20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Owens erstatter  (Lest 49977 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Mats

• Midtbaneanker
    • Vis profil
Sv: Owens erstatter
« Svar #225 på: 14. April 2009, 16:16 »
Synes ikke Owen har lik spillerstil som det Shearer hadde. Eneste likheten jeg ser er at Owen har mista hurtigheten sin, og hurtighet var jo aldri Shearers sterkeste side. De var ganske like i huet også, begge var og er smarte både på og utenfor banen. Men der mener jeg all likhet stopper. Shearer var en kriger, han blødde for laget. Han var EKSTREMT sterk, og knuste ALLE i lufta, til og med det finske fjellet til Liverpool. Shearer hadde vanvittig harde og kontante avslutinger, og hadde evnen og hjernen til alltid og nå ballen før motstanderen.
Var akkurat som om han alltid forutså situsjoner. Han var ikke rask, men var alltid først på ballen. Forskjellen på Owen og Shearer mener jeg er stor.
Begge to er smarte, men synes de er to helt forskjellige spillertyper. Shearer var en leder helt utenom det vanlige. Det var noe eget med Shearer.
Alan Shearer. Ingen over, ingen ved siden.

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #226 på: 15. April 2009, 15:48 »
Vel, jeg forbeholder meg retten til å stemme deg ned.
Ja, Shearer var en Leder, med stor L. Han var ligaens beste hodespiller, og en råsterk okse. Men der ligger i mine øyne den eneste åpenbare forskjellen mellom Shearer og Owen. Begge to er fotballsmarte. Begge to har scoringer som sitt fremste varemerke. Greit nok, der Shearer skjøt hardt og kontant, så er nok kanskje Owen litt "finere" på det, om en kan si det sånn. Men likevel, Owen er også den typen som lukter sjanser som ingen andre gjør. Han er alltid på rett plass til rett tid, og selv om han ikke lenger er noe hurtigtog, så får han lett et par meter på sine oppassere, rett og slett på grunn av taktisk klokskap, og det at han "lukter" sjansene før de dukker opp. Owen beveger seg veldig godt i feltet. Og er flink på link up-play sånn generelt, selv om han løser det på en annen måte enn Kong Shearer gjorde.

Likevel, i det store og hele mener jeg Owen som spisstype ikke er så rent ulik Kongen, og jeg ser derfor absolutt ingen god grunn til at Bellamy og Owen ikke kan danne en bortimot like god duo, som Bellamy gjorde med Shearer.

Det er det som er poenget. Ikke Owen vs. Shearer.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

Abel

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #227 på: 15. April 2009, 16:09 »
Slik Owens karriere har utviklet ser jeg på han som en spiller uten ekstremferdigheter. Han har dessverre mistet den enorme farta han hadde tidlig i karrieren, han er ikke sterk i kroppen eller spesielt sterk i duellspillet. Men han har evnen til å score mål, problemet er at han ikke lenger evner å skape sjanser selv, han er avhengig av at laget setter han opp i gode avslutningsposisjoner. Dessverre har ikke dette skjedd de siste sesongene. For avslutteren Owen er det ingen som tviler på, jeg tror han hadde bøttet inn mål i klubber som Manu, Chelsea og Arsenal.
Jeg synes heller ikke Owen er en leder sammenlignet med Shearer, men han er en profesjonell spiller man alltid kan stole på gjør sitt beste. Men Alan Shearer var noe helt spesielt.

Jeg har mer tro på Owen bak spissene i 433 enn som spiss i 442, han kommer rett og slett ikke til nok sjanser og han har vist seg som en god tilrettelegger tidligere. Kombinasjonen Carroll-Martins med Owen like bak tror jeg kan bli meget bra.
an sparker ikke Bobby Robson??

kø1

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #228 på: 15. April 2009, 16:44 »
Joakim; Likhetene mellom Owen og Shearer innenfor motstanderens 16 meter. Begge er dødelige avsluttere og smarte i bevegelsene sine. Det som gjorde Shearer så god sammen med Bellamy er jobben Shearer gjorde med å vinne de viktige hodeduellene og å kjempe med mann i rygg. Dette har ikke Owen ovehodet!! Det kan ikke sammenlignes med den jobben Owen gjør lavere i banen, hvor han stort sett møter og slår støtte eller ut på kant. Owen har ikke egenskapene til å vinne duellene og stusse gjennom en stikker til angrepspartneren. Owen klarer heller ikke å holde unna en stopper med mann i ryggen, til det er han ikke sterk nok i forhold til en mann som Shearer. Så jeg skjønner overhodet ikke logikken din her! Du er helt viddene spør du meg..
BOOM BOOM CHEICK CHEICK THE ROOM

Vegard9

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #229 på: 16. April 2009, 11:18 »
Joakim; Likhetene mellom Owen og Shearer innenfor motstanderens 16 meter. Begge er dødelige avsluttere og smarte i bevegelsene sine. Det som gjorde Shearer så god sammen med Bellamy er jobben Shearer gjorde med å vinne de viktige hodeduellene og å kjempe med mann i rygg. Dette har ikke Owen ovehodet!! Det kan ikke sammenlignes med den jobben Owen gjør lavere i banen, hvor han stort sett møter og slår støtte eller ut på kant. Owen har ikke egenskapene til å vinne duellene og stusse gjennom en stikker til angrepspartneren. Owen klarer heller ikke å holde unna en stopper med mann i ryggen, til det er han ikke sterk nok i forhold til en mann som Shearer. Så jeg skjønner overhodet ikke logikken din her! Du er helt viddene spør du meg..

