20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Newcastle United vs. Hull City, FA-Cup omkamp, Onsdag 14.Jan kl 20.45  (Lest 61996 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Mats

• Midtbaneanker
    • Vis profil
Aldri om Owen hadde scora 42 mål for Man Utd hvis han hadde spilt der.
Er vel bare Ronaldo som har klart det for den klubben, husker ikke helt hvor mange Nistelrooy klarte å score på en sesong.
Når Owen var på sitt beste for Liverpool scorte han 19 mål på en sesong i Premier League.
Tviler på at han pr dags dato hadde dobla det tallet hvis han hadde vært i Man Utd.

Og når Shearer var på sitt beste så spilte han for to topplag. Blackburn når de vant Premier League og for Newcastle når de kjempa helt i toppen.
Men ja, tror nok Shearer hadde hatt hatt en vanvittig scoringsrekord hvis han hadde valgt Man Utd, men det gjorde han heldgigvis ikke:)

Alan Shearer. Ingen over, ingen ved siden.

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
Liverpool ble nummer tre i ligaen når en 18 år gammel Michael Owen scoret 18 mål i PL.
Liverpool var på ingen måte veldig suverene, og det var ingen andre som scoret flere mål enn Owen. Hvorfor bruker vi det mot Owen at han "bare scoret" 18 mål, når det heller ikke var noen andre som scoret flere? Å bli toppscorer i PL med 18 mål er utrolig lite. Men hvorfor bruker vi det mot Owen? Var det selvsagt at en sylfersk 18-åring skulle bli toppscorer i PL? Var det virkelig svakt og dårlig av Owen å ikke score flere mål, i en alder av 18 år, med få a-lagskamper i beina?

Forøvrig ble Liverpools nest mestscorende spiller den sesongen Steve McManaman med 11 mål. Hvor var for eksempel Robbie Fowler?
Er det kanskje Owens feil at Fowler bare scoret 9 mål den sesongen? Burde ikke Fowler vært langt høyere opp på lista?

Liverpool var forøvrig 13 og 12 poeng bak vinner Arsenal og runner up Man Utd den sesongen. Er det også Owens feil?

Når Owen bøtter inn med mål for Newcastle, så elendig som vi er, hvor han får null hjelp, hvorfor kunne han ikke da blitt toppscorer for ManU, hvor han er omgitt av bare klassespillere i absolutt alle ledd, og hvor han kommer til en drøss av sjanser i hver eneste kamp?
Når Ronaldo kommer til skuddmuligheter 10-15 ganger i løpet av en kamp, så er det faen ikke rart han scorer 42 mål.

Og Ronaldo har absolutt ikke skapt alle de 42 scoringene på egenhånd. Ronaldo hadde ikke vært halvparten så god, om han hadde spilt for Newcastle. Hvorfor? Fordi han hadde vært omgitt av tåper. Ikke klassespillere. Og selvfølgelig fordi han ikke hadde hatt en like god manager.

Jeg tør banne på at Owen hadde vært helt på høyde med Torres om han hadde spilt for Liverpool denne sesongen.
Owen hadde ikke stått med "bare" 10 scoringer på 20 kamper, om han hadde spilt for ligaleder Liverpool.
Mitt tips er MINST 15.
Han hadde selvfølgelig spilt noen flere kamper også for Liverpool. Men det betyr også at han hadde scoret langt flere mål.

Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

Asbjørn

• Kaptein
    • Vis profil
http://dagbladet.jumpmediagroup.no/default.asp?ID=1934&Mal=8&CID=33&vd=

Bare for å poengtere at Owen er den spilleren uansett posisjon i PL som setter flest av sjansene sine. Så derfor føler jeg argumentet om at han setter for får av sjansene sine faller på sin egen ekstreme urimelighet.

Helt klart, han må da for faen få lov til å ha kamper som igår han også.
"Ler og godtar meg over dei er inne som er forbanna på Ashley og Co. No gidde eg ikkje innpå denne tråden meir og lese om alle som meinar Ashley er verdens mest gnitne person, kor KATASTROFE denne sommaren har vore, kor REVVA klubben verte styrt."

Mats

• Midtbaneanker
    • Vis profil
Javel, hvis du mener Owen er like god som Torres og at han hadde scora like mange mål som Ronaldo hvis han hadde spilt i Man U, så må du da vel få mene det. Ingen som sa noe om den sesongen Owen var 18 år på 90-tallet vel?
Jeg snakka om 02-03 sesongen da han scorte 19 mål. Owen har fått null hjelp i Newcastle? Har du sett målene hans denne sesongen?
Nå ser jeg bort i fra West Ham kampen..

