20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Tippeligaen 2009  (Lest 196290 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

bjørni

• Kaptein
  • Angel of the North!!!
    • Vis profil
Sv: Tippeligaen 2009
« Svar #1786 på: 21. Nov. 2009, 00:12 »
Skjønner egentlig ikke hva folk har imot Doffen. Jeg heier på Molde, så dette er ikke noe forsvar av Vålerengen. Han er bare et offer for Martin Andresens udugelighet. Jeg synes han gjorde det bedre når Andresen var skadet og dermed satt på benken.

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1787 på: 21. Nov. 2009, 04:14 »
Doffen er en helt ok fotballspiller, men ikke noe i nærheten av det nivået Nils Johan Semb hypet han opp på i 2005. Ikke i nærheten.

Han er god uten ball. Har sånn noenlunde ok tekniske ferdigheter, men ikke noe mer. Han er ingen Leo, han er ingen Rekdal. Han er absolutt ingen Myggen.

Han faller rett og slett mellom flere stoler, og er ingenting annet enn en gjennomsnittlig god TL-spiller.

Spent på Daniel Örlund. Noe skeptisk til at RBK henter så skarp konkurranse, og noe skeptisk til hvor ivrige RBK er på å beholde Jarstein eller hvor ivrig Jarstein er på å bli i RBK. Synes kanskje det hadde vært mer naturlig å hente en noe mer utpreget "nummer to"-målvakt, enn en så åpenbart "nummer én"-målvakt som Örlund er. Men Erik Hoftun har jeg aldri forstått meg på. Og Erik Hamrén våger jeg ikke kritisere. Ikke på det punktet.

Tore Reginiussen er en spennende stopper, som jeg gjerne kunne tenkt meg å sett i RBK. For jeg anser det som særdeles viktig at han får øvd seg på et høyt nivå hver eneste dag, for å kunne være rustet til mer og bedre landsalgsspill i fremtiden. Han har gjort sitt for Tromsø, og må for sin egen karrieres skyld finne en bedre klubb å spille fotball for.

Til slutt må jeg arrestere deg, bjørni. Molde og Vålerengen er veldig mye det samme, uansett hvor mye du måtte hevde det motsatte. Morderenga er for meg den komplette og mest forferdelige blandinga en kan tenke seg av de verste tankene og ideene fra to ganske like klubber. To klubber som hater Rosenborg så dypt og inderlig at de ikke vet hva det vil si å ha ekte kjærlighet for klubben sin.

Det er dessuten to klubber som bærer preg av veldig mange medgangssupportere, da det som oftest har vært tomt på Ullevaal de gangene Vålerenga har spilt i år, og det de siste årene har vært ganske så tomt på Aker stadion. Med unntak av når Rosenborg kommer på besøk. Da går folk mann av huse. Hatet mot oss trøndere er så stort, at det er overordnet alt annet på denne jord. Heller hate Rosenborg enn å støtte laget sitt i tykt og tynt. Latterlig prioritering, spør du meg.

Lerkendal har til informasjon hatt færre tilskuere i år, enn i sesongene 2005, 2007 og 2008.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

bjørni

• Kaptein
  • Angel of the North!!!
    • Vis profil
« Svar #1788 på: 21. Nov. 2009, 23:06 »
Du ber om svar, og du får det: Hvis du ser at Molde har 23000 innbyggere og et snitt på 6500 tilskuere. Så ser du på trondheim som i tillegg til ca 10 ganger så stort befolkningsgrunnlag også har en del mer medgangssupporterer pga at de har større suksess, men bare har det dobbelte tilskuersnitttet: Hva slags konklusjon trekker du da?

At vi hater RBK er nok sant, men les dine egne innlegg her, og si meg om jeg eller du er den som er mest negativ mot motstanderens spillere? Jeg skjønner at du hater Rudi og Reka, på samme måte som jeg hater Mini, men hvorfor hater du DB Hestad og moldespillere generellt?

Når det kommer til medgangssupportere så bør du tenke deg om. MFK hadde nesten 1500 flere t ilskuere i gjennnomsnitt forrige sesong enn i år. Tenk deg om en gang til. Stikk fingeren i lufta og skjønn at jeg driter deg ut...

