20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Kevin Nolan  (Lest 82490 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Tim Buch

• Midtbaneanker
    • Vis profil
Sv: Kevin Nolan
« Svar #315 på: 07. Juni 2011, 16:28 »
Og er det en spiller som overhodet ikke skal "spille for fremtiden sin" så er det Kevin Nolan. For han har så defintivt bevist de siste to sesongene at han helt klart har en fremtid i Newcastle. Ja, han er aldrende, ja, han har høy lønn, ja, han er ikke den raskeste eller mest tekniske spilleren på laget. Men selv om han ikke har de blendende ferdighetene, så er han fremdeles en særdeles god spiller, en viktig mann både på og utenfor banen. Han er en av svært få kontinuitetsbærere i dette laget. Slike er viktig å beholde. Selv om de med årene kanskje vil måtte spille en litt mindre betydningsfull rolle PÅ banen, så er de fremdeles svært viktige utenfor. Roar Strand var, med sin blotte tilstedeværelse på Rosenborgs benk, en særdeles vitkig inspirasjonskilde for resten av laget de to siste sesongene av sin karriere. Og vissheten for en trener om at du har en så rutinert mann i bakhånd, som bare ved sin tilstedeværelse inspirerer resten av laget til innsats, tror jeg er enormt viktig.

Kevin Nolan er en del av ryggraden til dette laget. Uten Nolan kan vi kollapse fullstendig.
Kevin Nolan bør være her til han er 33 år, fordi han er så ekstremt viktig utenfor banen, så vel som på den. Og fordi han kan være for Newcastle det Roar Strand var for Rosenborg (uten sammenligning forøvrig).

Paul Scholes og Gary Neville har ikke vært Fergusons aller mest brukte spillere de siste to sesongene, men deres blotte tilstedeværelse har sannsynligvis vært svært viktig for spillegruppen som helhet, og ikke minst som trofaste, gamle menn som manageren vet han kan stole 110% på, when times are tough.

DERFOR er det galt av oss å "vente og se" med Kevin Nolan. DERFOR mener jeg vi bør sikre oss hans underskrift NÅ, før han eventuelt får agenten sin på andre tanker, så vi slipper at vi plutselig står uten vår kaptein og kontinuitetsbærer.

Alle spillere må spille for fremtiden sin. Vi burde være klok av skade mtp spillere vi tidligere har hatt som visstnok var så gode at de ikke trengte å bevise noe på banen for og få gode kontrakter. Dette synes jeg gjelder spesielt for spillere som nærmer seg 30 og utover. Nolan har helt klart en fremtid i klubben i to år til, men er usikker på om han holder det nivået vi ønsker når den tid er over. Du burde egentlig se det selv så fint som du har summert han opp.

Du drar inn spillere som Strand, Scholes, Giggs og Neville som eksempler. De har spilt for fremtiden sin i mange år nå. Vet ikke hvordan det er med Strand, men Man Utd spillerne har ikke fått mer enn 2 og 1 års kontrakter på lenge, nettopp for at Man Utd ikke skal sitte igjen med spillere som ikke er i stand til å prestere.

Nolan skal angivelig være ute etter en 5 års kontrakt. Helt på bærtur, og den "lojale" kapteinen vår viser at han er mer intressert i sin egen bankkonto enn klubben. Synes også det er mistenkelig at kompisen hans Barton ikke ville skrive kontrakt før Nolan gjorde det. Virker mer som en konspirasjon mellom dem to for å få best og lengst mulig kontrakt enn at de er redde for klubbens fremtid.

Sier igjen, jeg vil ikke at hverken Nolan eller Barton skal forsvinne, men nå er ikke tiden inne for å gi Nolan ny kontrakt.

Tviler også på at laget kommer til å rakne om han skulle forsvinne eller blir ufornøyd med kontraktsituasjonen. Han virker å være en fin fyr som skaper en fin stemning i spillergruppen, og å ødelegge dette er nok under hans karakter.

Frode

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #316 på: 07. Juni 2011, 21:09 »
Og er det en spiller som overhodet ikke skal "spille for fremtiden sin" så er det Kevin Nolan. For han har så defintivt bevist de siste to sesongene at han helt klart har en fremtid i Newcastle.

