20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Newcastle United vs. Hull City, FA-Cup omkamp, Onsdag 14.Jan kl 20.45  (Lest 62004 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Eivind

• Kaptein
    • Vis profil
Hva er det du sier, mann? At Martins skårer på alle sjansene han skal skåre på?! Nå må du gi deg - han er jo usikkerheten sjøl på store sjanser.

Øyvinden

• Kaptein
    • Vis profil
Meinar eg leste ein plass for ei stund sida at Owen var den mest effektive spissen i PL sålangt. Når Torres og Ronaldo scorer 30 mål i løpet av ein sesong er det ikkje slik at dei scorer på nesten alt av sjansar. Ronaldo på Man U i fjor hadde ofte 10-15 avslutningar kvar kamp, som oftast resulterte i 1 eller 2 mål. Det kan heller ikkje være så vanskelig å forstå at når Ronaldo spelar på eit sopass mykje bedre lag enn Newcastle får han ein god del fleire målsjansar enn det Owen gjer. Og nei, eg påstår ikkje at Owen er like god som Ronaldo om nokon skulle tru det, men vil påstå han er meir effektiv foran mål enn Portugiseren.

Mats

• Midtbaneanker
    • Vis profil
Meinar eg leste ein plass for ei stund sida at Owen var den mest effektive spissen i PL sålangt. Når Torres og Ronaldo scorer 30 mål i løpet av ein sesong er det ikkje slik at dei scorer på nesten alt av sjansar. Ronaldo på Man U i fjor hadde ofte 10-15 avslutningar kvar kamp, som oftast resulterte i 1 eller 2 mål. Det kan heller ikkje være så vanskelig å forstå at når Ronaldo spelar på eit sopass mykje bedre lag enn Newcastle får han ein god del fleire målsjansar enn det Owen gjer. Og nei, eg påstår ikkje at Owen er like god som Ronaldo om nokon skulle tru det, men vil påstå han er meir effektiv foran mål enn Portugiseren.
Mener du at Michael Owen er mer effektiv foran mål enn Cristiano Ronaldo? Det er kanskje det sykeste jeg har hørt.
Lurer på hva folk som ikke er Newcastle fans mener om akkurat det der.
Alan Shearer. Ingen over, ingen ved siden.

torefl

• Midtbaneanker
    • Vis profil
Mener du at Michael Owen er mer effektiv foran mål enn Cristiano Ronaldo? Det er kanskje det sykeste jeg har hørt.

Det stemmer at Owen hadde best uttelling, men det er en måneds tid siden. Tror det har forandret seg litt, men det var en sak om det på nettavisen sine statistikksider og der lå Owen på topp. Men etter å ha brent 10 feite sjanser siden så er jeg redd han har flydd nedover på lista.

Thomas

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
Rondaldo er hypet opp etter mitt skjønn. Han får mange sjanser nettopp fordi han spiller på scum. Owen får langt færre muligheter. Problemet er at media fremstiller Ronaldo som så mye bedre enn det han er. Han er god, ingen tvil. Ronaldo spiller alltid godt mot medium dårlige lag, men han har aldri prestert mot de virkelig gode ala milan. Etter mitt skjønn skal verdens beste spiller være god mot alle lag. Ashley Cole er en spiller som f.eks har meget godt tak på Rondaldo, han er alltid raskt opp i ryggen på ham. Godt organiserte lag bakover ala pool/chelsea (sistnevnte inntil nå) og italienske lag tar Ronaldo ut. Mindre gode lag har en overdreven frykt. F. eks Whams forsvari fjor rygget helt inn i egen 16 meter da han fikk ballen. Problemet er at verdens beste er relativt. Akkurat nå er det får superspillere i form eller de begynner å bli gamle/har lagt opp.

Samme skjedde i Norge da van nistelrooy scora i bøtter og spann: Media og scumsupportere hypet opp og kalte han verdens beste spiss. En mann som aldri scorer utenfor 5 meteren er ikke verdens beste spiss. God ja, men ikke den beste.

Øyvinden

• Kaptein
    • Vis profil

Sjukaste eg har lest er at Martins er meir effektiv enn Owen foran mål.

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
http://dagbladet.jumpmediagroup.no/default.asp?ID=1934&Mal=8&CID=33&vd=

Bare for å poengtere at Owen er den spilleren uansett posisjon i PL som setter flest av sjansene sine. Så derfor føler jeg argumentet om at han setter for får av sjansene sine faller på sin egen ekstreme urimelighet.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Øyvinden

• Kaptein
    • Vis profil
http://dagbladet.jumpmediagroup.no/default.asp?ID=1934&Mal=8&CID=33&vd=

Bare for å poengtere at Owen er den spilleren uansett posisjon i PL som setter flest av sjansene sine. Så derfor føler jeg argumentet om at han setter for får av sjansene sine faller på sin egen ekstreme urimelighet.

Sjå der ja.

