20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Forsvarsfireren - hva er det ideelle?  (Lest 5002 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Øyvinden

• Kaptein
    • Vis profil
Sv: Forsvarsfireren - hva er det ideelle?
« Svar #15 på: 07. Feb. 2009, 23:48 »
Duff kan være grei å ha å bytte inn, men på ei anna side kan jo Jonas være det samme. Er enig i at Duff ikkje har vore så verst denne sesongen, men likevel ikkje outstanding. Om eg skulle velge mellom Ryan og Steven ville eg utvilsomt valgt Ryan, han gjer oss en helt ny dimensjon med sine dødballar. Men for all del ingen krise om Steven Taylor bekler høgrebacken, har tatt seg opp i det siste.

ratatosk

• Midtbaneanker
  • Sunt pueri pueri, puerilia tractant
    • Vis profil
« Svar #16 på: 07. Feb. 2009, 23:49 »
Syns i utgangspunktet ikke R.Taylor er god nok til en plass på ett skadefritt Newcastle, men samtidig så er en god dødballfot sinnsykt viktig.
Men så er det jo ingenting som heter ett skdefritt Newcastle, så R.Taylor blir nok å finne i startoppstillingen de aller fleste kampene.  
sunt pueri pueri puerilia tractant

Sebastian

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #17 på: 08. Feb. 2009, 00:02 »
På lik linje med resten av stallen skal vel han snart ut noen måneder med skade også snart vel ?

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #18 på: 08. Feb. 2009, 02:47 »
Jøss, så bred enighet kan det faktisk bli, ikke verst :P
Selv tror jeg nok at Jose Enrique er den mannen som vil være nærmest benken dersom jeg skulle vraka noen for Ryan Taylor, fordi Taylor har fremstått som langt mer stabil i sine prestasjoner før han kom hit ihvertfall. Samtidig er det ikke til å stikke under en stol at The Bull har et helt sykt bra potensiale til å bli en klasseback - han har alt av fysiske forutsetninger for det, men må bli mer stabil.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Benson

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #19 på: 08. Feb. 2009, 03:14 »
Salget av potet Hughes var det dummeste Souness gjorde hadde vert så mykje bedre enn Ramage, Capaca og alt dritt me har brukt dei siste åra. Føler Taylor kanskje kan gli litt inn i den samme rolle som det Hughes hadde.
Mike Ashley killed the soul of Newcastle United FC [04.09.2008]

ScandinavianMagpie

• Gjest
« Svar #20 på: 08. Feb. 2009, 11:35 »
Jeg er ikke overbevist om at det er så enkelt å si at vår desidert beste forsvarsfirer sier seg selv. Jeg tror at jeg ville foretrukket Ryan Taylor på en av backene i det lange løp. Defensivt er han ikke så jævlig mye dårligere enn Habib Beye, og sannsynligvis helt på høyde med Steven Taylor. Greit at Steven har imponert i det siste som back, men jeg synes han gjør veldig mange småfeil - spesielt i pressede situasjoner. Der føler jeg meg rimelig sikker på at Ryan klarer å holde hodet kaldt i en større grad enn Steven.
Ryan er i tillegg OVERLEGEN samtlige spillere i Newcastle United FC når det kommer til dødballer.

Denne spisskompetansen er så vitalt viktig at jeg i aller største grad ville foretrekke å ha han på banen. Som sagt føler jeg at han er så minimalt dårligere defensivt i forhold til Beye/S.Taylor (om han er dårligere i det hele tatt?) at defensivt tør jeg påstå det ikke vil spille noe nevneverdig rolle. Men offensivt vil det bety enormt.
Ergo vil nok min forsvarsfirer se ut som dette

h.back: R.Taylor
v.back: Enrique
m.stopper: Colo
m.stopper: Bassong

Jeg har i alle år ansett det som veldig viktig å bruke de lokale spillerne som kommer opp fra egne rekker, og i så måte skulle jeg veldig gjerne funnet plass til S.Taylor - men når han har stagnert såpass som jeg føler han har nå det siste 1-1,5 årene så finner jeg dessverre ikke plass til han pr idag.

Edit: evt så ville jeg benket Enrique og satt Ryan på venstre, for å få plass til Beye på høyresiden.
« Siste redigering: 08. Feb. 2009, 11:38 av Ulf »

MatsNorway93

• Benkvarmer
  • **
    • Vis profil
« Svar #21 på: 08. Feb. 2009, 20:16 »
Enig den der.

Syntes den virker mest fornuftig per dags dato.

Sogning

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #22 på: 08. Feb. 2009, 20:50 »
Uten skader mener eg at vår beste firer er

Beye   -   Colo  -   Bassong  -    Enrique

NO vil eg se:

R. Taylor  -  Colo   -    Bassong  -    Enrique

Heller R. Taylor enn S. Taylor fordi eg ser på R. som roligare og på grunn av dødball ekspertisen hans
NUFC kommer ingen veg så lenge Ashley sitter på toppen.

