20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: 26/12: Wigan - Newcastle 16.00 (C+ Extra)  (Lest 28356 ganger)

0 medlemmer og 3 gjester leser dette emnet.

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
Sv: 26/12: Wigan - Newcastle 16.00 (C+ Extra)
« Svar #195 på: 27. Des. 2008, 17:59 »
Både Wenger og Sir Alex kan finne på å si at de ikke spilte en god nok kamp. Kinnear kunne holdt seg for god for å komme med en slik idiotisk uttalelse etter en så svak kamp.

ÅÅ? Det må være sjeldent! Jeg kan ihvertfall ikke huske sist disse managerne klaget på eget lag i pressens sone etter en match.
Dessuten synes jeg ikke vi spilte så svakt som du skal ha det til. Vi spilte jevnt med Wigan helt til scoringen dems, derfra falt det litt av. I 2. omgang var Wigan bedre med god hjelp fra dommeren, men de siste 10 minuttene var det NUFC som styrte, uten tvil.

Når man tar med seg at Wigan er et av de store formlagene i PL for tiden med en 2. plass på formtabellen, kun ManU som er over dem, så synes jeg det er for dumt å tute over hva Kinnear sa i et knepent 2-1 tap.
På de siste 6 kampene har Wigan kun 1 tap, det var 1-0 tapet borte for Arsenal.

Slik jeg ser det ble vi relativt rævkjørt hele veien, spesielt på midtbanen og langs venstresida vår var det ganske tragisk. 10 minutter med et nødvendig press får ikke meg til å endre mening.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Frode

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #196 på: 27. Des. 2008, 19:04 »
Både Wenger og Sir Alex kan finne på å si at de ikke spilte en god nok kamp. Kinnear kunne holdt seg for god for å komme med en slik idiotisk uttalelse etter en så svak kamp.

ÅÅ? Det må være sjeldent! Jeg kan ihvertfall ikke huske sist disse managerne klaget på eget lag i pressens sone etter en match.
Dessuten synes jeg ikke vi spilte så svakt som du skal ha det til. Vi spilte jevnt med Wigan helt til scoringen dems, derfra falt det litt av. I 2. omgang var Wigan bedre med god hjelp fra dommeren, men de siste 10 minuttene var det NUFC som styrte, uten tvil.

Når man tar med seg at Wigan er et av de store formlagene i PL for tiden med en 2. plass på formtabellen, kun ManU som er over dem, så synes jeg det er for dumt å tute over hva Kinnear sa i et knepent 2-1 tap.

Slik jeg ser det ble vi relativt rævkjørt hele veien, spesielt på midtbanen og langs venstresida vår var det ganske tragisk. 10 minutter med et nødvendig press får ikke meg til å endre mening.

Det er ikke kun snakk om 10 min med press. På stillingen 0-0 ble Owen for eksempel frispilt alene igjennom 2 ganger, den ene gangen somlet han altfor mye og valgte til slutt en støttepasning og den andre ble han taklet i skuddøyblikket nær 5 meteren. Joda, vi hadde sjanser nok til at det var vi som kunne gått opp i ledelse fremfor at Wigan gjorde det på et piss billig frispark.

Jeg erkjenner at de siste 15 minuttene av 1. omgang var meget svak, og også mestparten av 2. omgang, men jeg velger å tro at det kan ha noe å gjøre med at vi frem til da hadde mistet begge backene våre, svak dømming (alle tvilsomme avgjørelser gikk Wigans vei og Cattermole kunne like gjerne sett rødt som gult med den idiotiske taklingen), ett rødt kort på Bassong og til slutt at vi møtte et skadefritt lag i storform BORTE!

At du og enkelte andre klandrer Kinnear for alt dette og henger seg opp i hva han sa i pressens sone etter kampen synes jeg er tull.

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #197 på: 27. Des. 2008, 21:14 »
Vi startet kampen relativt bra. Men når Beye måtte gå ut, så falt alt i grus.
Dommeren var konsekvent elendig, men ble plutselig inkonsekvent når han ikke dømte på noe som var kampens mest soleklare straffespark i aller siste spilleminutt.

Vi hadde et lite trykk de siste 10 minuttene av kampen, og de første 10-15 minuttene av kampen hang vi forholdsvis godt med. Owen kunne med litt "flaks" ha satt inn 1-0 ganske tidlig i kampen. Men fra og med at Beye går ut, og til og med 2-0 så dominerer Wigan fullstendig, og rævkjører oss noe inn i hampen.

Da blir det feil at Joe Kinnear sier til pressen at han er "stolt" over innsatsen til spillerne våre.

Han skal få lov til å kjefte så mye han bare vil på dommeren. Selv om det straffesparket vi fikk var minst like billig som det Wigan fikk.
Sjansemessig var ikke Wigan særlig mye bedre enn oss, og statistikken har ingen klar tale. Men for de av oss som har sett denne kampen, så er det liten tvil om at vi var sirumpa, treige og ikke tilstede i nuet gjennom hele forbanna kampen. Vi fortjente på ingen måte å vinne denne kampen, og selv uavgjort ville vært et aldri så lite ran.

All honnør til Wigan for en god kamp, men vi gjorde dem nok enda litt bedre enn de egentlig var.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #198 på: 27. Des. 2008, 21:19 »

Det er ikke kun snakk om 10 min med press. På stillingen 0-0 ble Owen for eksempel frispilt alene igjennom 2 ganger, den ene gangen somlet han altfor mye og valgte til slutt en støttepasning og den andre ble han taklet i skuddøyblikket nær 5 meteren. Joda, vi hadde sjanser nok til at det var vi som kunne gått opp i ledelse fremfor at Wigan gjorde det på et piss billig frispark.

