20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Transfersommeren 2009  (Lest 186913 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

bjørni

• Kaptein
  • Angel of the North!!!
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2009
« Svar #195 på: 16. Feb. 2009, 13:59 »
http://www.newcastle.vitalfootball.co.uk/article.asp?a=143867
Jeg er ganske fornøyd med at vi ikke fikk han her. Hvis det stemmer at han er sur nå, så er det greit å ikke ha ham på lønningslista...

Tim S

• Midtbaneanker
    • Vis profil
    • muscleraw.com
« Svar #196 på: 16. Feb. 2009, 14:18 »
Han er jo sur fordi vi ikkje bydde på han tidligere i transfervinduet, men ventet til siste dagen. Kan forstå han godt eg. Han ville gå til oss, men siden vi bydde først den siste dagen og transferen ikkje gjekk igjennom, kan eg forstå at han er litt sur. Viser jo bare hvor mye rot det er når vi byr på spillere, vente til siste dag er jo heilt på tryne, vi hadde over 30 dager å by på spillere.
Newcastlesupporter siden 1992

Benson

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #197 på: 16. Feb. 2009, 14:48 »
Sjønner jo godt han blir sur når han er keen på dealen, og når heile prosessen blir amatørmessig gjennomført fra nufc si side at den kollapser så blir ein vel naturlig og bli"pissed off".

Kode: [Velg]
Another brilliant piece of business from Mike Ashley, and his right-hand man Derek Llambias.
Mike Ashley killed the soul of Newcastle United FC [04.09.2008]

Geir

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #198 på: 16. Feb. 2009, 15:08 »
Det er vel vanlig at dealene blir ordnet siste dag i transfervinduet, er ikke noe bare vi gjørt det.

Kesse

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #199 på: 16. Feb. 2009, 15:08 »
Greit at han blir skuffet. Men at nå ikke vil til Newcastle pga det der er bare barnslig.. Lykke til i en annen klubb!! Vi har egentlig ikke så veldig bra for han uansett, sentrale midtbanespillere som han er vel faktisk de vi har flest av i klubben.

Grundemaister

• Benkvarmer
  • **
    • Vis profil
« Svar #200 på: 16. Feb. 2009, 15:23 »
Joakim, i debatten rundt hvem som kunne passet inn i PL og ikke så skriver du på side 12 i denne tråden at "Messi og Maradona aldri har vært i nærheten av Premier league." Dette kan tolkes geografisk eller nivåmessig. Geografisk så kan jeg fortelle deg at Italia/Spania er langt nærmere England enn deres utgangspunkt i Argentina. For øvrig kan jeg nevne at vi har noe som heter europacup hvorpå de nevnte storheter Messi og Maradona har dominert både over lengre tid og i enkeltoppgjør, blant annet mot engelske lag. Nivåmessig så tror jeg at de nevnte herrer ville ha briljert også Premier League, men at de ville vært noe mer skadeutsatt pga spillestil ,kan jeg gå med på. Allikevel mener jeg at de aller færreste skader i PL skyldes utagerende spill.

Diskusjonen Ronaldo/Messi blir veldig subjektiv i og med at de begge er veldig gode spillere, men personlig holder jeg en knapp på Messi per dags dato(og ja, jeg er klar over kåringen for 2008). Synes også Messi virker som en litt mindre "glætt" og noe mere "likanes" kar enn grelle Ronaldo :)

For øvrig håper jeg vi gjør et fremstøt for å sikre oss Zigic før neste sesong. Synes Zigic/Martins isolert sett ser spennende ut, men de er selvfølgelig avhengige av gode spillere omkring seg.
« Siste redigering: 16. Feb. 2009, 15:27 av Grundemaister »

Mats

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #201 på: 16. Feb. 2009, 16:37 »
Følte for å ta meg en runk etter Monaco - OM kampen idag. Taye Taiwo altså.... Fart, ung, robust, god offensivt OG defensivt, rakettinnlegg, dødelig skuddfot, driv. Hadde blåst av 8-10 mill på han, glatt!

