20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Tippeligaen 2009  (Lest 196268 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Berntsen

• Kaptein
    • Vis profil
Sv: Tippeligaen 2009
« Svar #1815 på: 29. Nov. 2009, 19:00 »
Jeg synes det er helt greit å være litt krass og offensiv på et forum, men da skal man ihvertfall ikke gjøre seg til offer når man blir behandlet på samme måte selv. Det som var hele poenget.

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1816 på: 29. Nov. 2009, 19:16 »
Føler heller ikke at jeg har gjort meg selv til noe offer. Noe av kritikken jeg har fått føler jeg kanskje har vært uberettiget og ufortjent, men jeg vet at jeg vil møte motstand når jeg uttaler meg i såpass klare ordelag som jeg ofte gjør.

Håper derfor heller ikke du prøvde å antyde at jeg har prøvd å ikle meg offerrollen.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

Ipt

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #1817 på: 29. Nov. 2009, 22:15 »
Har selv en kompis som gikk på steinerskolen, som valgte det av den grunnen av at han var lei teori-skolen. Han er idag hjernekirurg. Kanskje en av de mest oppegående jeg kjenner.
Steinerskolen kan være et glimrende alternativ for barn som er skolelei. Selvfølgelig krever det at barnet tar et visst ansvar.
Hater generalisering.

Det beste er vel å debatere på et saklig nivå, med dine meninger uten å bli personlig og rakke ned på folk.

Berntsen

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1818 på: 29. Nov. 2009, 22:18 »
Har selv en kompis som gikk på steinerskolen, som valgte det av den grunnen av at han var lei teori-skolen. Han er idag hjernekirurg. Kanskje en av de mest oppegående jeg kjenner.
Steinerskolen kan være et glimrende alternativ for barn som er skolelei. Selvfølgelig krever det at barnet tar et visst ansvar.
Hater generalisering.

Det er selvfølgelig riktig, men du burde aldri skrevet det innlegget. Du vet ikke hva du kan ha satt igang...

Peter

• Gjest
« Svar #1819 på: 30. Nov. 2009, 17:28 »
Jeg kjenner flere som går/gikk på Steinerskolen, og ingen av dem var på noen måte tilbakestående eller idioter. Så hvis du hadde gått på Steinerskole, Joakim ville du da kalt deg selv for en tilbakestående idiot eller ville du sagt at man er like smart som andre skolebarn selv om man går på annen skole?

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1820 på: 30. Nov. 2009, 18:21 »
Spørsmålet ditt er fullstendig tåpelig, Peter. Synd å si det. Men jeg kunne aldri i verden ha gått på steinerskole. Det er fullstendig umulig.
Haha, ser for meg at jeg hadde kommet hjem og sagt "jeg vil gå på Steinerskolen". Tror foreldrene mine ville sendt meg i ambulanse til nærmeste galehus.

Jeg har inntrykk av at det finnes en hel rekke med "vellykkede" personer som har gått på Steinerskolen. Enten man er hjernekirurg, næringslivstopp, statsminister eller hva det måtte være, så betyr ikke det at man ikke er tilbakestående idioter. Jeg vil faktisk si at det er flere tilbakestående idioter i toppen av næringslivet enn noen annen plass i samfunnet. Nøyaktig hvorfor har jeg ingen god forklaring på.

Jeg mener Steinerskolen er direkte skadelig for folk. Men jeg er inneforstått med at ikke alle er enige i det.

plebUTG

• Kaptein
  • skjer
    • Vis profil
« Svar #1821 på: 30. Nov. 2009, 18:29 »
Ikke la èn persons prestete uttalelser og meninger la tråden skli helt ut. Bare lev med at han er skrudd sammen feil, eller ta debatten i politikkforumet. Tror ikke dere som er skrudd sammen riktig kommer noen vei i denne debatten uansett.

Ser at Veigar Pàll Gunnarson vender hjem etter et år han beskriver som "horribelt" på Budstikka TV. Skal bli interessant å se han i spann med Nannskog igjen, men tviler på at Stabæk gjentar 2008-suksessen av den grunn.

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1822 på: 30. Nov. 2009, 18:34 »
Her har Rosenborg åpenbart ikke kjent sin besøkelsestid, uten at jeg skjønner hvorfor ikke. Lukter stadig mindre Jan Jönsson på Lerkendal. Det liker jeg dårlig.

Mikael

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #1823 på: 30. Nov. 2009, 19:03 »
Bra for norsk fotball at Pall Gunnarson returnerer. En kvalitetsspiller som bidrar til å heve nivået. Vi trenger flere lag som kan være stabile i toppen og kjempe om plassene bak RBK.
"I have a whole country to conquer. It is a beautiful challenge."
- Hatem Ben Arfa

Berntsen

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1824 på: 30. Nov. 2009, 20:06 »
Tror ikke Gunnarsson hadde vurdert noe annet enn Jönsson og Stabæk.

ErikLi

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #1825 på: 02. Des. 2009, 00:15 »
Bra for Veigars egen del. Karrieren hans var på vei i en feil rettning. Det at han nå får returnere til en klubb som han har hatt stor suksess i og som han kjenner godt, må være et stort pluss for han.

Tror ikke Gunnarsson hadde vurdert noe annet enn Jönsson og Stabæk.
Jeg tror ikke han kunne fått noe særlig bedre tilbud. Han har ikke akuratt imponert i Frankrike, så jeg tviler på at noen klubber i en annen liga enn Norge ville prøvd å hente han. Siden Tippeligaen kjenner han fra før, som sagt.

Jeg tror han har svekket selvtillit, og tviler på at han kommer til å finne seg like godt til rette som det var før han dro.

Peter

• Gjest
« Svar #1826 på: 02. Des. 2009, 13:54 »
Nannskog er helt klart ikke den samme gamle uten Gunnarson, og trolig er han heller ikke den gode gamle Nannskog selv om Gunnarson er tilbake. Trist, men jeg tror Nannskog rett og slett har mistet litt taket. Dette blir mest sansynlig den siste sesongen Nannskog spiller i Tippeligaen.

ErikLi

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #1827 på: 02. Des. 2009, 14:03 »
De drar på åra, hvertfall Nannskog. Jeg syns heller Stabæk burde hylle han som den legenden han er, og alt han har gjort for klubben, enn å kritisere han for at han ikke scorer så mye som før.

Vi kommer ikke til å se det giftige parret spille magifotballen sammen igjen, den tid antar jeg at er over. Sorry Stabæk.

Tror nok vi kommer til å se mer av Gunnarson og Diskerud i par den kommende sesongen.

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1828 på: 02. Des. 2009, 14:09 »
Hehe. Veldig så dere skulle avskrive Nannskog. Han kommer til å bite godt fra seg sammens med Pall Gunnarson neste sesong. Godeste Daigo har også fått et år på seg til å tilvenne seg TL, og jeg antar Stabæk vil være bedre fra første spark av neste sesong enn denne. Lukter litt sterkere motstand for RBK.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Aslak

• NewUtd.no
  • Midtbaneanker
  • Fuglfisken, fuglfisken - fly gjennom skyene
    • Vis profil
    • Godsangerâ„¢
« Svar #1829 på: 02. Des. 2009, 14:14 »
Men Daigo forlater jo Stabæk.
http://fotballmagasinet.no/?mode=news&id=20124

Synes det er litt rart at de ikke velger å benytte seg av opsjonen, men sikkert litt økonomi inne i bildet her. Synes han har gjort mye bra i tippeligaen i år, og tror han ville blitt ennå bedre neste år.
Godsanger?

Twitter: @BjerreP