"Det man presterer denne sesongen er ikke godt nok neste sesong."
Dette er hva Ole Gunnar Solskjær har fått servert av sine managere og som han nå vil at spillerne han trener skal følge. Men disse ordene gjelder jo ikke kun spillere, det gjelder jo hele klubben forøvrig. Skal man bli bedre må spillerne bli bedre og det må investeres i nye og bedre spillere hvert eneste år, hver eneste sesong.
Så enkelt er det!

Dette gjelder selvfølgelig også Nolan. Jeg er veldig imot å gi Nolan en 5 års kontrakt (var det ikke det han øsnket?). Det synes jeg bare er tull. Hvorfor i all velden skal NUFC gi såpass lange kontrakter til spillere nærmere 30 åra når ingen av de andre lagene som kjemper i toppen gjør det.
Arsenal og ManU gir jo aldri kontrakter til spillere som strekker seg til de er godt oppe i 30 åra. Og presterer spillerne brukbart for dem når de har passert 30 får de som oftest kontrakter på 1 år av gangen. Dette er jo en grunn til at de ALLTID kjemper i toppen også.

En fotballkarriere er som oftest veldig kort. Noen opplever kun å være på toppen av sin karriere i 2-4 sesonger/år. Av og til på grunn av mentaliteten, av til på grunn av begrensede ferdigheter og av til på grunn av skader. (Dyer og Bernard kan nevnes på sparket.)

Tilbake til Nolan. Han var god i CCC og han har vært god og viktig denne sesongen da NUFC havnet godt oppe på nedre halvdel av tabellen. Men jeg håper at NUFC igjen vil kunne kjempe om en E-cup plass og kansje en CL plass om 3-4 sesonger, gjerne før også. Da tviler jeg på at Nolan er like god og viktig som det han var i CCC og vår første sesong tilbake i PL.

Thomas

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #317 på: 07. Juni 2011, 21:59 »
Godt innlegg Frode. Jeg sitter selv med samme tankene. Nolan har vært instrumentell de siste årene. Men å gi en aldrende spiller 5-års kontrakt er mindre smart. Saken hadde vært en annen hvis fotballønningene var normale. Men sånn det ligger an nå, tror jeg det vil koste klubben minimum 130 millioner å signere Nolan opp for 5 nye år. (50 000 i uka). Hvis han derimot ikke klarer å holde seg i form er dette mye penger å ha nedsyltet på benken over mange sesonger. Penger som kunne vært brukt til å hente inn bedre spillere, på f.eks høyreback.

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #318 på: 08. Juni 2011, 10:18 »
For all del, vi kan ikke gi han en femårskontrakt. Og det er selvfølgelig naturlig at han vil bli mindre sentral i elleveren etterhvert, spesielt hvis vi skal kjempe om topp 5 om noen sesonger.

Men når jeg sier at han ikke skal "spille for fremtiden", så mener jeg at hans fremtid overhodet ikke skal være usikker på nåværende tidspunkt. Han har vært her i to og en halv sesong, og har vært en av våre aller aller beste i to hele sesonger. Noen sier at han "bare" har prestert i to år. Hvordan de kan få det til å bli negativt, når han har vært knallgod for oss nesten hele tiden han har vært her, det skjønner ikke jeg.

Ja, prestasjoner må gjenskapes og forbedres fra sesong til sesong. Men vi kan ikke bruke det imot Kevin Nolan at han bare har vært her to og en halv sesong, og dermed si at han ikke har prestert over lengre tid. Og vi kan ikke bare se på hans manglende tekniske ferdigheter. Vi må også se på hva han har gjort og hva han gjør for laget som helhet.

Derfor skal ikke Nolan bevise noe mer før han får en ny kontrakt. Men den kontrakten kan ikke være på fem år. Den kan være på tre år. Og lønna bør være noe mindre enn den han har i dag. Hvis det ikke er bra nok for Nolan, så må vi ta tiden til hjelp, og se hva vi kan få gjort med saken. Men vi kan ikke ha sentrale førstelagsspillere som går inn i en ny sesong med under ett år igjen av kontrakten. Dermed må Nolans situasjon avklares i god tid før neste overgangsvindu åpner. Men vi må ikke finne på å selge en så sentral spiller allerede i sommer, med mindre han selv på død og liv må bort.

