykker ned eller ei vil jeg følge laget. Håper ikke laget mister støtte om de går ned. Ser på Charlton nå, og ønsker ikke mitt Newcastle der.

Panzer Stormo

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #28 på: 10. Mars 2009, 12:39 »
Kommer til å stå en del psykologi i bildet her. Hadde en ganske god opplevelse mot Manu, hvis dette fortsetter mot Hull greier vi oss. Hvis vi derimot taper mot Hull og går på en smell mot Arsenal så sliter vi. Håper Hughton/Calderwood kan sin idrettspsykologi og kan motivere gutta videre!

Det å få kaptein Owen inn i garderoben igjen kan også være en avgjørende faktor...
Bobby Robson:
"We didnt underestimate them ,they just were a lot better then we thought"

http://www.last.fm/user/Panzer_Stormo/

annern

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #29 på: 10. Mars 2009, 13:52 »
Får håpe at ledelsen forstår at det ikke er det smarteste i verden å gå inn i en lang Pl sesong, med kun 1 alternativ på hver back. Savnet av Beye er stort. Hvis vi ikke rykker ned denne sesongen, så rykker vi ned neste hvis vi fortsetter med politikken til det nåværende styret.

Jeg klarer faktisk ikke å se hvordan vi skal begynne å vinne igjen. Det er greit nokk at owen er tilbake, men hvor lenge varer det? 2 kamper?
(     ""    )
 \   NU  /
   \ FC /
     \  /