20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Tippeligaen 2009  (Lest 196253 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
Sv: Tippeligaen 2009
« Svar #1830 på: 02. Des. 2009, 14:21 »
Såpass ja. Det er synd ja, tror han potensielt kunne dominert TL i ganske stor grad nestesesong. Må nok være Stabæks dårlige økonomi tenker jeg.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

ErikLi

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #1831 på: 02. Des. 2009, 14:25 »
Hehe. Veldig så dere skulle avskrive Nannskog. Han kommer til å bite godt fra seg sammens med Pall Gunnarson neste sesong. Godeste Daigo har også fått et år på seg til å tilvenne seg TL, og jeg antar Stabæk vil være bedre fra første spark av neste sesong enn denne. Lukter litt sterkere motstand for RBK.
Nannskog gjorde det ikke veldig bra i forrige sesong, og han blir ikke yngre med årene. Tror nok Stabæk kommer til å satse litt yngre til neste sesong. Nannskog kommer selvfølgelig til å få spilletid, men tror ikke han kommer til utrette veldig mye. Vi får se da hadde jo vært kult om han gjorde det bra neste sesong og. Selv om jeg er Enga fan er jeg på en del Stabæk kamper, siden det er så nærme :P .

fredd

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1832 på: 02. Des. 2009, 14:34 »
Nannskog scoret da 15 mål sist sesong. Vil si det er realtivt bra for en 35-åring i sin første sesong uten Gunnarson. Hadde trodd at det skulle gå verre for han egentlig.

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1833 på: 02. Des. 2009, 14:39 »
Jeg tør ihvertfall ikke avskrive han neste sesong.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

ErikLi

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #1834 på: 02. Des. 2009, 14:47 »
Nannskog scoret da 15 mål sist sesong. Vil si det er realtivt bra for en 35-åring i sin første sesong uten Gunnarson. Hadde trodd at det skulle gå verre for han egentlig.

Ja, det er ikke så veldig ille, men han virket ikke like sikker. Han brant mange sjanser han burde satt. I hans alder kan man synke veldig i løpet av et år, noe jeg tror han kommer til å gjøre. Han sank litt før denne sesongen, i forhold til hva det var sesongene før. Jeg tror det blir verre.

For å være ærlig tror jeg ikke Nannskog eller Gunnarson finner tilbake til storhetstiden de hadde.

ErikLi

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #1835 på: 03. Des. 2009, 16:22 »
Her er alle bosmanspillerne i TL klubbene 2010:

Aalesund (3):
Adin Brown
Andreas Lie
Peter Kopteff

Brann (1):
Kristjan Örn Sigurdsson

Haugesund (2):
Svein Tore Brandshaug
Elias Storm

Hønefoss ( 8 ):
Bjørn Dahl
Christer Ellefsen
Lennart Steffensen
Frithjof Seeberg
Benny Olsen
Kjetil Byfuglien
David Hanssen
Kamal Saaliti

Kongsvinger (9):
Steinar Strømnes
Fredrik Nilsen
Andreas Moen
Magnus Sylling Olsen
Sverre Digerud
Lars Christian Krogh Gerson
Kai Olav Ryen
Jonas Johansen
Glenn Atle Larsen

LSK (2):
Magnus Myklebust
Viktor Bjarki Arnarsson

Molde (4):
Brian Waltrip
Vidar G. Henriksen
Valter Tomaz Jr.

Odd Grenland (1):
Jacob Sørensen

Rosenborg (2):
Michael Jamtfall
Espen Johnsen

Sandefjord (3):
Espen Nystuen
Rune Hansen
Samuel Camazzola

Stabæk (1):
Thomas Rogne

Start (0):
Ingen

Strømsgodset (4):
Stian Ohr
Samir Fazlagic
Lars Ivar Moldskred
Christer George

Tromsø (3):
Joel Lindpere
Tore Reginiussen
Martin Knudsen

Viking (1):
Peter Ijeh

Vålerenga (2):
Jarl André Storbæk
Freddy dos Santos

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1836 på: 03. Des. 2009, 17:18 »
Kopteff, Örn Sigurdsson, Myklebust, Ohr, Storbæk og Dos Santos er for meg overraskende navn. Spesielt de to spillerne fra Vålerengen er overraskende å se på en Bosman-liste. Storbæk er en av landets beste backer, så at ikke Vålerengen har forlenget med ham ennå er særdeles overraskende.

Ikke for det, forstår godt om han vil bort fra Martin.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

Offe87

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #1837 på: 03. Des. 2009, 20:19 »
Jeg er ikke så overraska over at Myklebust er på free transfer, han har vel ikke utvikla seg noe særlig de siste åra.

