20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Owens erstatter  (Lest 49660 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

kø1

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
Sv: Owens erstatter
« Svar #90 på: 20. Feb. 2009, 13:01 »
Nye spisser bør vi ha. Men jeg er ikke fremmed for å beholde Viduka. Det er nesten ingen spisser i PL som er bedre enn Viduka til å flikke gjennom andre spillere. I tillegg er flink til å holde på ball og får han en stor mulighet innenfor 16 scorer han. Vanvittig synd at skadene har ødelagt sesongen.  Klubben bør gjøre som Everton gjorde med Saha: Gi ham en pay as you play-kontrakt.

Unnskyld, men fy faen Viduka må ut! Mannen er så tung, treig og gammal blitt. Han evner dessverre ikke å flytte seg rundt kjapt nok på banen lenger. Han har han vanvittig bra teknikk og er fotballsmart, en god avslutter er han til og med. MEEEN PL går altfor fort for Viduka, han evner ikke å komme til sjanser inne i feltet slik han gjorde før fordi han nå har null "movement" over seg. Da hjelper det jævli lite at du er en god avslutter, for når du ikke klarer å komme til sjanser blir det vanskelig. Vinner ikke hodedueller, har en rekordlav "workrate", dårlig til å bevege seg...Så skal du få 1000-kroners spørsmålet: Hvorfor beholde Viduka, når vi har Andy Carroll som har vist seg som en langt bedre fotballspiller??
BOOM BOOM CHEICK CHEICK THE ROOM

Peter

• Gjest
« Svar #91 på: 20. Feb. 2009, 13:36 »
Synes også at de kan kvitte seg med Viduka. Ikke minst fordi han er skadet og bare håver inn fete lønninger.

Egentlig burde vel Newcastle kanskje prøve å hente inn noen unge spisser fra lavere divisjoner. Som F.eks Fabian Delph fra Leeds bare 19 år

fredd

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #92 på: 20. Feb. 2009, 13:51 »
Er helt enig med deg kø1. Man ser fortsatt at Viduka har vært god, men han henger ikke med mer, er mye skadet og har høye lønninger. Da er det mye bedre å satse på spillere som Carroll. Han har virkelig imponert denne sesongen og jeg håper det ikke er mye i ryktene om at han er på vei bort etter sesongen.

kø1

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #93 på: 20. Feb. 2009, 14:50 »
Synes også at de kan kvitte seg med Viduka. Ikke minst fordi han er skadet og bare håver inn fete lønninger.

Egentlig burde vel Newcastle kanskje prøve å hente inn noen unge spisser fra lavere divisjoner. Som F.eks Fabian Delph fra Leeds bare 19 år

Delph er sentral midtbanespiller. Spennende spiller, kunne gjerne hentet han.
BOOM BOOM CHEICK CHEICK THE ROOM

Sogning

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #94 på: 20. Feb. 2009, 14:52 »
Jeg er heller skeptisk til hvordan Carlton Cole vil fremstå uten daglig veiledning fra Zola. Da er jeg redd han faller tilbake til gamle takter, og blir like ufarlig som Shola.

Det er kun denne sesongen og kun etter at Zola kom inn som manager at Cole har blitt virkelig god. Tidligere var Cole minst like ufarlig som Shola. Om ikke enda dårligere.

Jeg opererer ikke med realistiske alternativer. Jeg vil ikke "ta til takke" med middelmådig kvalitet, bare fordi vi ikke er i posisjon til å tiltrekke oss de aller beste. Når vi har Michael Owen, så har jeg store problemer med å takle å se en spiller som er høyst middelmådig erstatte ham. Både Cole, Jones og Bent er i den kategorien i mine øyne.

Nå er jo Cole forholdvis ung, kanskje det er derfor han ikkje har vært så god før? Kanskje Zola har gitt han eitt løft, men det var neppe Zola som gav han farta og styrken som han har. Poenget er at Cole har mykje større potensiale i utgangspunktet. Han er nok ikkje avhengig av Zola for å prestere bra
NUFC kommer ingen veg så lenge Ashley sitter på toppen.

