20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Owens erstatter  (Lest 49597 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
Sv: Owens erstatter
« Svar #165 på: 26. Feb. 2009, 15:23 »
Jeg er litt skeptisk til bare å kjøpe unge spillere som skal sitte på benken. I mine øyne er førsteelleveren LANGT IFRA sterk nok. Vi har kun ett godt nok anker, i Butt, som egentlig ikke er god nok lenger han heller. Geremi må bort. Sikkert en hyggelig kar og språkmektig, men det hjelper ikke så lenge han er vår kanskje aller dårligste spiller, etter Ameobi.

Ellers på midtbanen har vi en ung, spennende høyreving/back i Ryan Taylor, men foran han står kun Jonas og Duff. Jeg synes det er litt tynt. Men hvis LuaLua tar store steg til neste sesong, så kanskje jeg endrer mening. Men i øyeblikket synes jeg vi trenger en ving med mange av de samme ferdighetene som Taylor, bare mye, mye bedre. Jeg synes både Duff og Jonas blir litt for mye reine løpere. Den ene riktignok med bedre avslutninger enn den andre. Synes begge mangler en del på innleggskvaliteten. Derfor vil jeg gjerne ha inn en høyreving med de samme egenskapene som Taylor, men som er mye bedre. Duff og Jonas er begge best på venstre. Sentralt har vi, i tillegg til Butt, utelukkende box-to-box-spillere. Jeg synes det kan bli litt mye med tre slike spillere, i tillegg til en ny ballsentral og en DM (hvis ikke det er mulig å kombinere disse, noe det ifølge den situasjonen vi er i, ikke er. Og vi må jo som kjent passe oss for å lete etter gode spillere, som kanskje koster litt penger)

Viduka og Smith, for ikke å glemme Ameobi bør alle forlate oss etter sesongen. Viduka har ekstremferdigheter, men har blitt altfor tung og treg og er altfor mye skadet. Enkelte sier at Owen er skadefri kun 10% av sesongen. I såfall er Viduka aldri skadefri. Men vent, det stemmer jo ikke. Han er jo skadefri nå, og har vært det en måneds tid. Dette betyr med andre ord at vi trenger minst en ny spiss for å erstatte disse. I tillegg vet vi at både Owen og Xisco trolig kommer til å dra. Og vi vet at Shola garantert blir værende. Da trenger vi minst to spisser. En klassespiss, en ung, lovende reserve. Dette uavhengig av om Løvenkrands og Smith blir eller drar.

I tillegg har vi et skjørt forsvar. Enrique vil klubben kvitte seg med. Gudene vet hvorfor. Da trenger vi to kvalitetsbacker inn på venstresiden. Ryan og Steven Taylor kan fort være det vi trenger av backup på høyrebacken. Men jeg er helt klart for at vi finner noen som kan holde Beye skadefri i mer enn én kamp av gangen. Cacapa er ikke lenger god nok. Han vil jeg erstatte med en ekstra Coloccini.

Så vi trenger mer enn bare unge, lovende backupspillere. Vi trenger bunnsolide forsterkninger i absolutt ALLE lagdeler. Derfor må vi tenke litt større tanker enn at vi ligger så dårlig til på tabellen. Drit i tabellen. Bruk penger, bruk klubbens gode navn og rykte for hva det er verdt.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

Kesse

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #166 på: 26. Feb. 2009, 15:44 »
Ganske sikker på at vi ikke selger Enrique..

De eneste lagdelene jeg føler vi bør kjøpe inn spillere som kan direkte inn på laget er defensiv midtbane og spiss dersom vi mister Viduka, Smith og Owen. I tillegg hadde det gjort seg med en offensiv midtbanespiller også..

I tillegg til det bør vi ha en VB, muligens en ving, men disse kan være talenter.

Mats

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #167 på: 26. Feb. 2009, 16:11 »
Enrique blir bare bedre og bedre, så håper da virkelig ikke han blir solgt.
Alan Shearer. Ingen over, ingen ved siden.

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #168 på: 26. Feb. 2009, 16:18 »
Alt tyder jo på at Enrique faktisk vil bli solgt, selv om han presterer godt. Den latterlige uttalelsen Kinnear kom med i etterkant av Sunderland-kampen var en viktig pekepinn på hvor lite tillitt han har hos Kinnear. Han spiller kun fordi Ashley ikke har greid å hoste opp et alternativ. Kinnear har jo mast om venstreback lenge, og var villig til å gi bort Enrique for å få inn en ny back i vinter.

Jeg tror ikke nødvendigvis alt det er forandret nå. For plassen til Enrique var jo tilsynelatende truet etter en kanonkamp mot Sunderland. Jeg venter bare på at vår taktisk brilliante manager skal komme med en ny, lignende uttalelse når han er frisk.

Har ikke spesielt stor tro på at sportslig ledelse er smarte nok til å beholde Enrique.

Kesse

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #169 på: 26. Feb. 2009, 16:43 »
Enrique sugde jo i første omgang, og det var det Kinnear sa. I andre omgang var han svært svært god.. Jeg personlig tror ikke han blir solgt med mindre han selv vil bort.

Vegard9

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #170 på: 26. Feb. 2009, 17:23 »
Selger vi Enrique, er vi nødt å ha inn en kvalitetsback og en backup. Jeg tror heller ikke Enrique blir solgt, men alt kan skje i denne klubben.

Vi har Beye på høyre-back. I tillegg kan Steven og Ryan steppe inn om nødvendig. Ser helst at vi får inn en backup til Beye, slik at S.Taylor kan rendyrkes som midtstopper. Jeg mener det er der han er best, selv om han har imponert meg som back i de siste kampene. Da har vi Bassong - Coloccini og Taylor som stoppere, i tillegg til at vi har Enrique, Beye, en ny venstre- og en ny høyreback bak. Burde være godt nok det.

