20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Newcastle United vs. Hull City, FA-Cup omkamp, Onsdag 14.Jan kl 20.45  (Lest 62014 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Daniel

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
Morsomt at du prøver å snakke til veggen, Igrinde! :)

Asbjørn

• Kaptein
    • Vis profil
Var vel heller 4-5 STORE sjangser Owen bommer på. Legg til dei i den første kampen. Må ta det på hans kappe. For dårligt.

SAVNER MARTINS :(

Tviler på at det var 4-5 store sjanser.
"Ler og godtar meg over dei er inne som er forbanna på Ashley og Co. No gidde eg ikkje innpå denne tråden meir og lese om alle som meinar Ashley er verdens mest gnitne person, kor KATASTROFE denne sommaren har vore, kor REVVA klubben verte styrt."

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
Owen har vist sløst noke jævli med sjansa. Men det kan vi skylde på Kinnear for.

Selv Torres, Berbatov og Drogba har slike kamper. Uten Owen i dag hadde vi knapt skapt en eneste sjanse, og uten Owen denne sesongen hadde vi ligget på nedrykk. Owen og Given er de eneste spillerene vi har som det oser klasse av. Uten dem kan vi like godt pakke sammen og begynne å heie på Hartlepool istedet.
Hæ? Martins er da minst like god som Owen.. Er en grunn til at Owen ikke er i den engelske troppen engang. Spillere som Heskey blir jo prioritert framfor han.

Det er fordi Capello har krevd at Owen skal gå over en lang periode fit før han blir vurdert.
Martins setter mindre sjanser enn Owen. For å ha det på det rene.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
Jada, Owen er skyld i dette. La oss bli historieløse her. LATTERLIG.

Ja og kva gleder finn du viss du går tilbake i historien? Tja, sånn ca frå den dagen Sir Robson fekk sparken og fram til idag? Snart på tide å innsjå at vi har vore ein middelmådig klubb leeeeeeenge! Og ja, det er synd Ashley ikkje ser ut til å ta oss oppover men snarare nedover, men på den vegen har vi vore lenge før han kom inn i bildet...
Hugsar foreksempel eit 1-4 tap mot Birmingham...er dette verre?

Det er ikke holdbart uansett, og jeg er rett og slett jævla forbanna over at vi er ute allerede. Jævla forbanna over at Kinnear driter seg ut igjen, og jeg blir bare vannvittig irritert når folk kommer med slike uttalelser som er langt fra sannheten om Owen.
Og fotball er følelser, og jeg er vannvittig sint på Ashley, så beklager, men nå føler jeg for å blåse litt ut her! ;)
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

torefl

• Midtbaneanker
    • Vis profil
En glad og fornøyd Owen hadde puttet. Den psykologisk biten har mye å si, newcastlespillerene er en gjeng tomme kar som trenger litt positivt påfyll. Men hvor faen skal man finne det?? I andre klubber.

Mats

• Midtbaneanker
    • Vis profil
Owen har vist sløst noke jævli med sjansa. Men det kan vi skylde på Kinnear for.

Selv Torres, Berbatov og Drogba har slike kamper. Uten Owen i dag hadde vi knapt skapt en eneste sjanse, og uten Owen denne sesongen hadde vi ligget på nedrykk. Owen og Given er de eneste spillerene vi har som det oser klasse av. Uten dem kan vi like godt pakke sammen og begynne å heie på Hartlepool istedet.
Hæ? Martins er da minst like god som Owen.. Er en grunn til at Owen ikke er i den engelske troppen engang. Spillere som Heskey blir jo prioritert framfor han.

Det er fordi Capello har krevd at Owen skal gå over en lang periode fit før han blir vurdert.
Martins setter mindre sjanser enn Owen. For å ha det på det rene.
Nei, Owen har putta 4 mål mer enn Martins i år. Og Owen har vel spilt 7 kamper mer enn han eller noe. Mener Martins setter sjansene sine oftere enn Owen. Martins skaper sjansene sine selv i tillegg.
Alan Shearer. Ingen over, ingen ved siden.

