20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Transfersommeren 2009  (Lest 188410 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Eivind

• Kaptein
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2009
« Svar #120 på: 11. Feb. 2009, 17:40 »
Kan få mye for 8mp. Bassong er et godt eksempel. Jeg bryr meg egentlig ikke så mye om summen - mer om hvordan de brukes.

braegg

• Supersub
    • Vis profil
« Svar #121 på: 11. Feb. 2009, 17:58 »
8mp, woho CL here we come...
Herregud!

Følger den der. 8 Mill er jo ikke en dritt i dagens syke marked. Høres ut som Llambias skryter av det  ::)

Slenger meg og på denne. 8 er jo knapt nok til EN kvalitetspiller. Og ja det høres ut som Llambias skryter av det >:(

Hvem har sagt at vi har et budsjett på 8 millioner pund til sommeren. Llambias sier i dag at de 8 millionene vil bli brukt, samt de 4 millionene fra Milner-overgangen (installments). Han sier også at Ashley vil investere fra egen lomme hvis det er nødvendig. Liten vits å ta sorgene på forskudd, og med 12 millioner + i transfer-budsjett kan vi handle mye kvalitet. 

Kesse

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #122 på: 11. Feb. 2009, 18:13 »
Har dere ikke skjønt at man må hyle når man har muligheten?

Romance

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #123 på: 11. Feb. 2009, 18:23 »
Herregud!

Følger den der. 8 Mill er jo ikke en dritt i dagens syke marked. Høres ut som Llambias skryter av det  ::)

Slenger meg og på denne. 8 er jo knapt nok til EN kvalitetspiller. Og ja det høres ut som Llambias skryter av det >:(

Hvem har sagt at vi har et budsjett på 8 millioner pund til sommeren. Llambias sier i dag at de 8 millionene vil bli brukt, samt de 4 millionene fra Milner-overgangen (installments). Han sier også at Ashley vil investere fra egen lomme hvis det er nødvendig. Liten vits å ta sorgene på forskudd, og med 12 millioner + i transfer-budsjett kan vi handle mye kvalitet. 

Du har fortsatt ikke fått hue ut av rævva og sett at styret vårt lever etter ordtaket "talk the talk sit the walk?"?
The Woods Are Lovely
Dark and Deep,
But I Have Promisess To Keep,
And Miles To Go Before I Sleep...

Romance

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #124 på: 11. Feb. 2009, 18:24 »
Har dere ikke skjønt at man må hyle når man har muligheten?

Nettopp! Hvorfor ikke egentlig? Klubben er skakkjørt, ros er vel ikke akkurat på sin plass...
The Woods Are Lovely
Dark and Deep,

kung_zlatan

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #125 på: 11. Feb. 2009, 18:27 »
Ashley og co er altfor gode businessmen til å skrike ut at de skal " bruke 30 mill på spillere til sommeren". Det ville selvfølgelig sørget for at spillerprisene vil skutt i været når vi er i forhandlinger med klubber.

Fryktelig synd at vi ikke fikk Elano i dealen med Given. Vi hadde virkelig trengt han på vår midtbane og jeg tror ikke han kan ha vært langt unna en overgang. han var visstnok veldig god for Brasil i går. Noen som så kampen? Kanskje vi kan hente han til sommeren?

Hva tror dere om å hente Jose Ernesto Sosa fra Bayern til sommeren? han var linket bort i januarvinduet og kan kanskje være en kreativ liten gem. Noen som har sett noe av ham? Jeg har hørt masse positivt, men må innrømme at jeg bare har sett ham i en kamp. der virket han riktignok spennende. Ideell alder også.

torefl

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #126 på: 11. Feb. 2009, 19:00 »
Like greit å holde kjeft om hva man eventuelt skal bruke i frykt for at klubbene krever mer. Jeg tror naturligvis ikke at sommeren blir så jævla rosenrød som vi håper.

oyvind

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #127 på: 11. Feb. 2009, 19:59 »
Vi prøvde jo oss på Elano de siste dagene i jan. Uten hell. . Og gå ut å si at vi skal bruke 8 mill. Pund er greit nok, men om vi bruker 8 Mill. pund blir jeg meget skuffet. . Uansett hvordan pengene brukes.
For har du ikke hår mellom legger og lår, så har du en dått i ræva.

braegg

• Supersub
    • Vis profil
« Svar #128 på: 11. Feb. 2009, 20:30 »
Herregud!

Du har fortsatt ikke fått hue ut av rævva og sett at styret vårt lever etter ordtaket "talk the talk sit the walk?"?

Det er Kinnear som har skapt forventningene om Mbia, Veloso og Ebondo osv ved å kommentere transfers åpenlyst i media. I og med at Kinnear ga fansen håp om klassespillere tror jeg Llambias og Ashley får mye av skylda for at vi ikke fikk de spillerne Kinnear ga oss håp om. Hadde vi ikke hørt alt snakket om disse stjernespillerne ville vi sansynligvis vært fornøyd med Taylor, Nolan og Løvenkrands. Problemet med januar-vinduet er at det generelt er svært vanskelig å signere spillere på grunn av blodprisene klubbene ønsker, og derfor er det håpløst av Kinnear å gå ut i media og si at "Vi har budt 5 millioner for Mbia, men det kan hende at jeg vil bruke de 10 millionene jeg har hvis tilbudet blir avslått." Jeg mener vi gravde vår egen grav ved å gå ut åpent i media om transfermålene, og at dette er en av grunnene til at vi ble sittende skuffende igjen på 2 februar selv om vi handlet inn tre spillere som virker som gode kjøp.

Jeg tror at Ashley og Llambias er villig til å bruke de nevnte pengene til sommeren, men problemet er at vi ikke får brukt dem hvis vi skal by 5 millioner for en spiller som er verdt langt mer. Wise, Vetere og resten av gjengen må ha et realistisk syn på hvor mye penger en bestemt spiller koster istedet for å kaste bort 2/3 av vinduet ved å by alt for lavt. Hadde vi gått inn for Johnson og Onuoha 1 januar ville sjansen vært mye større for at de ville vært i stallen 2 februar.

Romance

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #129 på: 11. Feb. 2009, 20:37 »
Så du tror at spillere som du nevner (Mbia, Ebondo) blir nevt av Kinnear ut i fra ingenting? At han bare ramser opp spillere han er keen på? Eller er det spillere som har vært diskutert på bakrommet, men senere ikke frigitt nok penger for å finansiere, med Ashley som bakmann!? Det er så klart styret som trekker i trådene. Akkurat det samme skjedde jo med Keegan.
Eneste Kinnear er skyldig i er å være en mindre god manager med disiplinproblemer...
The Woods Are Lovely
Dark and Deep,

braegg

• Supersub
    • Vis profil
« Svar #130 på: 11. Feb. 2009, 21:06 »
Selvfølgelig blir de ikke nevnt ut fra ingenting. Kinnear og resten av speiderne utarbeidet en liste som ble gitt til Dennis Wise som skulle ro i land avtalene. Jeg mener Wise som DOF bør være i stand til å verdsette aktuelle spillere riktig, slik at vi slipper å gå inn for spillere som vi ikke har penger til. Vi må innse at Ashley ikke er blant de rikeste eierne i PL, og at vi kanskje ikke har råd til spillere som Veloso og Mbia. Derfor bør vi heller klare å finne realistiske mål som vi har en sjanse til å få. Wise vet garantert om beløpet som blir frigitt av Ashley, og derfor kaster vi bort tid ved å by minimale beløp for spillere som er verdsatt mye høyere.

Jeg er enig med deg i at Ashley ikke spytter i nok penger for at vi kan begynne å snakke om CL, men det blir feil å si at han ikke står ved sine ord. Ashley har aldri gitt oss forhåpninger om stjernespillere, det er det Kinnear som har stått for.

Geir

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #131 på: 12. Feb. 2009, 09:23 »
Ashley har penger, men han har de jo ikke de summene som Abramovich eller City-gjengen har. Det blir nok ganske dyrt for Ashley om han skal ta penger ut av egen lomme for å dekke underskuddene hele tiden.

Det eneste jeg virkelig ønsker er en ny permanent manager, men da må Kinnear si opp først. Kan også tenke meg noen gode kjøp i sommer, spillere som Bassong er jo beviset på at man ikke akkurat trenger å bruke mengder av penger på klassespillere.

Thomas

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #132 på: 12. Feb. 2009, 10:25 »
Kan få mye for 8mp. Bassong er et godt eksempel. Jeg bryr meg egentlig ikke så mye om summen - mer om hvordan de brukes.

Klapp klapp klapp. ENIG!

kung_zlatan

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #133 på: 12. Feb. 2009, 18:29 »
Niko Kranjcar uttaler i dag at han er på leting etter nye utfordringer. Noe for oss? Jeg har veldig sansen for denne spilleren!

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #134 på: 12. Feb. 2009, 18:40 »
Niko Kranjcar uttaler i dag at han er på leting etter nye utfordringer. Noe for oss? Jeg har veldig sansen for denne spilleren!

Hadde tilført gode offensive kvaliteter til midtbanen vår!

Ser at Daniel Agger krever spilletid ellers vil han selges. Han har jeg veldig sansen for!
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida