20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Newcastle - Man Utd (4/3 2009 20.40 Canal+ Sport 1)  (Lest 56995 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

lgrinde

• Kaptein
    • Vis profil
Sv: Newcastle - Man Utd (4/3 2009 20.40 Canal+ Sport 1)
« Svar #315 på: 05. Mars 2009, 09:48 »
Visste ikkje at Vidic hadde gult frå før, det er jo heilt klar at han tek att på Martins for det kuttet han fekk av Martins tidlegare i kampen. Heilt bevisst. Men men, er jo Scums vi snakkar om.

SveinInge

• Supersub
    • Vis profil
« Svar #316 på: 05. Mars 2009, 09:51 »
du snakker om det frisparket han laga i andre omg etter en corner eller noe? der var d og en situasjon ja faktisk. men den eg snakker om skjedde i første omgang rett etter han hadde fått gult

Thomas

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #317 på: 05. Mars 2009, 10:37 »
Jeg også trodde at det når det først var gitt gult så kan ikke FA sanksjonere i etterkant. Men da jeg så leedskamp tok Beckford og albuet en spiller. Han fikk gult kort men ble i etterkant tildelt 3 kampers karantene. Jeg vet ikke om det er unntak fra regelen når det gjelder voldelig atferd som slag spytting etc?

Jeg hater scum over alt på jord, men det slaget til Talyor var rødt. Men jeg mener også Vidic burde ha røtt. Tror Martins hadde vært gjennom på blank kasse hvis han ikke hadde satt ut foten.

Forøvrig synes jeg Harper burde utmerket seg bedre på begge målene. Skudd rett over hodet skal ikke gå inn. Og på 2. målet burde han ikke sprunget ut og satt ut foten. I stedet burde han ha kastet seg og snappet ballen i føttene på park. Berbatovs avslutningsmuligeht gjorde faktisk at vi unngikk straffe og rødt kort. Bare synd at den ble reddet på strek.

Kesse

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #318 på: 05. Mars 2009, 10:46 »
Det første målet er jo innom Steven Taylor på vei mot mål å skifter retning, vet ikke om han hadde tatt det første skuddet heller, men det blir ikke lett når ballen skifter retning etter at han har kastet seg.

oyvinvo

• Benkvarmer
  • **
    • Vis profil
« Svar #319 på: 05. Mars 2009, 10:52 »
Harper kunne nok gjort en bedre innsats på det andre målet, men det første målet hadde han reddet om ikke taylor hadde endret retning på ballen. Den kom veldig fort.

Når det gjelder å gi taylor straff, så har jo ikke det gule kortet noe å si, ettersom det har kommet frem til lyset at dette kortet kom i anledning taklingen rett etter hendelsen med ronaldo.

Thomas

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #320 på: 05. Mars 2009, 10:52 »
Det første målet er jo innom Steven Taylor på vei mot mål å skifter retning, vet ikke om han hadde tatt det første skuddet heller, men det blir ikke lett når ballen skifter retning etter at han har kastet seg.

Det er sant. Men ballen hadde uansett kommet i hodehøyde. Enten rett over eller litt til høyre. Men harper fikk ikke opp hendene engang.

Kesse

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #321 på: 05. Mars 2009, 11:01 »
http://www.101greatgoals.com/videodisplay/2173113/

Her er forresten målene fra i går.

Synes vi bare kan signe Løvenkrands på en lengre kontrakt, virker som nok et kupp..!

SveinInge

• Supersub
    • Vis profil
« Svar #322 på: 05. Mars 2009, 11:05 »
gi tim krul sjansen sier nå eg. harper tar svært lite han ikke skal ta. er ikke krul god nok, må vi ha ny keeper til sommeren.

Inspector: har ikke fått med meg det leeds greiene og tror det foreløpig må være et unntak fra regelen? men når det er sagt så mener eg at regelverket når det gjelder dette rimelig på tryne sånn det er idag. generelt: en spiller som bør ha rødt, får gult. Han kan da ikke straffes i ettertid for at dommeren har gitt en straff han syntes var passende. Altså der kan en ikke overprøve dommerne. men i motsatt fall, dersom en dommer gir feilaktig rødt kort til en spiller, da kan en plutselig gå tilbake å endre straffen... Det bør jo være sånn at dersom en stor brøler blir begått av en dommer ved enten for mild eller for hard straff så kan en gå inn å endre.
Liverpool-Chelsea for et par uker tilbake er et godt eksempel. Lampard fikk et strengt rødt kort. Sent i kampen plantet bosingwa knottene i ryggen på en liverpool-spiller. Her klarte dommeren på merkelig vis å tildele chelsea frisparket!! Disse situasjonene endte med at lampard fikk sitt røde opphevet og bosingwa kunne ikke straffes pga at dommeren hadde vurdert situajsonen som frispark til chelsea.....

