20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Owens erstatter  (Lest 49701 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

fredd

• Kaptein
    • Vis profil
Sv: Owens erstatter
« Svar #150 på: 25. Feb. 2009, 14:00 »

3. Nikola Zigic (Santander)

Jeg er 90% sikker på at han hadde blitt en hit i PL. Over 2 meter og nesten 100kg! Minus er alder og at han er mye skadet. Sjekk dette scoringssnittet!

Kmp     Mål
AIK Bačka Topola.......................1998 - 2002   76   68
FK Mornar Bar......................................2002   23   15
Kolubara Lazarevac..............................2002   26   10
Spartak Subotica..................................2003   11   14
Estrella Roja................................2003-2006   110   71
Racing de Santander....................2006-2007   32   11
Valencia CF.................................2007-2008   14   5
Valencia CF.................................2008-2009   4   2
Racing de Santander....................2008-2009   8   5

Syntes ikke scoringssnittet hans i Spania er så imponerende. Trodde faktik han hadde bedre snitt i Racing. Har helt klart fysikken inne, men er alltid skeptisk til å kjøpe spillere som er mye skadet til NUFC. Alderen er som du sier også et minus. Syntes vi skal se etter andre spillere først...

NUFranC

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #151 på: 25. Feb. 2009, 14:13 »
I mine øyne skal Newcastle sikte mot stjernene, ikke mot norsk tredjedivisjon. Selv om vi sliter nå, så skal vi ikke innfinne oss med det, og godta at vi ikke er så gode lengre.

AMEN

Et spm...Har du lest resten av det pisset som står i det innlegget der??

Så klart, jeg er ikke enig i Joakims meninger ang. Bent. Det er en grunn til at jeg kun har tatt med utdrag fra innlegget, Kø1. Derimot, ambisjonsnivået er jeg HELT enig i.

Jeg er PRO Bent ;D
Who else...... Alan Shearer

Mats

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #152 på: 25. Feb. 2009, 14:35 »
Her er noen forslag.

1. Javier Saviola.
2. David Suazo.
3. Keirrison.
4. Pavel Pogrebnyak.
5. Mamadou Niang.
6. Bafetimbi Gomis.
7. Mario Gomez.
8. Alberto Gilardino.
9. Kris Boyd.
10. Darren Bent, som er nevnt. :)

Bare kom på noen sånn i farta som veit å score mål jeg, og som det ikke er Umulig og få tak i.

Forresten, tror noen vi kunne hatt sjans på Luis Fabiano eller Vagner Love hvis de hadde fått like bra kontrakt som Owen?
Er veldig tvilsomt, men veit jo aldri. Joakim vil jo at vi ser etter spisser på nest øverste hylle, så jeg bare nevner noen.  :)
Alan Shearer. Ingen over, ingen ved siden.

Andy

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #153 på: 25. Feb. 2009, 14:53 »
Hva med Zaki egentlig? Er ikke han bare på lån i Wigan ut sesongen?

kø1

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #154 på: 25. Feb. 2009, 15:52 »
Må bare få legge til at Maxi Rodriguez ikke er spiss. Han er en kantspiller/indreløper type med et veldig godt målsnitt, utfra hans posisjon.

BOOM BOOM CHEICK CHEICK THE ROOM

Andy

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #155 på: 25. Feb. 2009, 16:18 »
Sist jeg var på Vicente Calderon spillte han spiss :) Men er fullt klar over at han offisielt er ving, noe jeg også skrev vel...

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #156 på: 25. Feb. 2009, 16:35 »
Hvorfor Owen er en klassespiss mens Bent ikke er det? Fordi Michael Owen alltid har vært, er og alltid vil være en mye bedre spiss enn Darren Bent. Owen er en goalgetter av høy, høy europeisk klasse. Han er taktisk ti ganger smartere enn sine konkurrenter. Owen leser spillet veldig godt. Han er bevegelig. Han har ikke lenger ekstrem hurtighet, men har tilpasset spillet sitt.
Det gjør at han selv i dag er såpass mye bedre enn sine spisskolleger.
Jeg mener Bent er en rask spiss med god spenst, ikke ueffen i lufta, og som gjennom sine ferdigheter også scorer mange mål. Men han er ikke den goalgetteren jeg vil ha. Han har ikke den smartnessen Owen har. Han har ikke den taktiske fordelen i forhold til forsvarsspillerne, som Owen har. Det er den beste begrunnelsen jeg kan komme med. Og den har jeg kommet med tidligere også.

Hva angår det spørsmålet om hvem vi skal kjøpe i stedet for Bent, så har jeg ingen bedre forslag enn Saviola. Bortsett fra det har jeg ikke en god nok oversikt over markedet til å uttale meg om hvem vi skal kjøpe. Jeg sier bare at Bent ikke er god nok.

Jeg vet hvor vi står, men jeg velger å ignorere det, fordi jeg mener det er uvesentlig. Hvor vi står i dag er uvesentlig, så lenge vi tenker som et topplag. *Vi kan ikke tenke som et bunnlag og si som så at "nei, han får vi ikke". "han er for god" og dermed ta til takke med middelmådigheter.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

fredd

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #157 på: 25. Feb. 2009, 17:27 »

Er bare på lån ja så fullt mulig å kjøpe han etter sesongen. Etter den fantastiske starten har han ikke fulgt opp helt så jeg tror vi har en mulgihet til åf å han hvis vi er frempå. God spiller som jeg tror kunne passet bra sammen med Martins. Syntes mange av spillerne Mats foreslår også er spennende selv om noen helt klart er urealistiske. 

