20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Transfersommeren 2009  (Lest 188460 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Mats

• Midtbaneanker
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2009
« Svar #150 på: 13. Feb. 2009, 22:01 »
Mange driblefanter som har slått gjennom i Premier League  :) Og Alanzinho er ikke bare en driblefant, han er en playmaker også.
Han er en smart fotballspiller ved siden av og ha evnen til og drible seg gjennom et helt lag. Ser ingen grunn til at han ikke skulle klart seg i Premier League.
Alan Shearer. Ingen over, ingen ved siden.

kø1

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #151 på: 13. Feb. 2009, 22:10 »
Jeg tør nesten garantere at Alanzinho ville floppet i PL. Hva hjelper det å være en god dribler eller en god playmaker, når du mangler ALT defensivt, er altfor lit og lett i kroppen, og ikke er spesielt god til å slå innlegg. Dessuten sliter han også litt med å gjøre de riktige valgene. Men som Joakim sier, man slipper unna med jævli mye i tippeligaen, for nivået er så til de grader lavere enn PL.

Ciljan derimot, er jeg sikker på at ville vært god i PL.
BOOM BOOM CHEICK CHEICK THE ROOM

fredd

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #152 på: 13. Feb. 2009, 22:12 »
Fenomenalt god med ball, udugelig uten.

Alanzinho forbedret seg veldig uten ball i fjor og bidro også uten ball mye mer enn tidligere så jeg vil ikke si han er udugelig. Blant annet brukte han sin store fart til å løpe opp andre. Han er for all del klart best når han har ballen i beina, men etter min mening hjalp han også Stabæk uten ball i fjor.

Jeg tror heller ikke PL er den perfekte ligaen for Alanzinho. Han mangler mye på fysikken og deffensivt og trives nok bedre i en liga der ballen er mest mulig langs bakken. Men han er såpass god at det hadde være interssant å se hvordan det hadde gått for han er som ving rask, god til å komme seg forbi spillere og målfarlig. Dette er positive egenskaper for en ving uansett hvilken liga han spiller i.

Mats

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #153 på: 13. Feb. 2009, 22:18 »
Per Ciljan er da minst like liten og lett som Alanzinho. Alanzinho har hvertfall litt muskler på beina sine.
Og Per Ciljan er ingen mester deffensivt han heller. Spiller da vel ingen rolle om Alanzinho mangler alt deffensivt, når det er offensiv kreativitet han står for. Enkelte spillere skal bare konsentrere om det som skjer fremover.

kø1

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #154 på: 13. Feb. 2009, 22:26 »
Per Ciljan er da minst like liten og lett som Alanzinho. Alanzinho har hvertfall litt muskler på beina sine.
Og Per Ciljan er ingen mester deffensivt han heller. Spiller da vel ingen rolle om Alanzinho mangler alt deffensivt, når det er offensiv kreativitet han står for. Enkelte spillere skal bare konsentrere om det som skjer fremover.

Kødder du?? Ciljan er strålende både offensivt og defensivt. Ikke sjangs at Alanzinho løper like mye som Ciljan i løpet av en kamp.

fredd

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #155 på: 13. Feb. 2009, 22:34 »
Nå løper vel generelt sentrale midtbanespillere mer enn en ving i løpet av en kamp, men er enig i at Ciljan er bra deffensivt. Er bra også offensivt så virker å være en spiller som passer bra på midtbanen i 4-4-2.

Mats

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #156 på: 13. Feb. 2009, 22:39 »
Nei, jeg kødder ikke. Jeg synes ikke Per Ciljan er strålende defensivt. Han er nok bedre enn Alanzinho der, for han er jo ikke noe god defensivt i det hele tatt, men tror ikke han hadde klart seg noe bedre i PL enn Alanzinho. Alanzinho var bedre enn han i tippeligaen i fjor, og jeg tror han hadde vært bedre enn han i Premier League også. Sier ikke at noen av dem hadde lekt seg i Premier League, mener bare Alanzinho hadde klart seg bedre pga de ekstreme ferdighetene hans.

kø1

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #157 på: 13. Feb. 2009, 22:45 »
Grunnen til at Ciljan hadde klart seg bedre i PL enn Alanzinho er fordi han er en type som passer PL mye bedre. Riktignok er ikke Ciljan stor og sterk i dueller, men han løper vanvittig mye, og er med både defensivt og offensivt. Han har høyt tempo i pasningsspillet sitt og MYE bedre enn Alanzinho til å ta de riktige valgene med ball! Alanzinho er fremfor alt en indivualist og ingen utrpreget lagsspiller, og da er PL den aller værste å komme til. Konklusjon; Ciljan hadde gjort det mye bedre enn Alanzinho i PL. Tror faktisk de fleste er enig med meg i det.

