20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Forsvarsfireren - hva er det ideelle?  (Lest 5015 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
Forsvarsfireren - hva er det ideelle?
« på: 07. Feb. 2009, 21:39 »
Med Ryan Taylor inn i stallen, og drømmen om en skadefri tropp - hvordan ser din drømmefirer ut?
I mine øyne er jo Habib Beye enda vår beste forsvarer, men med Ryan Taylor som høyreback har vi etter mitt skjønn en back som leverer stabilt bra, og sjeldent spiller dårlige kamper. Videre er jo også hans dødballfot helt essensiell for et lag som vårs. Samtidig veit vi at Beye i tillegg til å være en glimrende back også er en meget god stopper. Samt at Taylor kan spille venstreback. Derfor lurer jeg på, hva syns folket her inne vil være den ideelle forsvarssfirer? Bør Beye skyves inn som stopper og Taylor spille høyreback? Bør Taylor bare være backup? Bør Beye være backup? Bør Jose Enrique benkes og Taylor ta venstrebacken?
Kjør debatt ;)
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Daniel

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
Sv: Forsvarsfireren - hva er det ideelle?
« Svar #1 på: 07. Feb. 2009, 21:42 »
Beye - Coloccini - Bassong - Enrique

Ingen tvil i mine øyne.

Benson

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #2 på: 07. Feb. 2009, 21:46 »
Beye- Colo/Taylor- Bassong - Enrique
Den andre Taylor vil bare vere god nok som backup i forsvaret.
Mike Ashley killed the soul of Newcastle United FC [04.09.2008]

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #3 på: 07. Feb. 2009, 21:52 »
Jeg har faktisk vansker med å bestemme meg. Etter mitt skjønn har Ryan Taylor, ihvertfall i Wigan, prestert langt mer stabilt enn hva blant annet Enrique, vår egen Tayls og Colo har gjort. Han er kanskje ikke noen verdensklasses back, men han leverer stabilt gode prestasjoner i PL. Og så syns jeg hans dødballfot taler veldig til hans fordel. Så jeg er neimen ikke sikker, jeg!
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Anders

• NewUtd.no
  • Kaptein
  • 1892
    • Vis profil
« Svar #4 på: 07. Feb. 2009, 21:56 »
Jeg har faktisk vansker med å bestemme meg. Etter mitt skjønn har Ryan Taylor, ihvertfall i Wigan, prestert langt mer stabilt enn hva blant annet Enrique, vår egen Tayls og Colo har gjort. Han er kanskje ikke noen verdensklasses back, men han leverer stabilt gode prestasjoner i PL. Og så syns jeg hans dødballfot taler veldig til hans fordel. Så jeg er neimen ikke sikker, jeg!

Heller veldig mot å benke Enrique. Hvertfall rullering på den posisjonen. Han svinger mer i prestasjonene enn det lovlig er.
▒▓██ T █ O █ O █ N ██ A █ R █ M █ Y ██▓▒

Wroom

• Midtbaneanker
  • "Space-collector"
    • Vis profil
« Svar #5 på: 07. Feb. 2009, 22:06 »
Ryan Taylor på midtbanen og evt. reserveback.

Beye - Coloccini - Bassong - Enrique

Det stemmer jeg for.

Men, ikke få tilbake Beye for fort. La han få litt tid nå. Taylor har vært bra på backen.

kø1

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #6 på: 07. Feb. 2009, 22:18 »
Beye - Colo - Bassong - Enrique

Egentlig ingen tvil slik jeg ser det. Jose Enrique er vår beste venstreback, dessuten hater jeg å se høyrebeinte spiller på venstreback. Colo og Bassong er våre to beste stoppere, mens Beye er en veldig god back - klasseback!

Når det gjelder Ryan Taylor så er han den største poteten vi noen gang har hatt Newcastle, så han vil nok få masse spilltid, tross i at han kanskje ikke vil få en fast posisjon. Steven Taylor er også et bra back-up både som stopper og back. Forhåpentligvis vil Taylor stabiliere seg på sitt høyeste nivå, og da er han en seriøs utfordrer til å være en av de første gutta som settes opp i vår 11'er. Men dessverre har han vært fryktelig ustabil i år, og bedre på høyreback...faktisk.
BOOM BOOM CHEICK CHEICK THE ROOM

Kesse

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #7 på: 07. Feb. 2009, 22:25 »
Beye - Colo - Bassong - Enrique. Vår desidert beste forsvarsfirer etter mitt skjønn.. Dersom jeg måtte ha hatt inn R. Taylor er det Enrique som måtte ha gitt fra seg plassen sin.

