20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: 22/2: Newcastle United - Everton (CANAL+ Sport 1/ CANAL+ Sport HD)  (Lest 56463 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Wroom

• Midtbaneanker
  • "Space-collector"
    • Vis profil
Enrique må bli. Han har spilt seg opp.
Løvenkrands har vært positiv.
Ameobi...Carl Cort...?

Det blir for forutsigbart, prøvde på det, men med høye baller idag. Hva med å slå den til Martins så han kan sette fart selv?

kø1

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
Må sei forsvaret imponerte i dag, alle der bak presterte, Coloccini som har vore ltt svak i det siste ungjekk dei store feila og spelte en bra kamp. Bassong som vanlig konge, og Taylor og Enrique var solid. Spesielt var det kollektive forsvarsspelet bedre enn det har vore på lenge. Eg håpar det er ltt pga Harper er bedre enn Given til å kommunisere der bak, men veit jo ikkje. Ellers synes eg Harper gjorde en god kamp, med en fenomenal matchvinnerredning i første omgang, litt nølande i enkelte situasjonar, men alt i alt godkjent.

Hvorfor fikk Harper kjeft av Bassong i dag, tror du? - Fordi han ikke snakket! Sjelden man har sett slike situasjoner med Given siste årene. Nok en gang, man kan si at det å holde nullen er godkjent, men hva hvis Harper hadde møtt en spiller med farten til Martins da han rykket for sent ut mot Jo, baklengsmål! Hva hadde skjedd hvis det var en spiller med avslutningsegenskaper a la Yakubu, da Rodwell sløste bort en supersjanse etter nok en Harper feil? To baklengsmål! Da hadde dere vært like urolige som meg. Det er FLAKS at vi ikke slipper inn mål i dag på blundere fra Steve Harper. Han har en god redning på headingen fra Yobo, fin refleksredning, det skal han ha.

Er egentlig litt teit å hamre løs på en keeper som holder nullen, jeg ser den, men jeg gjør det allikevel fordi folk ser seg blinde her!
BOOM BOOM CHEICK CHEICK THE ROOM

kø1

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil

Det at jeg påstår at han har lav selvtillitt, er på bakgrunn av at han står inne på streken på 90% av innleggene, også innlegg en keeper skal plukke 10 av 10 ganger, og det er jævla urovekkende for de som skal spille foran han! Kommunikasjonsproblemer med Bassong hadde han også i 1.omg.

Også når Taylor slår det tilbakespillet på slutten, jeg blir minst like irritert på Harper som på Taylor, fordi Harper står inne på femmeteren sin.

Hvis han hadde kommunikasjonproblemer med forsvaret, så er det kanskje ikke så lurt å løpe ut med en gang. Vil du ha selvmål imot? Han avventet, gikk ut, reddet og avverget forsøket. Han sto inne når det var mange i feltet. Også det er kanskje lurt pga. kommunikasjonproblemer som du selv sier. Når han først gikk, så tok han det som var. En keeper må først være trygg på forsvaret for å gjøre slikt. Evt. så kan du jo gjerne se på kamikaze-Jarstein i Rosenborg...

Hadde han stått på 7-8 meter(altså riktig), kunne han bare løpt ut og tatt ballen før Jo kom på den. Selvmål? Tror du har misforstått situasjonen. Kommunikasjonen bak der er keeperen ansvar!!!! Det er keeperen som ser alt på banen. Hva du mener med at keeperen må være trygg på forsvaret sitt, skjønner jeg ikke. Det er keeperen som kommanderer og bestemmer om han går ut eller står på streken. For å summere opp, så har du lite peiling på keepere og deres oppgaver på et fotballag. Men hvis du lurer på noe, så må du bare spørre meg.

Kesse

• Kaptein
    • Vis profil
Eneste jeg har å utsette på Harper i dag var dårlige avleveringer. Jeg satt sammen med flere som har "mobbet" meg fordi vi mistet Given, men de måtte innrømme at de ikke trodde vi hadde en så god andre keeper. Når Harper har fått 10-15 kamper å bli virkelig varm i trøya da er han nok  på topp.. Ikke like god som Given, men en veldig veldig god keeper!