Men jeg synes det er feil å kalle Nolan aldrende. Han er 29 år, og i sin beste alder som fotballspiller. Joey Barton er 28, og også i sin beste alder. Disse er kontinuitetsbærere i dagens lag, og hvis vi kjøper spillere som Cabaye, Gameiro, Gervinho med flere, så trenger vi disse spillerne til å sørge for at lagmoralen forblir den samme fantastiske som den har vært. Hvis ikke kommer vi til å gå rett inn i et nytt 08/09-helvete. Uten lagmoral er ikke franske stjernespillere alene nok til å hindre nedrykk. Uten lagmoral, uten erfarne spillere som vet hva Newcastle er for noe, og som vet hva klubben betyr for innbyggerne i byen og området rundt, så kommer disse spillerne sannsynligvis til å være like nyttige som Michael Owen.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

chickenman

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #319 på: 08. Juni 2011, 11:35 »
Her har vi en trønder som har lært noe av Nils Arne Eggen.  ;)

Godt innlegg Joakim.

Kan da umulig være så gærnt av Nolan å ha prestert bra i to sesonger, når han har vært i klubben i to og en halv sesong...

lgrinde

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #320 på: 08. Juni 2011, 16:27 »
Skikkeleg godt innlegg, Joakim. Og eg er glad mi er einige sidan du får skreve det du meinar so bra, då slepp eg å prøva skriva noko :P

Tommen

• Supersub
    • Vis profil
« Svar #321 på: 15. Juni 2011, 14:00 »
SuperKev, blir neste mann ut døra. flaks at vi har en så smart eier at han skipper ut alle di gode spillerne, lar andre som er på benken med god lønn bli igjen. Hvorfor i h...... kan han ikke selge smith / xisco og di som er møkk ?

TAKK FOR ALT KEVIN NOLAN !!! OUR CAPTAIN

Andi

• Supersub
    • Vis profil
« Svar #322 på: 15. Juni 2011, 14:00 »
Setter ikke huset på spill med tanke på troverdigheten på kilden men hvis dette sant er det helt utrolig hva feiten finner på av dumhet:
http://www.teamtalk.com/news/2483/6990574/Nolan-poised-to-join-Hammers

fredd

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #323 på: 15. Juni 2011, 14:02 »
Setter ikke huset på spill med tanke på troverdigheten på kilden men hvis dette sant er det helt utrolig hva feiten finner på av dumhet:
http://www.teamtalk.com/news/2483/6990574/Nolan-poised-to-join-Hammers

Som det står i transfertråden melder både lokaljournalister og sky dette så det virker som det er noe i dette dessverre.

Mikael

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #324 på: 15. Juni 2011, 14:12 »
Også til West Ham da. Fyfan!
"I have a whole country to conquer. It is a beautiful challenge."
- Hatem Ben Arfa

localhero

• NewUtd-teamet
  • Supersub
    • Vis profil
« Svar #325 på: 15. Juni 2011, 14:15 »
Hvorfor i all verden selger vi Nolan for kun 1.5 mill pund?
Hvorfor vil han heller spille i wankership?

Skjønner ingenting!
'I'd like to play for an Italian club, like Barcelona.' - Mark Draper

Thomas Beckheim

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #326 på: 15. Juni 2011, 14:17 »
Hvor har du £ 1,5 mill pund fra?

Tommen

• Supersub
    • Vis profil
« Svar #327 på: 15. Juni 2011, 14:50 »
Det må da være feil. I så fall har West Ham ha gjort tidenes handel.
Hvem i helvete selger en midtbanespiller som har puttet opp mot 30 mål på to sesonger for 1,5 mill.
Da er du passe tett

Jon87

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #328 på: 15. Juni 2011, 15:07 »
Ble vel sagt at det tidligere budet var på £3M. Så det forbedrede budet bør nok overgå dette.

Flatline

• Midtbaneanker
  • HWTL
    • Vis profil
« Svar #329 på: 15. Juni 2011, 15:32 »
Dette er helt sykt. Men det er alltid to sider av en sak. Nolan er i elendig fysisk form og bidrar lite til spillet utenom målene. Naturligvis trist hvis han går, men dette kan også være starten på en ny æra for newcastle, med langt større kapasitet på midtbanen. Bare tiden vil vise hvem som får rett, men jeg er egentlig positiv til å prøve å få inn en mer løpssterk CM. /flamesuit on
If it has tits or wheels, count on problems!