Asbjørn

• Kaptein
    • Vis profil

Når det gjelder avslutningsegenskapene er Martins langt fra like god. Owen har 17 mål på de siste 35 kampene for Newcastle de siste 12 månedene. Et snitt Martins og de aller fleste spissene i PL kan se langt etter.
"Ler og godtar meg over dei er inne som er forbanna på Ashley og Co. No gidde eg ikkje innpå denne tråden meir og lese om alle som meinar Ashley er verdens mest gnitne person, kor KATASTROFE denne sommaren har vore, kor REVVA klubben verte styrt."

Daniel

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
Hvilke uttalelser om Owen er det som gjør det så sint egentlig, Kristoffer?

Vegard9

• Midtbaneanker
    • Vis profil
L A T T E R L I G! At vi ikke slår detta drittlaget på hjemmebane, er for meg helt uforståelig. Til tross for skader så hadde vi et godt nok lag til å vinne! For ikke å nevne at vi spiller på hjemmebane! FLAUT!

Da er det bare å fokusere fullt på PL!!

Håper at Martins er tilbake snart, det er tydelig at vi sliter uten han. Noen som vet om han rekke neste kamp? Eller må han vente til neste helg?

lgrinde

• Kaptein
    • Vis profil
Morsomt at du prøver å snakke til veggen, Igrinde! :)

Hehe jo... :) Men får følelsen av at ein del folk her meinar at dette som skjer er noke heilt nytt som klubben Newcastle United aldri har opplevd før, og at vi har vore ein god klubb og lag i mange år...ja heile tida sidan KK og Robson...Synst det er ganske historieleust og gå heilt av skaftetno, når det som skjer idag og i andre kampar vi har spelt denne sesongen har skjedd utallige gonger alle sesongane etter Robson...Vi har vore på veg nedover heile tiden.
Men skjønnar godt at folk er frustrerte då dei trudde dette skulle endra seg når vi fekk ein ny eigar, det trudde eg og...Men slik har det ikkje gått.
Derfor snakkar eg til veggen...for 3 gong...vi var eit middelmådig lag som er vorte hakket verre under Ashley og det hakket betyr nedrykkstrid.
Go natt :)

André S

• Kaptein
    • Vis profil
Owen setter da flere store sjanser enn Martins. I tillegg har Owen nok hjerne til å vite hva han gjør. Martins har ekstremferdigheter, men spiller uten hjerne, kun på instinkt...

Kesse

• Kaptein
    • Vis profil
Avsluttningsegenskapene til Owen langt bedre enn Martins sine.  Men Martins er langt viktigere for Newcastle enn Owen, gutten er et angrep alene og åpner opp store rom for medspillerne.. Martins kan gjøre ting Owen ikke engang tør å drømme om  .

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
Det er vrøvl, Martins har langt fra samme mål per skudd-ratio som Owen, og Owen har ihvertfall langt uti sesongen i PL hatt best av SAMTLIGE på den biten. Det alene tyder på verdensklasse fremfor mål. Det betyr ikke at ikke Owen kan ha dårlige dager og bomme på sjanser. Men la meg komme med en grei konklusjon - vi hadde ligget langt verre til dersom ikke Owen hadde spilt så mye som han hadde i år.
Det begynner å bli ren rutine at Owen får høre det fra alle kanter straks det går dårlig, men han beviser gang på gang at han leverer varene regelmessig.

Asbjørn

• Kaptein
    • Vis profil
I følge Wikipedia

Martins for Newcastle 76 kamper og 26 mål snitt  0,34 mål pr kamp
Owen har 56 kamper og 25 mål 0,45 mål pr kamp.

Snittet til Owen er verdenklasse. Når man i tillegg vet hvilke råttent lag han spiller på sier det litt.

Snittet han hadde i Liverpool er jo helt sykt. 158 mål på 216 kamper. For Real hadde han 19 mål på 36 kamper. De fleste kampene fra benken.
« Siste redigering: 14. Jan. 2009, 23:15 av Asbjørn »

Geir

• Kaptein
    • Vis profil
0,45 for et lag som ikke presterer i en så hard liga er klasse! Tror ikke folk skjønner hvor vanskelig vi kan komme til å få det uten Owen...