20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Eksamen  (Lest 4453 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Radar

• Midtbaneanker
    • Vis profil
Sv: Eksamen
« Svar #15 på: 28. Feb. 2009, 00:34 »
Jeg fortalte om Newcastle i min Engelsk muntlige framføring (Fikk for øvrig høyeste karakter). Jeg la ikke fram noe spesifikk tema men fortalte om byen, folket, historien om byen og Geordiene. Husk! Sensoren er ute etter å vurdere hvordan du bruker det engelske språket, hvordan du presenterer temaet og hvor stor ordbredden din er. Et godt tips fra meg :

Do NOT go where you are going! Ikke dra inn økonomiske termer i en engelsk framstilling med mindre du er 100% trykk på økonomiske termer. Jeg har jobbet en del år med økonomi på tvers av grenser i Europa og har brukt økonomisk engelsk mye men jeg ville nok slitt med å få en god karakter ved å legge fram et tema som sneier innom en tung del av det engelske språket.

Hva kan du da gjøre? Ikke fortell noe om økonomi om du vil snakke om NUFC. Snakk om følelsene rundt klubben, hvorfor Newcastle er en klubb med dedikerte fans og hva dagens styre gjør med fansen og klubben. Du vil kunne legge fram et enormt spekter av dine engelske kunnskaper uten å rote deg bort i et for tungt område av språket. Jeg har bodd i Newcastle i halvannet år nå og jeg roter meg fortsatt ikke inn i diskusjoner rundt det temaet du initielt la fram.

Bare min mening  :)

Geir

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #16 på: 28. Feb. 2009, 10:04 »
Handler dette primært om økonomi eller om Engelsk?

Radar

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #17 på: 28. Feb. 2009, 12:20 »
Engelsk. Det står i den første posten.

Kesse

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #18 på: 28. Feb. 2009, 13:33 »
Det er engelsk fag, men det skal ha en økonomisk vinkling.

Geir

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #19 på: 28. Feb. 2009, 16:13 »
Var det jeg trodde, i et vanlig engelskfag vil jo kulturen selvfølgelig være viktigst, men ikke her. Hun har antagelig et godt begrepsapparat innen økonomi når det er det hun studerer.

Radar

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #20 på: 28. Feb. 2009, 16:57 »
Ach! Fikk ikke meg meg at det måtte være økonomi innblandet.

Hilde

• Flaskebærer
  • *
    • Vis profil
« Svar #21 på: 01. Mars 2009, 15:14 »
Trenger ikke være en økonomisk vinkling nei. Kan ha om hva jeg vil i grunn. Tenkte bare at newcastles økonomiske situasjon var et greit og spennende tema, men mulig fans o.l er mer givende :P

Kesse

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #22 på: 01. Mars 2009, 18:56 »
hmmm, vi fikk hvertfall beskjed om vi måtte ha en økonomisk vinkling dersom. Men jeg går økonomi da, hvis du går markedsføring feks kan det være anderledes der.