20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Kevin Nolan  (Lest 82226 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
Sv: Kevin Nolan
« Svar #285 på: 15. Mai 2011, 18:32 »
Ja, Tiote kunne kanskje spasert inn i førsteelleveren til Sir Alex, og gjort ManU bedre. Men jeg står fremdeles på at den reelle svekkelsen ikke blir like stor som svekkelsen er på papiret. Og dagens kamp mener jeg bekrefter min påstand. Savnet av Tiote var der i perioder, og vi kunne kanskje klart et bedre resultat med han på banen, men Ryan Taylor greide seg utmerket, synes jeg.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

Hughie

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #286 på: 15. Mai 2011, 21:47 »
Ja, Tiote kunne kanskje spasert inn i førsteelleveren til Sir Alex, og gjort ManU bedre. Men jeg står fremdeles på at den reelle svekkelsen ikke blir like stor som svekkelsen er på papiret. Og dagens kamp mener jeg bekrefter min påstand. Savnet av Tiote var der i perioder, og vi kunne kanskje klart et bedre resultat med han på banen, men Ryan Taylor greide seg utmerket, synes jeg.

Det er lett å si med fasiten i hånden. Selv om han hadde puttet 4 mål, så er det fortsatt en svekkelse i utgangspunktet. Men i etterpåklokskapens ånd kan man jo si at mye ikke er en svekkelse. Siden Tottenham idag slo Liverpool så kan man si at Tottenham uten Bale ikke er svekket. De vant jo! Men de aller fleste skjønner jo at en slik vurdering faller på sin egen urimelighet.

Han gjør en brukbar jobb, helt i tråd med den uttalte forventningen jeg hadde. Men at det ikke er en stor svekkelse å spille med Taylor foran Tiote får bare stå på din regning, for det er noe som jeg virkelig ikke kan si meg enig i.

Thomas

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #287 på: 15. Mai 2011, 22:24 »
Savnet av Tiote er mindre fordi Nolan ikke spiller. Raylor og Barton gjorde en god jobb på midten i dag. Vi var bevegelige og godt oppe i press. Ballfordelingen ut til begge sider var også bedre. Og det er nettopp fordi både Barton går inn sentralt i stedet for å være på kant. Så vi kan si at vi ikke er så avhengige av Nolan som vi skal ha det til.

Hughie

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #288 på: 15. Mai 2011, 23:18 »
Savnet av Tiote er mindre fordi Nolan ikke spiller. Raylor og Barton gjorde en god jobb på midten i dag. Vi var bevegelige og godt oppe i press. Ballfordelingen ut til begge sider var også bedre. Og det er nettopp fordi både Barton går inn sentralt i stedet for å være på kant. Så vi kan si at vi ikke er så avhengige av Nolan som vi skal ha det til.

Enig i den. Nolan bidrar med mye han, men jeg mener absolutt ikke at vi er avhengige av at han spiller for at vi skal gjøre det bra. Og iallefall ikke i enkeltkamper!

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #289 på: 15. Mai 2011, 23:37 »
Avhengige av Nolan er vi ikke, vi er fint i stand til å prestere uten han også. Men jeg mener laget med Nolan og Tiote er bedre enn med Barton og Raylor.

Barton og Raylor deler i større grad på det Tiote har eneansvar for på midtbanen når han og Nolan spiller sammen. Det gjør dog at vi mister en dimensjon offensivt, og vi får ikke forflyttet midtbanen like fort som når Nolan spiller, som alltid er den første til å ta de dype løpene. At to spillere deler på en manns oppgaver gjør at savnet av Tiote ikke er like merkbart. Ryan Taylor alene kan ikke ta hele det ansvaret Tiote har, det ville ikke gått bra. Derfor flytter vi Barton inn sammen med han sentralt, slik at de kan jobbe sammen, både offensivt og defensivt. Men to "defensive" midtbanespillere og raske kanter gjør at vi ikke får flyttet etter laget i like stor grad som ellers, og hurtige angrep med mange folk blir dermed vanskeligere enn det ellers ville vært, og kantene har i stedet kun Ameobi å slå på, der de ellers ville hatt to spisser pluss Nolan.