Bent er en god spiller. Kommer seg til sjanser selv, scorer passe masse...

Edgar? NEItakk, fåt helt frysninger av fyren

Skjelbred? Tviler på om han hadde blitt noen hit.. Vel vel, kanskje jeg tar feil.

Mitt "realistiske" lag for neste år:

-------------------------------------Harper (Krul)---------------------------------------

Beye (R.Taylor)----Bassong (S.Taylor)----?Agger?/ Colo----Taiwo (Enrique)

Jonas (Lua Lua)--Guthrie/ Barton/ Nolan/ ?Elano?/ ?Johnson?--Duff/ Løva

---------------Obafemi (Xisco)----------Bent/ Loïc Remy (Carroll)-----------------

Mange av parentesspillerne eller /-spillerne kan gå inn andre plasser også. F.eks R. Taylor istedenfor LuaLua osv.

Spillere inn: En 0-tulls centreback, en Taiwo på venstre, en kreativ midtbanemann (forhåpentligvis kan enten Barton, Guthrie eller evt Nolan ta seg av det defensive), en god spiss som ikke er ei saltstøtte, men som kommer til avslutninger som evt Martins kan jage returer på.

Spillere jeg syns kan gå: Capapa (frigis), Edgar (like greit), Viduka (god, men sjelden i form/ skadefri), Ameobi (frustrerende), Owen (høy lønn bl. a), Geremi (samme som Ameobi), Nacho (må man egentlig si noe her?), Butt (selv om han gir sitt beste, så må man vel snart se etter erstatninger), må vel kanskje slenge med Smith her pga lønna - men føler egentlig at han har mer å gi???

Rundt 20 mill £ minus litt income ala spillersalg eller lønnsbudsjettsforbedringer.. Og nei, jeg gidder ikke sutre om at Ashley ikke gidder å bruke så mye penger bla bla bla, for jeg tror han gjør det, om de rette spillerne blir tilgjengelige. Så den diskusjonen gidder vi ikke ta, for det blir bare spekulasjoner..

Men ellers, det var det jeg kom på i farta, sikkert alltids noe jeg har glemt ellerno.. Hva syns dere? Åpen for innfall på alt utenom Ashley og Taiwosaken;)

For et lag! <3 En ung og lovende venstrekant, så er laget til å få ereksjon av  :)
Alan Shearer. Ingen over, ingen ved siden.

Sebastian

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #202 på: 16. Feb. 2009, 16:40 »
At vi får inn Agger, Taiwo, Elano, Jonhson, Bent og Remy er vel ikke direkte sannsynlig. Men nå har jo Ashley sagt han vil bruke £8mill, så skal nok vere nok for disse spillerne...

Daniel

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #203 på: 16. Feb. 2009, 17:49 »
At vi får inn Agger, Taiwo, Elano, Jonhson, Bent og Remy er vel ikke direkte sannsynlig. Men nå har jo Ashley sagt han vil bruke £8mill, så skal nok vere nok for disse spillerne...
ZzzzzZZZzz.....Det har aldri blir sagt at vi bare skal bruke £8mill. Llambias sa at de millionene som var til overs etter dette vinduet skulle brukes, samt at Ashley ikke ville være redd for å bruke penger fra sin egen lomme. Og tidligere har Ashley uttalt at han gjerne kan kjøpe dyrt, bare det et de riktige spillerne. Og det så vi f.eks når man bydde på Modric.

Snusflekk

• Supersub
    • Vis profil
« Svar #204 på: 16. Feb. 2009, 17:49 »

Jeg skrev:

Spillere inn: En 0-tulls centreback, en Taiwo på venstre, en kreativ midtbanemann (forhåpentligvis kan enten Barton, Guthrie eller evt Nolan ta seg av det defensive), en god spiss som ikke er ei saltstøtte, men som kommer til avslutninger som evt Martins kan jage returer på.

Tenkte på enten Johnson ELLER Elano, og Bent ELLER Remy. Altså 1 på hver plass der.

