20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Transfersommeren 2009  (Lest 188593 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Snusflekk

• Supersub
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2009
« Svar #1155 på: 03. Sep. 2009, 00:18 »
Mulig det blir Harewood på lån om 1 drøy uke, hadde vært kjempemessig! Alltid vært en "fan" av Marlon. Syns han har mange gode attributter, mangler dog noe, men kan tilføye masse til klubben! Hver gang han har spilt mot oss, har jeg alltid blitt litt nervete. Perfekt for å mixe opp spillet til tider.. Fart, styrke, "mot mål". Kunne vært mer venn med ballen bl.a. Men det er styrke i antall, og kom med fler!

http://www.mirrorfootball.co.uk/news/Marlon-Harewood-set-for-Newcastle-loan-article142223.html
Ja heia gutta!

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1156 på: 03. Sep. 2009, 02:14 »
Ja greit, men ser uansett at det er irriterende at klubben først innser at vi er i en transferperiode de siste dagene  :-\

Hehe. Det er fordi de stort sett har fokusert på en ting, og det er å få penga de vil ha for klubben. Ashley er ikke interessert i å bruker mer enn han må i investeringer for denne klubben, og da er det kun free transfers og lånesigneringer vi får.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Lars Arild Stordal

• Kaptein
  • Newcastle United
    • Vis profil
« Svar #1157 på: 03. Sep. 2009, 09:55 »
Det finnes faktisk ganske mange spillere på free transfers. Så en liste her en plass over spillere, å det er ganske gode spillere å.
Vist klubben er lure, henter de evt inn noen av disse spillerene.
Men tror neppe det kommer til å skje da ::)
Er ikke lett å være Newcastle fan.
Men jeg elsker klubben uansett hva som skjer.

Lars Arild Stordal

• Kaptein
  • Newcastle United
    • Vis profil
« Svar #1158 på: 03. Sep. 2009, 15:15 »
Chelsea handed transfer ban
Fifa act over Gael Kakuta transfer
As such Chelsea have been banned from signing players over the next two transfer windows, which will mean they will not be able to bring a player into the club until 2011.
http://www.skysports.com/story/0,19528,11095_5535793,00.html

La den bare inn her for gøy faktisk. Samme link ligger under Permier Leauge 09\10 der saken kan diskuteres videre.
« Siste redigering: 03. Sep. 2009, 15:17 av Lars Arild Stordal »

SuperAlmeida

• Midtbaneanker
  • He's simply the Best!
    • Vis profil
« Svar #1159 på: 03. Sep. 2009, 16:40 »
Det finnes faktisk ganske mange spillere på free transfers. Så en liste her en plass over spillere, å det er ganske gode spillere å.
Vist klubben er lure, henter de evt inn noen av disse spillerene.
Men tror neppe det kommer til å skje da ::)
Vet, Jan Vennegoor of Hesselink til Hull, gratis.
Ian Holloway - "Dersom det var en kamp mellom to sultne hunder, var Newcastle en rottweiler, mens vi var en chihuahua".

kung_zlatan

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #1160 på: 03. Sep. 2009, 19:10 »
Her følger en liste med kandidater som jeg synes burde være aktuell for klubben vår!

Hva med en spiller som Ebi Smolarek???

Hvis Smolarek er tilgjengelig (sannsynlig!) så tror jeg det er akkurat typen vi trenger. En rev som dukker opp og putter. Ingen ekstremspiller, men ganske ulik de spissene vi allerede har. Var i Bolton på lån i fjor og kan helt sikkert bidra med masse rutine og uforutsigbarhet.

Andy var der Meyde har slitt i et par år og har hatt litt kontroverser rundt seg, men er en klassespiller og jeg hadde lett sett nærmere på han hadde jeg vært Houghton. Ingenting å miste ved å la han trene litt med NUFC?

Stephen Appiah er også på free... Krever sikkert en del lønn, men hvor lenge kan han gå arbeidsløs? NUFC kan meget mulig være en fin arena for han. Men det må selvfølgelig være økonomisk forsvarlig.

powerhouse Noe Pamarot er ingen dårlig spiller.Sikkert krem i Championship. free transfer...

jeg har alltid vært fan av Henri Camara (31). Free transfer

Peter

• Gjest
« Svar #1161 på: 03. Sep. 2009, 19:31 »
Her følger en liste med kandidater som jeg synes burde være aktuell for klubben vår!

Hvis Smolarek er tilgjengelig (sannsynlig!) så tror jeg det er akkurat typen vi trenger. En rev som dukker opp og putter. Ingen ekstremspiller, men ganske ulik de spissene vi allerede har. Var i Bolton på lån i fjor og kan helt sikkert bidra med masse rutine og uforutsigbarhet.

