20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Tippeligaen 2009  (Lest 196504 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Berntsen

• Kaptein
    • Vis profil
Sv: Tippeligaen 2009
« Svar #1380 på: 21. Sep. 2009, 21:15 »
Hmm, tror du ikke det ville vært noe interesse for aksjene? Det ville jo kanskje først og fremst vært lokale sponsorer og milliardærtullinger som Trond Mohn som hadde bitt på da, i tillegg til fansen. Jeg vet ikke. Tror man kunne dratt inn en del.

bjørni

• Kaptein
  • Angel of the North!!!
    • Vis profil
« Svar #1381 på: 21. Sep. 2009, 22:23 »
Det er jo meget mulig at man ville få solgt noen aksjer, men jeg tror ikke det ville vært noen god løsning å gå på børsen nå iallefall. Kanskje når oppturen begynner igjen, men nå er det vel lite risikovillig kapital å finne?

Berntsen

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1382 på: 21. Sep. 2009, 22:54 »
Nei, det er nok ikke det optimale tidspunktet å utstede aksjer på, men i de periodene folk vasser i penger og kursene står i skyene er vel heller ikke periodene fotballklubber nødvendigvis trenger aksjekapital. Det måtte jo være om de var i stor fare for konkurs, men det virker det nesten som om den klubben er konstant.

Tviler uansett om de kommer seg på børs, er ingen norske fotballklubb-AS'er som er det tror jeg. Jeg tror heller ikke folk kjøper aksjer i norske fotballklubber for å tjene penger, så vet egentlig ikke hvor stor effekt det vil gi å vente til en opptur med å hente inn pengene. Det må da være bedre enn å få lensmannen på døren hele tida.

André S

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1383 på: 22. Sep. 2009, 15:05 »
Har tenkt meg på Molde-RBK i helga. Håper dermed at det blir U i kampen på onsdag, slik at RBK kan revansjere seg fra cupkampen og vinne seriegullet i Molde. Hadde vært morsomt :)

Ellers er jeg enig i at Ramovic er en stor idiot. Skjønner ikke at han ikke skjemmes over å drite seg slik ut på TV. Ellers vil jeg etter mitt møte med Davy Wathne i sommer kunne påstå at han må være den soleklart største idioten jeg har møtt i hele mitt liv...

Dantell

• Benkvarmer
  • **
    • Vis profil
« Svar #1384 på: 22. Sep. 2009, 15:15 »
Jeg synes RBK skal banke TIL på onsdag for å sikre gullet, så kan Norge kopiere tradisjonen fra Spania slik at Molde må stå æresvakt når RBK entrer Røkkeløkka :D

André S

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1385 på: 22. Sep. 2009, 15:28 »
Like morsomt om de må gå rundt etter kampen for å gratulere Rosenborgspillerne med ligagullet :)

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1386 på: 22. Sep. 2009, 20:55 »
Jeg synes RBK skal banke TIL på onsdag for å sikre gullet, så kan Norge kopiere tradisjonen fra Spania slik at Molde må stå æresvakt når RBK entrer Røkkeløkka :D
Det er det som er drømmen min også.
Så ubeskrivelig morsomt det hadde vært.

Men det er jo egentlig hipp som happ om RBK vinner i morgen eller på søndag. Men jeg vil jo gjerne vinne det på hjemmebane.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

Henning Fjeldheim

• Benkvarmer
  • **
    • Vis profil
« Svar #1387 på: 23. Sep. 2009, 08:05 »
Greit å få unna gullet, så kan vi følge den spennende slutten med hvem som rykker ned.. For oss som har lag i den sumpa mener jeg  ;)

At RBK tar gullet er jo klart, værre med hvem som tar sølv. Personlig trur Nannskog og co tar det, Molde spiller seg til cupfinale og må ta til takke med bronsje.

I bunnen er det mer åpent, men jeg tror og håper Godset berger plassen.
Et av de yngste laget i tippeligaen (sett bort fra jr.laget til Lyn), en klubb som sliter med økonomien og alikevel klarer seg, uten å ha råd til å kjøpe/leie spillere.
Riseth er faktisk betalt av oss fansen (innsamlingsaksjon for å lønne han).
Godset har fått altfor lite kred for at de spiller med gutter, som egentlig ikke skulle være på banen før neste år, og at Ronny gir de sjansen sin og holder seg til filosofien sin. Ikke minst at han la opp i en alder av 31, for å ikke ta fokuset bort fra trenerjobben. * KREMT KREMT * jmf Martin Andressen og hans 83 hjelpetrenere..

I tilegg har Godset bare tapt 2 kamper med mer enn 1 mål. Det har ikke de andre bunnlagene vært i nærheten av.
Dersom Lyn går konkurs, mister Ålesund, Sandefjord 6 poeng hver og FIF 4, mens Godset kun mister 1.

Syns alikevel synd på Lyn, og håper de kan fortsette med talentfabrikken sin om de rykker ned til 6. eller hvor de nå enn havner om penga mangler.
Stolt supporter siden 7.juli 1989!
20 years of pride & glory!

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1388 på: 23. Sep. 2009, 16:49 »
Jeg vil ikke se bort i fra at Stabæk kaprer sølvet, men det vil ikke være fordi Molde spiller seg til cupfinale, det vil være fordi Lyn går konk og fordi Molde spiller stadig dårligere, og trodde de var verdensmestere etter å ha vunnet en noe heldig storseier mot Rosenborg i kvarten.

Peter

• Gjest
« Svar #1389 på: 23. Sep. 2009, 17:20 »
Jeg vil ikke se bort i fra at Stabæk kaprer sølvet, men det vil ikke være fordi Molde spiller seg til cupfinale, det vil være fordi Lyn går konk og fordi Molde spiller stadig dårligere, og trodde de var verdensmestere etter å ha vunnet en noe heldig storseier mot Rosenborg i kvarten.

Hva mener du med "noe heldig storseier"?
Heldig? Nei. Overkjøring og latterligjøring.

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1390 på: 23. Sep. 2009, 19:06 »
Det var veldig tett og jevnt, og Molde var veldig heldig som ledet til pause. Det kunne like gjerne vært omvendt. RBK hadde sjanser nok til å lede med både to og tre mål til pause. Rett etter pause får RBK straffespark, og Iversen setter ballen i stolpen. Sekunder etter der igjen, scorer Molde på en kontring.

Frem til da var RBK vel så gode som Molde, og skapte også flere sjanser.
Men det brente straffesparket slukket all gnisten i RBK-laget, som der og da ga opp håpet om å score mål i kampen. Fra Berg Hestads 2-0 scoring, og i særdeleshet det særdeles heldige (ja, du kan ikke si annet enn at det var et vådeskudd, og et vanvittig heldig treff, som han ALDRI kommer til å gjenta).

Fakta er fakta, Peter. Fakta er at kampen var veldig jevn, og veldig spennende frem til Molde scoret mål nummer to og tre.
Fakta er at mål nummer tre var usannsynlig mye flaks.

Fra og med 3-0 så var det overkjøring og latterliggjøring. Det er jeg enig i. Men det var DA.
I første omgang burde RBK ha scoret minst to mål. Iversen burde ha scoret på straffesparket. Men marginene var overhodet ikke på RBKs side, og 3-0-målet var det verste av alt. Det var toppen av ydmykelse. Og selve beviset på at Fru Fortuna var moldenser i den kampen.

Håper intenst at Vålerengen vinner i kveld, og at Martin Andresen leder sitt lag til cupgull. Det vil føre til at idioten får fornyet tillit, og det betyr at RBK kan leke seg til seks poeng mot Andresens lag også neste sesong.

Berntsen

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1391 på: 23. Sep. 2009, 21:01 »
Jepp. 8-0-seieren over Brann i cupen for et par år siden var også bare flaks.

bjørni

• Kaptein
  • Angel of the North!!!
    • Vis profil
« Svar #1392 på: 23. Sep. 2009, 22:51 »
Det var veldig tett og jevnt, og Molde var veldig heldig som ledet til pause. Det kunne like gjerne vært omvendt. RBK hadde sjanser nok til å lede med både to og tre mål til pause. Rett etter pause får RBK straffespark, og Iversen setter ballen i stolpen. Sekunder etter der igjen, scorer Molde på en kontring.

Frem til da var RBK vel så gode som Molde, og skapte også flere sjanser.
Men det brente straffesparket slukket all gnisten i RBK-laget, som der og da ga opp håpet om å score mål i kampen. Fra Berg Hestads 2-0 scoring, og i særdeleshet det særdeles heldige (ja, du kan ikke si annet enn at det var et vådeskudd, og et vanvittig heldig treff, som han ALDRI kommer til å gjenta).

Fakta er fakta, Peter. Fakta er at kampen var veldig jevn, og veldig spennende frem til Molde scoret mål nummer to og tre.
Fakta er at mål nummer tre var usannsynlig mye flaks.

Fra og med 3-0 så var det overkjøring og latterliggjøring. Det er jeg enig i. Men det var DA.
I første omgang burde RBK ha scoret minst to mål. Iversen burde ha scoret på straffesparket. Men marginene var overhodet ikke på RBKs side, og 3-0-målet var det verste av alt. Det var toppen av ydmykelse. Og selve beviset på at Fru Fortuna var moldenser i den kampen.

Håper intenst at Vålerengen vinner i kveld, og at Martin Andresen leder sitt lag til cupgull. Det vil føre til at idioten får fornyet tillit, og det betyr at RBK kan leke seg til seks poeng mot Andresens lag også neste sesong.

Ja slik ser det ut for den som ser kampen med 4 liter lsd i kroppen. Foe en edru person var det overkjøring og latterliggjøring.

plebUTG

• Kaptein
  • skjer
    • Vis profil
« Svar #1393 på: 23. Sep. 2009, 23:22 »

Du er faktisk ikke frisk... dessverre.

Men det var uansett direkte deilig å se Vålerenga gå på et stortap mot Molde i kveld. Jeg knuste nesten en stol da Moa gikk opp til 2-1, men kom raskt ned på jorda igjen da det sorte gull begynte å score for Molde. Nå håper jeg virkelig på Molde - Aafk i cupfinalen!

bjørni

• Kaptein
  • Angel of the North!!!
    • Vis profil
« Svar #1394 på: 24. Sep. 2009, 10:27 »
I dag krysser jeg fingrene for Aafk. Da blir det sikkert firmatur til Ullevål...