Uanz, mine ønsker krever jo litt penger (ca. 20MP utenom det som evt. måtte komme inn), men jeg håper og tror at Ashley ville investert "mer enn mange tror" hvis de rette spillerne hadde vært tilgjengelige. Syns spillerne jeg har valgt ikke er utenfor vår rekkevidde sånn tiltrekningsmessig.

Ja heia gutta!

Vegard9

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #205 på: 16. Feb. 2009, 18:37 »
£ 10 mill for Taiwo? LETT! ;D Dem mannen hadde vært konge å hatt i Newcastle!

Mats

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #206 på: 16. Feb. 2009, 18:45 »
Taiwo er rå, han er den nye Roberto Carlos, bare ikke like lav.. Men har lest at mange andre store klubber vil ha han, så spørs vel om han velger Newcastle. Men kanskje Martins kan overtale han.  :) Hørt at de er ganske gode venner.
Alan Shearer. Ingen over, ingen ved siden.

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #207 på: 16. Feb. 2009, 19:54 »
Joakim, i debatten rundt hvem som kunne passet inn i PL og ikke så skriver du på side 12 i denne tråden at "Messi og Maradona aldri har vært i nærheten av Premier league." Dette kan tolkes geografisk eller nivåmessig. Geografisk så kan jeg fortelle deg at Italia/Spania er langt nærmere England enn deres utgangspunkt i Argentina. For øvrig kan jeg nevne at vi har noe som heter europacup hvorpå de nevnte storheter Messi og Maradona har dominert både over lengre tid og i enkeltoppgjør, blant annet mot engelske lag. Nivåmessig så tror jeg at de nevnte herrer ville ha briljert også Premier League, men at de ville vært noe mer skadeutsatt pga spillestil ,kan jeg gå med på. Allikevel mener jeg at de aller færreste skader i PL skyldes utagerende spill.

Diskusjonen Ronaldo/Messi blir veldig subjektiv i og med at de begge er veldig gode spillere, men personlig holder jeg en knapp på Messi per dags dato(og ja, jeg er klar over kåringen for 2008). Synes også Messi virker som en litt mindre "glætt" og noe mere "likanes" kar enn grelle Ronaldo :)
Når jeg kalte Ronaldo verdens beste fotballspiller, så var det mer med utgangspunkt i den offisielle kåringen. Hvem som er best av Ronaldo og Messi vil jeg ikke ha noen veldig sterk mening om.

Angående dette utsagnet "Langt unna Premier League" har egentlig verken med nivå å gjøre, eller med geografi, men mer det at såvidt meg bekjent har de aldri vært spesielt nære å havne i Premier League noen av dem. Det kan selvfølgelig hende jeg tar feil, uten at det har så stor betydning. Og jeg ville såvidt jeg kan huske heller ikke spekulere i hvorvidt de hadde lyktes eller ikke i Premier League. Det var mer en konstatering av at jeg synes det blir feil å blande inn Messi og Maradona i en diskusjon om utlendinger i Premier League, med Luka Modric som utgangspunkt.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

Grundemaister

• Benkvarmer
  • **
    • Vis profil
« Svar #208 på: 18. Feb. 2009, 17:48 »
Stor nivåforskjell på dem, ja. Og Modric har vel fremdeles en del å bevise ift forventningene som ble stilt til han  etter overgangen til PL.

Men hva synes folket om Zigic som for tiden putter nesten 1 mål i snitt for Santander? Har selv sett han spille en del og jeg tror han kunne begeistret oss ift å omsette innlegg fra kant i tellende resultat.

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #209 på: 18. Feb. 2009, 22:33 »
Jeg har ikke sett Zigic spille, men har en vag idé om en lang, råsterk okse, men som ikke nødvendigvis er den helt store goalgetteren.
I såfall er jeg veldig skeptisk.

Selv Owen og Martins kan omsette innlegg fra kant i mål. Begge er i stand til å vinne i lufta.
Det må være en større mening bak å hente spilleren, enn at han bare skal stange innlegg i mål. Det kan Andy Carroll greie også.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon