20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Kevin Nolan  (Lest 82255 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Hughie

• Midtbaneanker
    • Vis profil
Sv: Kevin Nolan
« Svar #300 på: 01. Juni 2011, 18:43 »
Vi diskuterte så vidt om Hughton her i kamptråden. Nolan har litt input i så måte:

But despite the loyalty to Pardew's predecessor [Chris Hughton] which remained inside the dressing room, Nolan insists there was never any danger of a revolt.

He told NUFC TV: "Everyone was very unhappy with the treatment of Chris and how it went down, but the fact is the owners had a job to do and they thought they could get someone in who was going to take the club forward.

"You have got to respect those decisions and, as players, all we have got to do is make sure we are right for the new manager coming in, and that was the be all and end all of it.

"I spoke to Alan - it was very well documented that he came to see me the day he took the job and he was introduced to the press and to the fans.

"He came to see me at my house, which I thought was a great move, just to come and see what the players were about.

"I did reassure him then that he was not going to have any backlash, because there were things in the papers that players were going to down tools and things.

"We had worked too hard to get where we were at that point and we weren't going to let a press report or things like that get in our way.

"The drive and desire the Gaffer has for wanting to take this club forward matches what we have got in the dressing room, so we are just hoping now that he gets the resources to make sure he can better us and keep moving us on year by year."

Også om kontrakt og Newcastle sier han:

However, he admits he is happy in the north-east and is honoured to captain the club.

He said: "My wife has been here for 18 months now and my kids - my little boy is a Geordie, he was born up here, so we have settled into life up here really well and hopefully I have a good few more years left here.

"It's unbelievable. When I think back now, I never thought two years ago that I would be where I am now, and that's the most satisfying thing.

"I have been able to get where I want just through hard work and dedication, and hopefully in the next couple of years, you are going to see the best of me again, and more of it.

"But to be captain of this club, it really feels a great honour. It's fantastic and I am absolutely delighted.

"When my daughter walks round telling everyone I am captain of Newcastle, that's when you realise it affects a lot of people.

"Genuinely from the bottom of my heart, I love doing the captaincy bit and I love playing for this club."

Fine ord dette her, og Nolan viser hvorfor han er kapteinsemne.

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #301 på: 02. Juni 2011, 00:47 »
Nolan er en ypperlig diplomat og en fantastisk representant for spillergruppa. Han blir ekstremt viktig også neste sesong, selv om han kanskje ikke lenger vil være den første Pardew setter opp på lagoppstillinga.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #302 på: 05. Juni 2011, 18:07 »
Og nå skal Mike Ashley kaste ut kapteinen vår også.

Ifølge The Mirror skal klubben ha lagt bort alle planer om å forlenge Kevin Nolans kontrakt.

Dette er Newcastle på sitt beste og verste. Her har vi skaffet oss et glimrende utgangspunkt foran neste sesong, og da kaster vi kontinuitetsbærerne på dør. Chris Hughtons mest trofaste menn skal bort. Alle som én. Carroll solgte vi i vinter. Det er bare noen få dager siden vi brøt forhandlingene med Barton og nå skal vi heller ikke resignere Kevin Nolan.

Jeg er sjokkert, men når en tenker over det, så er det overhodet ikke særlig uventet.
Det er tross alt Mike Ashley vi snakker om.

Alan Pardew har gang på gang gitt uttrykk for hvor høyt han verdsetter Barton og Nolan. Hvordan kan han leve med den situasjonen som klubbens eiere nå er i ferd med å skape? Vi skal bort med high earners som nærmer seg 30, bare for å gi plass til nye high earners som er vesentlig yngre. I seg selv greit nok, om det ikke hadde vært for at vi kaster ut ryggraden i klubben, de viktigste spillerne i klubbens tyngste periode noensinne.

Daniel

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #303 på: 05. Juni 2011, 18:30 »
Hvor står det at vi skal kaste Nolan på dør? Han er 29år og har 2år igjen av kontrakten sin. At klubben velger å avvente situasjonen er helt forståelig i mine øyne.

Nolan vil være 31år når dagens kontrakt løper ut, og når han er 31år tviler jeg på at han har så veldig mye mer å bidra med på toppnivå, når vi allerede i dag ser at kroppen hans ikke holder mål.

annern

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #304 på: 05. Juni 2011, 18:36 »
Newcastle sitter i en god posisjon i forhold til Nolan. Hvis han skal forlenge kontrakten må han spille like godt neste år for å rettferdiggjøre lønna. Ville vært dumt av klubben å skrive en lang kontrakt nå. Tror ikke det er fare for at han blir jaktet på av klubber som vil matche lønna han har i newcastle.

Håper han leverer like godt neste sesong. Så vil han sikkert få samme mulighet som Barton til å skrive 2 årskontrakt hvor han må gå litt ned i lønn.
(     ""    )
 \   NU  /
   \ FC /
     \  /

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #305 på: 05. Juni 2011, 19:34 »
Jeg mener at hvis klubben åpenbart hadde hatt et sterkt ønske om å ha med Nolan videre, så hadde de forhandlet om en forlengelse på ett eller to år. Jeg tolker dette - i likhet med Nolan selv tydeligvis - som et signal på at klubben ikke ønsker å sitte på høytlønnede noenåtredveåringer om to år, og vil sannsynligvis se etter mulighetene for å få igjen penger for dem mens de ennå har en verdi å snakke om.

Men det er selvfølgelig mulig jeg ser så svart på det fordi jeg er livredd for at vi skal selge unna ryggraden vår. Det ville bare vært så inn i hampen typisk Newcastle.

lgrinde

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #306 på: 05. Juni 2011, 19:40 »
Hvor står det at vi skal kaste Nolan på dør? Han er 29år og har 2år igjen av kontrakten sin. At klubben velger å avvente situasjonen er helt forståelig i mine øyne.

Nolan vil være 31år når dagens kontrakt løper ut, og når han er 31år tviler jeg på at han har så veldig mye mer å bidra med på toppnivå, når vi allerede i dag ser at kroppen hans ikke holder mål.

Nokre spm til deg;
1. Kva du meinar her?
2. Sidan han ikkje har kroppen til C.Ronaldo so meinar du han ikkje ville vera god nok om 2-3 år? 3. Har ikkje Nolan vore vår viktigaste spelar dei to siste sesongane?
4. Kvifor skal han ikkje prestera like godt neste sesong som denne sesongen?
5. Kreve han han ei urimeleg løn?
6. Skal mi ikkje ha spelarar rundt 30 år og oppøve i klubben?
7. Skal mi kvitta oss med alle dei britiske spelarane som verkeleg presterar for klubben?

Mine svar;
1. Nolan sin innsats dei 2 siste sesongane viser at han helde mål og er meir enn god nok for oss. Skal mi plutseleg etter kunn 1 sesong i PL vera med å kjempa om topp 4, og mi har ikkje bruk for spelarar som Nolan. Er det plutseleg feil å ta dei med vidare grunn at mi har ambisjonar?(ikkje at mi viser noko særleg med ambisjonar)
2. Det kan godt hende Nolan kunne kvitta seg med nokre kilo, men han skårar masse mål og han jobbar masse. Eg er ikkje med på dette at Nolan er stilleståande på midten. Nei, han er ikkje kjemperask.
3. Jo
4. Ingenting som tilseie at Nolan ikkje har mange gode år att i PL. Og då er han meir enn nyttig for oss framøve. Ja, meir enn kunn i 2 år til.
5. Eg veit ikkje kva verken Nolan eller Barton krev, men eg tvilar på at Nolan kan vera so vanskeleg på dette.
6. Mi treng spelarar med erfaring og mi treng spelarar som kan vera kapteinar og halda moralen og innsatsen oppe. Mi treng slike spelarar som Nolan i laget, og i troppen.
7. Eg meinar det er viktig at klubben har ei stamme av britiske spelarar, som kjenner til den engelske kulturen. Desse er ikkje lette å få tak i. Derfor bør mi ikkje kvitta oss med dei mi har, når dei fortsatt er meir enn gode nok. Klubben bør ikkje avventa og sjå, den bør ta med seg desse i framtidsplanane.