Støtter den 100%!

Kristian T

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #230 på: 16. April 2009, 13:29 »
Hvis Cisse kommer da vurderer jeg å ta et pause-år fra engeøsk fotball. eneste som da mangler er at Diouf ( el Hadji) også kommer. Det makter jeg bare ikke.

Helt enig! skal ikke ha noen jævla muckem spillere

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #231 på: 16. April 2009, 17:12 »
Jeg mener Bellamy har så mye ved spillet sitt, at han kan ta en mer aktiv rolle i å sette opp Owen, enn han gjorde i forhold til Shearer. Jeg er ikke helt enig i din vurdering av Owen. Nei han er ingen duellspiller i den forstand, men han er likevel ikke den som mister ballen i farlige posisjoner, og han treffer da stort sett med pasningene sine, selv om de ikke er av den mest utfordrende sorten. Jeg mener Owen kan fungere ypperlig i 4-4-2 fremdeles, med en mer aktiv spiller ved siden av seg, noe Bellamy er. Jeg føler Owen er fullt i stand til å slå stikkere til Bellamy, samtidig som han også kan slippe ballen til en offensiv midtbanespiller, som i sin tur kan stikke videre til Bellamy.

Spillet må legges opp deretter selvfølgelig, men det er da ikke noe problem. Hvis vi i tillegg har ordentlige vinger, som kan gjøre mer enn bare å løpe og drible, så blir det også lettere for Owen å komme i scoringsposisjon. Den Owen vi så i 4-3-3 i fjor vår, tror jeg kan fungere på samme måte i 4-4-2, bare han har riktig lag rundt seg. Jo flere Jonas-er vi har på banen, jo færre sjanser skaper vi, og jo vanskeligere blir jobben til Owen.

Owen er ingen ledertype som Shearer. Men han er en mann som oser av rutine og som umiddelbart får folks respekt. Han er en 100% profesjonell spiller, selv om han er langt mer lavmælt enn for eksempel Shearer.

Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

Jonas99

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #232 på: 16. April 2009, 22:47 »
Ser at Adriano er ferdig i Inter. Kunne vært et alternativ som mulig erstatter? Eller bare byttet han med Shola :)

Anders

• NewUtd.no
  • Kaptein
  • 1892
    • Vis profil
« Svar #233 på: 16. April 2009, 23:08 »
Blir nok ingen typisk Owen-erstatter. Men en fantastisk god fotballspiller på sitt beste. Hvis han ikke legger opp, håper jeg virkelig at han finner en klubb der han finner seg til rette og trives så godt som han gjorde i Parma..
Samtidig tror jeg ikke at vi er klubben for å få ut potensialet hans. Er altfor mye styr rundt denne klubben. Selv om vi holder oss, og Shearer blir fast manager, tror jeg ikke vi burde prøve å få Adriano.
▒▓██ T █ O █ O █ N ██ A █ R █ M █ Y ██▓▒

kø1

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #234 på: 16. April 2009, 23:13 »
Ser at Adriano er ferdig i Inter. Kunne vært et alternativ som mulig erstatter? Eller bare byttet han med Shola :)

En alkoholiker som har mistet interressen for fotball??

Kesse

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #235 på: 16. April 2009, 23:14 »
Er det ikke slike vi har til vane å hente da??

Anders

• NewUtd.no
  • Kaptein
  • 1892
    • Vis profil
« Svar #236 på: 16. April 2009, 23:30 »
Heller han enn Shola? ;)
▒▓██ T █ O █ O █ N ██ A █ R █ M █ Y ██▓▒

Mats

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #237 på: 16. April 2009, 23:41 »
Adriano er alkoholiker, men også en veldig god fotballspiller. Hadde vært stort å sett han i Newcastle drakt.
Han spiller jo regelmessig for verdens beste landslag. Han hadde vært stjerna for på bunnlag i Premier League.
Og den enorme styrken hans gjør at han ville passet inn i PL. Flere av tidenes beste fotballspillere som slet med alkohol mens dem var fotballspillere.
Jeg hadde ikke blitt skuffa hvis Adriano hadde blitt Newcastle spiller.

kø1

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #238 på: 16. April 2009, 23:43 »
Adriano er alkoholiker, men også en veldig god fotballspiller. Hadde vært stort å sett han i Newcastle drakt.
Han spiller jo regelmessig for verdens beste landslag. Han hadde vært stjerna for på bunnlag i Premier League.
Og den enorme styrken hans gjør at han ville passet inn i PL. Flere av tidenes beste fotballspillere som slet med alkohol mens dem var fotballspillere.
Jeg hadde ikke blitt skuffa hvis Adriano hadde blitt Newcastle spiller.

Du vet han har tatt pause på ubestemt tid fra all fotball fordi han har mistet interressen for fotball??

Mats

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #239 på: 16. April 2009, 23:47 »
Det er jeg fullstendig klar over. Jeg er fan av Adriano, og når han gjør comeback så ville jeg ikke blitt skuffet hvis han hadde signert for Newcastle. Han er en klassespiller, til tross for alkoholen.