20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: 22/2: Newcastle United - Everton (CANAL+ Sport 1/ CANAL+ Sport HD)  (Lest 56241 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

André S

• Kaptein
    • Vis profil
Harper spilte overhodet ikke en god kamp. Han hadde et par feil som egentlig er katastrofale! Den første er den corneren han ikke går ut og plukker, hvor Rodwell er nær scoring - reddet på strek. Situasjon to er når han står inne på streken og Jo kommer igjennom, Harper lager en farlig situasjon med at han står feil. En god keeper hadde stått ute og plukket ballen uten vansker. Han er generelt dårlig på utspill og igangsetting, og veldig feig i feltet. Det virker som han har lav selvtillitt, eller er han ikke bedre?? Hvis han ikke er bedre, så må vi bare prøve noe annet etter min mening.

Vi har jo vært bortskjemt med Super-Shay i en årrekke. I forhold til ham er jo alle keepere i Premier League dårlig. Harper er nok ikke den beste keeperen i PL, men å si at han er dårlig mener jeg blir helt feil. Han har jo vært temmelig solid i alle kampene i år...

torefl

• Midtbaneanker
    • Vis profil
"Nolan 6. Gjør en god kamp helt til han blir utvist. Synes rødkortet var ganske strengt. Nolan går ikke bevisst inn for å skade Anichebe, og han står så og si stille når han utfører taklingen."

Her er jeg uenig. Han hopper nærmest inn i taklingen og den er i tillegg grusom. Idiotisk takling! Kanskje Nolan ikke ønsker å møte gamleklubben.

Litt overilt i kampens hete kanskje, men han må jo gå inn i den taklinga da. Etter min mening er det en helt vanlig takling, med et uheldig utfall... Greit nok at han blåste frispark på det, men noe rødkort mener jeg aldri det var. Synes taklinga til Ryan Taylor i starten av kampen var styggere, og der ble det ikke frispark en gang...

Er du seriøs??????

Se reprisen her du. Det er så jævla stygt!

kø1

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
Og reddet han ikke begge situasjonene kanskje? Slik en keeper skal!

Han reddet ikke den første(redning på strek av R.Taylor?), men den andre situasjonen reddet han. Men som keeper handler det like mye om å avverge situasjoner, avverge farligheter og det gjør ikke Harper. Vi hadde skikkelig tur som ikke slapp inn mål i de to situasjonene. Hvis du mener Harper gjorde som en keeper skal i de to situasjonene, så tar du veldig feil.
BOOM BOOM CHEICK CHEICK THE ROOM

Wroom

• Midtbaneanker
  • "Space-collector"
    • Vis profil
Mener han reddet den? Var vanskelig å se, begge var på ballen.

Jo kommer jo igjennom fordi at forsvaret gjør feil. Harper er litt passiv i situasjonen for å ikke selge seg fullstendig. Mulig han står litt inne, men Alonso lobbet tross alt over han fra 50 meter. Han har det kanskje i minnet?

En keeper skal i utgangspunktet ikke være en sweeper. Det er strengt tatt forsvaret som skal avverge situasjoner og farligheter. Keeperen skal redde forsvaret hvis så ikke skjer. Litt småfeil på hvor han står og utspark hvor det strengt tatt ikke er noen å spille tid fortjener ikke å gi han to karakterer ned alene. Han spiller en jevn kamp. Noen gode redninger og noen små feil som ikke er fatale og som ellers han ikke hadde hatt skyld i.

Sogning

• Kaptein
    • Vis profil
ok kamp med tanke på utvisninga, syns vi var bra i 1.omgang, mens vi i andre omgang legger oss bakpå, natuligvis ettersom vi er en mann mindre. Everton skaper ikkje mye store sjanser i 2.omgang fordi vi er gode bakover. Eg er fornøyd med kampen eg.
NUFC kommer ingen veg så lenge Ashley sitter på toppen.

kø1

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
Mener han reddet den? Var vanskelig å se, begge var på ballen.

Jo kommer jo igjennom fordi at forsvaret gjør feil. Harper er litt passiv i situasjonen for å ikke selge seg fullstendig. Mulig han står litt inne, men Alonso lobbet tross alt over han fra 50 meter. Han har det kanskje i minnet?

En keeper skal i utgangspunktet ikke være en sweeper. Det er strengt tatt forsvaret som skal avverge situasjoner og farligheter. Keeperen skal redde forsvaret hvis så ikke skjer. Litt småfeil på hvor han står og utspark hvor det strengt tatt ikke er noen å spille tid fortjener ikke å gi han to karakterer ned alene. Han spiller en jevn kamp. Noen gode redninger og noen små feil som ikke er fatale og som ellers han ikke hadde hatt skyld i.

Selvsagt skal en moderne topp keeper være en sweeper bak forsvaret sitt. Keeperrollen har vokst, og handler like mye om feltarbeid som det å redde skudd. At Harper skal ha Alonso målet i bakhodet, da er han ihvertfall en dårlig pro.

geordie-olav

• Kaptein
    • Vis profil
    • http://Newutd.com
Jeg syns du overdriver og svartmaler, Kø1. Han klarte å holde nullen og gjorde en grei figur med et par gode redninger. Han får helt klart godkjent fra meg. Ingen er perfekte, og man kan virkelig ikke forvente at Harper skal være på Given-nivå.

Når det gjelder utspill og igangsetting synes jeg faktisk Harper er bedre enn Given. Og Given var heller aldri spesielt god når det gjaldt feltarbeid i forhold til andre PL-keepere, mye pga høyden antakelig. Og jeg tviler på at Given var noe særlig tess når det gjaldt å kommunisere med forsvaret. Uansett hvilke forsvarspillere vi hentet inn, så var de liksom aldri helt dugelige i Newcastle. Forsvaret var liksom alltid en flokk med uorganiserte sauer... kanskje pga mangelen på en god gjeterhund?

Det jeg prøver å si er at selv ikke Given var perfekt, så hvordan kan vi da forvente at Harper er det?

Harper er god nok for PL. Han har god erfaring og virker trygg. Syns heller ikke det virker som han har lav selvtillit som Kø1 påstår. Men han er nok et godt stykke unna keepertoppen i PL, og hvis vi vil tilbake i Europa må vi nok styrke samtlige ledd - også keeperplassen. Men keeperplassen er egentlig det som uroliger meg minst for tida...

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
Hvis ikke keeper er i stand til å fungere som sweeper vil det være helt umulig for forsvaret å stå høyt i perioder av kampen.
Det har vært et stort problem i RBK i mange år, før Jarstein kom inn, og ble utskjelt fordi han er så offensiv, og dermed risikerer å bomme noen ganger. Uansett Harper er god, men han er ikke i nærheten av Shay Given, og nettopp derfor var det på ingen måte optimalt at Harper fikk ny kontrakt, mens Given ble solgt.

Harper har litt flaks i dag, og blir reddet av lagkameratene ved flere anledninger. Har også en stygg bomtur i feltet, som heldigvis ikke får konsekvenser. Godt forsvarsspill i dag. Det er vel det eneste lyspunktet.

Jeg har til gode å se et godt bilde av taklingen til Nolan. Alle de reprisene jeg har sett tyder på at dette var en helt ordinær takling, som vi ser hundretusener av i hver eneste runde av PL. Jeg ser bare ikke hva som var så stygt. Men det er godt mulig at jeg ikke har fått sett gode nok bilder av taklingen. Hvis noen har en videolink til taklingen, så setter jeg pris på det. Men ut fra det jeg har sett, så skal ikke Nolan ha så mye som et gult kort engang. For meg ser det ut som han prøver å ta ballen, men er litt for sein, og på en eller annen merkelig måte greier han å skade Everton-spilleren. Men hvordan han greier det, har jeg til gode å se.

Jeg forbanner meg fremdeles over at Løvenkrands presterte å bomme. Forferdelig dårlig av en spiss jeg hadde store forhåpninger til etter debuten. Men i dag er han helt forferdelig dårlig, men likevel flere verdenshav bedre enn Shola Ameobi. Uten at det skal så mye til.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

André S

• Kaptein
    • Vis profil
Ja, je, jo, tja torefl. Fra den linken din ser det stygt ut. Jeg synes fortsatt det var mest et uhell, kanskje litt strengt med rødt, men kan forstå at dommeren ga det...

kø1

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
Jeg syns du overdriver og svartmaler, Kø1. Han klarte å holde nullen og gjorde en grei figur med et par gode redninger. Han får helt klart godkjent fra meg. Ingen er perfekte, og man kan virkelig ikke forvente at Harper skal være på Given-nivå.

Når det gjelder utspill og igangsetting synes jeg faktisk Harper er bedre enn Given. Og Given var heller aldri spesielt god når det gjaldt feltarbeid i forhold til andre PL-keepere, mye pga høyden antakelig. Og jeg tviler på at Given var noe særlig tess når det gjaldt å kommunisere med forsvaret. Uansett hvilke forsvarspillere vi hentet inn, så var de liksom aldri helt dugelige i Newcastle. Forsvaret var liksom alltid en flokk med uorganiserte sauer... kanskje pga mangelen på en god gjeterhund?

Det jeg prøver å si er at selv ikke Given var perfekt, så hvordan kan vi da forvente at Harper er det?

Harper er god nok for PL. Han har god erfaring og virker trygg. Syns heller ikke det virker som han har lav selvtillit som Kø1 påstår. Men han er nok et godt stykke unna keepertoppen i PL, og hvis vi vil tilbake i Europa må vi nok styrke samtlige ledd - også keeperplassen. Men keeperplassen er egentlig det som uroliger meg minst for tida...

Drit i å sammenligne med Shay, det er fullstendig irrelevant iom at han ikke spiller for oss. Det jeg er opptatt av er hvordan Harper presterer, og det er ikke spesielt tilfredstillende, dessverre. Det at Shay er dårlig til å dirigere forsvaret er bullshit, absolutt tåpelig...måtte bare legge til det.

Det at jeg påstår at han har lav selvtillitt, er på bakgrunn av at han står inne på streken på 90% av innleggene, også innlegg en keeper skal plukke 10 av 10 ganger, og det er jævla urovekkende for de som skal spille foran han! Kommunikasjonsproblemer med Bassong hadde han også i 1.omg.

Jeg overdriver og svartmaler ikke, men jeg ser Harper gjøre store feil i dag, og det bekymrer meg. Også fordi han hadde en dårlig kamp mot WBA. Nå holder han nullen, men Harper skulle bidratt til at Everton fikk færre sjanser til å score i dag. Det er beinharde krav, men det er sånn det skal være. Også når Taylor slår det tilbakespillet på slutten, jeg blir minst like irritert på Harper som på Taylor, fordi Harper står inne på femmeteren sin.

Hvis ikke keeper er i stand til å fungere som sweeper vil det være helt umulig for forsvaret å stå høyt i perioder av kampen.

Helt korrekt.

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
Jøss, der var det en link jeg hadde oversett. Fra denne vinkelen ser det jævlig stygt ut, og om det var det dommeren så, så skjønner jeg at han ga rødt. Men på det opprinnelige bildet, så ser du at Nolan kun er ute etter å ta ballen. Men han legger nok kanskje litt vel mye sjel i det.
Men Anchiebe ruller jo rundt i en halvtime han også da. Det var ikke akkurat sånn at han ble så stygt skadet som Arteta.

Harper skal ha for én veldig god redning på streken, og for å ha stoppet Jo eller hvemdetnåvar på vei alene mot mål. Men bortsett fra det var ikke Harper veldig rock solid. En grei kamp totalt sett, men på ingen måte feilfri.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

André S

• Kaptein
    • Vis profil
Litt overivrig var han nok. Pappa mente det var feilaktig rødt kort, og pappa har som kjent alltid rett :)

Øyvinden

• Kaptein
    • Vis profil
Må sei forsvaret imponerte i dag, alle der bak presterte, Coloccini som har vore ltt svak i det siste ungjekk dei store feila og spelte en bra kamp. Bassong som vanlig konge, og Taylor og Enrique var solid. Spesielt var det kollektive forsvarsspelet bedre enn det har vore på lenge. Eg håpar det er ltt pga Harper er bedre enn Given til å kommunisere der bak, men veit jo ikkje. Ellers synes eg Harper gjorde en god kamp, med en fenomenal matchvinnerredning i første omgang, litt nølande i enkelte situasjonar, men alt i alt godkjent.

Wroom

• Midtbaneanker
  • "Space-collector"
    • Vis profil

Det at jeg påstår at han har lav selvtillitt, er på bakgrunn av at han står inne på streken på 90% av innleggene, også innlegg en keeper skal plukke 10 av 10 ganger, og det er jævla urovekkende for de som skal spille foran han! Kommunikasjonsproblemer med Bassong hadde han også i 1.omg.

Også når Taylor slår det tilbakespillet på slutten, jeg blir minst like irritert på Harper som på Taylor, fordi Harper står inne på femmeteren sin.

Hvis han hadde kommunikasjonproblemer med forsvaret, så er det kanskje ikke så lurt å løpe ut med en gang. Vil du ha selvmål imot? Han avventet, gikk ut, reddet og avverget forsøket. Han sto inne når det var mange i feltet. Også det er kanskje lurt pga. kommunikasjonproblemer som du selv sier. Når han først gikk, så tok han det som var. En keeper må først være trygg på forsvaret for å gjøre slikt. Evt. så kan du jo gjerne se på kamikaze-Jarstein i Rosenborg...

bjørni

• Kaptein
  • Angel of the North!!!
    • Vis profil
Jeg er ikke spesielt bekymret for Steve i målet, men er enig i at ikke alt han gjorde var like bra. At han ikke plukker ned innlegg er nok en sannhet med modifikasjoner Kø1.
Jeg håper vi ikke selger Enrique, at vi gir bort Shola til veldedighet, at Hughton blir fratatt roret og at Løvenkrands snart er overflødig. I tillegg skjønner jeg ikke hvordan vi skal greie å utnytte farten til Oba, når vi ikke slår ballen i bakrommet?