Mats

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #158 på: 13. Feb. 2009, 22:53 »
Jaja. Men jeg tror Per Ciljan hadde fått det tøft sentralt på midten mot de aller tøffeste spillerne. Alanzinho er en ving, jeg tror han hadde klart seg rimelig bra offensivt mot mange av høyrebackene i Premier League. Derfor mener jeg han hadde klart seg bedre. Mye vanskelige være en sentral midtbanespiller i Premier League, enn hva det er for Alanzinho og utfordre høyrebackene med de ferdighetene han har.

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #159 på: 13. Feb. 2009, 22:55 »
Skriver under på kø1 sitt siste innlegg her!
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #160 på: 14. Feb. 2009, 02:45 »
http://www.southamericanfootball.co.uk/files/articles.php?article_id=213

The Latest reports out of Buenos Aires is that English club Newcastle United have made contact with Juan Román Riquelme, Boca's powerful playmaker, about a possible transfer in the summer.

Newcastle United find themselves in 13th position in the English Premier League, just 4 points off the drop zone. It has been said from the start of the season Newcastle lack creativity, with for instance the ageing Nicky Butt not getting any younger. Riquelme is seen as an ideal partner in central midfield given that Danny Guthrie, another young starlet at Newcastle, is ready to step up and take Butt's position in the starting line up.

The question has to be asked does Riquelme want another crack at Europe? He had a torrid time at Barcelona, but did remarkably well at Villarreal by getting them into the Champions League twice. Following a tense situation between him and Villarreal's director general and club manager Manuel Pellegrini though, Riquelme accepted a five month loan deal back to his beloved Boca Juniors in February 2007, and that is where he still remains.

Boca won’t want to lose their star man, but a fee of around €12 million euros has been mentioned as sufficient to prise Riquelme away from La Bombonera. We will have to wait and see what happens in the next few months, but many would like to see the great Riquelme have one last crack at Europe with a big club.

Mark Irwin
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Eivind

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #161 på: 14. Feb. 2009, 09:58 »
Grunnen til at Ciljan hadde klart seg bedre i PL enn Alanzinho er fordi han er en type som passer PL mye bedre. Riktignok er ikke Ciljan stor og sterk i dueller, men han løper vanvittig mye, og er med både defensivt og offensivt. Han har høyt tempo i pasningsspillet sitt og MYE bedre enn Alanzinho til å ta de riktige valgene med ball! Alanzinho er fremfor alt en indivualist og ingen utrpreget lagsspiller, og da er PL den aller værste å komme til. Konklusjon; Ciljan hadde gjort det mye bedre enn Alanzinho i PL. Tror faktisk de fleste er enig med meg i det.

Her oppsummerer du egentlig rimelig bra. Liten tvil om at Ciljan har mye større sjanse til å lykkes i PL, men man vet jo aldri...

Romance

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #162 på: 14. Feb. 2009, 11:08 »

It has been said from the start of the season Newcastle lack creativity, with for instance the ageing Nicky Butt not getting any younger.

Greit at Riquelme er milevis mer kreativ, men noen unggutt kan han vel ikke stemples som han heller...
Jeg synes for all del vi skal hente Arda Turan jeg, han kan fungere sentral han også. Kanonspiller. Med en midbane av Jonas, Arda, Taylor, Barton, Guthrie, Nolan og Duff har vi en av PL sterkeste midtbaner faktisk.

Men men det kommer nok ikke til å skje. Jeg visste fra dag en av vi kom til å savne kreativiteten til Emre på midten. Han var for mye skadet, men hadde vi fått ut potensiale hans kunne han blitt en kanonhit på St James. Var uansett hodeløst og selge Emre for å mene at hans store erstatter skulle være Geremi. Djizez!
The Woods Are Lovely
Dark and Deep,
But I Have Promisess To Keep,
And Miles To Go Before I Sleep...

fredd

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #163 på: 14. Feb. 2009, 11:17 »
Geremi ble jo hentet en sommer før Emre le solgt så noen erstatter for Emre ble han vel ikke regnet som. Riquelme er helt klart en kvalitetspiller. Han har masser av kreativtet og kan faktisk score mål som ikke mange av våre snetrale midtbanespiller gjør ofte i løpet av en sesong. Men spørsmålet er om vi ikke heller trenger en deffensiv midt mer om vi skal fortsette å spille 4-4-2. For en sentralmidtbane bestående av Riquelme som ikke akkurat tar noe stort ansvar deffensivt og Barton/Nolan som er box to box spiller blir nok for offensivt. 4-4-1-1 eller 4-2-3-1 med Riquelme bak spissen hadde nok passet bedre hvis vi hadde fått inn han.

Toralw

• Supersub
    • Vis profil
    • http://www.myspace.com/manifold-bastards
« Svar #164 på: 14. Feb. 2009, 13:17 »

Var uansett hodeløst og selge Emre for å mene at hans store erstatter skulle være Geremi. Djizez!

vist det var noen som mente det, så må vi vell si at det er tidenes skive-bom!
Det e kun to lag for mæ! Begge i svart og hvit! Newcastle United og Rosenborg B.K

www.myspace.com/manifold-bastards