20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Transfersommeren 2009  (Lest 186940 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Romance

• Kaptein
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2009
« Svar #165 på: 14. Feb. 2009, 13:20 »
Var vel ingen som sa det, men det var sånn det ble...
The Woods Are Lovely
Dark and Deep,
But I Have Promisess To Keep,
And Miles To Go Before I Sleep...

Wroom

• Midtbaneanker
  • "Space-collector"
    • Vis profil
« Svar #166 på: 14. Feb. 2009, 15:17 »
Riquelme?

Nei takk!

Alt for dårlig tempo på mannen, kommer ikke til å passe inn. Diego derimot, bedre valg.

Eirik515

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #167 på: 14. Feb. 2009, 15:20 »
Ciljan ja takk ;)

Tommen

• Supersub
    • Vis profil
« Svar #168 på: 14. Feb. 2009, 17:57 »
Ciljan og Alanzinho er for puslete til å spille i PL. Alanzïnho hadde blitt sparka ner kver gang han hadde prøvd seg på noen driblerier. Tror derimot at begge hadde passet strålende inn i den Franske og den Spanske Ligaen.

Daniel

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #169 på: 14. Feb. 2009, 18:01 »
Faan, er det sånn at alle som skal spille i PL må være minst 1,90 høy og veie 100kg eller?

Tommen

• Supersub
    • Vis profil
« Svar #170 på: 14. Feb. 2009, 18:03 »
Overhode ikkje, men di som er 1,50 og 50 kilo blir spist levende til frokost av biffene.....

Geir

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #171 på: 14. Feb. 2009, 18:05 »
Den norske serien er også ganske tøff fysisk, mye mer enn den spanske for eksempel, så det er nok ikke den vanskeligste overgangen å ta. Ciljan er i tillegg rågod begge veier og har en enorm kondisjon. Tror han ville gjort det stort faktisk.

Mats

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #172 på: 14. Feb. 2009, 18:08 »
Er så latterlig at folk kan si at små og lette spillere ikke vil klare seg i Premier League. Se på Luka Modric, en blir ikke så mye mindre og mer puslete enn han. Og han er jo helt RÅ. Se på tidenes beste fotballspiller, Diego Maradona. Han var jo den dvergen. Verdens beste spiller pr.dags dato, Messi, er også veldig liten. Altså, nå spiller jo ikke han i Premier League, men hadde han gjort, så hadde han nok klart seg rimelig greit.

Man må ikke være Jan Koller for og beherske Premier League. Med ekstreme dribleferdigheter, smidighet og hurtighet så kan man klare seg i Premier League. Ser ingen grunn til at Alanzinho ikke kunne klart seg bra på venstrekanten i Premier League.
Alan Shearer. Ingen over, ingen ved siden.

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #173 på: 14. Feb. 2009, 18:21 »
Se på Gianfranco Zola...
Jeg er veldig enig med Geir her. Tror også Ciljan har potensiale til å gjøre det stort. Han springer som et helvette, han har et utrolig tempo i seg, er flink til å spille på ett-touch, gjør smarte valg. Jeg har jævla lyst til å se han i Premier League, gjerne for sitt favorittlag!
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #174 på: 14. Feb. 2009, 18:32 »
Luka Modric har vel ikke akkurat vært noen kanonhit i Premier League, såvidt meg bekjent.
Lionel Messi og Diego Maradona har aldri vært i nærheten av PL.

Janne Jönnson har gjort underverker med Alanzinho i Tippeligaen, men likevel er ikke Alan en så god spiller at han kan ta PL med storm. Riktignok er ikke overgangen SÅ stor mellom TL og PL, men Alanzinho ville blitt spist levende. Gud vet hvor mange ganger Daniel Nannskog har irritert seg grønn over Alanzinhos individualisme, den mannen som på død og liv skal dra en ekstra finte, før han slår pasningen. Han er fantastisk å se på når han lykkes, men for en spiller som Nannskog var han en pest og en plage når han ikke lyktes.

Tyrkisk fotball dyrker individualismen, dyrker de store stjernene og dyrker de som ikke er fullt så gode som om de var store stjerner. Derfor passer Alan bedre der, enn i England. Han fortjener å dyrkes som en stor stjerne, selv om han ikke er fullt så god.

Venstrekanter i PL bør ha mer å bidra med enn bare blendende teknikk. Ronaldo kom som en driblefant, en stor egoist, som kun tenkte på seg selv, men er nå verdens beste fotballspiller, og det hele skyldes én mann. Alex Ferguson, i tillegg til et allerede gudsbenådet talent selvfølgelig.
Alanzinho var ikke så vanvittig mye bedre enn sine kolleger i TL i fjor. For en spillertype som han, mener jeg han burde vært det, for å være PL-materiale.

Det er fullt mulig å være liten og lett og lykkes i PL. Men Alanzinho er ikke riktig mann. Ciljan derimot, har alle muligheter. Norges klart beste spiller på entouch, god nærteknikk, godt tempo, vanvittig arbeidsmoral og et ikke ueffent skudd, noe vi så et veldig godt eksempel på mot Tyskland. Men Ciljan er fremdeles ustabil, og har ikke vært like fantastisk som han var våren og høsten 2005. Hvis han tar de stegene man bør kunne forvente av ham kommende sesong for RBK, så er han i en av de største ligaene i europa før vi vet ordet av det.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

Wroom

• Midtbaneanker
  • "Space-collector"
    • Vis profil
« Svar #175 på: 14. Feb. 2009, 18:37 »
Og derfor bør han kjøpes før andre blir for interesserte!

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #176 på: 14. Feb. 2009, 18:40 »
....og Ciljan har for meg alltid bevist seg når han har fått prøvd seg på øverste nivå! Han har vært meget god i CL, han har prestert på landslaget når han har fått sjansen - var jo helt rå mot Tyskland. Jeg tror han evner å tilpasse seg PL-nivået også, og jeg håper vi kan kjøpe han til sommeren.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Mats

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #177 på: 14. Feb. 2009, 18:42 »
Greit det du sier Joakim, jeg er vel den eneste som mener Alanzinho ville klart seg i Premier League.
Men Luka Modric har ikke vært noen hit i Premier League? Har du sett han i år, hørt fansen, hva Redknapp har sagt om han osv osv?
Jeg har fått gåsehud hver gang jeg har sett Modric spille. Han har vært Tottenhams beste spiller denne sesongen, og det er fakta.

Jeg blir ikke forundret om Juande Ramos i Real kjøper Modric for andre gang til sommeren.

lgrinde

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #178 på: 14. Feb. 2009, 18:46 »
Utifrå kor Spurs ligge på tabellen og prisen på Modric så er ikkje eg imponert. For all del, sikkert ein god spelar. Men at han har vert Spurs sin beste spelar skulle vel berre mangla?

Mats

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #179 på: 14. Feb. 2009, 18:49 »
Jaja, skulle bare mangle. Men han har fortsatt vært Tottenham sin beste spiller denne sesongen.
Og er ikke han sin skyld at de ligger så langt nede.