20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Ny rute fra oslo til castle  (Lest 5401 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Thomas

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
Ny rute fra oslo til castle
« på: 13. Jan. 2009, 11:45 »
KOOONGE! Dette har jeg ventet lenge på. Som newutd.no annonserer, easterairways åpner rute: http://newutd.no/index.php/arkiv/2009/01/12/ny-rute-oslo-newcastle/

Sweet. Gjør turene over dammen enklere, men jammen meg ikke mye billigere. Tur retur koster rundt 3600, enda billetten bestilles over 1 mnd i forkant.
« Siste redigering: 13. Jan. 2009, 11:48 av InspectorC »

Radar

• Midtbaneanker
    • Vis profil
Sv: Ny rute fra oslo til castle
« Svar #1 på: 13. Jan. 2009, 13:10 »
Det positive med dette kan vaere at andre selskaper (som f.eks Norwegian?) ser at det ligger et Marked i aa fly fra Oestlandet til andre steder enn Edinburgh. Om de hadde flydd til Newcastle eller Teeside tror jeg de hadde faatt solgt godt med billetter.

Thomas

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #2 på: 13. Jan. 2009, 15:03 »
Kan hende de ser markedet, men jet2 fant det f.eks ikke lønnsomt å fly til castle fra bergen som jo er norges nest største by.  Men de hadde jo en boeing 737 maskin, noe som nok krever flere passasjerer for at turen skal være lønnsom enn easterns 50seter.

kø1

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #3 på: 13. Jan. 2009, 15:15 »
Jeg kommer definitivt til å fortsette å kjøre BA via London. Billigere og mer komfortabel reise. Det koster fra 2300kr t/r.

Men får virkelig håpe at dette blir en suksess slik at norwegian finner ut at de vil åpne en rute fra østlandet til Newcastle!
BOOM BOOM CHEICK CHEICK THE ROOM

Thomas

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #4 på: 13. Jan. 2009, 15:18 »
Jeg bor jo på vestlandet, så det blir billigere om jeg kjører til ålesund, flyr ned til Stavanger og derfra over til castle. Tur retur stavanger castle koster bare £195 mot altså £365 fra oslo.

Thomas

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #5 på: 13. Jan. 2009, 15:22 »
Jeg kommer definitivt til å fortsette å kjøre BA via London. Billigere og mer komfortabel reise. Det koster fra 2300kr t/r.

2300? Jeg finner kun for 2700 t/r

kø1

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #6 på: 13. Jan. 2009, 15:24 »
fra 2300kr
BOOM BOOM CHEICK CHEICK THE ROOM

Kesse

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #7 på: 13. Jan. 2009, 15:26 »
For dyrt for min del. Sjekket en helg i Mai, da kostet det over 7000kr tur/retur. Jeg betaler heller ikke over 3000kr for flybillett.. Da reiser jeg heller til Liverpool å toger til en bortekamp :)

Thomas

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #8 på: 13. Jan. 2009, 15:28 »
For dyrt for min del. Sjekket en helg i Mai, da kostet det over 7000kr tur/retur. Jeg betaler heller ikke over 3000kr for flybillett.. Da reiser jeg heller til Liverpool å toger til en bortekamp :)

Ikke helvete heller! Jeg har sverget på at jeg aldri skal sette min fot i pool eller scum city  ;)

Kesse

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #9 på: 13. Jan. 2009, 15:59 »
Hehe, Liverpool er faktisk en veldig fin by. Og det hjelper når man får tur/retur til 5-600kr.. Så kan man se borte mot pool, everton, blackburn osv.

Thomas

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #10 på: 13. Jan. 2009, 20:37 »
Men jeg fant en veldig billig løsning nå. Spesielt hvis man bestiller god tid i forveien. Fly fra Torp til London Stanstead med Ryanair og fra london til castle med easyjet. Kommer på ca kr 1000 tur retur  ;D

Kesse

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #11 på: 13. Jan. 2009, 20:49 »
Hvilke datoer snakker vi om her? Det er absolutt en mulighet!!

Thomas

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #12 på: 13. Jan. 2009, 20:52 »
Nesten 2 mnd frem i tid. Fra søndag 22. feb til søndag 1. mars. Men søndag er dyreste tiden å fly med Ryanair pga Londonshoppere som drar på weekendtur. Får sikkert billigere hvis du reiser og drar hjem på mandager/tirsdager.

www.ryanair.com og www.easyjet.com  :)

Thomas

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #13 på: 14. Jan. 2009, 11:47 »
Hvis man reiser i mars/april er det mulig å få tur retur torp london for kr 40 og tur retur london castle for kr 450. Ikke verst spør dere meg. Rart at jeg ikke har sett denne reiseruten før. SKAMBILLIG. Her er det bare å bestille gutter!  ;D

Eivind

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #14 på: 14. Jan. 2009, 12:13 »
Jeg har brukt denne selv, men da meg tog mellom London og Castle. Bestiller man tidlig, koster det ca 400 spenn tur/retur.