Thomas

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil

Når Owen bøtter inn med mål for Newcastle, så elendig som vi er, hvor han får null hjelp, hvorfor kunne han ikke da blitt toppscorer for ManU, hvor han er omgitt av bare klassespillere i absolutt alle ledd, og hvor han kommer til en drøss av sjanser i hver eneste kamp?
Når Ronaldo kommer til skuddmuligheter 10-15 ganger i løpet av en kamp, så er det faen ikke rart han scorer 42 mål.

Og Ronaldo har absolutt ikke skapt alle de 42 scoringene på egenhånd. Ronaldo hadde ikke vært halvparten så god, om han hadde spilt for Newcastle. Hvorfor? Fordi han hadde vært omgitt av tåper. Ikke klassespillere. Og selvfølgelig fordi han ikke hadde hatt en like god manager.

Applaus applaus. Helt ening. Og til deg Mats: Shearer hadde en sesong i blackburn hvor det gikk bra. Shearer kom til castle i 96 og Keegen sluttet i 97. Etter at Keegen dro i 97 har castle - bortsett fra Robson - hatt kun søppelmanagere og desto på trynet resulater. Så Shearer har nesten aldri i hele sin karriere spilt på et virkelig topplag. Likevel har en utrolig scoringsrekord.

Asbjørn

• Kaptein
    • Vis profil
Owen er vår beste spelar, enkelt og greit. Berre Given som kan konkurrere, men vil påstå det er verre å finne en spelar som Owen enn en keeper som er opp imot Givens nivå. Martins er en meget god spelar, som befinner seg på nivået hakket under dei beste, e.m.m.
Jeg vet ikke om jeg skal le eller grine jeg. Du mener det er vanskeligere og erstatte Owen enn Given?
Given er kanskje verdens beste keeper etter Buffon, men du har derimot minst 20 spillere i Europa som er langt bedre enn Michael Owen.
Given får vi ALDRI erstatta. Kjøper vi Darren Bent feks, så har vi en grei erstatter for Owen.
Han har et bedre scoringssnitt enn Owen så langt denne sesongen, dette snittet folk snakker om at er så viktig.

Hva er snittet til denne Darren Bent? Selvsagt er snittet viktig. Scorer man ikke mål vinner man ikke fotballkamper. Trikse kan man gjøre på stranda.
[/quote
Så langt denne sesongen har han scora 12 mål på 21 kamper. Er vel et snitt på 0,50 det. Og han har vært benka den siste tiden.

Ifølge Tottenhams hjemmeside har Darren Bent scoret 14 mål på totalt 51 kamper for Tottenham. Ikke akkurat imponerende.

http://www.tottenhamhotspur.com/players/players_topscorers.html
"Ler og godtar meg over dei er inne som er forbanna på Ashley og Co. No gidde eg ikkje innpå denne tråden meir og lese om alle som meinar Ashley er verdens mest gnitne person, kor KATASTROFE denne sommaren har vore, kor REVVA klubben verte styrt."

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
Javel, hvis du mener Owen er like god som Torres og at han hadde scora like mange mål som Ronaldo hvis han hadde spilt i Man U, så må du da vel få mene det. Ingen som sa noe om den sesongen Owen var 18 år på 90-tallet vel?
Jeg snakka om 02-03 sesongen da han scorte 19 mål. Owen har fått null hjelp i Newcastle? Har du sett målene hans denne sesongen?
Okey. Så du mener at det er Owens feil at Liverpool bare ble nummer 5 den sesongen? Owen var ikke god nok, derfor ble Liverpool nummer 5. Okey. Greit å vite.
Owen scoret flere mål enn Alan Shearer den sesongen. Og vi ble som kjent nummer tre den sesongen. Jeg spør igjen. Hvor var Owens lagkamerater den sesongen?
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

Asbjørn

• Kaptein
    • Vis profil

Hvem er det som står fram som den store assist kongen i Newcastle, og som har hjulpet Owen denne sesongen? Et vilt tips er Nicky Butt

Mats

• Midtbaneanker
    • Vis profil
Okey. Så du mener at det er Owens feil at Liverpool bare ble nummer 5 den sesongen? Owen var ikke god nok, derfor ble Liverpool nummer 5. Okey. Greit å vite.
Owen scoret flere mål enn Alan Shearer den sesongen. Og vi ble som kjent nummer tre den sesongen. Jeg spør igjen. Hvor var Owens lagkamerater den sesongen?

