20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Kevin Nolan  (Lest 82855 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

GMC

• Kaptein
  • TOON ARMY, TOON ARMY!!!!
    • Vis profil
Sv: Kevin Nolan
« Svar #330 på: 15. Juni 2011, 15:44 »
Må være mer enn de 3 mill de bydde først, eller så er det elendig butikk klubben driver med.

Thomas

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #331 på: 15. Juni 2011, 15:46 »
Dette er helt sykt. Men det er alltid to sider av en sak. Nolan er i elendig fysisk form og bidrar lite til spillet utenom målene. Naturligvis trist hvis han går, men dette kan også være starten på en ny æra for newcastle, med langt større kapasitet på midtbanen. Bare tiden vil vise hvem som får rett, men jeg er egentlig positiv til å prøve å få inn en mer løpssterk CM. /flamesuit on

Godt poeng. Jeg tviler på at vi selger ham for £1.5, men hvis budet overgår £3 mill skjønner jeg at MA og Pards har takket ja. Saken har flere sider. Ja det er synd at en spiller så betydningsfull for moralen selges. Samtidig er Nolan en begrenset fotballspiller og jeg tviler på at Cabaye vrakes til fordel for Nolan. Jeg tviler på at MA ville solgt Nolan om Pards hadde sett ham som bankers på midtbanen neste sesong. Dermed kan det virke råflott for NUFC å ha en spiller som tjener 50 i uka på benken. For alt vi vet kan salget være sett på som nødvendig for å finansiere lønnen til Zog, eller det kan tenkes at Nolan ikke er interessert å slite benken neste sesong.

localhero

• NewUtd-teamet
  • Supersub
    • Vis profil
« Svar #332 på: 15. Juni 2011, 15:49 »
Hvor har du £ 1,5 mill pund fra?

twitter
'I'd like to play for an Italian club, like Barcelona.' - Mark Draper

localhero

• NewUtd-teamet
  • Supersub
    • Vis profil
« Svar #333 på: 15. Juni 2011, 15:57 »
henry winter, sportsjournalist i the guardian skriver på twitter:

henrywinter Henry Winter
Don't understand #nufc logic in losing leader & scoring midfielder like Kevin Nolan. Madness. Give him 5-yr deal with last year incentivised
'I'd like to play for an Italian club, like Barcelona.' - Mark Draper

kø1

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #334 på: 15. Juni 2011, 16:10 »
Dette er helt sykt. Men det er alltid to sider av en sak. Nolan er i elendig fysisk form og bidrar lite til spillet utenom målene. Naturligvis trist hvis han går, men dette kan også være starten på en ny æra for newcastle, med langt større kapasitet på midtbanen. Bare tiden vil vise hvem som får rett, men jeg er egentlig positiv til å prøve å få inn en mer løpssterk CM. /flamesuit on

Godt poeng. Jeg tviler på at vi selger ham for £1.5, men hvis budet overgår £3 mill skjønner jeg at MA og Pards har takket ja. Saken har flere sider. Ja det er synd at en spiller så betydningsfull for moralen selges. Samtidig er Nolan en begrenset fotballspiller og jeg tviler på at Cabaye vrakes til fordel for Nolan. Jeg tviler på at MA ville solgt Nolan om Pards hadde sett ham som bankers på midtbanen neste sesong. Dermed kan det virke råflott for NUFC å ha en spiller som tjener 50 i uka på benken. For alt vi vet kan salget være sett på som nødvendig for å finansiere lønnen til Zog, eller det kan tenkes at Nolan ikke er interessert å slite benken neste sesong.

Vi fikk godt over 300 millioner i februar, og det skulle ikke være så jævla vanskelig å finansiere et par lønninger heretter.

Er forøvrig bare trist å miste Nolan. Kjempefyr og en veldig god spiller. Gutta på toppen driter seg ganske bra ut nå, hvis dem i tillegg også kaster Joey. Vi mister kontuinitet og neste sesong kan bli bingo med så mye nye spillere.
BOOM BOOM CHEICK CHEICK THE ROOM

Daniel

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #335 på: 15. Juni 2011, 16:21 »
Man kan jo lure på hvorfor det er West Ham han ender opp i hvis han er så fantastisk. Jeg tviler ikke på at han er en viktig person utenfor banen, men sannheten er nå at han ender opp i CCC, selv etter en sesong med 12 ligamål.