André S

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1789 på: 22. Nov. 2009, 01:14 »
Enig med bjørni. De gangene Rosenborg kommer på besøk er det jo plenty med supportere fra området som holder med Rosenborg eller bare vil se en bra fotballkamp...

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1790 på: 22. Nov. 2009, 23:11 »
Hvis du ikke skjønner hvorfor Berg Hestad skal hates av Rosenborg-supportere, så er du jammen ikke riktig klok. Hestad-familien er jo sterke symboler for Molde Fotballklubb. Og DBH er intet unntak.

Og som jeg sier, når RBK kommer på besøk kommer det mange valfartende til stadion, folk som ser kun én fotballkamp i året. At det også kommer trøndere som av en eller annen grunn er bosatt i nærheten av Molde, er jo intet argument. Det er jo mange Moldensere i Trondheim også, som møter opp på Lerkendal når Molde kommer på besøk. Men i Molde og i hovedstaden kommer det alltid VELDIG mange flere folk når Rosenborg kommer på besøk, enn når for eksempel lokalrivalene kommer på besøk. Det er min oppfatning, basert på det jeg har sett på TV, at det kommer flere tilskuere på Vålerenga-Rosenborg enn på VIF-Lyn og VIF-LSK til sammen.

Har mye den samme oppfatningen av Molde. Noe kan selvfølgelig forklares bort med folketallet i Molde by, men synes ikke det forsvarer den tendensen jeg mener å se.

At jeg er ekstremt kritisk mot mange av Molde og Vålerengens spillere har med å gjøre at svært mange av spillerne i disse klubbene står for verdier jeg overhodet ikke har sansen for, eller rett og slett irriterer meg av en eller annen grunn. Noen er også trøndere som har emigrert og som har fjernet seg totalt fra det trøndere skal stå for (les: Kristoffer Paulsen Vatshaug).

Ingen normal person kan like spillere som Martin Andresen og Magne Hoset.
Det er også svært vankselig å være positiv til en spiller som Vatshaug, som hugger ned motstanderens spillere som en annen øks. En som konsekvent er ute etter å ødelegge, og som ikke kan å spille fotball. At den mannen attpåtil er trønder, er en skam. Heldigvis er han lite likt i hjembyen Levanger, etter det jeg har forstått.

bjørni

• Kaptein
  • Angel of the North!!!
    • Vis profil
« Svar #1791 på: 24. Nov. 2009, 23:03 »
Hvis du ikke skjønner hvorfor Berg Hestad skal hates av Rosenborg-supportere, så er du jammen ikke riktig klok. Hestad-familien er jo sterke symboler for Molde Fotballklubb. Og DBH er intet unntak.

Og som jeg sier, når RBK kommer på besøk kommer det mange valfartende til stadion, folk som ser kun én fotballkamp i året. At det også kommer trøndere som av en eller annen grunn er bosatt i nærheten av Molde, er jo intet argument. Det er jo mange Moldensere i Trondheim også, som møter opp på Lerkendal når Molde kommer på besøk. Men i Molde og i hovedstaden kommer det alltid VELDIG mange flere folk når Rosenborg kommer på besøk, enn når for eksempel lokalrivalene kommer på besøk. Det er min oppfatning, basert på det jeg har sett på TV, at det kommer flere tilskuere på Vålerenga-Rosenborg enn på VIF-Lyn og VIF-LSK til sammen.

Har mye den samme oppfatningen av Molde. Noe kan selvfølgelig forklares bort med folketallet i Molde by, men synes ikke det forsvarer den tendensen jeg mener å se.

At jeg er ekstremt kritisk mot mange av Molde og Vålerengens spillere har med å gjøre at svært mange av spillerne i disse klubbene står for verdier jeg overhodet ikke har sansen for, eller rett og slett irriterer meg av en eller annen grunn. Noen er også trøndere som har emigrert og som har fjernet seg totalt fra det trøndere skal stå for (les: Kristoffer Paulsen Vatshaug).

Ingen normal person kan like spillere som Martin Andresen og Magne Hoset.
Det er også svært vankselig å være positiv til en spiller som Vatshaug, som hugger ned motstanderens spillere som en annen øks. En som konsekvent er ute etter å ødelegge, og som ikke kan å spille fotball. At den mannen attpåtil er trønder, er en skam. Heldigvis er han lite likt i hjembyen Levanger, etter det jeg har forstått.
Akkurat når man tror at toppen av galskap er nådd, så presterer du årets sleivspark. Vatshaug: Har du noen gang hørt ham snakke på tv? Har du lest et intervju med ham? Kjenner du ham? Han er vel den gråeste musa i troppen, med færrest intervjuer av samtlige. Jeg skjønner rett og slett ikke hva du mener... Angående taklinger av motstandere så har jeg heller ikke sett noe som tyder på at han er verre enn andre. (Selv om han er trønder).

At du mener å se en tendens, medfører denne gang som alle andre ganger at statistikk og offisielle tall settes til side av din fortreffelige evne til å se tendenser som bare du ser...

Når det kommer til hvorfor du hater MFK spillere generellt, så skjønner jeg jo det på en måte, men enkelte av oss har en evne til å sette pris på store lojale klubbspillere for motstanderlagene også, slik at selv om jeg "hater" RBK, så har jeg aldri hatet Roar Strand eller Erik Hoftun. Det oser respekt av slike folk. Runar Berg er et annet eksempel og Rushfeldt et tredje.

Men hvorfor bryr jeg meg? Du ser vel en tendens til at de er drittsekker uansett...

At du i det hele tatt greier å skrive noe så talentløst er for meg en stor prestasjon.

plebUTG

• Kaptein
  • skjer
    • Vis profil
« Svar #1792 på: 24. Nov. 2009, 23:29 »
Skjønner ikke at du gidder å svare han engang  :P
Ganske sykt det han skriver, spesielt det om Vatshaug. Tatt helt ut av luften, virker det som.

Berntsen

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1793 på: 24. Nov. 2009, 23:41 »
Dagens viktige rykter: Brann vil kjøpe Raijo Piiroja, Tore Reginiussen og Morten Moldskred i vinter. Har visst fått med seg investorer på de to siste, og vil prøve å sikre estlenderen for småslantene de har selv. Hadde ikke sagt nei takk til dette, men er sterkt tvilende før noen underskrifter er på plass.

plebUTG

• Kaptein
  • skjer
    • Vis profil
« Svar #1794 på: 24. Nov. 2009, 23:48 »
Piiroja blir vel gratis i og med at han selv kjøper seg ut fra FFK. Tror han allerede har gjort det.

André S

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1795 på: 25. Nov. 2009, 00:44 »
I forhold til innbyggertall er det jo mange flere folk på Molde sine kampper enn det er på Rosenborg sine kamper da Joakim. Og det kommer jo flere folk på kamp i Trondheim når Rosenborg spiller Champions League også. Når det gjelder de som kommer en gang i året, så kan man vel ikke kalle dem medgangssupportere om de ikke er Moldesupportere?

Magne Hoseth har kommet seg som person, og jeg vil skryte av både fotballen Molde spiller og hvordan de oppfører seg nå for tiden.

Daniel

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1796 på: 25. Nov. 2009, 07:40 »
Piiroja blir vel gratis i og med at han selv kjøper seg ut fra FFK. Tror han allerede har gjort det.
Piiroja har ikke kjøpt seg ut av kontrakten, men er enig med FFK om at han kan gå ved et bud på 3mill.

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1797 på: 26. Nov. 2009, 18:15 »
I forhold til innbyggertall er det jo mange flere folk på Molde sine kampper enn det er på Rosenborg sine kamper da Joakim. Og det kommer jo flere folk på kamp i Trondheim når Rosenborg spiller Champions League også. Når det gjelder de som kommer en gang i året, så kan man vel ikke kalle dem medgangssupportere om de ikke er Moldesupportere?