Andy var der Meyde har slitt i et par år og har hatt litt kontroverser rundt seg, men er en klassespiller og jeg hadde lett sett nærmere på han hadde jeg vært Houghton. Ingenting å miste ved å la han trene litt med NUFC?

Stephen Appiah er også på free... Krever sikkert en del lønn, men hvor lenge kan han gå arbeidsløs? NUFC kan meget mulig være en fin arena for han. Men det må selvfølgelig være økonomisk forsvarlig.

powerhouse Noe Pamarot er ingen dårlig spiller.Sikkert krem i Championship. free transfer...

Andy van der Meyde er jo en skandale!! Han var vel skadet hvert eneste sekund, minutt, time, dag, døgn, uke, måned, år. Det var ikke mange kamper han spilte for Everton.Nei

Stephen Appiah. Som du selv sa: Krever MYE lønn. Nei.

Smolarek. Slapp jo knapt til for Bolton i låneperioden og scoret vel knapt et mål? Brukbar i Santander eller hvor han spilte. Overbeviste meg ikke for Polen i EM. Begynner å bli gammel. 30 år. Nei

Noe Pamarot. Ikke mer enn 2.valg for Pompey og viste meg ikke på noen som helst måte noe veldig positivt. Nei

Henri Camara. Har også vært fan av kameraet, men er 31 år og spilte verken fast på Wigan og hente i flere kamper han ikke var på benken for Stoke. Nei.

Vi kan(kan vi?) få bedre, yngre og mer talentfulle spillere enn disse 5.

Kenneth Santa Cruz Bassan

• Supersub
  • Sweet fish
    • Vis profil
    • Dawn of retaliation
« Svar #1162 på: 03. Sep. 2009, 20:22 »
Det siste Newcastle må gjøre er å hente folk som hever høy lønn og gir faen i klubben. Se på Geremi osv. Det er jo helt tragisk

kung_zlatan

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #1163 på: 03. Sep. 2009, 23:10 »

Andy van der Meyde er jo en skandale!! Han var vel skadet hvert eneste sekund, minutt, time, dag, døgn, uke, måned, år. Det var ikke mange kamper han spilte for Everton.Nei

Stephen Appiah. Som du selv sa: Krever MYE lønn. Nei.

Smolarek. Slapp jo knapt til for Bolton i låneperioden og scoret vel knapt et mål? Brukbar i Santander eller hvor han spilte. Overbeviste meg ikke for Polen i EM. Begynner å bli gammel. 30 år. Nei

Noe Pamarot. Ikke mer enn 2.valg for Pompey og viste meg ikke på noen som helst måte noe veldig positivt. Nei

Henri Camara. Har også vært fan av kameraet, men er 31 år og spilte verken fast på Wigan og hente i flere kamper han ikke var på benken for Stoke. Nei.

Vi kan(kan vi?) få bedre, yngre og mer talentfulle spillere enn disse 5.

Herregud for en argumentasjon du bruker. Blir jo helt håpløst da når du er så bastant. Du har sett Smolarek i EM sier du, nei da kan han jo ikke være noe som helst! Internasjonal erfaring, laaaang merittliste og sannsynligvis BILLIG! Du bruker altså Polens innsats i EM som grunnlag. Hjelp! At vi skal først og fremst hente unge talenter er jeg helt enig med deg i, men la oss si at to av disse jeg nevner hadde kommet til oss på en økonomisk  kontrakt tilpasset vårt budsjett, da er det ingen tvil om at de kan bidra med å fylle et behov vi har for rutine og pondus. Enig med deg at van der Meyde er en gambel. MEN, troppen er liten og vi kan ikke lenger plukke på øverste hylle.(Vinduet er stengt!) Jeg mener altså at vi bør få inn litt mer erfaring for å veie opp for vår unge spillergruppe. Mener du at vi skal satse på at nesten SAMTLIGE av våre unge skal vokse såpass at de kan være viktge brikker i vår søken etter PL? Det synes som GAMBLE! I tillegg, fotballspillere på free transfer som kommer ifra høyere nivå, må ikke nødvendigvis ha så mye lønn. Er du arbeidsløs og har lyst til å arbeide så vurderer du de jobbene som er... sånn er det faktisk også med endel fotballspillere, tenkt på det?

fredd

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1164 på: 03. Sep. 2009, 23:46 »
Jeg må si meg stort sett enig med Peter. Van der Meyde og Camara har slitt med å få spille de siste årene og begynner som kjent å bli gamle. Godt mulig de kunne bidrat noe CCC, men slik jeg ser det skal vi hente spillere som kan spille for oss i PL og de kan disse ikke.