MortenM

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #336 på: 15. Juni 2011, 16:21 »
Her må jo Newcastle-sjefene være sinnsyk i gjerningsøyeblikket. Akkurat nå forstår jeg lite. Det kan jo være flere på vei inn, men å bytte ut kapteinen på denne måten skjønner jeg ikke poenget med.

Tim Buch

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #337 på: 15. Juni 2011, 16:28 »
Man kan jo lure på hvorfor det er West Ham han ender opp i hvis han er så fantastisk. Jeg tviler ikke på at han er en viktig person utenfor banen, men sannheten er nå at han ender opp i CCC, selv etter en sesong med 12 ligamål.

Henger meg på denne. Liker ikke at han drar, men merker også at jeg ikke er så veldig brydd som mange andre rundt på twitterland og andre forum er. Han er ikke god nok for der vi vil være. Enkelt og greit, men det setter et utrolig press på ledelsen nå til og faktisk forbedre stallen så de kan rettferdiggjøre salget.

Det kommer til å bli en laaaaang sommer......

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #338 på: 15. Juni 2011, 16:37 »
Greit nok at vi skal vente til 1. september med å felle noen endelig dom. Men det er lov å være sjokkert over at klubben faktisk presterer å selge sin kaptein og kontinuitetsbærer til en dårligere klubb.

Jeg tilhører forøvrig dem som ikke ser noen automatikk i at Nolan skulle blitt benkesliter neste sesong, selv i konkurranse med Ben Arfa og Cabaye. Nettopp fordi Nolan er Nolan, og mye bedre enn mange vil ha det til.

Jeg tillater meg i hvert fall å sørge over tapet av en så bra spiller, og jeg ser med STOR bekymring på hvilke andre spillere vi kommer til å selge. At Barton og Enrique forsvinner har forsåvidt ligget i kortene en god stund, og at Nolan ble solgt er heller ingen SÅ stor overraskelse, med de ryktene som har vært, og med det faktum at han ikke har fått ny kontrakt. Jeg har mine tanker og følelser omkring dagens Hiroshima-bombe fra Ashley. Jeg har fremdeles ikke tilgitt Ashley for tidligere feil, selv om jeg har kommet med ganske vennlige ord i det siste.

Men når vi gang på gang ser at taktikken alltid er den samme, i hvert eneste overgangsvindu  - dyrt ut - billig inn, så blir jeg bekymret.

Jeg vet utmerket godt hva jeg får av spillere som Nolan, Barton, Enrique og Jonas.
Jeg aner ikke hva jeg får av Ben Arfa og Cabaye. Jeg har fått smakebiter av Ben Arfa, og likte de bitene, men det er ikke dermed sagt at hele kaka er like god. Og Yohan Cabaye aner jeg ingen verdens ting om. Og vi aner ikke om han vil tilvenne seg PL like raskt som Tiote. Og det kan fort hende at Cabaye - i likhet med Ben Arfa er uheldig og skader seg alvorlig før han har rukket å sette varige spor etter seg.

Det er ikke alltid at gresset er så forbanna mye grønnere på den andre siden. Jeg liker det jeg har, men jeg er ikke like sikker på at jeg liker det jeg får. Derfor er jeg i dag fly forbanna på Mike Ashley, det er nesten så jeg gråter over tapet av en spiller jeg likte så god, og jeg skjelver av frykt for hva som KAN skje utover sommeren.

Jeg aner ikke hva jeg får servert av Ashley, og den suppa han serverte meg i dag, den var virkelig, virkelig ikke god.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

Thomas

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #339 på: 15. Juni 2011, 16:42 »
Det er jo åpenbart at Winter selv ikke betaler Nolans lønn, da ville han naturligvis vært mer reservert. Etter det jeg har lest så er vi ennå ikke helt patente lønnsmessig: Av 100 kr tjent, bruker den fortsatt 80 kr på lønnsutbetalinger. Det er mye. Hvis jeg var eier av en bedrift og satt med samme tallene er det sannsynlig at også jeg hadde sagt nei hvis to ansatte kom og ba om høyere lønn. Det samme tror jeg flere her i forumet også ville gjort.

