20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Tippeligaen 2009  (Lest 196411 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Berntsen

• Kaptein
    • Vis profil
Sv: Tippeligaen 2009
« Svar #1740 på: 16. Nov. 2009, 21:20 »
Håper TIL blir slått konk en gang for alle. Drittlei av juksinga dems.

Forøvrig; Ingen vil ha Siggy, som av en eller annen grunn har fått megatrang til å reise fra Brann som bosman. Moro.

lgrinde

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1741 på: 16. Nov. 2009, 21:28 »
Skandale at lag for lov "juksa" på denne måten. Ser at alle dei nyopprykka laga er på lista. Er jo heilt klart at Sogndal, i det korte løp, tapar på å drive klubben økonomisk fornuftig.

sheaer1

• Benkvarmer
  • **
    • Vis profil
« Svar #1742 på: 16. Nov. 2009, 21:28 »
Annan har scoret for ghana:O
 :P

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1743 på: 16. Nov. 2009, 21:48 »
Skandale at lag for lov "juksa" på denne måten. Ser at alle dei nyopprykka laga er på lista. Er jo heilt klart at Sogndal, i det korte løp, tapar på å drive klubben økonomisk fornuftig.

Joda, hadde "juksinga" blitt slått ned på hadde jo Glimt faktisk vært i TL neste år. Ikke at ikke Glimt selv har levd på nåde i lengre tid, men Glimt har da faktisk valgt gå inn for en forsvarlig styring nå i år, og på den måten ser de ut til å havne på plussiden som eneste laget i årets tippeliga. Men jeg tror uansett at de laga som i størst grad klarer la fornuften råde vil komme best ut av det!
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Berntsen

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1744 på: 16. Nov. 2009, 21:51 »
Men jeg tror uansett at de laga som i størst grad klarer la fornuften råde vil komme best ut av det!

Det verste er at det er jeg ikke så sikker på. Vi ser jo gang på gang at det lønner seg å sette næring foran tæring. Det er ingen som setter en stopper for det heller.

ErikLi

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #1745 på: 16. Nov. 2009, 22:20 »
Totalt står 54 (!) spillere uten kontrakt neste år - og de kan derfor forlate sin arbeidsgiver gratis til fordel for en ny klubb.

Her er Tv2 Sportens bosman-lag

Espen Johnsen (RBK)

Thomas Rogne (Stabæk)- Tore Reginiussen (Tromsø) - Kristian Ørn Sigurdsson (Brann)- Jarl André Storbæk (Vålerenga)

Espen Søgård (Lillestrøm) - Abgar Barsom (Fredrikstad) - Kasey Wehrman (Lyn)

Stian Ohr (Strømsgodset) - Peter Ijeh (Viking) - Kim Holmen (Lyn)

Daniel

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1746 på: 16. Nov. 2009, 22:24 »
Ikke mye interessant der. Rogne og Reginiussen er vel nesten de eneste det er verdt å legge merke til.

ErikLi

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #1747 på: 16. Nov. 2009, 22:55 »
Ja, jeg mener Storbæk også bør legges merke til. Han var en av de bedre backene i TL.

Daniel

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1748 på: 16. Nov. 2009, 23:04 »
Ja, jeg mener Storbæk også bør legges merke til. Han var en av de bedre backene i TL.
Storbæk er på vei ned. Er 32 når neste sesong starter og er ingen fremtidens mann akkurat.

ErikLi

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #1749 på: 16. Nov. 2009, 23:10 »
Storbæk er på vei ned. Er 32 når neste sesong starter og er ingen fremtidens mann akkurat.

Nei nei, det er jo klart, men han hadde nok klart hvertfall 1-2 sesonger på høyt nivå til. Er jo ikke lenge siden han var i landslagsvarmen.

Geir

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1750 på: 16. Nov. 2009, 23:18 »
Det er jo forsåvidt riktig, men han var virkelig ikke god på landslaget. Tror nok det var mer et utslag av at vi slet og fremdeles sliter ganske kraftig på høyrebackplassen.

plebUTG

• Kaptein
  • skjer
    • Vis profil
« Svar #1751 på: 16. Nov. 2009, 23:28 »
Jeg synes heller ikke at Storbæk er noen fantastisk spiller lengre. Han var helt OK, og absolutt mer brukbar enn de fleste spillerne som Brann har klart å putte på høyreback de siste årene, men det har bare gått nedover med han.

Spesielt at Rogne ikke gadd å signe ny kontrakt i sommer. Først lovet han det, så fikk han kontraktstilbudet... så nekta han.

Raio Piiroja blir jo også bosmanspiller ettersom han selv kjøper seg ut av kontrakten sin med FFK. Det kan være en interessant spiller for storklubbene. Både Vålerenga og Brann sliter vel på midtstopperplass etter endt sesong, så ser ikke bort fra at Piiroja og Reginiussen kan dra til enten Bergen eller Oslo.

Forresten morsomt med Stian Ohr som forlater Godset etter å ha startet 49 kamper. Hadde han startet 50, så måtte Godset ut med 1,1 million kroner til Molde. Det er vel bare å "release contract" og hente ham på nytt da, vel? :D Da tror jeg ikke det gjelder lengre (uten at jeg er noen juridisk prest på kontrakter).

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1752 på: 16. Nov. 2009, 23:47 »
Strengt tatt er det mye potensiale i samtlige lagdeler der spør du meg. Noen begynner dra på åra, men får en eksempelvis Ijeh i gang har man en jævla god spiss i TL.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

plebUTG

• Kaptein
  • skjer
    • Vis profil
« Svar #1753 på: 16. Nov. 2009, 23:48 »
Strengt tatt er det mye potensiale i samtlige lagdeler der spør du meg. Noen begynner dra på åra, men får en eksempelvis Ijeh i gang har man en jævla god spiss i TL.

Ja, du har jo litt å krydre B/G-laget med neste år. :P For eksempel Espen Johnsen, dersom dere ikke satser på Londak også neste år.

Kan helt ærlig ikke se for meg Søgård i en annen klubb en LSK.

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1754 på: 16. Nov. 2009, 23:52 »
Hehe, nei. Vi skal satse ungt og fremadstormende. Vil selvfølgelig ikke bytta Stig eller Runar med en eneste av gamlingene på det laget der ;)
Espen Johnsen, tja. Håper på Londak, en av de bedre keeperene i Norge, det står jeg for selv om vi rykka ned med han :P