Wroom

• Midtbaneanker
  • "Space-collector"
    • Vis profil

Det at jeg påstår at han har lav selvtillitt, er på bakgrunn av at han står inne på streken på 90% av innleggene, også innlegg en keeper skal plukke 10 av 10 ganger, og det er jævla urovekkende for de som skal spille foran han! Kommunikasjonsproblemer med Bassong hadde han også i 1.omg.

Også når Taylor slår det tilbakespillet på slutten, jeg blir minst like irritert på Harper som på Taylor, fordi Harper står inne på femmeteren sin.

Hvis han hadde kommunikasjonproblemer med forsvaret, så er det kanskje ikke så lurt å løpe ut med en gang. Vil du ha selvmål imot? Han avventet, gikk ut, reddet og avverget forsøket. Han sto inne når det var mange i feltet. Også det er kanskje lurt pga. kommunikasjonproblemer som du selv sier. Når han først gikk, så tok han det som var. En keeper må først være trygg på forsvaret for å gjøre slikt. Evt. så kan du jo gjerne se på kamikaze-Jarstein i Rosenborg...

Hadde han stått på 7-8 meter(altså riktig), kunne han bare løpt ut og tatt ballen før Jo kom på den. Selvmål? Tror du har misforstått situasjonen. Kommunikasjonen bak der er keeperen ansvar!!!! Det er keeperen som ser alt på banen. Hva du mener med at keeperen må være trygg på forsvaret sitt, skjønner jeg ikke. Det er keeperen som kommanderer og bestemmer om han går ut eller står på streken. For å summere opp, så har du lite peiling på keepere og deres oppgaver på et fotballag. Men hvis du lurer på noe, så må du bare spørre meg.

Keeper kan ha så mye ansvar han bare vil. Men hvis forsvaret gjør som en selv vil, så hjelper ikke det allikevel. Jo, det kunne blitt selvmål om forsvarspilleren hadde rukket den først og sendt den forbi en utrusende Harper. Det har skjedd et par ganger i historien. Keeperen ser ting fra sin vinkel, forsvarspilleren fra en annen. Keeper må være trygg på at forsvaret tenker det samme som han. Keeperen bestemmer om han går eller ikke ja. Han bestemte og han reddet. Savner du Given VELDIG? For han hadde ikke tatt den, se bare på kampen mot Liverpool som et eks. Lett av Gerrard, og Given gjorde det samme. Sto inne, enda lenger. Du hakker på Harper bare for å hakke. Tullete!

Still deg i kø1 på noen andre supportersider som alltid har hakket på Given, de gjør det sikkert det samme om Harper etterhvert nå også. Kanskje du blir først?
« Siste redigering: 22. Feb. 2009, 22:05 av Wroom »

Daniel

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
Ja, je, jo, tja torefl. Fra den linken din ser det stygt ut. Jeg synes fortsatt det var mest et uhell, kanskje litt strengt med rødt, men kan forstå at dommeren ga det...
Jeg må bare få spørre deg: Hvis ikke dette er rødt kort, hva er det egentlig som skal straffes på rødt kort da?

Nolan hopper inn med to strake bein og planter begge i leggen på Anichebe. Dette kunne fort ha vært en takling som hadde endt med et brudd for Everton-spilleren.

Panzer Stormo

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
Synes vi bør ta mer tak i at vi ikke er gode nok til å markere på dødballer i mot, istedenfor å hakke på Harper. Glad ikke Cahill var med i dag..
Bobby Robson:
"We didnt underestimate them ,they just were a lot better then we thought"

http://www.last.fm/user/Panzer_Stormo/

Kesse

• Kaptein
    • Vis profil
Ja, je, jo, tja torefl. Fra den linken din ser det stygt ut. Jeg synes fortsatt det var mest et uhell, kanskje litt strengt med rødt, men kan forstå at dommeren ga det...
Jeg må bare få spørre deg: Hvis ikke dette er rødt kort, hva er det egentlig som skal straffes på rødt kort da?

Nolan hopper inn med to strake bein og planter begge i leggen på Anichebe. Dette kunne fort ha vært en takling som hadde endt med et brudd for Everton-spilleren.

Jeg er enig i at det var rødt.

Men det var ikke en takling som fortjener den "lynsje" stemningen noen prøver å dra igang til her. Nolan kom seint inn i taklingen, gjorde en feil og fikk rødt. Ferdig med den saken...