Som mange kanskje vet er jeg ingen stor fan av S.Taylor, men på høyreback han han virkelig imponert meg! Han har løpsvilje, rå fysikk og kjemper som få andre. Han er vår egen Micah Richards.. Han kan til nød spille stopper, men også i dag så vi at han har klare svakheter når han ligger sentralt i banen. Håper han kan hevde seg som stopper senere..

Enrique er vår beste venstreback, men han varierer veldig i prestasjonene. Noen kamper herjer, andre kamper klarer han ikke slå en 3 meterspasning. Jeg tror ikke det er tilfeldig at Jose spiller bra hver kamp som Jonas er på samme kant!

Colo - Bassong vil jeg ha i midten, delvis pga manglende konkurranse, men også fordi de uten tvil er vårt beste midtstopperPAR på veldig veldig lenge.

Sebastian

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #8 på: 07. Feb. 2009, 22:29 »
I mine øyner er det liten tvil i denne saken her. Vår beste firer holder rett og slett HØYT nivå.

Enrique-Colo-Bassong-Beye

S Taylor gjør alt for mye rart og R Taylor er verken rask eller sterk nok til å kunne forsvare en plass i forsvaret. Begge fungerer derimot fin som backup.

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #9 på: 07. Feb. 2009, 23:21 »
Jeg skjønner ikke hva du lurer på, Kristoffer.
Vi har kun én venstreback. Det er Enrique. Det er ingenting å fundere på. Han er dessverre bankers, så sant han er skadefri. Men at han trenger mer konkurranse enn Ryan Taylor er det ingen tvil om.

Våre beste stoppere er uten fnugg av tvil Coloccini og Bassong. De er ikke perfekte, men det er det nærmeste vi kommer Vidic-Ferdinand, uten sammenligning forøvrig.

Høyrebacken er Habib Beyes. Det er heller ingen verdens ting å lure på.

Så igjen, hva er det du er så usikker på?
Ryan Taylor er ypperlig backup på begge backene. Samt at han i dag gjorde en kjempekamp på høyrekanten, hvor han egentlig hører hjemme.
Jeg ser for meg at vi må satse på Ryan på høyrekanten og Jonas på venstre, med Duff som backup på begge sider.
Da trenger vi kanskje heller ikke den rene ankerrollen sentralt.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

Sebastian

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #10 på: 07. Feb. 2009, 23:26 »
Eneste grunnen til at eg kan se Taylor tilføre oss noe, er dødballene hans. Håper for gudskyld at Duff og Jonas blir å finne på kantene fremover. Taylor ser eg for meg får rollen som lagets potet, som kan brukes der det mangler.

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #11 på: 07. Feb. 2009, 23:30 »
Men for at det skal være noe poeng i dødballfoten hans, så må han jo spille. Jeg ser for meg at hans beste posisjon er høyrekant. Og med tanke på at Jonas og Enrique gjør hverandre så gode, som de gjorde mot Sunderland, og med tanke på at jeg mener Duff er elendig på høyrekanten, så mener jeg vi tjener mer på å bruke Ryan der, og la Duff være superreserve. Og skulle vi få problemer i forsvaret, så kan jo Ryan glatt steppe inn der, og inn med Duff på kanten.

Ryan kan ikke være superreserve, for da er det ingen vits i den dødballfoten hans.

Øyvinden

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #12 på: 07. Feb. 2009, 23:36 »
Har sansen for Ryan Taylor. Virkar proffesjonell og motivert for Newcastle. Har også en fin teknikk og deilig å bli kvitt dette dødballproblemet. Vil ha han på høgrekanten neste kamp, så får heller Duff ta seg en tur på benken til tross for bra innsats i dag.

kø1

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #13 på: 07. Feb. 2009, 23:43 »
Jeg liker det jeg har sett av Duff denne sesongen, og han er slettes ikke så ille på høyre. Dessuten er han en av JK sine favoritter, så jeg er ganske sikker på at han spiller. Høyrebacken blir en kamp mellom to Taylor....jeg er neimen ikke sikker på hvem jeg vil se mot Everton.
BOOM BOOM CHEICK CHEICK THE ROOM

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #14 på: 07. Feb. 2009, 23:45 »
Never change a winning team. Med mindre det er for å erstatte Shola Ameobi med hvem som helst. Aller helst Oba Martins.