Jeg erkjenner at de siste 15 minuttene av 1. omgang var meget svak, og også mestparten av 2. omgang, men jeg velger å tro at det kan ha noe å gjøre med at vi frem til da hadde mistet begge backene våre, svak dømming (alle tvilsomme avgjørelser gikk Wigans vei og Cattermole kunne like gjerne sett rødt som gult med den idiotiske taklingen), ett rødt kort på Bassong og til slutt at vi møtte et skadefritt lag i storform BORTE!

At du og enkelte andre klandrer Kinnear for alt dette og henger seg opp i hva han sa i pressens sone etter kampen synes jeg er tull.

I herre jesus navn, jeg klanderer jo ikke Kinnear for denne prestasjonen i så stor grad som jeg vel kanskje burde, men jeg fatter rett og slett ikke hvordan han kan komme å si at vi spilte bra. Det var jo en elendig prestasjon!
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

Journalisten

• Inaktive brukere
  • Midtbaneanker
    • Vis profil
    • http://newutd.no/index.php?cat=8
« Svar #199 på: 27. Des. 2008, 21:27 »
Visst spilte vi en dårlig kamp. En fryktelig dårlig kamp - i hvert fall i forhold til hva Kinnears gutter har skjemt oss bort med den siste tiden. Men med tanke på at vi har en skadeliste langt som et vondt år, stilte med to sisteskanser på benken og mistet begge sidebackene i løpet av kampen, var ikke innsatsen så fryktelig dårlig. Det var tidvis mye god jobbing i midtbaneleddet, og både Bassong og Coloccini spilte stort sett brukbart.

Man kan si det er unødvendig av Kinnear å bruke fraser som "eksepsjonelt bra", men man må evne å sette det inn i en sammenheng. Ja, vi spilte en dårlig fotballkamp, men vi holdt da i det minste innsatsen noenlunde oppe.
Tore Eikeland,
Skribent, student og politiker

NewUtd.no - av supportere, for supportere!

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #200 på: 27. Des. 2008, 21:35 »
Vel, joda, innsatsen var jo sånn noenlunde som den skal være.
Men det blir likevel feil å bruke ordene "proud" og "exceptionally well" (stolt og eksepsjonelt bra - for de som ikke kan engelsk)
på en såpass dårlig dag.

Synes det bør være mulig å kalle en spade for en spade.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #201 på: 27. Des. 2008, 21:48 »
Midtbaneleddet våres var da elendig spør du meg. De ble jo rundspillt!

Sebastian

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #202 på: 27. Des. 2008, 22:00 »
Vi spilte ingen god kamp, det kan alle vere enig i om. Men vi spilte ikke så dårlig, eller fikk ett så katastrofalt resultat at all optimisme skal snues til pessimisme og negative tanker. Vi taper først og fremst på en alt for svak, treg og dårlig sentral midtbane, og selvfølgelig skader. Butt f.eks spilte ekstremt dårlig, i motsetning til dei siste kampene. Eg tror uansett att JFK ser dette, og gjør grep i Januar!

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #203 på: 27. Des. 2008, 22:12 »
Poenget mitt er simpelthen at jeg er sterkt uenig i at vi gjorde det eksepsjonelt bra, og stiller meg uforstående til Kinnears uttalelse. Verken mer eller mindre. Syns ikke jeg har vært så jævla streng med Kinnear etter denne kampen, men akkurat der stiller jeg meg uforstående.

Sebastian

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #204 på: 27. Des. 2008, 22:26 »
Ja, det er enig i. Vi spilte absolutt ikke eksepsjonelt bra. Men eg driter i grunn i det. Bortimot alle managere sier at laget spilte bra, spesielt enn viss franskmann...

Journalisten

• Inaktive brukere
  • Midtbaneanker
    • Vis profil
    • http://newutd.no/index.php?cat=8
« Svar #205 på: 27. Des. 2008, 22:55 »
Midtbaneleddet våres var da elendig spør du meg. De ble jo rundspillt!

Jeg synes Gutierrez leverte en hederlig innsats, og samme med Guthrie. Butt gjorde en uvant dårlig kamp, det skal sies. Jeg forstår for øvrig frustrasjonen ved Kinnears språkbruk, men jeg synes i grunnen ikke det er noe å henge seg opp i. Å hudflette spillere etter et 2-1-tap som strengt tatt ikke var årsverste, blir helt feil. Samtidig er det noe med den engelske fotballkulturen at en mild negativ omtale av spillerne ofte blir vridd og vrengt på av den britiske pressen, og blåses opp til det ugjenkjennelige.

Jeg forsvarer ikke Kinnears ordvalg, men synes heller ikke det er særlig provoserende.
Tore Eikeland,
Skribent, student og politiker

NewUtd.no - av supportere, for supportere!

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #206 på: 28. Des. 2008, 00:39 »
Hehe, jeg syns det hadde vært bedre med en mellomting - jeg krever på ingen måte at Kinnear skal hudflette spillerne, men han kunne sagt at det var ting som ikke var bra nok her. For det var dessverre det.
Men greit, ikke min mening å lage noen stor sak ut av det, jeg syns bare en må forvente langt mer enn det laget viste mot Wigan!
Eneste som får godkjent av meg på midtbanen er for meg Danny Guthrie - ellers syns jeg det var ganske horibelt!

Mats

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #207 på: 28. Des. 2008, 00:45 »
Jeg har blitt skikkelig fan av Danny Guthrie. Han er mye bedre enn hva jeg trodde da han kom til klubben.
Alan Shearer. Ingen over, ingen ved siden.

Eirik515

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #208 på: 28. Des. 2008, 03:51 »
syntes guthrie gjorde en bra jobb, han trenger en habil midtbane spiller til å gi ham tryghet til å angripe, altså ingen butt.