Erlend Simonsen

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #307 på: 05. Juni 2011, 19:48 »
Tenk igjennom hva du skriver. Ryktene kommer jo grunnet at klubben har ønsket å forlenge. Tilbudet har ikke vært godt nok for nolan. Derfor velger begge parter å stoppe forhandlingene. Begge parter tjener på det.

Nolan beholder samme høye lønn. Antar at forlengelsen ikke gir økning. Klubben får se hvilket behov vi har for han iløpet av året. Hvis han blir sentral i laget kan vi forlenge da, hvis ikke så selger vi han. Nolan må spille for fremtiden denne sesongen, ikke cruise på en langtidskpntrakt slik Ranger har sett ut til å gjøre.

Anser dette som udramatisk og mindre alvorlig en Barton saken hvor han kan gå gratis...
Han kom, ble mett og dett var dett....

lgrinde

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #308 på: 05. Juni 2011, 19:54 »
Meg du snakkar til? Eg har teinkt veldig godt gjennom det eg skreiv. Og det er det eg meinar. Men er einig i at det ikkje nødvendigvis er so dramatisk. Er ikkje Nolan sentral i laget?!! Tykkjer Nolan har spelt for framtida si i 2 sesongar no, og gjort sine saker veldig bra. Eg ser ingen grunn til at han ikkje skal gjera det i dei 2 neste og. Men det er no litt lettare sikkert, når ein veit at ein er med i klubben si satsing. At klubben vil han ein med til ein skal leggja opp. Kvifor dreg du Ranger inn i dette?!? :P

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #309 på: 05. Juni 2011, 20:08 »
Ikke si meg at du sammenligner KAPTEIN Kevin Nolan, pappa til urokråken Carroll, og klubbens desidert viktigste spiller UTENFOR banen, så vel som på, med Nile Ranger, som selv har uttalt at fotballen ikke er så vitkig for han, som det å være wannabe gangster?

Ikke si meg at du mener Kevin Nolan er en mann som kan komme til å "seile på en langtidskontrakt" vel vitende om at han ikke trenger å prestere en jævla skit fordi han har så lang kontrakt?

For hvis du faktisk gjør det, så er du stokk dum og splitter pine gal.

Kevin Nolan er kanskje ikke vår beste spiller, men uten tvil vår viktigste.
Han er selve symbolet på den fantastiske lagmoralen. Uten Kevin Nolan er jeg ikke så sikker på at Tiote og Ben Arfa hadde glidd like godt inn i gruppen, som det kan virke som de har gjort. Nolan har vært kaptein med stor K. Og leading by example. En fremragende representant for klubben, og en spiller som unggutta virkelig bør se opp til.

torfinn

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #310 på: 05. Juni 2011, 20:49 »
Godt innlegg, Joakim. Helt enig. Håper klubben gjør sitt aller ytterste for å beholde både Barton, og i særdeleshet Nolan, da disse er veldig viktige for kontinuiteten. Skeptisk til å bytte ut altfor mye av laget på så få sesonger.

Daniel

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #311 på: 05. Juni 2011, 21:32 »
Jeg håper selvfølgelig at Nolan blir med videre jeg også, men mtp at han har 2år igjen av sin nåværende kontrakt ser jeg ingen grunn til å mase med noen re-forhandling av den allerede nå.

