20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Owens erstatter  (Lest 49619 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Nico

• Midtbaneanker
  • Legend
    • Vis profil
Sv: Owens erstatter
« Svar #105 på: 22. Feb. 2009, 11:24 »
Hva menes med "Owens erstatter"?
Skal han direkte erstatte Michael Owen? Altså, ser vi etter en med akkurat samme kvaliteter, eller ser vi etter en spiss som skal erstatte Owens plass i laget? Altså rett og slett bare en spiss?
Med erstatter tenker jeg at vi ser etter en som har de samme kvalitetene, samme spillertype.. Da ser jeg ikke for meg at Bent eller Jones er de typene vi skal gå etter. Men ser vi "bare" etter en god nok spiss, mener jeg de er gode alternativer :)
Er det målscoreren Michael Owen eller spilleren Michael Owen vi skal erstatte?

Det som menes med "Owens erstatter" er vel rett og slett at vi ikke har noen på laget som kan steppe dirkete inn for Michael Owen. Hvis du f.eks mister mobilen din i vannet - så kommer du til å måtte erstatte den gjenstanden da, ikke nødvendigvis til den samme mobilen, kanskje en enda bedre, men den må fremdeles ersattes siden det er en viktig del av hverdagen. Men det er jeg sikker på at du skjønner. Ingen på Newcastle har evnen til å erstatte både mannen, som den lederen i en gruppe han kan være, og ikke minst målscoreren Michael Owen. Greit Carroll kan bli en god spiller, men jeg har en følelse at vi kommer til å plages like mye over han, akkurat som vi nå gjør med Amøben.

Når vi først skal ut og erstatte en så viktig mann som mr. Owen, så er det vel også like greit å se på løsninger som kan faktisk funke med spillerne vi allerede har. Se på f.eks hvordan Barcelona kjøper spillere, eller Milan for den saks skyld. Milan har ikke kjøpt en dirkete ving på over ti år, nettopp fordi de ikke spiller slik. Hvis vi beholder Martins, kan vi like gjerne kjøpe en spiller som gjør både Martins og nye vedkomne til så gode spillere de har potensiale til å være. Jeg vil si nå at Martins - Owen ikke passer sammen, og de siste managerne har vært litt påpasselige med å spille de sammen. Så jeg sier BENT BENT BENT. Kunne blitt stort!

fredd

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #106 på: 22. Feb. 2009, 11:57 »
Owens erstatter? :

United eye up Inter star
Feb 22 2009 by Neil Farrington, Sunday Sun

NEWCASTLE are eyeing a summer move for Inter Milan striker David Suazo.

United are understood to have enquired with Inter about the availability of the Honduran international, who is currently on loan at Benfica.

Kevin Keegan considered a move for Suazo last summer, but Newcastle are spreading their net again amid doubts over the future of Michael Owen and Obafemi Martins.

With Mark Viduka to leave St James?s Park when his contract expires in the summer, United face a potential striker crisis.

And Suazo would bring both pace and proven goalscoring ability, having made his name during a prolific spell with Cagliari in Serie A.

The success of Wilson Palacios (now of Tottenham) and Maynor Figueroa at Wigan has improved the stock of Honduran football, which suffered embarrassment when Milton Nunez flopped spectacularly at Sunderland.

Asked about the prospect of Suazo moving to the Premier League, his father and agent, Nicolas said: ?David is happy in Benfica and another year on loan there is possible.

?Inter want to wait until June to make a decision, and we don?t have a problem with that. England? Some clubs are interested, but I repeat that Inter are the key in all this.?

Meanwhile, former Newcastle vice-president Tony Jimenez may still be working on behalf of the club ? in checking out transfer targets in Spain.

Jimenez, part of the infamous ?Cockney Mafia? at St James?s Park, officially parted company with United last October.

But sources suggest he was one of two people representing Newcastle who spoke to Valencia sporting director Fernando Gomez about the availability of striker Nikola Zigic during the January transfer window

fredd

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #107 på: 22. Feb. 2009, 12:06 »
Var jo veldig bra for Cagliari der han ble kåret til den beste utenlanske spilleren sammen med Kaka. I inter har han jo hatt fryktlig mange konkurenter og er nå på lån i benfica. Uten tvil en god spiller, men han er 29 år gammel og har jo ikke slått til i andre klubber enn Cagliari.