Thomas

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #323 på: 05. Mars 2009, 11:20 »
gi tim krul sjansen sier nå eg. harper tar svært lite han ikke skal ta. er ikke krul god nok, må vi ha ny keeper til sommeren.

Inspector: har ikke fått med meg det leeds greiene og tror det foreløpig må være et unntak fra regelen? men når det er sagt så mener eg at regelverket når det gjelder dette rimelig på tryne sånn det er idag. generelt: en spiller som bør ha rødt, får gult. Han kan da ikke straffes i ettertid for at dommeren har gitt en straff han syntes var passende. Altså der kan en ikke overprøve dommerne. men i motsatt fall, dersom en dommer gir feilaktig rødt kort til en spiller, da kan en plutselig gå tilbake å endre straffen... Det bør jo være sånn at dersom en stor brøler blir begått av en dommer ved enten for mild eller for hard straff så kan en gå inn å endre.
Liverpool-Chelsea for et par uker tilbake er et godt eksempel. Lampard fikk et strengt rødt kort. Sent i kampen plantet bosingwa knottene i ryggen på en liverpool-spiller. Her klarte dommeren på merkelig vis å tildele chelsea frisparket!! Disse situasjonene endte med at lampard fikk sitt røde opphevet og bosingwa kunne ikke straffes pga at dommeren hadde vurdert situajsonen som frispark til chelsea.....

Helt enig. Latterlig at FA ikke etterprøver dommerne oftere hvis sanksjon først er gitt. Etterprøving innebærer jo indirekte kritkk av dommerens opptreden og det vil ikke FA ha noe av. Dermed må fortsatt ta oss til takke med elendige britiske dommere med ølmage som aldri er oppe i situasjonene. Enda verre er det at spillere/lmanager kan bli bøtelagt/utestengt i etterkant for å si sin mening om latterlig dømming. Skjønner godt at dette ikke kan finne sted under kampen, men etter? Dermed rettes det alt for lite fokus mot dårlige avgjørelser fordi de som er oppe i situasjonen (spillere/managere) er redd  for konsekvensene.

Tim S

• Midtbaneanker
    • Vis profil
    • muscleraw.com
Newcastlesupporter siden 1992

Crowo

• Benkvarmer
  • **
    • Vis profil
« Svar #325 på: 05. Mars 2009, 12:39 »
Slik jeg ser det er det vel taklingen på Carrick det dømmes for. Linjemannen reagerer ihvertfall ikke på taklingen på Ronaldo, men han vifter som en gal etter at Carrick er tatt.

Toralw

• Supersub
    • Vis profil
    • http://www.myspace.com/manifold-bastards
« Svar #326 på: 05. Mars 2009, 12:40 »
la meg få sitere Åge Aleksandersen!
-det ligg en main på banen å skrik så hain e heilt villj, da høre vi fra store stå, SPARK`N SÅ`N BLI STILLJ!
Det e kun to lag for mæ! Begge i svart og hvit! Newcastle United og Rosenborg B.K

www.myspace.com/manifold-bastards

André S

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #327 på: 05. Mars 2009, 14:18 »
Hehe. Vært fint om så hadde skjedd ja. Særlig om Ronaldo hadde fått gult kort for filming i tillegg...

Ser VG har vært flinke med børsen sin. Smith og Martins ble belønnet med 4, mens Ryan Taylor fikk 6. Gir mening det...

lgrinde

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #328 på: 05. Mars 2009, 14:23 »
Hehe. Vært fint om så hadde skjedd ja. Særlig om Ronaldo hadde fått gult kort for filming i tillegg...

Ser VG har vært flinke med børsen sin. Smith og Martins ble belønnet med 4, mens Ryan Taylor fikk 6. Gir mening det...

Haha bra børs! Verte jo flau av norske aviser, ingen har fått med seg at det var R.Taylor som dreit på draget og S.Taylor meinar dei skulle vore utvist. Men synst svaret til Steven Taylor er jevla bra sagt ;D
- Du er en elendig fotballspiller, skal Ronaldo ha sagt til Taylor i spillertunnelen.

- Jeg vet, men du er fortsatt stygg.

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #329 på: 05. Mars 2009, 14:26 »
Geremi er alt for treg til å ha som høyreback. Geremi bør ikke spille så lenge der fins andre ledige alternativer. Klarer heller ikke se på hvilken måte Geremi bidrar til et kjappere spille enn hva Barton gjør.
Jeg ble positivt overrasket over Geremi i går, men mannen var fortsatt enormt treig i mange situasjoner - det går mye i sirup. Den mannen må ut sammens med Ameobi og Cacapa i sommer. Når det er sagt var jeg jo mest redd for vår sentrale midtbane, men de overraska meg i går. Smudge ble sliten utover i kampen, men jeg syns han beviste at han kan bidra med mye fremover.
Steven Taylors inngripen var gult, enkelt og greit. La arma rundt eklingens skulder, og eklingen faller som om han har blitt skutt. Synd ikke han fikk gult også.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida