20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: 7/2: WBA - Newcastle 16.00  (Lest 76147 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Are

• Supersub
    • Vis profil
Sv: 7/2: WBA - Newcastle 16.00
« Svar #495 på: 11. Feb. 2009, 16:18 »
Mer sannsynlig at vi slår Everton hjemme en at vi slår Bolton borte tror jeg. 4 poeng og jeg er fornøyd

Jeg blir fornøyd om vi får med oss noen poeng i det hele tatt egentlig. Everton er i knallform og Bolton borte er vanskelig uansett. Tror på tap mot Everton og uavgjort mot Bolton, desverre.

Sogning

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #496 på: 11. Feb. 2009, 17:07 »
Trur vi maks får med oss 3 poeng frå desse kampane
NUFC kommer ingen veg så lenge Ashley sitter på toppen.

Spekki

• Supersub
    • Vis profil
« Svar #497 på: 13. Feb. 2009, 01:43 »
Eg føle mg ganske sikker på at me slår everton, mn eg tror d bler verre mot bolton. Har tro på ein stigane formkurve, og everton kampen bler utrolig viktige. Synd at d e FA-cup t helgå:(
Jackie Milburn vrir seg i graven når han hører navnet Andy Carroll

Eivind

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #498 på: 13. Feb. 2009, 08:30 »
Synd og synd. Med tanke på skadesituasjonen vår, vil jeg si det passer ypperlig. Nå får Martins, Viduka, Smith og Ameobi tid til å komme seg i form.

Eivind

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #499 på: 13. Feb. 2009, 08:32 »
Vi får også håpe at physioroom for en gangs skyld ikke er helt på bærtur, når de skriver at Danny Guthrie skal være tilbake den 22. februar!

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #500 på: 13. Feb. 2009, 16:20 »
Med tanke på at Hughton ber på sine knær om å få ha Guthrie tilgjengelig til Bolton-kampen, så er de neppe helt på jordet.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

Thomas

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #501 på: 13. Feb. 2009, 20:09 »
Med tanke på at Hughton ber på sine knær om å få ha Guthrie tilgjengelig til Bolton-kampen, så er de neppe helt på jordet.

Det håper jeg også. Butts elendige prestasjoner mot WBA kan ikke gå upåaktet hen. Håper på Guthrie starter sammen med Nolan.

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #502 på: 13. Feb. 2009, 21:45 »
Ser ikke helt for meg at Guthrie starter mot Bolton om han blir kampklar.
Og jeg er selvfølgelig inhabil i denne saken, men jeg kan ikke huske at Butt var så forferdelig mot WBA. Men som sagt, jeg har jo aldri vært helt nøytral når det gjelder Butt, da jeg faktisk liker spilleren, og synes vi er bedre med ham enn uten ham.

magnus

• Supersub
    • Vis profil
« Svar #503 på: 14. Feb. 2009, 00:44 »
Ser ikke helt for meg at Guthrie starter mot Bolton om han blir kampklar.
Og jeg er selvfølgelig inhabil i denne saken, men jeg kan ikke huske at Butt var så forferdelig mot WBA. Men som sagt, jeg har jo aldri vært helt nøytral når det gjelder Butt, da jeg faktisk liker spilleren, og synes vi er bedre med ham enn uten ham.

Jeg syns aldri butt spiller så bra, men vi ser mye bedre ut som et lag med han på banen merkelig nokk.

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #504 på: 14. Feb. 2009, 02:30 »
Fordi ikke alle fatter hvor viktig en stabilisator er på midtbanen. Vårt problem er at vi ikke har noen som er så gode i den rollen.
Butt burde vært degradert til backup, men nå er han nå engang vår beste defensive midtbanespiller, og han har vært førstevalg under hele gjengen med managere vi har hatt over flere sesonger nå. Kun Souness som vraka Butt til fordel for Faye, Amdy ja - og gud bedre det var fælt.
Problemet med Butt er jo ofte at han må rydde opp i feilene hans medspillere på midtbanen og der fremme gjør, og derfor sitter igjen med svarteper.
Sier ikke herved at Butt er en fantastisk spiller - men han får ufortjent mye dritt mot seg, og han fungerer enda dersom laget rundt han er nogenlunde oppegående. Når Butt en gang legger skoene på hylla vil jeg se tilbake på ham med glede - og jeg liker spilleren akkurat som Jokke.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Vegard9

