20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Tippeligaen 2009  (Lest 196960 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
Sv: Tippeligaen 2009
« Svar #1470 på: 30. Sep. 2009, 18:36 »
Selv de som hater Roy Keane er i stand til å innse at han var en klassespiller. Når han konsentrerte seg om å spille fotball, vel og merke.

Vidar Riseth er ingen råtass. Han er bare en idiot, som ikke vet bedre. Han spiller tøft og hardt, og er nede for telling ti ganger i løpet av en kamp, hvorav omtrent halvparten er bare tullball, fordi han ikke tåler å få en trøkk selv.

Eirik Bakke er ikke en "hardttaklende" spiller. Han er en grisespiller. Han går aldri inn i en takling for å ta ball. Han går utelukkende etter mann.'
Det er Pondus-taklinger han bedriver om dagen, og slike spillere liker jeg ikke.

Alan Smith takler hardt, men intensjonen er alltid den samme, han skal ha ballen, for enhver pris. Om han så kommer en halvtime forseint. Bakke kommer bevisst forseint, med den klare intensjonen om å brekke bein.
Vi kan ikke si at Stoltidis gjorde en bra jobb, når han med to strake bein og knottene ut raste inn i Skjelbred i 200 km/t, med ett mål for øye. Ta mannen, ikke ballen. Sånn har Bakke opptrådt flere ganger i år. Mangfoldige ganger.

Da kan man ikke sammenligne med Alan Smith. Da må man sammenligne med en tegneseriefigur, eller en mye omtalt gresk fotballspiller.
Eller man kan sammenligne med Vinny Jones. Som var på akkurat samme måte. Mann, ikke ball. Ballen kom eventuelt som en bonus.

På 90-tallet var det sjarmerende. I dag er det overhodet ikke sjarmerende.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

Berntsen

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1471 på: 30. Sep. 2009, 20:54 »
...Og der nådde diskusjonen sitt bunnivå med Joakims alternative virkelighet. Da passer det vel godt å avslutte den.

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1472 på: 30. Sep. 2009, 21:36 »
Alternativ virkelighet? Fordi jeg mener Bakke går bevisst inn for å skade spillere? Okey.

Det kan jeg faktisk leve med.

Berntsen

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1473 på: 30. Sep. 2009, 21:54 »
Ja, jeg håper da virkelig du kan leve med det hver gang du skriver noe tankeløs svada, ellers hadde du fått et tøft liv etterhvert.

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1474 på: 30. Sep. 2009, 23:15 »
Tankeløs svada. Den vet jeg ikke om jeg kan leve med.

Det er ikke tankeløs svada og alternativ virkelighet når jeg skriver at Eirik Bakke er en grisespiller. Eirik GRIS Bakke. :P

Men jeg lever godt med at du er så uenig med meg, at du mener det er tankeløs svada. Og det er jo tankeløst i dine tanker. Så den er jo forsåvidt korrekt.

Og så er det min feil at jeg diskuterer med en Brann-supporter.

bjørni

• Kaptein
  • Angel of the North!!!
    • Vis profil
« Svar #1475 på: 01. Okt. 2009, 20:53 »
Hvordan går det an å være tankeløs i sine tanker?

plebUTG

• Kaptein
  • skjer
    • Vis profil
« Svar #1476 på: 01. Okt. 2009, 21:41 »
Begynner mer og mer å tro at "Joakim" er en såkalt "køddeprofil", men skal ikke la den diskusjonen utarte seg. Han lever i sin egen lille boble. Men men.

Jeg er så utrolig lysten på å tippe hjemmesier til Tromsø mot Brann. Sist Brann vant borte mot Tromsø var vi ekstremt heldige, og før det kan jeg vel ikke huske å ha vunnet der oppe. Tromsø viste oss hvordan man spiller effektiv angrepsfotball da de besøkte bergen i vår.

Joel Lindpere er for øvrig en kuk. Å vise fingeren til et annet lags fans er rett og slett råttent, og det håper jeg resten av Brann-publikumet husker.

Aslak

• NewUtd.no
  • Midtbaneanker
  • Fuglfisken, fuglfisken - fly gjennom skyene
    • Vis profil
    • Godsangerâ„¢
« Svar #1477 på: 02. Okt. 2009, 12:40 »
http://fotball.bladet-tromso.no/uefa/article151895.ece
Adeccoliga og europcupspill for Glimt? :P
Jaja, kan bli morsomt det!
Godsanger?

Twitter: @BjerreP

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1478 på: 02. Okt. 2009, 13:31 »
Dæven så digg det hadde vært!
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Aslak

• NewUtd.no
  • Midtbaneanker
    • Vis profil
    • Godsangerâ„¢
« Svar #1479 på: 02. Okt. 2009, 13:45 »
At Glimt rykker ned ja?
Mhm, det hadde vært digg. Gleder meg til å se Glimt bli rundspilt på Tromsdalen Kunstgress igjen ;)
Godsanger?

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1480 på: 02. Okt. 2009, 13:49 »
Nei, at vi blir belønna for å være et jævla sportslig lag. Om vi rykker ned eller ei tar jeg stilling til etter kommende kamp mot Godset. Taper vi den lukter det drittspillende TUIL ja.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

Aslak

• NewUtd.no
  • Midtbaneanker
    • Vis profil
    • Godsangerâ„¢
« Svar #1481 på: 02. Okt. 2009, 14:02 »
Er nok redd for at Glimt rykker ned, ja. Synes kampprogrammet ser tøft ut for dere. Håper egentlig ikke at Glimt rykker ned. Er glad i Nord-Norge og nordnorsk fotball, så håper Glimt klarer å overleve. Men dog med knappest mulig margin. Den 18. oktober klarer nemlig endelig TIL å vinne på Aspmyra, på veien mot fjerdeplassen i tippeligaen.
Godsanger?

Berntsen

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1482 på: 02. Okt. 2009, 14:04 »
Lurer på hvilke klubber som går konk mellom sesongene. Lyn er vel rimelig ute å kjøre. Er det noe håp om å bli kvitt Glimt eller TIL også?

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1483 på: 02. Okt. 2009, 14:05 »
Glimt skal være ganske sikker på å ha sikra seg ny lisens da de sendte inn papirene i går, så oss blir dere visstnok ikke kvitt enda.
Jeg har det på samme måte Aslak. TIL må veldig gjerne være i TL, så lenge de ligger på kvalikk-plass eller rundt deromkring :P

Anders

• NewUtd.no
  • Kaptein
  • 1892
    • Vis profil
« Svar #1484 på: 02. Okt. 2009, 17:11 »
http://fotball.bladet-tromso.no/uefa/article151895.ece
Adeccoliga og europcupspill for Glimt? :P
Jaja, kan bli morsomt det!

Flere som er overrasket over at Lillestrøm ligger sist på fair-play tabellen? :P
▒▓██ T █ O █ O █ N ██ A █ R █ M █ Y ██▓▒