20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Transfersommeren 2009  (Lest 188328 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Offe87

• Midtbaneanker
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2009
« Svar #465 på: 27. Mai 2009, 13:36 »
Skal hele laget bygges helt fra bunnen av så kan vi jo bare drite i å rykke rett opp igjen.
Jeg er enig i at spillerne som nevnes egentlig burde dra, men vi trenger dem nok i CCC, så kan det heller bli mer aktuelt å kvitte seg emd dem når opprykket er et faktum!

Romance

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #466 på: 27. Mai 2009, 13:55 »
Vi klarte ikke å kvitte oss med de når vi var i PL, så hvorfor skulle vi klare det noe mere etter opprykk!? Dessuten tviler jeg sterkt på om Ameobi, Smith og Geremi har noe si fra eller til. Holder ikkke CCC nivå engang
The Woods Are Lovely
Dark and Deep,
But I Have Promisess To Keep,
And Miles To Go Before I Sleep...

Offe87

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #467 på: 27. Mai 2009, 14:53 »
Der er jeg uenig, Smith og Ameobi tror jeg klarer seg fint i CCC, Geremi skal jeg ikke uttale meg så veldig mye om siden det er evigheter siden han har spilt no, men jeg er som deg veldig skeptisk til han.

Anders

• NewUtd.no
  • Kaptein
  • 1892
    • Vis profil
« Svar #468 på: 27. Mai 2009, 15:57 »
http://www.dagbladet.no/2009/05/26/sport/fotball/ligue_1/lyon/juninho/6416269/

Hva med Juninho? ;)
Tror han hadde vært ok i CCC ;)

Ikke ta helt av, er bare en tull (:
▒▓██ T █ O █ O █ N ██ A █ R █ M █ Y ██▓▒

Martin

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #469 på: 27. Mai 2009, 16:05 »
http://www.dagbladet.no/2009/05/26/sport/fotball/ligue_1/lyon/juninho/6416269/

Hva med Juninho? ;)
Tror han hadde vært ok i CCC ;)

Ikke ta helt av, er bare en tull (:

Hehe  :D

Wroom

• Midtbaneanker
  • "Space-collector"
    • Vis profil
« Svar #470 på: 27. Mai 2009, 17:04 »
Juninho legger forresten opp. Alltids en mulighet for at han spiller litt i Brasil, men ikke mer i europa.

Frode

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #471 på: 27. Mai 2009, 18:02 »
Der er jeg uenig, Smith og Ameobi tror jeg klarer seg fint i CCC, Geremi skal jeg ikke uttale meg så veldig mye om siden det er evigheter siden han har spilt no, men jeg er som deg veldig skeptisk til han.

Dette er spillere som ikke har det lille ekstra og som ikke vil være spesielt vanskelig å erstatte.
Det holder ikke bare at spillerne klarer seg fint, men de skal sette preg både på laget og ligaen, det gjør ikke disse. Ser ikke for meg at dette er spillere som er noe spesielt til forbilde for de yngre spillerne og som har noe særlig å lære bort.

Vi må se etter spillere som kan heve laget, som utmerker seg ved å ha en eller flere spisskompetanse(r), som har fremtiden foran seg, som kan ta steget opp en divisjon om laget skulle rykke opp igjen og som har gode holdninger og moral.

Jeg synes ikke de 3 spillerne du nevner er noe å ta vare på. Dyr i lønn og forhåpntligvis for dårlige på lang sikt (jeg håper og tror atv NUFC igjen skal opp til PL raskest mulig). Vi trenger spillere med kvaliteter så vi igjen kan bygge et slagkraftig lag, da er det kun et fåtall spillere vi kan samle på fra dagens stall, resten må kjøpes/handles.

lgrinde

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #472 på: 27. Mai 2009, 18:33 »
Er det berre meg som meinar at vi må renska skikkleg opp, og då skal spelarar som Smith, Geremi og Ameobi vekk !? Veit at ein må beholda ein viss balanse mellom ungt og gammalt, og uerfarne og erfarne. Men det er så utruleg mange i A lagsstallen vår som ikkje har gitt denne klubben noke som helst, kun heva løn. Og eg ser faktisk ikkje korleis dei skal gi oss noke i CCC. Dei treng nye "utfordringar" andre plassar. Få dei vekk.

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #473 på: 27. Mai 2009, 19:14 »
Hadde det ikke vært for at Smudge hever alt for høy lønn hadde jeg absolutt kunne sett han for oss i CCC. Positiv nå etter at han kom tilbake fra skade, og ingen tvil om at hans spillestil  og innstilling ville gangnet oss godt i CCC, enten fra midten eller som spiss. Men han hever alt for høy lønn.
Ameobi og Geremi er det ingen tvil om at jeg vil ha vekk.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Offe87

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #474 på: 27. Mai 2009, 19:24 »
Jeg blir litt skremt og oppgitt over dere som skal erstatte alt i hele stallen....det er jo bare idioti.
Jeg også ser jo det at de fleste ikke er gode nok i PL, men det blir no helt annet når vi spiller i CCC, er ikke akkurat som om vi kan velge og vrake fra øverste hylle lenger. Og skal vi erstatte spillere som Smith, Ameobi osv. så må vi alikavel ut med masse pengeri overgang og lønn selv om lønna blir mye mindre naturligvis, de pengene mener jeg burde brukes annerledes hvis dem i det hele tatt kommer!

Are

• Supersub
    • Vis profil
« Svar #475 på: 28. Mai 2009, 11:00 »
Jeg blir litt skremt og oppgitt over dere som skal erstatte alt i hele stallen....det er jo bare idioti.

Er vel ingen som har sagt at vi skal erstatte hele stallen, men du må jo også skjønne at en del spillere må enten ut eller gå ned i lønn for at dette skal fungere. Med det lønnsbudsjettet vi har nå er det nødt til å komme DRASTISKE endringer.

Det er jo nå vi har sjansen til å forsøke å bygge opp et nytt lag, hvor spillere som Taylor, Guthrie, Carroll får større roller og spillere som Viduka, Owen, Colo, Butt erstattes av yngre og mer uerfarne spillere. Dette må gjøres skal vi ha sjans til å komme oss ut av den sumpa vi er nede i nå.

Kjottbolle

• Supersub
    • Vis profil
« Svar #476 på: 28. Mai 2009, 11:28 »
Fant en grei link inne på Nufc bloggen der en hadde komentert

http://bleacherreport.com/articles/185507-newcastle-uniteds-31m-championship-winning-line-up#page/3

Noen av disse spillerne tror jeg egentli ikke vi får men er en intresang liste å se forde.
Tror hvis vi kunne fått inn en del av disse guttene så ville vi vært klar for en sesong i ccc med mye mer fart og løping en det en del av spillerne våre er vant med.
Tror å bruke Butt på midten og Ameobi framme i ccc vil bli en katastrofe, så den spilleren jeg ser at vi fort som faen får ut av laget før neste sesong er butt...
Newcastle United Football Club<3

Thomas

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #477 på: 28. Mai 2009, 11:44 »
Disse syke lønningene sliter vi med:

NICKY BUTT £60,000 a week — a leader who will be needed.

STEVEN TAYLOR £40,000 — a proud Geordie who will want to make amends.

DANNY GUTHRIE £40,000 — will do well in Championship.

SHOLA AMEOBI £40,000 — Football League is his level.

STEVE HARPER £30,000 — deserves a run as No 1.

RYAN TAYLOR £30,000 — should pick up in lower level.
ON THEIR WAY:

MICHAEL OWEN £105,000 — out of contract, needs a new club.

DAMIEN DUFF £70,000 — says he wants to stay (yeah, right).

OBAFEMI MARTINS £70,000 — on the first plane out of Tyneside, never to be
seen again.

ALAN SMITH £60,000 — strangely has a list of clubs who want him.

MARK VIDUKA £60,000 — Aussie beaches beckon.

GEREMI £60,000 — odds on for a Turkish club who need a 40-plus player.

JONAS GUTIERREZ £50,000 — cost £5.6m but no use now.

HABIB BEYE £50,000 — one of few to leave with integrity intact.

IGNACIO GONZALEZ £50,000 — who indeed?

CACAPA £40,000 — one of the worst Brazilians ever.

SEBASTIEN BASSONG £30,000 — one of Newcastle’s few assets.

PETER LOVENKRANDS £20,000 — brief loan spell to end.

KEVIN NOLAN £50,000 — January signing which backfired.
HARD TO SHIFT:

JOEY BARTON £60,000 — who would be mad enough to buy him?

JOSE ENRIQUE £60,000 — cost £6m, which was £6m too much.

FABRICIO COLOCCINI £60,000 — he was frighteningly bad.

XISCO £50,000 — an expensive flop.

Altså med slik vanvittig økonomsik vanstyring fortjener nesten klubben ikke noe bedre. Vi har kjøpt dårlig i mange år og i tillegg prestert å gitt spillere alt for mye i lønn. Nå har vi anledning til å renske unna noe søppel og forhåpentligvis begynne å bruke mange av våre ungdommer. Vi har faktisk et godt ungdoms/reservelag.  Bare se på Molde: De har nå kanongode spillere hvis utvikling først og fremst kom av at de fikk spille fast i en hel sesong i 1. divisjon. Akkurat det sammme bør castle også gjøre. Håper for guds skyld at styret var så smart at de slengte inn en nedrykksklausul i kontraktene.  Men med den intelligensen klubben har vist de siste årene tviler jeg dessverre på dette. Er bare castle som klarer å gi Geremi og CACAPA 60 og 50 tusen i ukelønn. GALSKAP!!!

