20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Konserter/festivaler!  (Lest 29567 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

alop123

• Midtbaneanker
  • It only takes a second to score a goal...
    • Vis profil
Sv: Konserter/festivaler!
« Svar #120 på: 24. Juni 2012, 18:15 »
Dei pleier vel selge nødlader. mb er det alltid.
Venter i spenning...

Bresken

• Supersub
    • Vis profil
« Svar #121 på: 24. Juni 2012, 23:54 »
haha, kontante spørsmål jeg spurte i går, ja. Skal på hele warmupen. Eller, vi kommer ned èn dag for sent pga danskebåten.

Men har to (tre) spørsmål til:

1. Er det minibank der? Kortet mitt er ødelagt, så må ta ut penger - det fungerer ikke å bruke det i butikker o.l.
2. Bruker om dagen en sånn skikkelig drittmobil fra samsung,,er det mulig å få loadet den der nede? er det noe vits å ta med lader?  :P

Det er massevis av minibanker på East og West camp. Pleier vel å være sånn 4-5 stk på rekke og rad (tips: ikke ta ut midt på dagen, vent til kvelden/natta når folk er drita, køene er enorme ellers). Det er også masse mini-banker inne på festival-området.

Det er ladestasjoner hvor du kan lade mobiler, MP3 osv. Koster 10 spenn eller no, men du må ha lader selv.

plebUTG

• Kaptein
  • skjer
    • Vis profil
« Svar #122 på: 25. Juni 2012, 02:58 »
King. Tar med lader og bankkort da,:)

Men to ting til (siste spm):

1. man kan få kjøpt øl der (bokser/dåser)? eller bare "live" øl på en måte, altså sånn som de fyller oppi en kopp for deg?
2.ser på noen youtube-filmer at det er masse sånn der folk som kler seg ut (super mario,sjeik,rart hodeplagg). hvorfor gjør de det, og hva er greiene der?

Skal på ingen måte kle meg ut for øvrig.

Bresken

• Supersub
    • Vis profil
« Svar #123 på: 25. Juni 2012, 08:45 »
Det er to enorme staller på East og West camp som selger brett med øl på samlebånd! Koster 180 spenn for et brett med 0,33 tror jeg. De selger også en flaske sprit, blandevann og is til 220 spenn der. Det er også noen mindre staller rundt om for å spre det litt ut. Inne på selve konsertområdet selger de halvlitere (for en mye høyere pris riktignok) og mugger.

Når det gjelder de som kler seg ut, så er nok det bare for lættis. Folk er såpass imøtekommende, glade og frie der nede, at de synes det er gøy å gjøre litt sånt ut av det. Det er også slik at mange camper har tema, litt sånn som russetida, og da går gjerne litt føkka kostymer hånd i hånd med det.

Reiser du med mange eller? Hvilket felt tenker dere å campe på?

plebUTG

• Kaptein
  • skjer
    • Vis profil
« Svar #124 på: 25. Juni 2012, 15:28 »
Ja, fantastisk. Hadde ikke orket å tatt med mye øl fra båten eller noe sånt. 

Selv synes jeg det ser blodharry ut med de som skal drive og kle seg ut, men det er kanskje bare jeg som synes.  :P

Vi er fem stk som reiser ned sammen, men vi kjenner en god del flere der nede. Aner ikke hvilket felt vi er på,,tror de andre har kjøpt inngang south1 eller noe, men jeg kjøpte sånn tørr billett som det står "without entrance booking",,..betyr det at jeg kan gå inn hvorsomhelst da? eller må jeg booke om og stresse med det?

Roskilde er slitsomt FØR det starter...

Bresken

• Supersub
    • Vis profil
« Svar #125 på: 25. Juni 2012, 15:46 »
Hehe, på Roskilde har absolutt alle en mentalitet som gjør at du ikke ser to ganger på hvem som går forbi det. Er ingen som tvinger deg til å være blodharry, men det er ingen som ser rart på deg, for å si det sånn.

Entrance-booking gir deg mulighet til å komme inn på festivalområdet fra lørdag kl 18:00, men om du ikke har entrance-booking, må du vente til søndag morgen kl 08:00. Du skrev tidligere at du kommer ned 1 dag for sent, regner med at du kommer på søndag da? I så fall spiller det ingen rolle, og du kan gå inn alle inngangene.

Anbefaler deg å ikke stresse så jævlig, bare du har cash, og tørre klær så er livet bra. Første gangen på Roskilde er heeelt magisk. Du finner ikke mer laidback sted, og samtidig like høy partyfaktor. Bring it on! ;)

plebUTG

• Kaptein
  • skjer
    • Vis profil
« Svar #126 på: 25. Juni 2012, 22:15 »
King! Kommer søndag ja,,så gidder ikke stresse med billetten.  :)

Får bare håpe på fint vær. Regner det alle fem første dagene, så drar jeg hjem den sjette.!

Bresken

• Supersub
    • Vis profil
« Svar #127 på: 26. Juni 2012, 11:42 »
Akkurat nå ser langtidsvarselet greit ut. Litt regn er ikke så ille faktisk. Det er jo sykt digg med sol, men så lenge det ikke høljer ned konstant vil du garantert ikke dra hjem. Det er så jævla kult at man overlever noen regndråper ;)

Noen spesielle artister du skal få med deg eller?

plebUTG

• Kaptein
  • skjer
    • Vis profil
« Svar #128 på: 26. Juni 2012, 16:09 »
På yr.no så det jeg ut som sol hver dag.! :D

Wiz Khalifa (young wild and free.mp3)
Adrian Lux ( )
M83 (midnight city)

Det er vel bare det jeg vet at jeg skal få med meg - resten er egentlig ikke så farlig. Høres rart ut når man drar på festival, men musikken er ikke akkurat grunnen til at jeg drar.  :P

Bresken

• Supersub
    • Vis profil
« Svar #129 på: 26. Juni 2012, 16:53 »
Dukker vel fort opp på et par av de konsertene jeg også tror jeg. Har litt samme tankegangen. Etter 5 år på rad er det ikke musikken som får meg til å dra på nytt hver gang. Det er god stemning og null bekymringer.. Dessuten er det jævla mye kul musikk overalt, så du trenger ikke bekymre deg for at det ikke er noen fete konserter for å si det sånn.

Noe av det feteste jeg har sett på Roskilde er konserter jeg aldri hadde dratt på selv. Den råeste noensinne var Teddybears, fyyyyy faen det var konge! Håper på noe lignende i år!

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #130 på: 26. Juni 2012, 22:50 »
Teddybears er et jævla undervurdert band btw.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Bresken

• Supersub
    • Vis profil
« Svar #131 på: 27. Juni 2012, 10:17 »
Helt enig. Jeg digga dem før vi så konserten, men vi var vel en 20 stk, hvorav 17 stakk for å se John Olav Nilsen og Gjengen, mens 3 av oss stakk på Teddybears. Angra ikke et sekund der.

2 trommiser som spilte heelt synkront og tight, pluss at de lagde heftig show med teddybear-hoder, og av alle ting dro de på med muligens den sprøeste gitar-soloen jeg noengang har vært vitne til, på en enorm disco-gitar med 2 halser. Helt latterlig fett

plebUTG

• Kaptein
  • skjer
    • Vis profil
« Svar #132 på: 30. Juni 2012, 14:29 »
stikker nedover nå,,betalte noen dansker for å sette opp telt for oss på god plass i dag så vi slapp å ta tørr buss i mange timer i natt. ankommer i morgen =)

blir sikkert konge!! Kos deg,Breskenking

Bresken

• Supersub
    • Vis profil
« Svar #133 på: 12. Juli 2012, 16:12 »
Når du skrev siste innlegget var jeg møkk dritings i køen! Var det en suksess med dansken som satte opp teltet?

Hva synes du om festivalen generelt sett, og fikk du med deg noen rå konserter?

plebUTG

• Kaptein
  • skjer
    • Vis profil
« Svar #134 på: 12. Juli 2012, 21:44 »
Roskilde var ganske fett, men vi skjønte jo kjapt at vi var den gjengen som hadde planlagt minst. Kom ned dit og fikk beskjed om at teltene våre var stjålet. Kjøpte nye telt, men de sugde - så da det begynte å regne fosset det vann inn.

Våknet opp sjette (?) dagen med helt våt bukse, og da dro vi til Køben og tok inn på hotell i stedet. Han ene fyren besvimte også pga for lite søvn og mye alkohol, så det ble litt bad stemning etter hvert. I tillegg mistet alle mobiltelefonen sin og fire av fem mistet bankkort hvis jeg ikke tar feil.

Men fikk med meg wiz khalifa (10/10,verdens beste) og noe trance-opplegg på felt C. Ellers var det helt konge opplevelse. Fant ut at vi ikke helt var "dressed" for Roskilde når vi møtte opp i pique-skjorter og skjorter første dagen,,så jo ut som retards i folkemengden.

hvordan synes du det var? var du der helt ut?