20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Tippeligaen 2009  (Lest 196434 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

plebUTG

• Kaptein
  • skjer
    • Vis profil
Sv: Tippeligaen 2009
« Svar #1455 på: 28. Sep. 2009, 23:07 »
Seriøst, er jeg den eneste som syns dette drittsekkstemplet til Odd har gått litt vel langt?

De har vel fire soleklare "sjarmtroll" i stallen?
Fevang, Kovacs, Dokken og Fagermo.

Da lederen for supporterklubben til Odd gikk ut og forsvarte samtlige (minus Fevang) spillere før kampen direkte på TV2 zebra, gikk det opp for meg hvor seriøst odd-fansen (i hvert fall noen av dem) tar fenomenet Fair Play. Godt Mini satt han på plass :)
Brann-fansen hadde også noen fine bannere.

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1456 på: 28. Sep. 2009, 23:11 »
Tilgitt Fevang jeg. Han fikk så til gangs smake det hos Glimt-fansen i ettertid - men også han la seg paddeflat i ettertid, og var også flere ganger i kontakt med Imingen i ettertid av skaden. Skal huske på at Brann har to midtbanespillere som veldig lett kunne laga lignende skader på motspillere selv.
Eneste jeg ser på som virkelig usympatisk er delvis Fagermo. Han takla den cup-greia veldig svakt. Men han er da slettes ikke alene blant trenere i TL.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

plebUTG

• Kaptein
  • skjer
    • Vis profil
« Svar #1457 på: 28. Sep. 2009, 23:18 »
Synes du er litt mild som Glimt-fan :P
Jeg ønsker å se fair play uansett hvilke lag som spiller, og da gjorde Imingen-taklingen meg ganske provosert.

For øvrig er jeg enig i at Eirik Bakke svært ofte er en hardtarbeidende unfair idiot. I dag var han en levende fair play-legende.

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1458 på: 28. Sep. 2009, 23:24 »
Jeg sier ikke at jeg misliker Eirik Bakke da, han er ikke stort ulik Alan Smith med never say die-innstillingen. Av og til kan det gå litt vel langt - og da kan man bli provosert som nøytral/motstander :P
Men det jeg mener er at alle mennesker gjør feil - det er i stor grad hva man gjør i ettertid som teller - om en har lært av feilen. Fevang har vel stort sett vært veldig snill gutt i ettertid, og selv om han var en idiot etter kampen på intervjuet retta han mye opp i tiden etterpå. Taklingen gjorde meg lynings da, og jeg mislikte Fevang jævla sterkt ei stund etterpå...
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Berntsen

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1459 på: 28. Sep. 2009, 23:59 »
Hardttaklende spillere har jeg ingenting imot, det er helt greit. Oppførselen Kovacs, Fagermo og Dokken har vist er derimot helt usmakelig. Tror aldri jeg klarer å få meg til å hate en søt liten klubb som Odd, men spesielt Fagermo og Kovacs fortjener all hets og dritt de får.

Bakke og Austin er konger, har egentlig stor sans for Fevang også.

bjørni

• Kaptein
  • Angel of the North!!!
    • Vis profil
« Svar #1460 på: 29. Sep. 2009, 08:16 »
Seriøst, er jeg den eneste som syns dette drittsekkstemplet til Odd har gått litt vel langt?

Du er ikke alene Kristoffer. Enig i at Fagermo kan virke klysete, men det fins mange trenere i samme kategori. Kovacs blir hetset uten grunn, og Dokken får som fortjent, selv om han ikke er en drittsekk.
Kan ikke skjønne hvorfor resten av Odd skal være drittsekker fordi om disse tre har vært i fokus denne sesongen?

bjørni

• Kaptein
  • Angel of the North!!!
    • Vis profil
« Svar #1461 på: 29. Sep. 2009, 08:19 »
Hardttaklende spillere har jeg ingenting imot, det er helt greit. Oppførselen Kovacs, Fagermo og Dokken har vist er derimot helt usmakelig. Tror aldri jeg klarer å få meg til å hate en søt liten klubb som Odd, men spesielt Fagermo og Kovacs fortjener all hets og dritt de får.