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #505 på: 14. Feb. 2009, 22:23 »
Dersom vi blir presset, er Butt gull verdt. Dette til tross for at han lager en god del unødvendige frispark imot.
Det blir store problemer med Butt på midtbanen når vi skal presse og kjøre kampen. Han blir altfor forutsigbar, mister ballen for lett og setter ofte medspillere under press med elendige taktiske valg. Nettopp derfor bør vi ha inn en ny defensiv midtbanespiller! Både Barton, Guthrie og Nolan er box-box spillere, og midtbanen blir for svak defensivt om ikke Butt spiller.. Desverre...

At Butt får mye ufortjent kritikk mot seg, skal jeg være enig i Kristoffer. Jeg er mindre enig i at han må drive å rydde opp for andre sine feil. Etter mitt syn er Butt en av de spillerne som selv gjør mye feil. Han jobber godt, og i det siste har han faktisk truffe på endel av cross-passningene sine. Men, han mister fortsatt ballen for ofte i oppbyggingsfasen i angrepsspillet vårt, noe som gjør oss svært sårbare for kontringer!

Når dette er sagt, er det ingen tvil i at Butt er en god spiller. Jeg skulle helst sett at han var back-up, men

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #506 på: 15. Feb. 2009, 18:46 »
Alle ønsker at vi hadde en bedre DM enn Butt i stallen.
Butt blir avslørt på tempo, han blir avslørt på ferdigheter med ball. Han blir avslørt på mye. Men han er en fantastisk duellspiller, og er derfor en viktig stabilisator defensivt. Men hvis han spiller sammen med en spiller som Guthrie, som løper mye uten ball, og lite med ball, så er vi like langt. Jeg synes midtbanen vår var på sitt beste da vi hadde Parker og Emre sammen sentralt. Parker er opprinnelig en box-to-box-spiller, men en meget god duellspiller med brukbar fart og klare styrker defensivt. Emre likte å ha en utgangsposisjon lengre bak i banen, samtidig som han likte å avansere fremover med ball. De to utfylte derfor hverandre bra. I tillegg hadde begge god duellstyrke. Og ingen av dem var ubrukelige med ballen i beina. Og selv om det tok lenger tid med Parker enn med Emre, så var det mye større sjanse for at ballen havnet til riktig adresse. Det er det ikke hos Butt, som bruker minst like lang tid som Parker.

Jeg mener derfor vi trenger et nytt anker, som kan kombinere det beste fra duoen Parker-Emre. En spiller som har sin klare forse defensivt, samtidig som han er rolig og trygg med ball, og ikke skaper unødvendig farlige situasjoner gjennom unødvendige balltap.

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #507 på: 15. Feb. 2009, 22:14 »
Parker-Emre er den beste kombinasjonen vi har hatt på midtbanen siden Gary Speeds velmaktsdager - det er det ingen tvil om. Synd Emre var så mye skadd.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Mats

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #508 på: 15. Feb. 2009, 22:29 »
Irriterer meg over at Allardyce solgte Parker for og erstatte han med verdens største tulling.(Joey Barton)
Og Emre kunne vi beholdt til tross for skadene når vi har beholdt spillere som har vært enda mer skada enn han.
Tenker på Smith, Viduka osv osv.. Synes Emre var viktigere og bedre enn de to også. Savner Emre.
Alan Shearer. Ingen over, ingen ved siden.

Øyvinden

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #509 på: 15. Feb. 2009, 22:43 »
Parker-Emre er den beste kombinasjonen vi har hatt på midtbanen siden Gary Speeds velmaktsdager - det er det ingen tvil om. Synd Emre var så mye skadd.

Uenig her.  Midtbana fungerte langt bedre med Butt-Emre enn Parker-Emre såvidt eg kan huske, sjølv om det ikkje var like pent på papiret.