20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Konserter/festivaler!  (Lest 29816 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Aslak

• NewUtd.no
  • Midtbaneanker
  • Fuglfisken, fuglfisken - fly gjennom skyene
    • Vis profil
    • Godsangerâ„¢
Sv: Konserter/festivaler!
« Svar #75 på: 08. Juli 2009, 23:29 »
Nå har jeg hjemme i kjipe Tromsø igjen, etter en sinnsyk kul tur til Rock Werchter! SINNSYKT fet festival. Litt minus for dyrt øl og kun 3 minibanker fordelt på 75 000 mennesker. 2-3 timers kø på det meste.

Når det gjelder konsertene var det så jævla konge. Torsdagen var Eagles of Death Metal og Oasis de store høydepunktene. Synes Oasis var dritfete live jeg :D Møtte egentlig ingen som syntes det motsatte heller. Killers og Coldplay rett etter hverandre på fredagskvelden var magisk. Sto skikkelig langt fremme, og hadde en av de beste dagene i mitt liv!

Lørdagen var litt skuffende i forhold til de andre dagene. Synes hverken Franz Ferdinand eller Kings of Leon var så sinnsykt bra, men jeg koste meg uansett pga en del øl :)

På søndagen var de store høydepunktene Kaizer Chiefs og Röyksopp. Ble jævla overrasket over hvor bra Röyksopp var live faktisk. Syk bra stemning i teltet, massevis av nordmenn. Tror nasjonalsangen ble sunget 4-5 ganger før konserten. Litt flaut, men gøy å være litt nasjonalistisk også :P Ble  overraske når jeg leste at du Eivind syntes Black Eyed Peas var bra. Vi hadde drikkepause på campen da, hadde ikke akkurat store forventinger til den konserten.

Nå skal det bli greit å være edru en liten periode igjen. Konstant fylla i 10 dager er nok neppe så sunt.
Godsanger?

Twitter: @BjerreP

Eivind

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #76 på: 09. Juli 2009, 12:21 »
Det kan nok tenkes at jeg var litt subjektiv hva Oasis angår, da jeg ikke liker dem noe særlig - syns de er rimelig kjedelige.

Vi satt langt bak på gresset under black eyed peas, men må si at de virkelig klarte å lage et helvetes show! En egen Michael Jackson seanse på nesten 20 min. også...

Andy

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #77 på: 09. Juli 2009, 13:29 »
Fikk gratis ukespass på Quart, men var kun på halve Korn konserten. Maken til drittmusikk!!

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #78 på: 09. Juli 2009, 14:16 »
Se positivt på det, Kristoffer. Har U2 en dårlig dag, så vil det jo uansett være fantastisk i forhold til oppvarmingsbandet. Hadde Kaiser Chiefs varmet opp før en dårlig dag for U2, ville du kanskje fort syntes at oppvarmingsbandet var vel så bra som favorittbandet ditt. Er det en bra konsertopplevelse da?

Hehe. Det hadde ikke skjedd uansett ;)
Korn er møkk ja! Ingen tvil om det!
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Berntsen

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #79 på: 09. Juli 2009, 18:01 »
Syk bra stemning i teltet, massevis av nordmenn. Tror nasjonalsangen ble sunget 4-5 ganger før konserten.

Haha, det der la en stygg demper på misunnelsen. Pinlig. :)

Men fy faen for en setlist på den festivalen der...

Eivind

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #80 på: 09. Juli 2009, 19:53 »
Jeg så to-tre røyksoppsanger, før jeg stakk bort til mainstagen og så Nine Inch Nails, noe jeg absolutt ikke angrer på!

Geir

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #81 på: 09. Juli 2009, 21:10 »
Jeg så to-tre røyksoppsanger, før jeg stakk bort til mainstagen og så Nine Inch Nails, noe jeg absolutt ikke angrer på!

Den er tross alt en no-brainer ;) Bra konsert?

Eivind

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #82 på: 09. Juli 2009, 21:48 »
NiN var det trøkk i, ja! Har hørt svært lite av dem før, så ble positivt overrasket...

Nero The Elder

• Flaskebærer
  • *
    • Vis profil
« Svar #83 på: 23. Juli 2009, 12:35 »
Var på konsert med Satyricon i nærmeste fortid og Frost var faen meg sinnsyk på slagverket. Synes ellers han er den beste trommisen i vår del av verden, mens Lombardo kommer like bak...

Mikael

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #84 på: 23. Juli 2009, 18:45 »
Hoho, Metallica i Forum i Køben i går var genialt! Fantastisk sceneshow, og veldig kult med scenen midt i lokalet, og publikum rundt. Også meget bra arrangement, da det var maks 1 minutt i kø både i inngangen, i baren og på toalettene. Norge, se og lær!
"I have a whole country to conquer. It is a beautiful challenge."
- Hatem Ben Arfa

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #85 på: 28. Juli 2009, 22:28 »
Noen som har lyst på Metallica-billett til Spektrum torsdag? Sitteplass....
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

Geir

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #86 på: 28. Juli 2009, 22:30 »
Lyst ja! Men har jo selvfølgelig ikke mulighet til å dra...:(

Eivind

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #87 på: 29. Juli 2009, 19:33 »
Er det fortsatt Death magnetic? Hvis ikke er jeg interessert!

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #88 på: 29. Juli 2009, 20:29 »
Tror fortsatt det er det..
Den er uansett solgt da nå dessverre!

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #89 på: 03. Aug. 2009, 00:39 »
U2 var helt sykt! Rett og slett helt fantastisk! Sto inne i "the golden circle" midt i smørøyet. Stemninga var på topp fra det øyeblikket Larry åpnet konserten med trommesoloen til avslutninga med Moment of Surrender! Hele greia med 360-grader pluss den enorme scena og skjermen gjorde at en oftest ikke ante hvor man skulle se! De roterende bruene mellom scena og ytre ringen gjorde at The Edge sto rett over meg, og at Bono plutselig hang over rekkverket rett over meg. Var en 2 timer lang orgasme! Angrer aller mest på at jeg ikke fiksa meg svartebørsbilletter til konserten som var dagen etterpå, kunne godt tenkt meg å se den fra sitteplass. Uansett et helt rå opplevelse! Høydepunktene var så mange - men gledelig at noen av sangene fra nyalbumet viser seg å være knallåter i liveformat. Prater da spesielt om Unknown Caller og Moment Of Surrender!
Ingen tvil for meg om at jeg skal se U2 igjen til neste sommer ihvertfall :D