Mats

• Midtbaneanker
    • Vis profil
Rondaldo er hypet opp etter mitt skjønn. Han får mange sjanser nettopp fordi han spiller på scum. Owen får langt færre muligheter. Problemet er at media fremstiller Ronaldo som så mye bedre enn det han er. Han er god, ingen tvil. Ronaldo spiller alltid godt mot medium dårlige lag, men han har aldri prestert mot de virkelig gode ala milan. Etter mitt skjønn skal verdens beste spiller være god mot alle lag. Ashley Cole er en spiller som f.eks har meget godt tak på Rondaldo, han er alltid raskt opp i ryggen på ham. Godt organiserte lag bakover ala pool/chelsea (sistnevnte inntil nå) og italienske lag tar Ronaldo ut. Mindre gode lag har en overdreven frykt. F. eks Whams forsvari fjor rygget helt inn i egen 16 meter da han fikk ballen. Problemet er at verdens beste er relativt. Akkurat nå er det får superspillere i form eller de begynner å bli gamle/har lagt opp.

Samme skjedde i Norge da van nistelrooy scora i bøtter og spann: Media og scumsupportere hypet opp og kalte han verdens beste spiss. En mann som aldri scorer utenfor 5 meteren er ikke verdens beste spiss. God ja, men ikke den beste.

Jeg har ikke ord nesten. Ronaldo skaper alt av sjanser på egenhånd og scorer på nesten alle mulighetene han får, til og med på hodet.
Ser du Ronaldo på youtube så kan du se hva han har gjort med Ashley Cole og alle de andre beste forsvarerne fra Europa.
Cristiano Ronaldo er en klyse, men ingen tvil om at han er verdens beste spiller. Messi er vel den eneste som når opp.

Øyvinden

• Kaptein
    • Vis profil
Ronaldo er selfølgelig verdens beste sammen med Messi og Kaka, å sei noko anna blir for dumt.

Mats

• Midtbaneanker
    • Vis profil

Sjukaste eg har lest er at Martins er meir effektiv enn Owen foran mål.

Jeg sa at Martins er en bedre fotballspiller og en bedre avslutter enn Owen, men det er min mening. Men er det sykere enn og si at Owen er mer effetiv enn Cristiano Ronaldo?

Alle her mener Owen er bedre enn Martins, mulig det er jeg som er helt blind. Men det får være grenser. Ronaldo er mye mer effektiv foran mål enn Owen.

Eivind

• Kaptein
    • Vis profil
Owen er mer effektiv foran mål enn Ronaldo - bare å se på statistikken til Kristoffer, det.

Thomas

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
Igjen, sjekk motstanderen. Jeg har aldri sett Ronaldo imponere mot de virkelig gode lagene i CL. At han skaper trøbbel mot dårlige forsvar ala castle er ingen overraskelse. Cole tok ut Ronaldo da England spilte mot Portugal f.eks. Ronaldo scorer sjelden mot liverpool og imponerer heller ikke mot Milan. Jeg synes det er mye mer imponerende med spillere som leverer til tross for at de har spilt på lag ute av form eller i oppløsning, f.eks Shearer.

Mats

• Midtbaneanker
    • Vis profil
Owen er mer effektiv foran mål enn Ronaldo - bare å se på statistikken til Kristoffer, det.

Hvilken statistikk? Den som tilsier at Owen har vært mest effektiv foran mål så langt i år?
Betyr da vel ikke at Owen generelt sett er mer effektiv foran mål enn Ronaldo.
Er vel noen som har vært mer effektiv foran mål enn Owen så langt denne sesongen med tanke på scoringssnitt..
Men jeg kommer ikke over det, at Owen er mer effektiv foran mål enn Cristiano Ronaldo.
Owen hadde aldri scora 42 mål på en sesong om han hadde spilt for Man Utd.
Det meste Owen har scora på en sesong i Premier League er 19 mål og det er mange år siden.

Thomas

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
Owen kunne gjerne ha scora 42 mål hvis han hadde spilt på Scum. Du må huske på de enorme fordelene Roanldo får fordi han spiller på et godt lag. Han får ha ballen mye, han kan avslutte ofte.  Han spiller på et samskjørt lag som vet hvor de finner hverandre. Når scum har så mye possesion, spesielt på hjemmebane sier det seg selv at Ronaldo også blir ofte involvert. Det hele er ganske logisk: Spiller du på et godt lag vil laget ditt ha større press og mer possession, sannsynligheten for å komme til målsjanser blir dermed desto større.

At Ronaldo avslutter ofte er forøvrig med på å dra ned effektiviteten hans. Owen får ikke avslutte så ofte fordi han spiller på et svakere lag, men når han først får avslutten går ballen i større grad i mål. Derfor er snittet til Owen bedre.

Dere kan tenke dere hvor god Shearer hadde vært hvis han hadde fått spilt på et lag som scum. Mannen ville ha satt en sinnsyk scoringsrekord. Shearer er selvsagt best, men han ville (hvis mulig) vært enda bedre på et skikkelig topplag.
« Siste redigering: 15. Jan. 2009, 13:49 av InspectorC »