Anders

• NewUtd.no
  • Kaptein
  • 1892
    • Vis profil
« Svar #108 på: 22. Feb. 2009, 13:43 »
Synes Luis Suarez fra Ajax virker som en spennende spiller jeg. Er bare 22, så litt uferdig, men er et godt talent :)
▒▓██ T █ O █ O █ N ██ A █ R █ M █ Y ██▓▒

annern

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #109 på: 22. Feb. 2009, 15:42 »
Men en ting skal være sikkert. Det skal bli godt å få en ny "stjernespiss" som kan spille flesteparten av kampene for oss. Owen er jævli god, og det er vi alle enige om, men skadehistorikken gjør at vi nesten ikke kan regne med ham. Det går ivertfall ikke an å bygge et lag rundt ham.
Vi har hatt hatt alt for mye rotasjon i alle lagdelene de siste sesongene. Zigic er jo en spennende spiller uten tvil. Vi diskuterte vell ham for 2 år siden også, før han gikk til Valencia? Han har ekstreme ferdigheter, og det hadde vært gøy å sett ham i PL.  Men det er jo alltid en sjangse for at han blir en ny Pavlusjenko, som ikke har imponert meg i det hele tatt.
(     ""    )
 \   NU  /
   \ FC /
     \  /

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #110 på: 22. Feb. 2009, 21:13 »
Drar Owen så må han erstattes av en målscorer. Da vil jeg med en gang utelukke Darren Bent, og vet at jeg får masser av kjeft for det. Jeg vil ha pur klasse. Ingen B-løsning. Får vi ikke pur klasse, så må vi skape pur klasse selv. Alan Shearer må ansettes som manager/trener, og bør ta et spesialansvar for å utvikle Andy Carroll. Hvis ikke Shearer føler seg klar til å bli en offisiell del av Newcastles trenerteam, bør han ansette seg selv som privat trener for Carroll. Det er vår eneste sjanse for å få ut det potensialet som ligger og vaker i unggutten.

Altås enten det, eller så må vi kjøpe pur klasse.

Darren Bent er god, men han er ikke pur klasse.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

kø1

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #111 på: 22. Feb. 2009, 21:19 »
Denne diskusjonen har vært oppe mange ganger nå synes jeg, alle vet at du ikke vil ha Darren Bent. Får vi Darren Bent, skal vi være veldig happy. Han er en god PL spiss som har mye mål i seg. Dessuten har vi Martins som scorer like mye mål som Owen.
BOOM BOOM CHEICK CHEICK THE ROOM

Mats

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #112 på: 22. Feb. 2009, 21:30 »
Vi er ikke der vi var for 5 år siden. Vi ligger på 14.plass og kjemper om nedrykk. Vi er et bunnlag, og da får vi ikke inn en ny Owen.
Er vel ingen bedre enn Bent som det er realistisk og få, han har også bevist at scorer masse mål i Premier League.
Han setter lett 15-20 mål pr sesong hvis han spiller fast, kanskje mer også hvis han har de rette spillerne rundt seg.
Tror faktisk han kan sette nærmere 25 mål totalt hvis han spiller samtlige kamper og holder seg skadefri.
Alan Shearer. Ingen over, ingen ved siden.

kung_zlatan

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #113 på: 22. Feb. 2009, 21:39 »
Synes det er veldig spennende at vi har forhørt oss om Suazo! Han er en veldig god spiller og jeg tror han både har fysikken og farten for PL inne. Blir spennende å se hva slags pris vi kan få han for. Skal vi gjette sum? tipper et sted mellom 5 og 8 mill. for 5 mill er han helt klart verdt det! Mener å huske at han var adskillelig dyrere når han gikk til Inter, men verdien har sunket mye siden det...

Mitt førstevalg som erstatter er Gomez, men jeg tror også Gomis kan gjøre en veldig god jobb. Han er riktignok enda veldig variabel, men iblant må man satse litt for å vinne ;) Skal vi absolutt ha britisk så er Bent et bra alternativ!