Erlend Simonsen

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #23 på: 08. Feb. 2009, 20:55 »
Hvis R.Taylor er brukende på venstrebacken så er det inga bønn. Enrique må av. Vi trenger en venstre back med passningsfot. Enrique gjør utrolig mange feil passninger iløpet av 90 minutter...
Han kom, ble mett og dett var dett....

Grundemaister

• Benkvarmer
  • **
    • Vis profil
« Svar #24 på: 08. Feb. 2009, 21:16 »
Ser at en del bekymrer seg for at Duff havner på benken på bekostning av R.Taylors dødballfot.
Duff har vært god i det siste og jeg mener han bør være en del av angrepet vårt fremover.
Løvenkrands gjorde et godt inntrykk sist og er god å ha i stallen, men jeg mener at han ikke er god nok for det laget jeg ønsker å se i de kommende ukene(dvs -owen og barton). I mangel av kvalitet på midtbanen så spiller Butt der enn så lenge. I back-4eren kommer Beye inn når han er klar, i angrepet går vel Owen skadet mer eller mindre resten av sesongen kjenner vi han rett. Greit at han forsvinner snart..£100 000 p/uke. Håper vi ser gølgende forsvarsfirer +lag for øvrig i ukene som kommer:

HARPER

S.TAYLOR COLO BASSONG ENRIQUE

R.TAYLOR  NOLAN  BUTT GUTIERREZ

DUFF
              MARTINS                                 Benk: Carroll(joker om vi trenger mer luftstyrke, kan også starte i så tilfelle)
                                                                      Løven(kvikk og kan komme inn med friske bein når andre er slitne)
                                                                      T.Krul(ingen akutt krise dersom Harper skader seg)
                                                                     +Edgar, Geremi, Smithosv

Eirik515

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #25 på: 08. Feb. 2009, 21:19 »
Ser at en del bekymrer seg for at Duff havner på benken på bekostning av R.Taylors dødballfot.
Duff har vært god i det siste og jeg mener han bør være en del av angrepet vårt fremover.
Løvenkrands gjorde et godt inntrykk sist og er god å ha i stallen, men jeg mener at han ikke er god nok for det laget jeg ønsker å se i de kommende ukene(dvs -owen og barton). I mangel av kvalitet på midtbanen så spiller Butt der enn så lenge. I back-4eren kommer Beye inn når han er klar, i angrepet går vel Owen skadet mer eller mindre resten av sesongen kjenner vi han rett. Greit at han forsvinner snart..£100 000 p/uke. Håper vi ser gølgende forsvarsfirer +lag for øvrig i ukene som kommer:

HARPER

S.TAYLOR COLO BASSONG ENRIQUE

R.TAYLOR  NOLAN  BUTT GUTIERREZ

DUFF
              MARTINS                                 Benk: Carroll(joker om vi trenger mer luftstyrke, kan også starte i så tilfelle)
                                                                      Løven(kvikk og kan komme inn med friske bein når andre er slitne)
                                                                      T.Krul(ingen akutt krise dersom Harper skader seg)
                                                                     +Edgar, Geremi, Smithosv

100% enig der

MatsNorway93

• Benkvarmer
  • **
    • Vis profil
« Svar #26 på: 08. Feb. 2009, 21:34 »
Men hvem skal Ryan Taylor legge innleggene til når vi ikke har en høy og stor spiss som kan heade leggene ned eller i mål? Martins kan score på hodet, men slik jeg ser det er det veldig sjeldent.

Derfor mener jeg at Carroll burde spille også, som et oppspills punkt og person leggene skal til.

Daniel

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #27 på: 08. Feb. 2009, 21:35 »
Det er jo masse dødball situasjoner i løpet av en kamp. Der har vi mange spillere som er gode i lufta.

MatsNorway93

• Benkvarmer
  • **
    • Vis profil
« Svar #28 på: 08. Feb. 2009, 21:43 »
Det er flere halv gode hodespillere i laget, slik jeg ser det vinner vi et lite antall dueller inni feltet. Derfor mener jeg at en må ha en stor spiller der inne, og slik jeg ser det er Carroll det beste alternativet.

kø1

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #29 på: 08. Feb. 2009, 21:50 »
Med Owen skadet, så tar jeg gjerne Martins - Carroll som spisspar. Den siste måneden har vist at han er vår tredje beste spiss, men det er min mening. Tror heller ikke Kinnear kommer til å bruke Carroll foran verken Ameobi, Viduka eller Smith, noe som er synd!
BOOM BOOM CHEICK CHEICK THE ROOM