20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Transfersommeren 2009  (Lest 188909 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

SuperAlmeida

• Midtbaneanker
  • He's simply the Best!
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2009
« Svar #1065 på: 30. Aug. 2009, 12:02 »
Tal Ben Haim kan vel lånes?
Ian Holloway - "Dersom det var en kamp mellom to sultne hunder, var Newcastle en rottweiler, mens vi var en chihuahua".

Wroom

• Midtbaneanker
  • "Space-collector"
    • Vis profil
« Svar #1066 på: 30. Aug. 2009, 12:12 »
Dette ser meget svart ut. Det er helt utrolig at Ashley ikkje kan hente 5 spillere fort som f, når han ser han ikkje får solgt klubben. At han ikkje får solgt klubben visste han nok for ett par uker siden, og det der svadaet om at klubben snart er solgt tror jeg ikke en plass på lengre.
Det er knapt med tid til å hente forsterkninger, og jeg tror ikke vi henter noe serlig med det, spare spare spare, men hva med å invistere noen kroner for at klubben skal rykke opp, og da igjen selge til en høyere pris ?

Spørsmålet er da, hvilke spillere er ledige på free transfer og på lån ?
Løvenkrands-Free
Appiah-Free (Ut med Butt, Inn med Appiah)
H.Camara-Free
Bale-Lån
Harewood-Lån

Noen som har noen andre tips ?

Frode Johnsen kunne kanskje kommet billig?

Anders

• NewUtd.no
  • Kaptein
  • 1892
    • Vis profil
« Svar #1067 på: 30. Aug. 2009, 12:42 »
Vil ikke hente Appiah til klubben slik det er nå. Veldig mye skadet, og skal ha høy lønn. Tviler på at han skal ha lavere lønn enn feks Butt. Og hvis vi skal bytte ut Butt med Appiah, da bytter vi til oss en som ikke har spilt fotballkamper på leeenge, mye skadet og høy lønn. Da ser jeg for meg at det er bedre å beholde Butt, selv om Appiah er bedre og yngre.
▒▓██ T █ O █ O █ N ██ A █ R █ M █ Y ██▓▒

kø1

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1068 på: 30. Aug. 2009, 13:32 »
Dette ser meget svart ut. Det er helt utrolig at Ashley ikkje kan hente 5 spillere fort som f, når han ser han ikkje får solgt klubben. At han ikkje får solgt klubben visste han nok for ett par uker siden, og det der svadaet om at klubben snart er solgt tror jeg ikke en plass på lengre.
Det er knapt med tid til å hente forsterkninger, og jeg tror ikke vi henter noe serlig med det, spare spare spare, men hva med å invistere noen kroner for at klubben skal rykke opp, og da igjen selge til en høyere pris ?

Løvenkrands-Free
H.Camara-Free
Bale-Lån
Harewood-Lån

Ståle Stensaas kunne også kommet billig.
BOOM BOOM CHEICK CHEICK THE ROOM

Wroom

• Midtbaneanker
  • "Space-collector"
    • Vis profil
« Svar #1069 på: 30. Aug. 2009, 14:59 »

Løvenkrands-Free
H.Camara-Free
Bale-Lån
Harewood-Lån

Ståle Stensaas kunne også kommet billig.

Stensaas har lagt opp.

Johnsen er i det minste en meget god hodespiller, antageligvis fortsatt landslagsnivå. En god squadspiller som også kan brukes på midtbanen. Championship-nivået er ikke så bra at han ikke kunne vært med.

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1070 på: 30. Aug. 2009, 15:10 »
Det får da være grenser! Da kan vi jo likesågreit gå til naboene i Hartlepool å hente Rune Lange.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Wroom

• Midtbaneanker
  • "Space-collector"
    • Vis profil
« Svar #1071 på: 30. Aug. 2009, 15:39 »
Hva er det egentlig med alle som tror at norske spillere er så granskauen dårlige?

Alle sa det samme om Hangeland og PL også, han tok det fint!

Kan ikke sammenligne han med Rune Lange som har vært sammenhengende skadet de siste 5 årene+at Vålerenga igjen ødela en spiss.

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1072 på: 30. Aug. 2009, 15:49 »
Det er sant - men Frode Johnsen er en medioker gamling, som ikke ville fått innpass i startoppstillinga til Bodø/Glimt.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

Wroom

• Midtbaneanker
  • "Space-collector"
    • Vis profil
« Svar #1073 på: 30. Aug. 2009, 16:11 »
Det er sant - men Frode Johnsen er en medioker gamling, som ikke ville fått innpass i startoppstillinga til Bodø/Glimt.

Tror du seriøst at han ikke ville hatt fast plass der?

Daniel

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1074 på: 30. Aug. 2009, 16:14 »
Herregud....

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1075 på: 30. Aug. 2009, 16:28 »
Nei, han ville ikke utkonkurrert Thiago Martins. Men jeg ønsker ikke Martins til Newcastle av den grunn ;)

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1076 på: 30. Aug. 2009, 19:17 »
Vel, Martins har jo flere strenger å spille på enn Johnsen. Men du finner ikke bedre hodespiller enn Frode Johnsen. Målscorer er han også. Ikke umulig at han hadde scoret mer enn Martins´fire mål denne sesongen. Men det er hypotetisk, og det er vanskelig å diskutere.

Men jeg ville vel generelt sagt et klart NEI til Frode Johnsen. En løpssterk, hodesterk spiss, med øye for mål. Men ikke stort mer. Johnsen var meget god i Tippeligaen. Og er brukbart god i Japan. Men jeg tror Championship er mye bedre enn Japansk liga. Og da tror jeg Johnsen ville falt gjennom.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1077 på: 30. Aug. 2009, 19:54 »
Martins har vært mye skadd, det er hans største ankepunkt. Martins er dog mye bedre teknisk, og har som du sier flere strenger å spille på. Jeg er ikke i tvil om hvem jeg hadde valgt.

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1078 på: 30. Aug. 2009, 20:12 »
Jeg for min del er ikke i tvil om at jeg gjerne ville hatt Frode Johnsen i laget hvis jeg hadde heiet på en mindre god TL-klubb. Johnsen er god nok til at han ville forsterket de fleste lagene i TL.

Glimt spiller jo 4-3-3 da, og skiller seg litt ut i så måte, med at det bare er plass til en spiss. Martins er jo raskere og har bedre teknikk. Er i tillegg en bedre skytter enn Johnsen. Men jeg ville så definitivt hatt Frode Johnsen i stallen, hadde jeg vært Glimt-fan. Ypperlig mann å sette innpå hvis man trenger trykk og mål.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1079 på: 30. Aug. 2009, 20:21 »
Selvfølgelig er han god nok for Glimt. Det var bare for å påpeke at han ikke har noe i Newcastle å gjøre når han ikke vil være garantert noen fast plass i Glimt-laget.