En liten bisetning. Det blir nevnt at Owens erstatter skal være Andy Carroll. Jeg synes det blir riktigere å omtale han som Vidukas erstatter fordi de ligner jo mye mer i spillestilen.

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #114 på: 22. Feb. 2009, 21:40 »
Jeg er fremdeles uenig. Jeg anser ikke Darren Bent for å være god nok for Newcastle.

At vi ikke er der vi var for fem år siden vet jeg utmerket godt. Men det gjør ikke at jeg godtar middelmådigheter av den grunn.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

Øyvinden

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #115 på: 22. Feb. 2009, 21:42 »
Får håpe vi finner en som er god nok til å danke ut Ameobi av laget, det skal jo ikkje så mykje til, men Ameobi har overlevd lenge, altfor lenge...

Thomas

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #116 på: 23. Feb. 2009, 12:38 »
Får håpe vi finner en som er god nok til å danke ut Ameobi av laget, det skal jo ikkje så mykje til, men Ameobi har overlevd lenge, altfor lenge...

Jepp. Jeg har et håp de siste kampene at han skal bli skadet slik at Carroll får slippe til. Sier litt om hvor elendig Amøba er når egne supportere håper han blir skada.. :)

Nikolaien

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #117 på: 23. Feb. 2009, 13:49 »
Jeg er fremdeles uenig. Jeg anser ikke Darren Bent for å være god nok for Newcastle.

At vi ikke er der vi var for fem år siden vet jeg utmerket godt. Men det gjør ikke at jeg godtar middelmådigheter av den grunn.

Når Darren Bent ikkje er god nokk, da har vi ett problem. Det at Bent ikkje er i landslagstroppa er ein gåte. En fantastisk spelar. Er ikkje mange britiske som er bedre. Ville heller hatt han en Keane til dømes, da Keane treng en alla Owen for og prestere. Keane er ein fantastisk spiss makker, ikkje noke meir. Bent er fortsatt ung og har ein lang karriere foran seg, hadde vert noko anna om han hadde runda 30. Guthrie kan jo ikkje kallast noko anna enn ein middelmådigheit, iallefall ut frå din skala iallfall, det samme med Nolan, men alikevell har dei styrka stallen vår og komt med eit positivt løft. Det er slike spelarar vi må hente,  dei som vil opp og fram. Vi har henta nokk Riquelma

Tjodalf

• Benkvarmer
  • **
    • Vis profil
« Svar #118 på: 23. Feb. 2009, 14:42 »
Jeg stemmer for Romario! Et comeback er vel på tide for tidenes ivrigste måltjuv....kunne også hatt med seg Bebeto og Dunga.

Ellers kanskje han derre...Milevskyi hos Dinamo Kiev?

Mats

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #119 på: 23. Feb. 2009, 15:59 »
Darren Bent er mer enn god nok for Newcastle, de som mener noe annet kan ikke ha sett han spille regelmessig.
Han har vel noen landskamper under Capello også tror jeg, og er ganske sikker på at det blir fler.
Skjønner ikke hvorfor en som scorer like mye som Owen ikke kan erstatte Owen. Og ikke bare det, han har ferdigheter til å skape sjanser på egenhånd også. Darren Bent hadde vært midt i blinken for oss, også er en engelsk i tillegg og har vist at han bøtter inn med mål i PL.
Sikker investering, også er han vel kun en 23-24 år. Jeg er svak for raske og og underholdene spisser, tror han og Martins hadde blitt farlige på topp.
Begge er gode på alt, folk har vel lagt merke til spensten til Martins, han hopper jo som en apekatt. Husker at han tok Crouch i lufa, holdt på å le meg i hjel. Spisser som de to passer sammen uansett. Begge kan møte og stusse til den andre, og begge kan løpe i bakrom. De er meget raske begge to.

De er like, men det var Les Ferdinand og Alan Shearer også. Jeg ønsker Bent og Martins på topp neste år.  :)
Alan Shearer. Ingen over, ingen ved siden.