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #95 på: 21. Feb. 2009, 02:47 »
Fart og styrke har han alltid hatt. Men evnen til å score mål fikk han først da Zola kom inn. Før det var han verdens mest ufarlige spiss.
Shola er også råsterk, og har forholdsvis god teknikk. Men evnen til å bruke dette til noe fornuftig har han bare annenhver juledag.
Chelsea-kampen som avsluttet sesongen 03/04 er et fantastisk eksempel på hvor god Shola kan være, om han bruker ferdighetene sine riktig. Vi har tusen eksempler på hvor dårlig han kan være om han ikke bruker de riktig.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

Peter

• Gjest
« Svar #96 på: 21. Feb. 2009, 12:47 »
Fart og styrke har han alltid hatt. Men evnen til å score mål fikk han først da Zola kom inn. Før det var han verdens mest ufarlige spiss.
Shola er også råsterk, og har forholdsvis god teknikk. Men evnen til å bruke dette til noe fornuftig har han bare annenhver juledag.
Chelsea-kampen som avsluttet sesongen 03/04 er et fantastisk eksempel på hvor god Shola kan være, om han bruker ferdighetene sine riktig. Vi har tusen eksempler på hvor dårlig han kan være om han ikke bruker de riktig.

Du har et poeng med Cole, han var en uslipt diamant.

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #97 på: 21. Feb. 2009, 17:29 »
Uslipt diamant. Vel...
Den diamanten har vært uslipt veldig lenge i såfall.

Og da må vi jo si det samme om Shola. En uslipt diamant.

Zola har utrettet mirakler med Carlton Cole.
Grunnen til at Cole over natta ble veldig god, og Shola blir dårligere og dårligere, går på innstilling.

Cole ville, men fikk det ikke til.
Shola fikk det til, hvis han ville, men nå vil han ikke, og det får han det heller ikke til.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

Sogning

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #98 på: 21. Feb. 2009, 18:11 »
Å si at Shola er en uslipt diamant blir vell å ta litt hardt i :-X
NUFC kommer ingen veg så lenge Ashley sitter på toppen.

Wiig #8

• Flaskebærer
  • *
    • Vis profil
« Svar #99 på: 21. Feb. 2009, 19:55 »
Owens erstatter for meg er uten tvil Darren Bent. Blar vi litt opp for han så selger Spurs  han, og da tror jeg han hadde blitt en ordentlig hit sammen med Oba.

Selvom jeg egentlig digger Kenwyne Jones... Eneste Sunderlandspilleren jeg noensinne har likt. Men jeg synes han er drit god og trist at han er sunderlandspiller.. vet at vi aldri får han heller.. :P
Howay the lads

Toralw

• Supersub
    • Vis profil
    • http://www.myspace.com/manifold-bastards
« Svar #100 på: 21. Feb. 2009, 20:26 »
newcastle har ikke nok såpe til og rengjøre en Dirty mackem! derfor kan ikke jones spille for newcastle!!!
Det e kun to lag for mæ! Begge i svart og hvit! Newcastle United og Rosenborg B.K

www.myspace.com/manifold-bastards

fredd

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #101 på: 21. Feb. 2009, 21:18 »
Selvom jeg egentlig digger Kenwyne Jones... Eneste Sunderlandspilleren jeg noensinne har likt. Men jeg synes han er drit god og trist at han er sunderlandspiller.. vet at vi aldri får han heller.. :P

Liker også Jones veldig godt. Tror han kunne passet veldig bra sammen med Martins. Dessverre kommer nok Sunderland til å kreve alt for mye penger for han til at det kan bli aktuelt...

Anders

• NewUtd.no
  • Kaptein
  • 1892
    • Vis profil
« Svar #102 på: 22. Feb. 2009, 02:00 »
Hva menes med "Owens erstatter"?
Skal han direkte erstatte Michael Owen? Altså, ser vi etter en med akkurat samme kvaliteter, eller ser vi etter en spiss som skal erstatte Owens plass i laget? Altså rett og slett bare en spiss?
Med erstatter tenker jeg at vi ser etter en som har de samme kvalitetene, samme spillertype.. Da ser jeg ikke for meg at Bent eller Jones er de typene vi skal gå etter. Men ser vi "bare" etter en god nok spiss, mener jeg de er gode alternativer :)
Er det målscoreren Michael Owen eller spilleren Michael Owen vi skal erstatte?
▒▓██ T █ O █ O █ N ██ A █ R █ M █ Y ██▓▒

Benson

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #103 på: 22. Feb. 2009, 03:39 »
Owens erstatter = Andy Carrol.
Mike Ashley killed the soul of Newcastle United FC [04.09.2008]

Eivind

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #104 på: 22. Feb. 2009, 07:58 »
Han heter Carroll, og jeg syns vi bør sikte høyere enn som så. Greit nok at Carroll er et stort talent, men han når ikke Michael Owen til hælkappene.