Mats

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #158 på: 25. Feb. 2009, 17:45 »

Er bare på lån ja så fullt mulig å kjøpe han etter sesongen. Etter den fantastiske starten har han ikke fulgt opp helt så jeg tror vi har en mulgihet til åf å han hvis vi er frempå. God spiller som jeg tror kunne passet bra sammen med Martins. Syntes mange av spillerne Mats foreslår også er spennende selv om noen helt klart er urealistiske. 

Jeg er klar over at Luis Fabiano og Vagner Love er urealistiske, men se bort i fra de. De andre er vel ikke så veldig urealistiske?
Alan Shearer. Ingen over, ingen ved siden.

fredd

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #159 på: 25. Feb. 2009, 17:53 »
Gilardino har jo hatt en veldig bra sesong i Fiorentina som kjemper om CL spill til neste år også. Tror vi må ut med veldig mye om vi skal få han og er vel også usikkert om han velger bort plasseringer i toppen av seria a og europa til frodel for oss.

Gomez har jo lenge vært linket til gode klubber, og jeg tror ikke akkurat Newcastle står øverst på hans liste når han skal velge ny klubb. Veldig dyr blir han også.

Niang har jeg ikke fulgt så mye i år, men det ser vel ut som Marseille igjen ligger bra an til CL plass. Regner med at han spiller fast så tror jeg han heller fortsetter der. Dog noe mer realistisk enn Gilardino og Gomez. Ellers syntes jeg det var flere spennende nav og et par jeg ikke kjennner godt til.

Sebastian

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #160 på: 26. Feb. 2009, 00:19 »
En klubb som Newcastle har fortsatt en navn i europa, og eg tror mange som spiller for lag som konkurerer om CL i f.eks frankrike ser på det som ett steg opp å få spille i PL i en så pass stor klubb som Newcastle.

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #161 på: 26. Feb. 2009, 01:19 »
Se på Habib Beye. Han sa jo først nei, men etterhvert endra han jo mening og joina senere den overgangssommeren. Vi må da ha litt tro på at vi kan skaffe noen gode spillere. Vi blir ikke Wigan eller Bolton over natta...
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Vegard9

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #162 på: 26. Feb. 2009, 10:10 »
Selfølgelig kan vi få inn gode spillere. Darren Bent er en knallgod spiller, som lett hadde erstattet fotballspilleren Owen. Kanskje ikke personen Owen, men det får så være. Jeg tror han har bestemt seg for å reise uansett!
Det er enkelte som mener at Bent ikke er god nok for Newcastle, og det er det denne diskusjonen hviler på tror jeg.

Klart vi ikke skal ta til takke med middelmådigheter, og at vi skal sikte høyt. Jeg har heller ikke sagt noe annet enn at vi ikke har sjans på spisser på øverste hylle ( Rooney, Zlatan, Drogba, Toni, Torres, Villa for å nevne noen). Vi har dog mulighet til å hente spisser fra nest øverste hylle. Dette er heller ikke dårlige spisser! Darren Bent er langt ifra noen middelmådighet.

Ser at Andy nevner Zigic, og jeg tror også at han kunne blitt en hit i PL.
Mats nevner også mange spillere som kunne tatt over for Owen. Personlig synes jeg Gomis, Saviolaeller Niang hadde vært konge!

Thomas

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #163 på: 26. Feb. 2009, 14:09 »
Saviola er jeg skeptisk til. Har en enorm lønn og tror ikke han er sulten nok til å spille i castle. Klart castle må sikte etter stjernene, men det må komme etter hvert. Ambisjonene må av og til stå i stil med den reelle situasjonen som nå klubben faktisk er i. Førstepri er at klubben overlever pl, andrepri er god økonomi og tredjepri er utvikling av gode talenter. Når alle disse tre faktorene er på plass kan klubben sette seg nye mål. Å hente inn en klassespiss allerede nå er galskap.

Dessuten er det ikke sikkert vi trenger en erstatter for Owen. Vi har Martins og Carroll. Martins er kjempegod og Carroll viser bedre og bedre takter. Hvorfor sløse vekk penger på et nytt "storkjøp." De bør være vårt førstevalg neste år. Hvis vi skal gå til anskaffelse av en spiss bør det være en som kan sitte på benken og ta et par kamper i ny og ne: Altså et ungt talent.  Den eneste plassen vi ikke holder mål er sentralt på midtbanen. Butt er for dårlig og vi trenger ett virkelig godt rivjern og en god og ung kreativ  midtbanespiller som kan vikariere for Nolan. Hva med å satse på Lua Lua?

Førsteforsvaret vårt er heller ikke dårlig, men sensitivt for skader. Trenger noen unge der også.

Kesse

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #164 på: 26. Feb. 2009, 14:14 »
Er egentlig enig. I stedet for en ren erstatter for Owen så ser jeg heller at vi kjøper en offensiv midtbane spiller, samt et par talenter. Men dersom Smith, Viduka og Owen drar må vi se etter en ny spiss eller to.