Øyvinden

• Kaptein
    • Vis profil
Det som er ekstra synd med det røde kortet er at vi no sannsynligvis kjem til å spele dei 3 neste kampane med Smith/Geremi sentralt sammen med Butt, noko som kan komme til å bli fatalt. Ryan Taylor spelte vel en del sentralt i dag og synes egentlig han klarte seg bra, han er ihvertfall en av våre bedre teknisk, kanskje han bør ta seg av den rollen. Desverre er eg redd vi kjem til å få sjå mykje til den frykta duoen Butt/Smith som vi vel ikkje har hatt altfor stor suksess med tidlegare.

kø1

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil

Keeper kan ha så mye ansvar han bare vil. Men hvis forsvaret gjør som en selv vil, så hjelper ikke det allikevel. Jo, det kunne blitt selvmål om forsvarspilleren hadde rukket den først og sendt den forbi en utrusende Harper. Det har skjedd et par ganger i historien. Keeperen ser ting fra sin vinkel, forsvarspilleren fra en annen. Keeper må være trygg på at forsvaret tenker det samme som han. Keeperen bestemmer om han går eller ikke ja. Han bestemte og han reddet. Savner du Given VELDIG? For han hadde ikke tatt den, se bare på kampen mot Liverpool som et eks. Lett av Gerrard, og Given gjorde det samme. Sto inne, enda lenger. Du hakker på Harper bare for å hakke. Tullete!

Still deg i kø1 på noen andre supportersider som alltid har hakket på Given, de gjør det sikkert det samme om Harper etterhvert nå også. Kanskje du blir først?
[/quote

Du aner jo ikke hva du snakker om!! Den situasjonen i dag er totalt annerledes enn den ved Gerrard, da kom jo Gerrard førende med ballen mot Given, skjønner ikke at du kan sammenligne de to situsajonene. Er det mulig!?! Keeperen er sjefen bak der, og tar beslutningene. Da skal forsvarerne gjøre det keeper ber om, verre er det ikke! Samarbeid er viktig, og noen ganger kan forsvaret hjelpe keeper, men ikke i slike situasjoner som vi så i dag.

Hvorfor skulle jeg hakke på Harper bare for å hakke?? Dessuten er det du som nevner Given, og ikke jeg. Men siden du trekker han inn, så kan jeg fortelle deg det at Given hadde stått ute slik han pleier å rukket den ballen før Jo hadde fått touchet den. Det er sånn toppkeepere som Van der Saar, Reina, Cech og Given gjør. Du sier at Harper bestemte og reddet, problemet er at han bestemte seg for sent og sto feil plassert....må jeg trøkke det inn i skallen din? Eller forstår du!??

Daniel

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil

Jeg er enig i at det var rødt.

Men det var ikke en takling som fortjener den "lynsje" stemningen noen prøver å dra igang til her. Nolan kom seint inn i taklingen, gjorde en feil og fikk rødt. Ferdig med den saken...
I mine øyne er det ikke noen takling. Jeg har sett situasjonen mange ganger nå og synes den er stygg, meget stygg. Han hopper inn med kraft i leggen på Anichebe. Jeg blir kvalm.

Og jeg kan banne på at de fleste hadde vært fra seg av hat hvis dette hadde skjedd MOT en Newcastle-spiller.

Kesse

• Kaptein
    • Vis profil
Det store spørsmålet for min del er vel, "Var det med overlegg?". Jeg tror ikke han gjorde det med vilje, ergo så mener jeg at et rødt kort med tre kamper utstengelse vil være det riktige. Verken mer eller mindre..

Mats

• Midtbaneanker
    • Vis profil
Herregud. Harper holdt nullen i dag, det er det som betyr noe. Han hadde til og med en klasseredning i første omgang.
Steve Harper er en meget god keeper, ferdig med saken.
Alan Shearer. Ingen over, ingen ved siden.

Benson

• Kaptein
    • Vis profil
Virker rart om det ikkje var med vilje men uansett så bør det bli fleire kamper for den der. Provoserende takling uansett ka lag ein heier på, vil ein ikkje sjå slikt på bana.
Mike Ashley killed the soul of Newcastle United FC [04.09.2008]

Daniel

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
0 skudd på mål, 0 cornere og 0 offsider. Det er fasiten vår fra dagens kamp! :P