20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Colin Calderwood  (Lest 6856 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Lars Arild Stordal

• Kaptein
  • Newcastle United
    • Vis profil
Colin Calderwood
« på: 26. Jan. 2009, 13:35 »
Former Nottingham Forest boss Colin Calderwood has joined Joe Kinnear's coaching staff at Newcastle.
http://www.skysports.com/story/0,19528,11661_4851489,00.html
Da er Colin på plass. Han kommer til å bli værende ut denne sesongen iallefall. Så for vi se om det kansje kan ha litt innvirkning på ting å tang i denne klubben.
Godt er det iallefall at det kommer trenere inn. Siden vi snaut har noen trenere i det hele tatt.
Velkommen skal du være iallefall.
Er ikke lett å være Newcastle fan.
Men jeg elsker klubben uansett hva som skjer.

fredd

• Kaptein
    • Vis profil
Sv: Colin Calderwood
« Svar #1 på: 26. Jan. 2009, 16:39 »
Liker langeballer så passer vel bra med Kinnear der. Uansett er det posetivt at vi fårinn noen i det hele tatt. Calderwood har jo ikke den verste CVen heller

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #2 på: 26. Jan. 2009, 17:38 »
Flere kokker, mere søl.

Jeg tror vi ville tjent mer på å hente aktive spillere, enn å hente pensjonerte spillere som trenere. Men det er kanskje bare meg.

Joe Kinnear er fremdeles sjefen, og da har Calderwood pent lite han skulle ha sagt.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

Daniel

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #3 på: 26. Jan. 2009, 17:46 »
Ja, hvorfor har man keepertrenere, assistentrenere osv i det hele tatt egentlig? Hvorfor kan ikke sjefen sjøl ordne alt sammen?

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #4 på: 26. Jan. 2009, 17:56 »
Selvsagt trenger man kyndige folk på treningsfeltet. Det er jo greit nok. Og manageren trenger dyktige assistenter, som tar seg av alt det han ikke får tid til. Men for lagets sportslige prestasjoner tviler jeg på at denne ene treneransettelsen vil ha noen stor effekt. Joe Kinnear er en stor del av problemet, og han er der fremdeles.

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #5 på: 26. Jan. 2009, 18:09 »
Spørs jo om dette gir oss en ny dimensjon på trenerfeltet da. Jeg syns Hughton og Keegan var et kyndig par, Keegan var helt klart en knall offensiv trener og motivator, mens Hughton helt klart bidro til å styrke det defensive spillet.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Daniel

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #6 på: 26. Jan. 2009, 18:34 »
Om han gir noen ny dimensjon på treningsfeltet er vel verken du, jeg eller Joakim kyndige til å avgjøre. Derfor er jo innlegget til Joakim helt bak mål. Det kan vel selv du være enig i, Kristoffer.

Anders

• NewUtd.no
  • Kaptein
  • 1892
    • Vis profil
« Svar #7 på: 26. Jan. 2009, 19:42 »
Leste at han skal ha fokus på det defensive.
Spent på hvilket utslag/påvirkning han kan ha..
▒▓██ T █ O █ O █ N ██ A █ R █ M █ Y ██▓▒

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #8 på: 26. Jan. 2009, 20:32 »
Om han gir noen ny dimensjon på treningsfeltet er vel verken du, jeg eller Joakim kyndige til å avgjøre. Derfor er jo innlegget til Joakim helt bak mål. Det kan vel selv du være enig i, Kristoffer.

Jada, jeg skrev jo heller ikke at jeg var kyndig til å bestemme det ;)
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Wroom

• Midtbaneanker
  • "Space-collector"
    • Vis profil
« Svar #9 på: 26. Jan. 2009, 21:21 »
Kanskje han kan få litt orden på "mursteinene" bak der. Men, hovedproblemet er jo at midtbanen og forsvaret ikke jobber sammen.

annern

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #10 på: 27. Jan. 2009, 13:28 »
Leste at han skal ha fokus på det defensive.
Spent på hvilket utslag/påvirkning han kan ha..

Bra at vi skal fokkusere på det daffensive. HAr vært alt for mye offensivt spill de siste sesongene.. Greit nokk at vi rundspiller alle lagenem, og skårer masse mål, men nå må vi fokkusere på å tette igjen bakover.
(     ""    )
 \   NU  /
   \ FC /
     \  /

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #11 på: 27. Jan. 2009, 17:28 »
Jeg trodde Chris Hughton hadde ansvar for det defensive jeg, og jeg synes han har gjort en helt ok jobb. Jeg vil heller ha inn en trener som kan gi oss en ekstra dimensjon OFFENSIVT. Det er der vi sliter mest, i mine øyne. Vi greier ikke dominere kamper, vi greier ikke gjenvinne initiativet. Ergo, vi trenger en offensiv trener, som kan gi oss et offensivt samhandlingsmønster. Angrep er, og har alltid vært, det beste forsvar. Så lenge vi har ballen er det fysisk umulig for motstanderen å score mål.

Erlend Simonsen

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #12 på: 27. Jan. 2009, 17:37 »
Jeg er helt sjokkert etter å ha lest igjennom enkelte innlegg på denne tråden.

Vi er tilnærmet fri for trenere i klubben etter en masseflukt i sommer... Vi har fått hentet inn et semi kjent navn som kan bidra på treningsfeltet og hjelpe klubben framover. At han blir den store profilen ser jeg bortifra, men at vi faktisk er negativ til å få en mann inn i støtte apparatet er jo helt utrolig sykt.

Klubben trenger forsterkninger i støtte apparat rundt managern, speidernettverk, ledelse og spillergruppe. Vi har nå fått inn en mann som kan hjelpe til... vi må jo gi mannen en sjangse før vi kommer med bombastiske uttalelser om hans kunnskaper... og hvilken dimensjon han vil kunne gi klubben. Jeg tør å påstå at ingen her kjenner mannens styrker på treningsfeltet godt nok til å kunne si noe så klart som det blir gjort her.

Det eneste vi kan si her er vell velkommen og lykke til! Håper du kan hjelpe oss opp på tabellen!

Er ikke rart at vi ligger der vi ligger når vi har så djevelsk gode supportere... jeg blir helt fra meg...
Han kom, ble mett og dett var dett....

Øyvinden

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #13 på: 27. Jan. 2009, 18:13 »
Helt enig. Det er greit å være kritisk til Ashley og dagens regime, det er vel dei fleste, men det får for faen være grenser.

ScandinavianMagpie

• Gjest
« Svar #14 på: 27. Jan. 2009, 20:53 »
Liker langeballer så passer vel bra med Kinnear der. Uansett er det posetivt at vi fårinn noen i det hele tatt. Calderwood har jo ikke den verste CVen heller
For de som har fulgt med Newcastle noen år - tilbake til de dager hvor denne mr Calderwood ennå var aktiv - burde også vite at han er en av de mest forhatte menn blant Toon Army. Jeg vil nesten påstå at denne ansettelsen er nok en hån fra JK/MA mot klubbens supportere.

Et noe pussig valg synes jeg.

Calderwood gjorde blant annet noen gestikulasjoner mot Toon Army om at vi ville rykke ned etter at han hadde vært med å slått Kenny Dagliesh gutter 2-0 på White Hart Lane. Slike ting er ting som Toon Army ALDRI glemmer. Vil ikke forbause meg om han også får noe pepper fra tribunen neste gang vi taper!
Nå tror jeg Toon Army fort kan gi Calderwood skylden for baklengsmål og kamper vi taper, istedenfor JK og MA.
Kanskje har JK og MA nå ansatt et "filter" for å ta unna kritikk rettet mot de personlig fra fansen...