Vi er ikke avhengige av Tiote heller. Det viser jo dagens kamp. Men både han og Nolan gjør oss potensielt bedre enn det vi var i dag. Og i dag var vi VELDIG gode.

Jeg sier ikke at det ikke er en stor svekkelse uten Tiote. Jeg sier bare at svekkelsen ikke nødvendigvis trenger å være så stor som en kan frykte bare ved å se på spillernes navn, meritter og ferdighetsnivå. Uten å ta i betraktning at laget kan spille på en måte som gjør at den mindre gode spilleren likevel kan gjøre savnet av stjernespilleren minimalt på en eller to kamper.

Over tid ville naturligvis savnet blitt mye større. Selv om vi spiller på en annen måte. Tottenham spiller sikkert også på en litt annen måte uten Bale enn med. Og i enkeltkamper trenger ikke svekkelsen være så enorm som papiret tilsier. Selvfølgelig er Tottenham svekket uten Bale. Og vi er selvfølgelig svekket uten Tiote. Men vi må se på andre forhold enn bare å sammenligne papirene.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

lgrinde

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #290 på: 15. Mai 2011, 23:49 »

Men all statistikk seie vel noko anna. Med 18 mål i CCC bidrog han sterkt til at mi rykka opp, og med 12 mål denne sesongen so bidreg han sterkt til at mi helde oss oppe. Sikkert noken som har ein oversikt øve talet på poeng med eller utan han.

Mi har vore ganske avhengig av han dei siste 2 sesongane, men til neste sesong håpar eg mi har fått inn eit par til som kan verte like viktige for oss.

fredd

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #291 på: 16. Mai 2011, 00:15 »

Men all statistikk seie vel noko anna. Med 18 mål i CCC bidrog han sterkt til at mi rykka opp, og med 12 mål denne sesongen so bidreg han sterkt til at mi helde oss oppe. Sikkert noken som har ein oversikt øve talet på poeng med eller utan han.

Mi har vore ganske avhengig av han dei siste 2 sesongane, men til neste sesong håpar eg mi har fått inn eit par til som kan verte like viktige for oss.

Har fått 4 poeng på 7 kamper uten Nolan. Ingen seiere.

Vi har ofte stilt med et lag med få potensielle målscore og da er Nolans mål kjærkomne. I tillegg har Nolan åpenbart gjort en viktig rolle som kaptein og det kan også ha sin effekt på banen. Nolan har sine mangler, men er veldig viktig for oss. Det bekrefter også statistikken.

Hughie

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #292 på: 16. Mai 2011, 00:28 »
[...]

Men da er vi forsåvidt enig. Selv om jeg, selv ved å se på andre forhold enn papirene, nok mener at tapet av Tiote og Nolan er en større svekkelse enn det du gjør. Det har nok også noe med hvor høyt jeg setter spesielt Tiote. Tror ikke denne forskjellen i vurderingene våre er så stor som diskusjonen tilsier. Var blant annet derfor at jeg tok forbehold med hva man legger i "svekkelse" og "brukbar midtbane". Jeg viser da igjen til min tro på at det var en brukbar løsning. Selv en stor svekkelse gjør ikke at laget og spillet ikke kan fungere, og idag fungerte det jo bra! :)

Som InspectorC sier så er savnet av Tiote mindre fordi det idag er to stykker som deler på den jobben han ofte gjør alene. Og som du sier går dette på bekostning av noe, blant annet vårt offensive spill. For meg er det absolutt en betydelig svekkelse at vi mister evnen til å få "flyttet etter laget i like stor grad som ellers" eller at "hurtige angrep med mange folk blir dermed vanskeligere enn det ellers ville vært", og endelig at vi har "kun Ameobi å slå på, der de ellers ville hatt to spisser pluss Nolan".

