20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: 22/2: Newcastle United - Everton (CANAL+ Sport 1/ CANAL+ Sport HD)  (Lest 56246 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Vegard9

• Midtbaneanker
    • Vis profil
Jeg ser ingen grunn til å forandre backrekka vår, og håper vi spiller med S. Taylor på back!
Jeg er også usikker på om det å benke Duff er det rette. Han har vært god i det siste og jeg håper han fortsetter trenden!
Men, jeg vil heller ikke benke Ryan Taylor, nettopp pga. en dødelig fot! Bare det å ha den mannen på banen, kan vinne kampen for oss!

Enden på visa blir at jeg støtter laget som ble satt opp på forrige side. Med Martins og Duff på topp!
Håper Smith kommer inn iløpet av kampen, og jeg gleder meg til å se ham i aksjon igjen!  :)
Jeg tror Smith kan bli viktig for oss i de resterende kampene. Han jobber som en helt, og kan skape store vanskeligheter for forsvarerne..

Romance

• Kaptein
    • Vis profil
Jeg tror nok det blir dette laget:

Harper
R.Taylor-Colo-Bassong-Enrique
Jonas-Nolan-Butt-Duff
Martins-Ameobi

Godt nok til å slå Everton? ja, hjemmekamp, jeg vil tro dette holder..
The Woods Are Lovely
Dark and Deep,
But I Have Promisess To Keep,
And Miles To Go Before I Sleep...

Thomas

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
Jeg tror nok det blir dette laget:

Harper
R.Taylor-Colo-Bassong-Enrique
Jonas-Nolan-Butt-Duff
Martins-Ameobi

Godt nok til å slå Everton? ja, hjemmekamp, jeg vil tro dette holder..

Så lenge du bytter ut Ameobi med Carroll eller Krants ja! Men å bruke Ameobi innebærer at vi i realiteten stiller med 10 mann mot evertons 11 :D

Romance

• Kaptein
    • Vis profil
Laget jeg tror.. Ikke nødvendigvis håper på. Drømmestarten min hadde da inneholdt Duff på topp istedet for Ameobi. R.Taylor inn på kanten for Duff, og S.Taylor på høyrebacken ;D

The Woods Are Lovely
Dark and Deep,

Thomas

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
Laget jeg tror.. Ikke nødvendigvis håper på. Drømmestarten min hadde da inneholdt Duff på topp istedet for Ameobi. R.Taylor inn på kanten for Duff, og S.Taylor på høyrebacken ;D

Har sett Duff på topp og det har ikke fungert særlig bra. Jeg foretrekker nok RTaylor på back. Vi trenger innleggene.  Butt stinker og har vært grusom de siste kampene. Hva med å trekke Duff inn og slenge Krants på kant og Carroll på topp. Med butt og Nolan sentralt blir det for lite fart dessverre.

Romance

• Kaptein
    • Vis profil
jeg mener vi bør demme opp for Arteta, og dette gjør vi maskimalt med Butt og Nolan sentralt. De stenger han såpass at han ikke får rom til spillet sitt. Dermed må vi satse på vingspill, hvor f.eks Duff og Jonas kan brilliere. Dette så klart med Ameobi/Andy på banen, så vi har en sterk spiss i boksen... Mulig Løva og Martins blir litt smått der fremme
The Woods Are Lovely
Dark and Deep,

Thomas

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
Du har et poeng der Romance. Men Butt har vært grusom i det siste. Han var for treig mot WBA og da tror jeg neppe han klarer å gjøre det bedre mot en klassespiller som Arteta. Vi har ikke lag til å ligge bakpå og kontre. Tror vi kommer best ut med å spille vårt eget spill, sette everton under press. Med Butt på banen blir vi for treige sentralt. Da er vi prisgitt vingspillet vårt. Og innleggene fra Duff og Jonas har ikke vært de beste. Vi trenger en på midten med fart som kan skjære gjennom evertons midtbaneledd og få forsvaret til å støte. Da åpner det seg flere alternativer.

kø1

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
Du har et poeng der Romance. Men Butt har vært grusom i det siste. Han var for treig mot WBA og da tror jeg neppe han klarer å gjøre det bedre mot en klassespiller som Arteta. Vi har ikke lag til å ligge bakpå og kontre. Tror vi kommer best ut med å spille vårt eget spill, sette everton under press. Med Butt på banen blir vi for treige sentralt. Da er vi prisgitt vingspillet vårt. Og innleggene fra Duff og Jonas har ikke vært de beste. Vi trenger en på midten med fart som kan skjære gjennom evertons midtbaneledd og få forsvaret til å støte. Da åpner det seg flere alternativer.