Damien Duff er slik jeg ser det, den eneste rene venstrevingen vi har. Gutierrez skal spille på høyreving. Dette pga. hans elendige venstrefot. Hadde vært fantastisk om Lua Lua tok steget opp neste sesong, slik at vi kan rendyrke ham på venstreving.
Sentralt har vi Guthrie, Nolan og Barton som er ganske like i spillestilen. Nicky Butt blir værende neste sesong også, men vi er nødt til å få inn en mann som kan ta rollen hans! Ikke faen om jeg vil se Butt hele neste sesong også.
På høyreving har vi Jonas og R.Taylor.
På topp er Obafemi Martins den beste spissen, og fortsetter selfølgelig på topp neste år også. Hvis/dersom/om Owen forsvinner, må en erstatter inn.. Har ikke peiling på hva som kommer til å skje med Xisco, men jeg mener han bør få sjansen! Desverre ser det ikke ut til at dette skjer, og at han forsvinner til sommeren. Da har vi Martins, Smith, Caroll og en ny spiss. Det bør holde i massevis!

Vi er nødt til å kvitte oss med daukjøtt til sommeren;
- Shola Ameobi, selv om det kan se ut som om han blir. POKKER!
- Mark Viduka
- Cacapa

De som trolig forsvinner;

- Michael Owen
- Xisco

Og bare for å føye til en ting til på ønskelisten min: NYTT STØTTEAPPARAT! Så mye skader som vi har hatt opp gjennom årene, kan umulig være tilfeldig. Vi er nødt å ha inn mennesker som har peiling på skadeforebygging, og som kan ta seg av skadde spillere når de først blir skada.

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #171 på: 26. Feb. 2009, 23:15 »
Ameobi, Cacapa, Viduka og Geremi syns jeg bør bort i sommer. Ameobi kan vi nok bare dessverre glemme, om vi ikke får inn en dyktig manager mot formodning.  Løvenkrands skal få tida frem mot sommeren til å spille seg til ny kontrakt eller free-transferlista.
Enrique kan bare ikke selges. Den mannen har et helt sykt med potensiale. Høyrebacken ser dog bra ut, med Beye og Taylor, pluss Steven Taylor også.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Øyvinden

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #172 på: 26. Feb. 2009, 23:32 »
Smith synes eg også bør gå, hvis ikkje spelet hans tar seg opp stort resten av sesongen. Kan tenke meg han drar inn brukbart med lønn også. Var det ikkje snakk om at vi hadde 3. høgaste lønnsutgiftene i PL? Kan tenke meg Viduka, Geremi og Smith alle bidrar på den statistikken. Kan ikkje beholde slike som tilfører laget null og niks då.

Sebastian

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #173 på: 26. Feb. 2009, 23:35 »
Vi kan ikkje selge så veldig mange spillere. Derfor mener eg egentlig at vi ikkje skal selge noen, bare plukke vekk litt rusk. Cacapa er den eneste eg mener ikke har noe å tilby denne klubben, og derfor kan han gå.

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #174 på: 26. Feb. 2009, 23:37 »
Joda, skal innrømme at min gullgutt ( ;) ) også må prestere noe frem mot sommeren. I utgangspunktet anser jeg han som langt mer nyttig enn noen av de jeg nevnte ovenfor da. Viduka også, ettersom jeg for lengst har gitt opp at han skal være fit i lange nok perioder.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #175 på: 27. Feb. 2009, 23:07 »
Vi kan ikkje selge så veldig mange spillere. Derfor mener eg egentlig at vi ikkje skal selge noen, bare plukke vekk litt rusk. Cacapa er den eneste eg mener ikke har noe å tilby denne klubben, og derfor kan han gå.
'Hallo! Shola Ameobi? Har du ikke hørt om han?

Mats

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #176 på: 27. Feb. 2009, 23:17 »
Det har han sikkert. Men Shola Ameobi blir i Newcastle for resten av karrieren sin.
Alan Shearer. Ingen over, ingen ved siden.

annern

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #177 på: 28. Feb. 2009, 00:54 »
Det har han sikkert. Men Shola Ameobi blir i Newcastle for resten av karrieren sin.

Alt tyder faktisk på det. Den sniken klarer alltid å putte 2 mål rett før kontrakten går ut, og får fornyet.. Det samme kommer til å skej med Viduka tipper jeg.
(     ""    )
 \   NU  /
   \ FC /
     \  /

Anders

• NewUtd.no
  • Kaptein
  • 1892
    • Vis profil
« Svar #178 på: 28. Feb. 2009, 06:37 »
Smith synes eg også bør gå, hvis ikkje spelet hans tar seg opp stort resten av sesongen.

Nå har han vel spilt bare ca 30 av 2340 (++) min denne sesongen da. At han skullel fremstå som 100% match-fit og redde kampen mot Everton tror jeg er i overkant mye å håpe på :P

Vi må kvitte oss med Cacapa og Ameobi. Får vi inn noen som er bedre enn de vi har, kan vi begynne å spekulere i å selge andre. Men jeg vil ha en stor og bred tropp en sesong. Bare for å ha prøvd det :P
▒▓██ T █ O █ O █ N ██ A █ R █ M █ Y ██▓▒

Øyvinden

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #179 på: 28. Feb. 2009, 11:04 »
Nei forventer ikkje at han skal gjere det, men han MÅ spele seg kraftig opp resten av sesongen om han skal være verdt å beholde, for forige sesong var han forferdelig heile sesongen med få unntak.