20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Tippeligaen 2009  (Lest 196311 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Geir

• Kaptein
    • Vis profil
Sv: Tippeligaen 2009
« Svar #1515 på: 04. Okt. 2009, 22:58 »
Faen, jeg vet det er smålig, men i dag koster Øvrebø oss tre poeng! Takk Øvrebø!

Gratulerer med seieren Andy. Får vel være så stor.

Stormoen

• Supersub
    • Vis profil
« Svar #1516 på: 04. Okt. 2009, 23:01 »
Var utrolig gøy på Lerkendal idag ja! Deilige og viktige 3 poeng. Var nesten redd for at det kunne bli kvalikk på Start en stund...

Var gøy når "Ingen banker RBK" ble spilt rett etter kampslutt!!

Berntsen

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1517 på: 04. Okt. 2009, 23:36 »
Puh, så nettopp et klipp fra RBK's gullfeiring etter Start-kampen. Ikke noe vakkert syn. Åge Alex synger sammen med pottesure spillere, stemninga er dønn elendig, og jeg har sjeldent blitt så flau på andres vegne. Kanskje det hadde vært best å utsette feiringa? :P

plebUTG

• Kaptein
  • skjer
    • Vis profil
« Svar #1518 på: 05. Okt. 2009, 01:18 »
Et lag som ikke fyller stadion under gullfeiringen.. huff. Det er pinlig.
Til og med Stabæk klarte det! Og jada, de har litt mindre stadion. Men fortsatt...

Helt sinnsykt deilig at det rabla RBK-gutta på slutten der. Tusen takk, start!
I dag hyller jeg bernt hulsker ;D

Og jada, det var vel øvrebø sin feil. Hahahahaah

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1519 på: 05. Okt. 2009, 01:37 »
Si meg - hvorfor ble Olsen tatt av banen? Dersom det ikke var skade var det jo direkte bak mål - han terroriserte Start.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

André S

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1520 på: 05. Okt. 2009, 02:10 »
Direkte pinlig av Rosenborg. Selv om man gjør noen bytter mot slutten skal man klare å holde unna for et ikke alt for bra Startlag. Det tullet som Jarre og Prica driver med på overtid blir for dumt. Godt mulig at Prica skulle fått et frispark før han skubber ned Startspilleren, men når man gjør slike idiotiske ting gidder jeg ikke bruke en kalori på å skylde på Øvrebø for at Rosenborg tapte denne kampen.

I stedet for en hyggelig gullfeiring og 27 kamper på rad uten tap så klarte de pika meg å ødelegge festen helt på tampen av vorspielet. Det blir nesten som å spy i taxien på vei til byen for så å havne i fyllearresten når det venter ei deilig dame på deg på byen. Lite lurt.

Geir

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1521 på: 05. Okt. 2009, 07:28 »
Et lag som ikke fyller stadion under gullfeiringen.. huff. Det er pinlig.
Til og med Stabæk klarte det! Og jada, de har litt mindre stadion. Men fortsatt...

Helt sinnsykt deilig at det rabla RBK-gutta på slutten der. Tusen takk, start!
I dag hyller jeg bernt hulsker ;D

Og jada, det var vel øvrebø sin feil. Hahahahaah

Jeg sier det igjen, du er en veldig spesiell person. Voldsomt til skadefryd på deg. Synes det er veldig synd på deg som stort sett gleder seg over ting som dette.

At Prica skal ha et frispark for dytten fra Goodson er det så liten tvil om at det er et tema det ikke er vits i å diskutere. Så kan man etterpå diskutere hva straffen til Prica bør bli for det han skal gjøre.

Bortsett fra det synes jeg de to andre målene til Start var veldig bra. Spesielt det første til Stokkelien, glimrende avslutningsteknikk.

VepsoO

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #1522 på: 05. Okt. 2009, 08:21 »
Er dessverre en skandale for norsk fotball at Jarstein ikke får rødt kort.
Feel free to drink as much tequila as you want, but if you do not drink you could have some beer

You are never stuck in traffic - you are traffic

bjørni

• Kaptein
  • Angel of the North!!!
    • Vis profil
« Svar #1523 på: 05. Okt. 2009, 08:26 »
Jeg hørte at man sammenlignet episoden mellom prica/Goodson med Nordvik/Diouf i cupen, og at enkelte mente prica burde hatt rødt kort istedenfor gult. Jeg mener Øvrebø gjorde rett i å gi gult, da dette var en mye "raskere" reaksjon. De stod tett fra goodson dyttet prica til reaksjonen kom, så derfor mener jeg det er e nklere å forstå at prica skubber.