Smolarek blir litt det samme. Også han slet mye med spilletid i PL for Bolton og begynner å dra på årene. Bedre i Bundesligaen og på ingen måte en dårlig spiller, men jeg syntes vi heller skal satse på Carroll og Ranger enn å hente inn eldre spisser som har sett sine bedre år.

Appiah har vi diskutert før og det er ingen tvil om at han i form er en klassespiller. Problemet med han er at han er fryktelig skadeplaget og sannsynligvis vil han ha høy lønn. Er det ett sted vi ikke trenger nye spillere er det også på den sentrale midtbanen.

Noe Pamarot er den jeg er mest posetiv til. En spiller som kan spille flere plasser i forsvar hadde vært fin å ha i vår tropp. Han begynner også å dra på årene så vil ikke gi han noen langtidskontrakt, men er ingen dum signering slik situasjonen er nå.

Snusflekk

• Supersub
    • Vis profil
« Svar #1165 på: 04. Sep. 2009, 00:24 »
Smolarek, Harewood, Camara - Helt greie spillere for denne perioden det. Med tanke på at vi allerede har et temmelig ungt lag, så er det bare kjempemessig med litt rutine, som har gjort det før, og som vet hvor målet kan stå. At de ikke har gjort allverdens for sine respektive klubber i PL osv (for tida) trenger ikke ha voldsomt mye å si, bare se på Ameobi (Championship, tillit/ spilletid, god coaching, lag i flyt/ moral). Føler enhver av disse 3 kunne gjort en brukbar jobb for oss denne sesongen. Trenger ikke bare være ungkalver med opsjon på kjøp! Samtidig, som vi er i en overtakelses-/ ny manager-fase, så er det greit at den som eventuelt skal ta over - kan velge selv hvem som skal inn. Hvor mange ganger har vi ikke måtte oppleve at vi må renske unna dødkjøtt foran/ etter hver sesong. Lån er heeeelt okay! Løp og kj... Hent! 8)
Ja heia gutta!

Lars Arild Stordal

• Kaptein
  • Newcastle United
    • Vis profil
« Svar #1166 på: 04. Sep. 2009, 09:36 »
Read more: http://www.dailymail.co.uk/sport/football/article-1211076/Newcastle-chasing-loan-deal-Plymouth-defender-Marcel-Seip.html#ixzz0Q7YuPAbn

Jeg personlig har aldri hørt om denne Seip? Men vi trenger jo forsterkninger, å vist han er en av de mest consistent defenders in the Championship, ja hvorfor ikke.

Newcastle United boss Chris Hughton wants Wigan's out-of-favour striker Marlon King to lead the Toon's Championship promotion charge.
http://www.mirrorfootball.co.uk/news/Newcastle-target-Wigan-s-Marlon-King-article144063.html

En annen spiller som jeg tror er gratis på markedet er Moritz Volz?
http://www.skysports.com/story/0,19528,15964_5431898,00.html
Det kunne vært en glimrende spiller.

http://www.skysports.com/story/0,19528,15964_5503404,00.html
Han kunne vi gjerne fått til Newcastle, aldri sett han spille, men ser ut til at han hat talent iallefall. Vingspiller.

http://www.skysports.com/story/0,19528,12876_5248487,00.html
Han her er å en som kunne forsterket oss, å han er gratis.
« Siste redigering: 04. Sep. 2009, 11:51 av Lars Arild Stordal »

ErikLi

• Midtbaneanker
    • Vis profil
Marlon Harewood på lån?
« Svar #1167 på: 05. Sep. 2009, 11:51 »
Jeg, som sikkert mange andre, leste på forsiden at Marlon Harewood kan være på vei inn på lån. Hva mener dere om saken?

Offe87

• Midtbaneanker
    • Vis profil
Sv: Marlon Harewood på lån?
« Svar #1168 på: 05. Sep. 2009, 12:27 »
Jeg er positiv til å få Harewood på lån, alle spillere som holder et greit nivå er velkomne!
Jeg vet egentlig lite om Harewood, men han holder nok greit i CCC og er det noe vi trenger er det jo faktisk en spiss.
Håper dog ikke bare på lån egentlig, håper vi kan få til en avtale om opsjon på spillern da vi kan trenger han også neste sesong om dert blir opprykk og han presterer.

Sebastian

• Kaptein
    • Vis profil
Sv: Marlon Harewood på lån?
« Svar #1169 på: 05. Sep. 2009, 14:03 »
Positiv til Harewood eg også. Minst like svær som Shola, men med meir fart i beina.