Har jeg sagt at det er Owen sin feil at Liverpool kom på 5 plass den sesongen?
Jeg ville frem til at det ikke gikk ann å sammenligne han med Ronaldo. Klasseforskjell.

Mats

• Midtbaneanker
    • Vis profil
Owen er vår beste spelar, enkelt og greit. Berre Given som kan konkurrere, men vil påstå det er verre å finne en spelar som Owen enn en keeper som er opp imot Givens nivå. Martins er en meget god spelar, som befinner seg på nivået hakket under dei beste, e.m.m.
Jeg vet ikke om jeg skal le eller grine jeg. Du mener det er vanskeligere og erstatte Owen enn Given?
Given er kanskje verdens beste keeper etter Buffon, men du har derimot minst 20 spillere i Europa som er langt bedre enn Michael Owen.
Given får vi ALDRI erstatta. Kjøper vi Darren Bent feks, så har vi en grei erstatter for Owen.
Han har et bedre scoringssnitt enn Owen så langt denne sesongen, dette snittet folk snakker om at er så viktig.

Hva er snittet til denne Darren Bent? Selvsagt er snittet viktig. Scorer man ikke mål vinner man ikke fotballkamper. Trikse kan man gjøre på stranda.
[/quote
Så langt denne sesongen har han scora 12 mål på 21 kamper. Er vel et snitt på 0,50 det. Og han har vært benka den siste tiden.

Ifølge Tottenhams hjemmeside har Darren Bent scoret 14 mål på totalt 51 kamper for Tottenham. Ikke akkurat imponerende.

Jeg snakka om denne sesongen jeg. Darren Bent har scora 12 mål på 21 kamper.
Statistikken blir kun ødelagt fordi han ofte kom inn som innbytter for Berbatov og Keane forrige sesong.
Forrige sesong scorte han 8 mål på 35 kamper som reserve.
Så den statistikken der er ikke riktig.

Mats

• Midtbaneanker
    • Vis profil
Det er greit å være fan av et lag ass, men man må klare å være litt objektiv noen ganger også, og innse at spillere på laget ikke er best i verden bare fordi man holder med laget. Han spiller for et bunnlag, og han er ikke i den engelske troppen. Dette er det en grunn til.
Han er ikke like fit lenger. Men at han er en viktig spiller for Newcastle er det ingen som helst tvil om.

Men og i det hele sammenligne han med mannen som nettop fikk Gullballen er det rene vannvidd.
Owen er en god målgjører, men det får da være grenser.

Asbjørn

• Kaptein
    • Vis profil

[/quote

Jeg snakka om denne sesongen jeg. Darren Bent har scora 12 mål på 21 kamper.
Statistikken blir kun ødelagt fordi han ofte kom inn som innbytter for Berbatov og Keane forrige sesong.
Forrige sesong scorte han 8 mål på 35 kamper som reserve.
Så den statistikken der er ikke riktig.

Den offisielle siden har selvsagt ikke feil, men mulig du har tatt med målene han har scoret mot diverse bakgårdsklubber i UEFA cupen.

Benson

• Kaptein
    • Vis profil
Det er greit å være fan av et lag ass, men man må klare å være litt objektiv noen ganger også, og innse at spillere på laget ikke er best i verden bare fordi man holder med laget. Han spiller for et bunnlag, og han er ikke i den engelske troppen. Dette er det en grunn til.
Han er ikke like fit lenger. Men at han er en viktig spiller for Newcastle er det ingen som helst tvil om.

Men og i det hele sammenligne han med mannen som nettop fikk Gullballen er det rene vannvidd.
Owen er en god målgjører, men det får da være grenser.

Enig. Men nytter ikkje diskutere her inne er Owen Pls beste spiss basta!
Liverpool fansen vil jo ikkje ha han tilbake eingang seier jo litt.
Mike Ashley killed the soul of Newcastle United FC [04.09.2008]

Kesse

• Kaptein
    • Vis profil
Det blir på en måte som å diskutere Luque med Benson.

torefl

• Midtbaneanker
    • Vis profil
Det blir på en måte som å diskutere Luque med Benson.

Ja Benson er vel bedre. Hvis ikke må han være dårlig.