Er sykt å si det, men det er bare 4 spillere jeg vi ha med videre i championship og det er bassong, beye, krantz og Viduka. Bassong har gjort et par kostbare feil som har medført tåpelige utvisninger og bikket kampen i vår disfavør, kamper vi eide fullstendig før han ble utvist. Han tror jeg vil ha en positiv utvikling av å spille i championship. Beye er en god back som fikk ødelagt denne sesongen pga skader. Krants virket utrolig god når han spilte, latterlig at han ikke fikk spille mer. Bevegde seg bra, rask og puttet et par mål. Viduka er uten tvil den beste spissen castle har og hvis han holder seg skadefri neste sesong så kommer han til å herje i championship. Han er en erfaren makker som bør brukes sammen med Carroll. Resten av spillerne kan vi etter min mening hive på sjøen. Latterlig dårlig hele gjengen.
« Siste redigering: 28. Mai 2009, 11:51 av InspectorC »

Nico

• Midtbaneanker
  • Legend
    • Vis profil
« Svar #478 på: 28. Mai 2009, 12:28 »
Den lista var utrolig spenstig. Får vi 5 av de spillerne der på rett plass, helst offensivt, så tror jeg vi har et MEGET slagkraftig lag til høsten! Av de rangerer jeg de slik:

1. Fabian Delph - kunne vært en ny Dyer/Jenas type, som vi sårt trenger.
2. Mark Beevers - utrolig rolig og rutinert for alderen, spiller med autoritet. Blir bra sammen med Taylor! Sliter litt med farta.
3. Jermaine Beckford - kommer til oss hvis vi vil ha han. Utrolig rykk og mer målfarlig enn Martins. Perfekt erstatter. Passer bra med Carrol.
4. Stephen Hunt - Rutinert ving med farlige skudd og relativt uforutsigbar. Tørr å utfordre.
5. Daniel Fox (hvis Enrique forsvinner, noe jeg har en god følelse på at han ikke gjør) - Er britisk og kunne blitt en veldig backtype som er offensiv og tørr utfordre fremover. Har ikke sett denne spilleren selv før, men har en klassekamerat som er Nottingham-fan og kan alt om CCC. Anbefaller denne spilleren som den beste backen i ligaen.

--------Beckford -------- Carrol----------------

Hunt --- Delph ---------- Guthrie* ------ Duff

Fox ----- Beevers ------- Tayls ------- Beye

* Guthrie må ta en mer defensiv rolle. Bli med hovmester, type Pirlo  :)
« Siste redigering: 28. Mai 2009, 12:32 av Nico »

Eirik

• Benkvarmer
  • **
    • Vis profil
« Svar #479 på: 28. Mai 2009, 12:34 »
Det som er sikkert og de fleste er enige om er at vi må bygge et nytt lag som er yngre enn det vi har i dag. Kvitte oss med "over the top"-spillere som Butt, Cacapa og Geremi og i hvert fall ikke hente flere slike. Det er ikke noe i veien for at vi beholder en god del av de etablerte, men synes laget har virket tungt og tregt i år så friske bein må inn. Championship en fysisk tøff liga så vi trenger en blanding av ungt og etablert. Vi må også ha en større tropp enn det vi har i dag, spesielt om skadeproblemene fortsetter. Nå blir det 46 seriekamper i motsetning til 38, og cuper kommer i tillegg.

Er veldig usikker på om jeg vil ha med Viduka, Nolan, Smith og Enrique videre. Viduka avsluttet sesongen sterkt, men er skadeutsatt og blir nok ikke bedre med alderen. Nolan kom nylig og har nok en solid lønn og blir nok med ned i Championship. Han har skuffet meg etter overgangen, og virker tung og uten overskudd, untatt mot Boro hvor han var god. Smith har fighing spirit og burde være god nok, men er skadeutsatt. Enrique er også sakdeutsatt, men har et veldig høyt toppnivå og en av få med fart i beina.

Viduka, Owen og Løven får/vil ikke ha nye kontrakter.
Colo, Jonas, Bassong, og Martins vil nok bort.
Xisco, Smith, Cacapa, Geremi og Barton burde være mulige å selge. (Høy lønn)
Butt, Nolan, R. Taylor og Ameobi greier vi nok ikke å kvitte oss med med det første, men skal ut på sikt.
Xisco er et stort spørsmålstegn for meg. Virket lovene, med U-kamper for Spania og brukbar scorings-rate i La Liga, men har jo ikke vært fast på reservelaget en gang i år. Mye skadet, eller bare ikke god nok? 

Da sitter vi igjen med Danny Guthrie, Damien Duff, Steve Harper, Habib Beye, Steven Taylor, Andy Carroll, José Enrique, David Edgar, Kazenga LuaLua, Tim Krul/Fraser Forster, Nile Ranger + (Butt, Nolan, R. Taylor og Ameobi) + ungutter (vet ikke helt hvem som holder høyest nivå).

Det vil si at vi må handle inn opp mot 15 spillere i et vindu, hvis utskiftingen skal skje med en gang og vi skal ha en solid tropp. Det er heller tvilsomt at vi finner så mange spillere som hever laget, eller kan gjøre det på sikt, i et vindu. Utskiftingen må nok skje gradvis, med man vet jo aldri med Newcaslte  ;)