20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Tippeligaen 2009  (Lest 196547 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

plebUTG

• Kaptein
  • skjer
    • Vis profil
Sv: Tippeligaen 2009
« Svar #1410 på: 26. Sep. 2009, 19:24 »
For quaraback var det nyttig?

synes egentlig ikke brann la seg så mye bakpå på Lerkendal som man skulle tro av et så dårlig brann-lag som årets. På Brann Stadion kommer vi nok uansett til å angripe litt :)

bjørni

• Kaptein
  • Angel of the North!!!
    • Vis profil
« Svar #1411 på: 26. Sep. 2009, 19:57 »
derav ENDA en ;)

må forresten skryte av Tromsø, bortimot det eneste laget vi har møtt i år som skjønner at det ikke nytter å legge seg bakpå i 90 min.

Ja, for Molde forstod det iallefall IKKE?

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1412 på: 27. Sep. 2009, 01:58 »
Qarabagh ble rundspilt etter alle kunstens regler, og Rosenborg skulle selvfølgelig ha vunnet hjemmekampen mot afghanerne.

Tromsø la seg ikke bakpå, men fikk likevel ordentlig juling til tider og det var millimeter unna at en 17 år gammel debutant scoret seiersmålet. Hadde det vært litt tørrere bane, hadde en av sjansene garantert gått inn.

Rosenborg har med noen ytterst få unntak vært bedre enn sine motstandere denne sesongen. Mot Tromsø var vi ganske så overlegne, men klarte ikke skape de aller største sjansene, og scoret heller ikke det målet vi trengte for å bli seriemester. Det samme skjedde mot afghanske Qarabagh. Rosenborg dominerte banespillet fullstendig, men skapte ikke nok store sjanser, og dermed greide man ikke å vinne kampen. Og dermed røk man som følge av et bortetap ut av e-cupen før det hele begynte.

Det samme skjedde i cupkampen mot Molde. Vel, nesten det samme. Vi dominerte ikke i like stor grad, og midtbanen ble latterliggjort til tider.
Likevel, vi skapte sjanser, men ikke de aller største. Og derfor scoret vi ikke mål. Og derfor scoret Molde fem. Ikke et helt rettferdig resultat, men ikke urettferdig heller.

Og i noen kamper denne sesongen har RBK vært meget effektive. Og det er egentlig bare borte mot Start at RBK virkelig har fortjent å tape, men likevel vant.

Likevel, Rosenborg har i de klart fleste tilfellene blandet gode sjanser med rimelig effektivitet. Og det har gitt oss 25 ubeseirede kamper på rad.
En rekord som skal forbedres i morgen kveld.

Og nettopp derfor vinner Rosenborg Tippeligaen i morgen kveld. Selv om det så skulle være en heldig uavgjort, som sikrer det. Det er en grunn til at Rosenborg ikke har tapt i serien denne sesongen.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

Berntsen

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1413 på: 27. Sep. 2009, 02:07 »
Dere kan ikke si at det aldri lønner seg å legge seg bakpå. Brann hadde stor suksess med det på Lerkendal, og fikk med seg poeng. Flere sjanser enn RBK hadde vi og.

Geir

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1414 på: 27. Sep. 2009, 02:31 »
derav ENDA en ;)

må forresten skryte av Tromsø, bortimot det eneste laget vi har møtt i år som skjønner at det ikke nytter å legge seg bakpå i 90 min.

Ja, for Molde forstod det iallefall IKKE?

Faen, så vanskelig det skal være da :P

bortimot sa jeg. Molde er det eneste andre unntaket. Fornøyd nå?

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1415 på: 27. Sep. 2009, 02:36 »
Glimt på Aspmyra også i hvertfall. Men da var vi så søppel bakover at når vi først slapp inn det ene målet etter en jevnspilt kamp var alt gjort. Start og Lyn også forsåvidt prøvde angripe dere.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

ScandinavianMagpie

• Gjest
« Svar #1416 på: 27. Sep. 2009, 07:57 »
Rosenborgs seier i første runde mot Tromsø på Alfheim var også av den ekstremt heldige sorten. Når du argumenterer for at Rosenborg egentlig hadde fortjent å vinne kampen mot Molde, så kan jeg ikke si annet enn at Tromsø burde ledet med 4 mål etter 20 minutter i første omgang på Alfheim. Fikk "litt hevn" for det forsmedelige tapet i snøkrigen ved å kapre ett poeng på lerkendal.

Uansett, INGEN kan ta fra Rosenborg at de vinner serien særs fortjent. Der finner jeg ingen (seriøse)argumenter for at det er noen andre som fortjener gullet. Om man liker det er derimot en annen sak.

bjørni

• Kaptein
  • Angel of the North!!!
    • Vis profil
« Svar #1417 på: 27. Sep. 2009, 11:40 »
DU har helt rett Ulf.
Og Geir; Jeg bare mobber... ( Man må alltid sørge for å mobbe på forhånd, hvis ikke kan det hende muligheten forsvinner. Derfor mobber jeg bestandig RBK FØR kampen, selv om jeg tror vi slår dere i dag også)

Geir

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1418 på: 27. Sep. 2009, 12:41 »
Ja, jeg skjønner det. ;) Gleder meg utrolig til kampen i kveld. Håper Annan har en mye bedre dag på jobben enn sist vi møttes, tror mye av nøkkelen ligger i om han klarer å ta ut Thioune. Vi mangler dessverre Stadsgaard, så jeg er livredd for farta til Dioufene i bakrom, og da spesielt Mame. På den andre siden har vi en Prica i form, som jeg tror Molde kommer til å ha problemer med, samt en Iversen som har vært god i det siste. Blir rett og slett en utrolig bra kamp.

ScandinavianMagpie

• Gjest
« Svar #1419 på: 27. Sep. 2009, 13:32 »
Jeg tror derimot at det kan bli et lite antiklimaks denne kampen. Er "redd" begge lagene er så gode at de vil klare å drepe det kreative på motstandernes lag relativt greit. I allefall i store deler av kampen. Men for all del, lagene har alt som skal til for at det kan bli et fyrverkeri av en kamp. Satser på 6-6...

bjørni

• Kaptein
  • Angel of the North!!!
    • Vis profil
« Svar #1420 på: 27. Sep. 2009, 14:04 »
Nei, vi må nok ha Moldeseier. Kan ikke gi RBK gullet i Molde...

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1421 på: 27. Sep. 2009, 14:41 »
Okei - Glimt spiller mot VIF i dag - vi har vel ikke vunnet mot de på 16 oppgjør, og de klarer på en eller annen måte å slå oss uansett hvor bedritne de er. Ingenting ville vært bedre enn å slå de i dag - jeg krysser alt jeg har av lemmer.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

ScandinavianMagpie

• Gjest
« Svar #1422 på: 27. Sep. 2009, 14:59 »
Jeg har satt penger på Glimt-seier i dag...

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1423 på: 27. Sep. 2009, 15:04 »
Var på samme oppgjør i fjor, hvor VIF var drita dårlig og snudde 1-0 til 1-2 helt på tampen. Samtidig vant de både seriekampen og cup-kvarten på Ullevål, spesielt førstnevnte kampen jævla lite fortjent. Så det hadde vært så ufattelig digg å vinne over det jævla kollektivet til Mr. Andresen.

bjørni

• Kaptein
  • Angel of the North!!!
    • Vis profil
« Svar #1424 på: 27. Sep. 2009, 15:58 »
jeg håper på glimt iallefall