20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Tippeligaen 2009  (Lest 196314 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

bjørni

• Kaptein
  • Angel of the North!!!
    • Vis profil
Sv: Tippeligaen 2009
« Svar #1530 på: 05. Okt. 2009, 20:31 »
Jævlig til overspilling av han Goodson også da. Er ikkje serlig bra. Sko ialfall hadt kort. Og så kommer seff Hulsker sprintende til "ikkje reis deg ligg nede og spel dø!".  men det er det jo bare og forvente :P

Ang denne regelen med at straffe på slag og ting som skjer inni 16 meteren etter spillet er stoppet etc. Har aldri vist om denne før Nordvik saken og no skjer det igjen. Jekla rart og ekstremt tilfeldig ? Eller er dette ein ny regel ?
Angående hulsker så oppfattet jeg det som at han prøvde å stoppe situasjonen fra å utarte enda mer - merkelig nok, for han er en stor KUK hele fyren, men denne gangen tror jeg han oppførte seg OK.
Angående straffesituajonen, så skjønner jeg ikke hvor den har kommet fra, men å skylde på Øvrebøe blir litt drøyt synes jeg. Han legger vel en fortolkning av en eller annen regel til grunn...

Berntsen

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1531 på: 05. Okt. 2009, 22:09 »
http://www.nrk.no/nyheter/distrikt/nrk_trondelag/1.6804065

- "Man behøver ikke å være trønder for å heie på Rosenborg"

Har dere sett noe så kvalmende? Greit nok at fyren sikkert er intens RBK-fan privat, men som leder for NFF skal man da være nøytral? Det verste er at det etter sigende var enda verre det han sa på NRK. NFF er en lekeorganisasjon. Det burde være nok at de ikke har greie på fotball, det å holde seg upartiske i fotball-Norge skulle da ikke være SÅ vanskelig...

André S

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1532 på: 05. Okt. 2009, 22:58 »
Det er en meget spesiell regel med å dømme straffe på slike ting ja, men hva annet skal man dømme da? Kan jo nesten ikke dømme dropp på streken heller...

Benson

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1533 på: 05. Okt. 2009, 23:04 »
Gru lavt nivå på rettskrivinga i den artikkelen der. Eg skriver jo bedre enn det der. Klarer ikkje skrive Champions League eingang. MAKAN.
Mike Ashley killed the soul of Newcastle United FC [04.09.2008]

ErikLi

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #1534 på: 05. Okt. 2009, 23:06 »
Er sondre kåfjord også hjernevaska...

Benson

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1535 på: 05. Okt. 2009, 23:15 »
Tja er vel ikkje rart han "heier" på RBK ? Eit norsk lag i CL vil vel generere inntekter til NFF :)

Berntsen

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1536 på: 05. Okt. 2009, 23:19 »
Selvfølgelig er det en grunn til at NFF ønsker det mest pengesterke laget ut i Europa, men å favorisere dem av den grunn er fullstendig håpløst og amatørmessig. Tenk om FA-formannen hadde sagt noe slik om Chelsea eller Man United, han hadde blitt slaktet ihjel av engelsk media.

André S

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1537 på: 05. Okt. 2009, 23:35 »
Det er vel ingen direkte hemmelighet at FA er Man Us hovedsponsor og viktigste medhjelper i kampen om ligagull? :)

Benson

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1538 på: 05. Okt. 2009, 23:46 »
Selvfølgelig er det en grunn til at NFF ønsker det mest pengesterke laget ut i Europa, men å favorisere dem av den grunn er fullstendig håpløst og amatørmessig.

Favorisere dem ka meiner du ? RBK er vel ikkje blitt favorisert på noken som helst måte? Vanskelig og forstå heilt samenhengen utfra den artikkelen der men kan det tenker at han egentlig meiner at "alle kan heie på rbk i cl" ?

ErikLi

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #1539 på: 06. Okt. 2009, 00:05 »
Mulig det!
Jeg hadde aldri verden funnet på å heie på RBK uansett. Kanskje hvis de hadde spilt CL finale mot Sunderland... men det skjer ikke.

Berntsen

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1540 på: 06. Okt. 2009, 00:49 »
Selvfølgelig er det en grunn til at NFF ønsker det mest pengesterke laget ut i Europa, men å favorisere dem av den grunn er fullstendig håpløst og amatørmessig.

Favorisere dem ka meiner du ? RBK er vel ikkje blitt favorisert på noken som helst måte? Vanskelig og forstå heilt samenhengen utfra den artikkelen der men kan det tenker at han egentlig meiner at "alle kan heie på rbk i cl" ?

Sitat
Nå håper Kåfjord også at Rosenborg går inn i en ny gullalder og klarer å gjenskape prestasjonene år etter år.

- Den utfordringen Rosenborg har nå, har de en god mulighet til å greie. Nå har de bygd et ungt lag, det fungerer veldig bra og det er kontinuitet i alle ledd, så forutsetningene er definitivt til stede, sier en optimistisk fotballpresident.

Hvordan er det egentlig mulig å misforstå det? Jeg synes tullingen skal ta sin hatt og gå etter dette. Hadde Øvrebø for eksempel gått ut og sagt at han holder med VIF hadde folk reagert voldsomt. Dette er mye verre, Kåfjord er fotballpresident, med langt mer makt.

Andy

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1541 på: 06. Okt. 2009, 10:04 »
Norges mest effektive spisser:

1. Mads Stokkelien, Start. 131 min. mellom hvert mål.

2. Rade Prica, RBK. 136 min. mellom hvert mål

3. Jose Mota, Molde. 148 min. mellom hvert mål.

4. Mame Biram Diouf, Molde. 153 min. mellom hvert mål

5. Erik Huseklepp, Brann. 154 min. mellom hvert mål.

Nesten så jeg begynner å få kinky følelser for den gutten :)

ScandinavianMagpie

• Gjest
« Svar #1542 på: 06. Okt. 2009, 10:31 »
Må si at han imponerer meg med alle målene han scorer på en touch. veldig bra! Er vel temmelig mange av målene hans som er kommet på kun 1 touch om jeg ikke husker feil?

Berntsen

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1543 på: 06. Okt. 2009, 10:52 »

Kjenner følelsen. Har det på samme måte med Huseklepp. Stokkelien har vært meget god i periodene jeg har sett han ihvertfall, og enkelte av målene er jo nydelige. Hva skjedde forresten med Moa, mannen VIF takket nei til 40 mill for i fjor? Ifølge hovedstadsavisene på den tida var det jo nærmest bare Barcelona som var bra nok for ham. Har han vært skadet hele sesongen eller bare ræva?

Offe87

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #1544 på: 06. Okt. 2009, 11:41 »

Kjenner følelsen. Har det på samme måte med Huseklepp. Stokkelien har vært meget god i periodene jeg har sett han ihvertfall, og enkelte av målene er jo nydelige. Hva skjedde forresten med Moa, mannen VIF takket nei til 40 mill for i fjor? Ifølge hovedstadsavisene på den tida var det jo nærmest bare Barcelona som var bra nok for ham. Har han vært skadet hele sesongen eller bare ræva?

Moa har vel vært noe skada, men har sett han har vært mye på benken i år også.