Jeg skjønner egentlig ikke hvor straffesparket kom fra i denne situasjonen, trodde det måtte være rødt kort for å gi straffe i en sånn situasjon, ref Semb sine kommentarer i MFK-VIF kampen, men mulig jeg tar feil.

Uansett - som Molde supporter - må jeg si at jeg er glad for at RBK ikke gikk gjennom sesongen uten tap. Smålig? Javel, men jeg mener det like fordømt ;-)

Berntsen

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1524 på: 05. Okt. 2009, 10:49 »
I stedet for en hyggelig gullfeiring og 27 kamper på rad uten tap så klarte de pika meg å ødelegge festen helt på tampen av vorspielet. Det blir nesten som å spy i taxien på vei til byen for så å havne i fyllearresten når det venter ei deilig dame på deg på byen. Lite lurt.

Det virket som om de tok i bruk selve lærebokdefinisjonen av å ødelegge en gullfest maksimalt, ja. Nå skal det sies at stadion var langt fra full til tross for "T-bane i Venezuela"-priser, så jeg kan ikke tenke meg at det hadde tatt HELT av uansett, om det er noen trøst.

Andy

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1525 på: 05. Okt. 2009, 11:42 »
Faen, jeg vet det er smålig, men i dag koster Øvrebø oss tre poeng! Takk Øvrebø!

Gratulerer med seieren Andy. Får vel være så stor.

Jeg skal være enig i at jeg ikke skjønner noenting av straffesparket. Det er tydeligvis kun i Norge de dømmer straffe når ballen ikke er i spill. Men når de har gjort det denne sesongen så må de jo forsette med det. Jeg er derimot ikke enig i at Prica skal ha frispark først. Goodson løper etter ballen, og Prica rygger bakover, og de dulter sammen. Det går ikke ann å miste hodet pga slike småting. Rett og slett latterlig oppførsel. 2 min etterpå dytter jo Prica igjen på Goodson, men da blåser han bare av kampen. Spør du meg er det SOLEKLART rødt på både Jarstein og Prica, så synes ikke dere kan klage på dommeren.

Men du sier at dommeren kosta dere 3 poeng? Var det andre ting også?

http://ikstart.no/tv_default.aspx?m=257&amid=490435 :)
« Siste redigering: 05. Okt. 2009, 11:53 av Andy »

Geir

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1526 på: 05. Okt. 2009, 16:02 »
Er en situasjon jeg mener Prica skal ha straffe på i første omgang, da det for meg ser ut som Goodson river han ned som siste mann etter 8 min. men jeg har ikke sett noen reprise på denne, så kan egentlig ikke uttale meg sikkert. Jeg er selvfølgelig ganske farget når jeg ser RBK.

Jeg tror aldri jeg har sett det blitt gitt flere røde kort til samme lag i løpet av samme situasjon noe gang. Jeg skal dog ikke si noe om hvem som skal ha noen kort i den situasjonen, da jeg selvfølgelig er alt for farget av mine RBK-sympatier. :P

Benson

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1527 på: 05. Okt. 2009, 17:32 »
Jævlig til overspilling av han Goodson også da. Er ikkje serlig bra. Sko ialfall hadt kort. Og så kommer seff Hulsker sprintende til "ikkje reis deg ligg nede og spel dø!".  men det er det jo bare og forvente :P

Ang denne regelen med at straffe på slag og ting som skjer inni 16 meteren etter spillet er stoppet etc. Har aldri vist om denne før Nordvik saken og no skjer det igjen. Jekla rart og ekstremt tilfeldig ? Eller er dette ein ny regel ?
Mike Ashley killed the soul of Newcastle United FC [04.09.2008]

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1528 på: 05. Okt. 2009, 18:08 »
Ang denne regelen med at straffe på slag og ting som skjer inni 16 meteren etter spillet er stoppet etc. Har aldri vist om denne før Nordvik saken og no skjer det igjen. Jekla rart og ekstremt tilfeldig ? Eller er dette ein ny regel ?

Nei, det er tåpelige norske dommere. Øvrebø i spissen selvsagt.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Peter

• Gjest
« Svar #1529 på: 05. Okt. 2009, 18:48 »
Like tåpelig som bare Edvartsen får til. Øvrebø helt på jordet. For noen dommere vi har, og det er smått utrolig han dømmer Champions League.

Goodson burde bli utestengt for filming og usportslig oppførsel! For en tullete drittsekk.