Magne Hoseth har kommet seg som person, og jeg vil skryte av både fotballen Molde spiller og hvordan de oppfører seg nå for tiden.
Det er meget godt mulig det bare er meg, og det er meget godt mulig at kapasiteten på 13 000 i forhold til kapasiteten på 22 000 lurer meg til å tro at det prosentmessig er færre tilskuere på Moldes kamper enn på Rosenborgs kamper. Jeg skal ikke utelukke dette.

Angrepet på Vatshaug er ikke tatt ut av det blå. At han ikke gjør så mye utav seg er så sin sak. Han har ifølge mine kilder gjort mer enn nok ut av seg tidligere, nok til at han ikke er spesielt godt likt blant trøndere og levangsbygg flest. At han i tillegg spiller så rått som han gjør og spiller på det laget han gjør, gjør han selvsagt ikke mer likandes.

Og statistikk på gule og røde kort har ingenting å si i den sammenheng. Det er veldig mange stygge etterslengere norske dommere ikke slår ned på, av en eller annen grunn. Spesielt når det skjer mot Rosenborg.

Magne Hoset kommet seg? Haha. Det er det dummeste jeg har hørt.
Han må fortsatt lire ut av seg i hvert eneste intervju han gir hvor dypt hatet til Rosenborg stikker. Greit nok, han skal få lov å hate Rosenborg så mye han vil. Men vi vet jo utmerket godt fra før at han hater Rosenborg. Han trenger ikke utbrodere dette i alle de tusenvis av intervjuene han gir før hver kamp mellom RBK og Molde. At han i tillegg ble personlig fornærmet av en ganske korrekt analyse (ja, for hvor var Hoset da RBK vant i Molde i høst?) fra Rune Bratseth i RBK-TV sier forøvrig det meste om den kjerringa.

Ipt

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #1798 på: 26. Nov. 2009, 18:34 »

Og statistikk på gule og røde kort har ingenting å si i den sammenheng. Det er veldig mange stygge etterslengere norske dommere ikke slår ned på, av en eller annen grunn. Spesielt når det skjer mot Rosenborg.

Litt supporterbriller her. Men vi har vel alle det.

Hoseth er en spiller som er lett å mislike, på samme måte som mange andre arrogante eller "tøffe" spillere(Riseth, Bakke, Kippe etc). Enten liker du de, eller så har du et hatforhold.

plebUTG

• Kaptein
  • skjer
    • Vis profil
« Svar #1799 på: 26. Nov. 2009, 18:50 »
Det er så utrolig latterlig å se enkelte føle seg så hatet når i realiteten alle gir faen. "Alle hater oss, snufs, snufs"-mentaliteten føler jeg er litt brukt opp av VIF-fansen, og passer så definitivt ikke inn i harry-miljøet i Trondheim. :)

Han må fortsatt lire ut av seg i hvert eneste intervju han gir hvor dypt hatet til Rosenborg stikker. Greit nok, han skal få lov å hate Rosenborg så mye han vil. Men vi vet jo utmerket godt fra før at han hater Rosenborg. Han trenger ikke utbrodere dette i alle de tusenvis av intervjuene han gir før hver kamp mellom RBK og Molde.

1. De fleste som har fulgt Hoset igjennom sesongen vet at han opptrer mer voksent og mindre provoserende nå enn han gjorde i starten. Dette er muligens pga Moldes suksess.
2. Han nevner ikke hatet til RBK i hvert intervju før kampene mot Rosenborg.

Angrepet på Vatshaug er ikke tatt ut av det blå. At han ikke gjør så mye utav seg er så sin sak. Han har ifølge mine kilder gjort mer enn nok ut av seg tidligere, nok til at han ikke er spesielt godt likt blant trøndere og levangsbygg flest. At han i tillegg spiller så rått som han gjør og spiller på det laget han gjør, gjør han selvsagt ikke mer likandes.

1. Hva er dine kilder?
2. Du skriver at Vatshaug spiller "så rått som han gjør" uten å ha noen som helst statistikk å vise til angående frispark/gule kort/røde kort, noe som gir meg alvorlige flashbacks til den elendige diskusjonsteknikken din du for eksempel brukte da du priset skjelbred til 5M£.  :)
3. Så var det dette med "alle hater oss"-igjen. Og ja. Vi synes synd på dere. :)