Det er jo ikke noe å legge skjul på at Nolan har en tung kropp og ikke er den best trente spilleren i PL. Det som bekymrer meg litt er hvordan den kroppen vil fungere om 2-3 år. Nolan vil sikkert ha en 2-års forlengelse (minst) av dagens kontrakt, og da sitter vi med han til han er 33år. Det er ikke gunstig slik jeg ser det.

torfinn

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #312 på: 05. Juni 2011, 21:59 »
Enig i at det ikke haster jeg også. Men dette med Nolans kropp og manglende mobilitet er jeg ikke helt med på. Har vist flere ganger denne sesongen at han takler 90 minutter med konstant jobbing 16-16, ja ofte noen meter innenfor i begge retninger også. Tror motoren er mer enn bra nok. Når det er sagt så kunne han sikkert tålt å ta av seg et par kilo, men det er det tross alt ikke alle som klarer, selv toppidrettsutøvere.

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #313 på: 06. Juni 2011, 18:57 »
Jeg er uenig i at det ikke er noe hastverk.
Jeg mener det er en uholdbar situasjon å gå inn i en sesong hvor så sentrale spillere er usikker på fremtiden sin, og tenker kanskje mer på det, enn på det han skal fokusere på. Greit at han har to år igjen av kontrakten, men to år er ingenting i fotball. Før vi vet ordet av det er neste sesong ferdigspilt, og vips så står vi der med en spiller på utegående kontrakt. Og det er mye vanskeligere å reforhandle med en spiller når han har mindre enn ett år igjen på kontrakten, enn når han har over to.

Og er det en spiller som overhodet ikke skal "spille for fremtiden sin" så er det Kevin Nolan. For han har så defintivt bevist de siste to sesongene at han helt klart har en fremtid i Newcastle. Ja, han er aldrende, ja, han har høy lønn, ja, han er ikke den raskeste eller mest tekniske spilleren på laget. Men selv om han ikke har de blendende ferdighetene, så er han fremdeles en særdeles god spiller, en viktig mann både på og utenfor banen. Han er en av svært få kontinuitetsbærere i dette laget. Slike er viktig å beholde. Selv om de med årene kanskje vil måtte spille en litt mindre betydningsfull rolle PÅ banen, så er de fremdeles svært viktige utenfor. Roar Strand var, med sin blotte tilstedeværelse på Rosenborgs benk, en særdeles vitkig inspirasjonskilde for resten av laget de to siste sesongene av sin karriere. Og vissheten for en trener om at du har en så rutinert mann i bakhånd, som bare ved sin tilstedeværelse inspirerer resten av laget til innsats, tror jeg er enormt viktig.

Kevin Nolan er en del av ryggraden til dette laget. Uten Nolan kan vi kollapse fullstendig.
Kevin Nolan bør være her til han er 33 år, fordi han er så ekstremt viktig utenfor banen, så vel som på den. Og fordi han kan være for Newcastle det Roar Strand var for Rosenborg (uten sammenligning forøvrig).

Paul Scholes og Gary Neville har ikke vært Fergusons aller mest brukte spillere de siste to sesongene, men deres blotte tilstedeværelse har sannsynligvis vært svært viktig for spillegruppen som helhet, og ikke minst som trofaste, gamle menn som manageren vet han kan stole 110% på, when times are tough.

DERFOR er det galt av oss å "vente og se" med Kevin Nolan. DERFOR mener jeg vi bør sikre oss hans underskrift NÅ, før han eventuelt får agenten sin på andre tanker, så vi slipper at vi plutselig står uten vår kaptein og kontinuitetsbærer.

Offe87

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #314 på: 07. Juni 2011, 13:18 »
Enig i at det ikke haster jeg også. Men dette med Nolans kropp og manglende mobilitet er jeg ikke helt med på. Har vist flere ganger denne sesongen at han takler 90 minutter med konstant jobbing 16-16, ja ofte noen meter innenfor i begge retninger også. Tror motoren er mer enn bra nok. Når det er sagt så kunne han sikkert tålt å ta av seg et par kilo, men det er det tross alt ikke alle som klarer, selv toppidrettsutøvere.

Det de fleste tenker på når dem nevner hvor lenge dem tror Nolans kropp vil holde så er det vel tempoet, og ikke motoren hans.
Uten skadene ville sikkert Smith lett holdt 90 min også, men han ville nok fortsatt ikke holdt det høye tempoet i PL.