Benson

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1838 på: 03. Des. 2009, 22:22 »
Sigurdsson, Storbæk og Rogne hadde ikkje vert dumt   :P
Mike Ashley killed the soul of Newcastle United FC [04.09.2008]

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1839 på: 03. Des. 2009, 22:33 »
Er det mulig å tro at Nils Arne Eggen gjør som Drillo, og tar over RBK?

http://msn.tv2sporten.no/fotball/tippeligaen/eggen-aapner-for-rbkcomeback-3042050.html

Geir

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1840 på: 03. Des. 2009, 22:43 »
Lenge vært diskutert på RBKWeb dette. Muligheten er nok der for at Eggen tar over fra September når Hamren drar til en ny trener er på plass.

ErikLi

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #1841 på: 03. Des. 2009, 23:12 »
Hadde vært jævlig gøy å se hva Eggen hadde klart å utrette med denne nye RBK generasjonen.

Liker at storheter innenfor norskfotball gjør comeback. Hvis han tar over RBK burde han hvertfall prøve å begrense pengebruken, noe Hamrén ikke var så veldig god til akkurat.

Drillo begynner å få i gang ting på landslaget, spennende å se om Eggen får RBK ut i Europa igjen.

Jeg er positiv på RBK, og norskfotball's vegne! :)

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1842 på: 05. Des. 2009, 21:07 »
Jeg er som kjent en motstander av Drillo-reuniounen og er derfor også svært skeptisk til a return of the King of Lerkendal.

Kan til nød gå med på å se Eggen som caretaker fra september til desember 2010, men å ansette ham på ubestemt tid frem til vi har fått en ny trener, nei takk.
Hvis vi blir å vente på Jönsson, for eksempel, så kan jeg godta det. Men ikke under noen omstendigheter på ubestemt tid.

Og minst av alt, i flere år, slik Roar Stokke og Bent Skammelsrud gir uttrykk for at de ønsker seg.

Jeg mener Drillo og Eggen hører hjemme på museum nå. Deres fotballfilosofi er forsåvidt ikke utdatert, men jeg mener de to har gått ut på dato. Det er bedre å huske Drillo for de fantastiske åtte årene fra 90-98 med to av tre mulige mesterskap og en hel kvalifisering uten tap.

Jeg vil heller huske Nils Arne Eggen for det han har gjort for Rosenborg opp gjennom alle årene. Det er åpenbart at Eggen begynte å gå ut på dato fra og med 1999-sesongen og frem til han ga seg i 2002.

Når man erstatter John Carew med Frode Johnsen, så er man åpenbart ikke ved sine fulle fem.

Eggen er Kongen av Lerkendal, og jeg foretrekker å huske ham som det, fremfor å se han gjøre et comeback med blandet suksess. Dessuten mener jeg det vil være å gå mange, store skritt tilbake for RBK, etter å ha hatt stor suksess med Hamrén, som ikke er like gjennombruddshissig som Eggen.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

Benson

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1843 på: 05. Des. 2009, 22:14 »

Det er bedre å huske Drillo for de fantastiske åtte årene fra 90-98 med to av tre mulige mesterskap og en hel kvalifisering uten tap.

Jeg vil heller huske Nils Arne Eggen for det han har gjort for Rosenborg opp gjennom alle årene.

Eggen er Kongen av Lerkendal, og jeg foretrekker å huske ham som det, fremfor å se han gjøre et comeback med blandet suksess.

Hehe da sjønner eg egentlig ikkje koffer du er så hypp på Shearer comeback i nufc.
Mike Ashley killed the soul of Newcastle United FC [04.09.2008]

Øyvinden

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1844 på: 06. Des. 2009, 00:27 »

Det er bedre å huske Drillo for de fantastiske åtte årene fra 90-98 med to av tre mulige mesterskap og en hel kvalifisering uten tap.

Jeg vil heller huske Nils Arne Eggen for det han har gjort for Rosenborg opp gjennom alle årene.

Eggen er Kongen av Lerkendal, og jeg foretrekker å huske ham som det, fremfor å se han gjøre et comeback med blandet suksess.

Hehe da sjønner eg egentlig ikkje koffer du er så hypp på Shearer comeback i nufc.

Ikkje eg heller, kvifor kan ikkje Shearer trene andre lag og bygge seg opp erfaring før han blir Newcastle-manager? Å ansette Shearer blir nok en gambling, sjelden er vi heldige når vi gamblar. La han finne seg en PL eller CCC-klubb først, evt en tippeligaklubb for å gå inn på topic.