I dag blir ikke dette så utslagsgivende, da det nok først og fremst er defensivt det må sitte når vi spiller borte mot lag som Chelsea (pluss at dødballene ga uttelling). Sånn sett har du et poeng! Men svekket er vi like fullt.

Hughie

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #293 på: 16. Mai 2011, 00:31 »
Har fått 4 poeng på 7 kamper uten Nolan. Ingen seiere.

Vi har ofte stilt med et lag med få potensielle målscore og da er Nolans mål kjærkomne. I tillegg har Nolan åpenbart gjort en viktig rolle som kaptein og det kan også ha sin effekt på banen. Nolan har sine mangler, men er veldig viktig for oss. Det bekrefter også statistikken.

Ja, selv om det i enkeltkamper ikke er det største savnet etter min mening, så er hans samlede innsats viktig for oss. Det faktum at han er kaptein og toppscorer er et klart uttrykk for hvor viktig han er både for spillergruppen og resultatene.

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #294 på: 16. Mai 2011, 01:31 »
Vi har vel ikke vunnet seriekamper med Nolan eller Barton ute av laget, mener jeg på.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

kø1

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #295 på: 16. Mai 2011, 03:26 »
Flere inne her som ville ha Nolan på benken før sesongstarten og forsåvidt et stykke utover sesongen også. Sier seg selv at de var helt på jordet.

Du må ta med i betraktningen at vi spilte med 3 sentrale i dag. Jonas var også med å gjorde en jobb på midten, og den jobben blir enklere med 3 kontra 2 spillere. Vi mister trykk fremme ved å bruke 3 sentralt og Ameobi på topp, men det var tydelig at planen vår var å vinne ballen forholdsvis høyt så vi kunne kjøre kontringer mot dem. Vi har spilt på en helt annen måte når Nolan og Tiote har spilt sentralt, og du undervurderer den defensive kvaliteten til Nolan grundig.
BOOM BOOM CHEICK CHEICK THE ROOM

Thomas

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #296 på: 16. Mai 2011, 07:53 »
Er enig i at Nolans bidrag har vært viktige. Og skadesituasjonen har vært så prekær til tider at vi har ikke hatt noe annet valg enn å spille med ham. Nolan er kaptein med stor K, men neste år håper jeg likevel at vi har en så god stall at vi er i stand til å rotere. Dvs å bruke Nolan i kamper som passer ham og hvile ham i kamper hvor det forventes lite rom på midten.  Barton er i stand til å ta den samme defensive jobben som Nolan, samtidig mister vi de smarte løpene i boksen, men på den annen side får vi i gang ballfordelingen sentralt. Dette vil gjøre arbeidet til vingene lettere. Hva som er viktigst, bør avveies fra kamp til kamp.

Lars Arild Stordal

• Kaptein
  • Newcastle United
    • Vis profil
« Svar #297 på: 22. Mai 2011, 10:07 »
SKIPPER Kevin Nolan believes his midfield alliance with Joey Barton can help inspire Newcastle?s return to European football.

http://www.dailystar.co.uk/football/view/192164/Kevin-Nolan-Me-and-Joey-Barton-can-take-Newcastle-to-Europe/
 :-*
Er ikke lett å være Newcastle fan.
Men jeg elsker klubben uansett hva som skjer.

Eriksen

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #298 på: 22. Mai 2011, 12:36 »
SKIPPER Kevin Nolan believes his midfield alliance with Joey Barton can help inspire Newcastle?s return to European football.

http://www.dailystar.co.uk/football/view/192164/Kevin-Nolan-Me-and-Joey-Barton-can-take-Newcastle-to-Europe/

Et desperat forsøk på å være i første 11 til neste år også? :P De nærmer seg jo signaturen til en sentral midtbanespiller nå.

lgrinde

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #299 på: 22. Mai 2011, 12:45 »

Et desperat forsøk på å være i første 11 til neste år også? :P De nærmer seg jo signaturen til en sentral midtbanespiller nå.

Når vart Nolan desperat for å komma seg med på laget? :P Det må i so fall verte den dagen han sluttar skåra mål...