Hva er det som gjør at Bakke og Austin er konger??? De er grisespillere. Bakke kunne 2 ganger i år skadet noen alvorlig. Austin minst 1 gang. Det er mye mer drittsekktendenser enn å score mål når man får ballen foran kassa....

ratatosk

• Midtbaneanker
  • Sunt pueri pueri, puerilia tractant
    • Vis profil
« Svar #1462 på: 29. Sep. 2009, 08:33 »
For meg blir Odd ett ubetydelig hverken eller lag som jeg ikke får meg helt til å bruke energi på å mislike.   Fagermo er en klepphæslig type, og de har ett par små ufine spillere, men slike finner man i de aller fleste klubbene fra tid til annen.
Da har jeg mye mindre til overs for klubber som Vif og LSK.
sunt pueri pueri puerilia tractant

Berntsen

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1463 på: 29. Sep. 2009, 10:16 »

Hva er det som gjør at Bakke og Austin er konger??? De er grisespillere. Bakke kunne 2 ganger i år skadet noen alvorlig. Austin minst 1 gang. Det er mye mer drittsekktendenser enn å score mål når man får ballen foran kassa....

Så er vi i Norge verdens mest pinglete fotballtilskuere også da. Oppmerksomheten Austin fikk for det røde kortet sitt (som ikke var rødt kort engang) var utrolig patetisk. Og det gjelder ikke bare Brann-spillere. Det var vel en Start-spiller eller noe sånt (Jesper Mathisen?) som ble lynsjet i media etter en takling man ser fire-fem ganger i en litt tøff kamp.

Selvfølgelig er Austin og Bakke konger. Mye pga innstats og ferdigheter, og det at resten av fotball-Norge hater dem bidrar også til det. Akkurat på samme måte som Roy Keane var helt i Manchester Utd, uten sammenligning hva råskap angår forøvrig. Bakke og Austin er pusekatter i forhold, men blir jo fremstilt som Europas to største råtasser her til lands.

bjørni

• Kaptein
  • Angel of the North!!!
    • Vis profil
« Svar #1464 på: 29. Sep. 2009, 15:48 »
Bakke og Austin er på samme måte som Vidar Riseth, personer bare deres egne fans liker...

André S

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1465 på: 29. Sep. 2009, 19:17 »
Synes det blir litt feil å hetse Kovacs for mye. Det er ganske mange andre spillere som hadde scoret i samme situasjon, det er jeg helt sikker på.

Var forresten ganske artig å være på tur i Molde i helga. Litt morsommere enn i sommer i allefall, selv om været var betraktelig bedre den gang :)

Berntsen

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1466 på: 29. Sep. 2009, 20:50 »
Bakke og Austin er på samme måte som Vidar Riseth, personer bare deres egne fans liker...

Joda, men blir riktigere å trekke paralleller til Roy Keane. Han er i likhet med Brann-spillerne hatet for å være en tøffing, Riseth er hatet fordi han er en pinglete feiging.

bjørni

• Kaptein
  • Angel of the North!!!
    • Vis profil
« Svar #1467 på: 29. Sep. 2009, 22:02 »
Roy Keane var jo en av verdens beste i sin posisjon. er Bakke og Austin det? Nei, de er omtrent jamngode med Vidar Griseth. Jeg likte Bakke mens han var i Leeds, men de siste par sesongene har han vært en grisespiller, osm er involvert i alt for mye dritt på banen.

Sebastian

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1468 på: 29. Sep. 2009, 22:14 »
Roy Keane var jo en av verdens beste i sin posisjon. er Bakke og Austin det? Nei, de er omtrent jamngode med Vidar Griseth. Jeg likte Bakke mens han var i Leeds, men de siste par sesongene har han vært en grisespiller, osm er involvert i alt for mye dritt på banen.

Jo, Keane var en av verdens beste i sin posisjon, men har var jo uansett hatet for hardingen/grisen han var...

Berntsen

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1469 på: 29. Sep. 2009, 22:27 »

Du misforstår totalt. Det er ikke kvaliteten på spillerne det er snakk om, men grunnen til at spillerne er forhatt. Keane er ikke forhatt først og fremst fordi han var så god.