Den oppadgående lønnsspiralen setter sine utfordringer. Dessverre har dette resultert i at  klubben ikke kan ta seg råd til å betale en spiller 100 milloner over fire år, bare fordi han er bra moralen. I så tilfelle må det gå inn i historien som en av tidenes best betalte psykologer. Hvis det fortsatt er tilfelle at så mye brukes på spillerlønninger, sier det seg selv at vi ikke kan hente inn klassespillere ala Zog og Matuidi uten at andre høyt lønnede spillere som ikke tilfører så mye på banen må selges. Dette er kanskje kynisk å forholde seg slik til en spiller som har gitt oss så mye, men dessverre er fotballen blitt slik at de fleste spillere må vurderes ifht hva de tilfører sportslig sett. Om spillerlønningene hadde vært litt mer normale, ville saken vært en annen. Hvis Nolan må selges for at klubben skal få råd til Zog som kan gi oss sårt trengt fart og kreativitet på høyrekant, then so be it..
« Siste redigering: 15. Juni 2011, 16:44 av InspectorC »

Hughie

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #340 på: 15. Juni 2011, 16:42 »
Og en laaaaang sesong. For nå vet vi at om, eller så fort, det går (litt) til helvete så blir nok dette salget noe av det første som blir nevnt som årsak. Men får vi £3m pluss så gir det oss £5.5m i økte midler som kan/bør/må reinvesteres smart. Får vi til det så kan vi godt komme ut i pluss.

Salget svir nok mest følelsesmessig for meg (foreløpig) fordi det forsvinner en kultkaptein som jeg liker svært godt. Sportslig er det nok isolert sett ikke det største tapet. Men det gjenstår det å se hvilke ringvirkninger dette får.

kø1

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #341 på: 15. Juni 2011, 16:43 »
Forrige sesong viste hvor mye Nolan betyr for oss, og det sluttproduktet hans kommer vi til å savne. Typisk at det kommer en hel haug med kråker å sier at han ikke var så viktig likevel, at han ender opp i Championship, er utrent, begrenset og ditt og datt. Jeg er enig i at han ikke ville vært bankers på laget neste sesong, men en stall skal bestå av flere gode spillere og derfor burde vi beholdt Nolan i klubben. Uten tvil. Det virker som det er altfor mange her som fokuserer kun på at vi skal ha en god første 11´er, mens resten kan gå fløyten..

Jeg faller ingen dom over transfervinduet, langt derifra, men det må være lov til å stille spørsmålstegn ved overganger likevel. Vi har mye penger å bruke, og jeg forventer selvsagt at vi kjøper for godt over 200 millioner før 1.sept
BOOM BOOM CHEICK CHEICK THE ROOM

Daniel

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #342 på: 15. Juni 2011, 16:43 »
Hvis man ønsker å stå på stedet hvil, så er ordene dine flotte Joakim. Hvis man ønsker å utvikle seg videre, så er de mindre flotte.

Hvordan tror dere Barton og Nolan hadde håndtert en hverdag i Newcastle hvor de ikke var fast i 11'eren? Tviler på at de hadde vært like viktige for samholdet da, for å si det sånn.

Thomas

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #343 på: 15. Juni 2011, 16:46 »
Der er vi enige Daniel: Noe må ofres for å få klubben fremover. Og klubben kan ikke ta på seg mer lønnsutgifter når den allerede bruker så mye på lønn som den allerede gjør. Vi er nødt til å gjøre avveininger.

Hughie

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #344 på: 15. Juni 2011, 16:57 »
Om jeg er kråke fordi jeg sier at det kan finnes en hverdag etter Nolan, så må jeg nesten kontre med å si at det er endel krakknisser der ute og som virker til å tro at laget bukker under nå dersom han forsvinner. Å si at Nolan kanskje ikke var den beste fotballspilleren på banen er ikke det samme som å si at Nolan ikke er viktig.

Det kan på enkelte her inne virke som om debattanter som forsøker å moderere et ytterpunt defacto må representere det andre ytterpunktet.

Det svir noe jævlig for meg at dette skjer, og ikke minst måten det skjer på. Men som du sier kø1, så må det "være lov til å stille spørsmålstegn ved overganger likevel".