Jeg skjønner hva du mener, men hvis du vet hvordan Everton spiller så vet du at det ikke er løsningen. Som oftest spiller Everton med en veldig dyp sentral midtbanespiller. Svakhetene til Everton er på backene hvor de har Hibbert og Baines. Hibbert er suspendert mot oss tror jeg, usikker på hvem som stepper inn. Mellomrommet mellom forsvaret og midtbanen er Everton altså veldig gode til å stenge av, så løsningen mot Everton som også kommer til å ligge lavt blir å komme rundt på kanten. Så får vi håpe Martins er på topp foran målet til Everton.
BOOM BOOM CHEICK CHEICK THE ROOM

Thomas

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
Godt poeng det kø1. De er vanvittig sterke sentralt. For å utdype mitt argument litt til: Ved at midtbanespilleren bryter gjennom så må da forsvaret til everton støte, ergo kommer det i ubalanse. Og selv om det sannsynligvis ikke vil være lurt å prøve å tre ballen gjennom sentralt kan da spilleren spre ballen videre til vingenesom jeg tror da vil ha større muligheter for å legge inn eller komme rundt backene.
Som jeg har nevnt før: Bare se på Gerrard. Forserer gjennom midtbaneleddet, legger ut til ving, får innlegget tilbake og dundrer ballen i nettet fra rundt 16meter.

Hvis alle angrep skal starte hos vingene blir det en mye enklere jobb for everton fordi alle rekkene bak ballen. Med Butt sentralt er vi fullstendig avhengig av at backene kommer rundt vingene og hjelper de. Og den dimensjonen mangler vi med Baye ute. Med en mobil midtbane har everton flere faktorer å ta hensyn til enn med en immobil Butt som jokker rundt midtbanesirkelen. Nolan klarer glatt å fylle den def. rolle Butt er tiltenkt, tror jeg.

Wroom

• Midtbaneanker
  • "Space-collector"
    • Vis profil
Så lenge Butt og Ameobi ikke spiller, så er det nesten det samme hvem vi stiller med!

Til og med Jonas kunne jeg hatt på midten istedenfor Butt. LuaLua på kant.

Eivind

• Kaptein
    • Vis profil
Å, herre. At folk ikke kan skjønne at vi MÅ ha en stabilisator som Butt på midten?! Noe annet ville vært selvmord! Selv om Butt ikke er verdensklasse, så er han den desidert beste spilleren vi har på denne plassen, og må spille.

Thomas

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
Å, herre. At folk ikke kan skjønne at vi MÅ ha en stabilisator som Butt på midten?! Noe annet ville vært selvmord! Selv om Butt ikke er verdensklasse, så er han den desidert beste spilleren vi har på denne plassen, og må spille.

Fullstendig uenig. Selvsagt enig at vi trenger en stabilisator på midten, men jeg mener glatt at Nolan kan fylle den rollen. Butt har vært castles desidert dårligste i flere kamper i det siste. Og som nevnte ovenfor: Når han gang på gang ble for treig mot pl's dårligste lag så tror jeg neppe han kommer til å bli særlig bedre mot et godt lag som everton. Han har jo begynt omtrent å gi bort mål til motstanderen med unødvendig crossere og farlige tilbakespill.

Wroom

• Midtbaneanker
  • "Space-collector"
    • Vis profil
Når han stort sett gjøre mere feil enn rett, så vil ikke jeg kalle det en stabilisator. Så, da kan man for meg fint bytte ut han.

Daniel

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil

Fullstendig uenig. Selvsagt enig at vi trenger en stabilisator på midten, men jeg mener glatt at Nolan kan fylle den rollen. Butt har vært castles desidert dårligste i flere kamper i det siste. Og som nevnte ovenfor: Når han gang på gang ble for treig mot pl's dårligste lag så tror jeg neppe han kommer til å bli særlig bedre mot et godt lag som everton. Han har jo begynt omtrent å gi bort mål til motstanderen med unødvendig crossere og farlige tilbakespill.
Nolan er langt i fra flink nok til å ta den defensive jobben. Det samme med Guthrie og det samme med Barton. Det så vi bare mot WBA hjemme. Det er trist å si det, men Butt er viktig i laget før vi får inn en erstatter.

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
Jeg er HELT enig med Eivind! Jeg skjønner ikke hvordan folk klarer kun å se skogen for bare blåbær her i denne saken.
Nolan er IKKE en stabilisator - Nolan er en box-to-box-spiller som skal ta løpene inn i boksen når vi angriper. Nicky Butt skal holde tilbake. Nicky Butt er utrolig i duellspillet, langt bedre enn Nolan. Alle veit at Butt ikke er verdensklasse lengre som anker, men han er fortsatt en viktig spiller - og jeg klarer ikke se at samtlige av våre siste managere kan ta så feil mens dere har rett her. Butt gjør feil ja, men jeg tør slettes ikke si at han gjør noe mer feil enn sine medspillere.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida