20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Tippeligaen 2009  (Lest 196723 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Offe87

• Midtbaneanker
    • Vis profil
Sv: Tippeligaen 2009
« Svar #1305 på: 31. Aug. 2009, 23:06 »
Det var et veldig billig straffespark, vil ikke si det var feil for det viser de bildene ikke tydelig nok, men skal det blåses straffe på alle slike situasjoner blir det vanvittig mye straffer i en kamp.

Daniel

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1306 på: 31. Aug. 2009, 23:12 »
FFK har signert Alex Valencia OG Mattias Andersson! :)

Daniel

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1307 på: 01. Sep. 2009, 00:09 »

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1308 på: 01. Sep. 2009, 00:30 »
TV2s bilder av straffesituasjonen beviser ikke noen verdens ting. Ut fra de bildene var straffen verken soleklar, tvilsom eller feilaktig. Bildene er altfor dårlige til at man kan dra noen som helst slags konklusjon. Derfor velger jeg å la tvilen komme dommeren til gode her. Men det sier seg jo selv at når Øyvind Alsaker mener straffen er tvilsom, så mener resten av fotball-Norge det også.

Har ikke sett tilstrekkelige bilder av noen av de andre omtalte situasjonene, men mener generelt at når "hele Norge" hyler på "Rosenborg-vennlige" dommere, så er det som regel tvert imot. Etter det jeg har hørt var offside-situasjonene neppe noe mer enn tvilsomme. Uansett. Når linjemannen holder flagget nede, så er det linjemannens problem, ikke RBKs.
Rade Prica spiller til fløyta går, og får betalt for det. Man kan diskutere i det uendelige hvorvidt dommertrioen gjorde riktig eller galt, men man kommer ikke bort fra det ubestridelige faktum at Rosenborg skapte et titalls store målsjanser, Lyn skapte en straffe og en halvsjanse.
Rosenborg vant kampen fullt fortjent, og burde hatt mer enn "bare" fire scoringer. Trond Olsen burde jo scoret hat-trick på 10 minutter i andre omgang.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

Berntsen

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1309 på: 01. Sep. 2009, 04:39 »
Var egentlig bare to ting som var verdt å legge merke til under kampen:

1. Serielederen i Norge tiltrekker seg mindre enn 15 000 tilskuere på en hjemmekamp i TL! Stygg sak.

2. Rade Prica kler opp sønnen sin i Stone Island-klær. Ring barnevernet.

Offe87

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #1310 på: 01. Sep. 2009, 08:34 »
TV2s bilder av straffesituasjonen beviser ikke noen verdens ting. Ut fra de bildene var straffen verken soleklar, tvilsom eller feilaktig. Bildene er altfor dårlige til at man kan dra noen som helst slags konklusjon. Derfor velger jeg å la tvilen komme dommeren til gode her. Men det sier seg jo selv at når Øyvind Alsaker mener straffen er tvilsom, så mener resten av fotball-Norge det også.

Har ikke sett tilstrekkelige bilder av noen av de andre omtalte situasjonene, men mener generelt at når "hele Norge" hyler på "Rosenborg-vennlige" dommere, så er det som regel tvert imot. Etter det jeg har hørt var offside-situasjonene neppe noe mer enn tvilsomme. Uansett. Når linjemannen holder flagget nede, så er det linjemannens problem, ikke RBKs.
Rade Prica spiller til fløyta går, og får betalt for det. Man kan diskutere i det uendelige hvorvidt dommertrioen gjorde riktig eller galt, men man kommer ikke bort fra det ubestridelige faktum at Rosenborg skapte et titalls store målsjanser, Lyn skapte en straffe og en halvsjanse.
Rosenborg vant kampen fullt fortjent, og burde hatt mer enn "bare" fire scoringer. Trond Olsen burde jo scoret hat-trick på 10 minutter i andre omgang.

Bildene viser jo helt klart at straffa er tvilsom og kan diskuteres, jeg sier ikke at det varfeil av dommern ellerat 0det var riktig, men tvilsom er den!
Og hvor i alle dager har du det fra at hele fotball-norge mener det Alsaker sier???
Jeg har helt motsatt inntrykk av akkurat det, ingen liker eller hører på alt det tullet Alsaker sier.

Peter

• Gjest
« Svar #1311 på: 01. Sep. 2009, 15:16 »
Wehrman til Lyn:

http://www.fredrikstadfk.no/content/view/2362/372/

Takk Daniel. Dette er jo konge! Wehrman var en av FFKs beste spillere i fjor og er en skikkelig ledertype, noe vi trenger sårt i Lyn.

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1312 på: 01. Sep. 2009, 15:30 »

Bildene viser jo helt klart at straffa er tvilsom og kan diskuteres, jeg sier ikke at det varfeil av dommern ellerat 0det var riktig, men tvilsom er den!
Og hvor i alle dager har du det fra at hele fotball-norge mener det Alsaker sier???
Jeg har helt motsatt inntrykk av akkurat det, ingen liker eller hører på alt det tullet Alsaker sier.
Jeg har vel helst et inntrykk av at TV2 ofte forteller folket hva de skal mene om en sak. Men det er kanskje ikke nødvendigvis sånn hva angår Rosenborg. Det er godt mulig at folk flest hater Rosenborg så mye at de bare må rope på korrupsjon når Rosenborg vinner fotballkamper. Vi har jo tross alt aldri vært så gode at vi kan greie sånt på egenhånd, uten at dommerne hjelper oss. Og spesielt ikke i år. Vi har aldri overkjørt motstanderen i år, det er dommeren som har gjort det.

Den videoen på TV2Sporten.no viste ingen verdens ting for meg. Jeg er kanskje blind, men av de bildene greier jeg ikke å se noen verdens ting som skulle tilsi at dommeren har gjort en feil avgjørelse, men heller ingenting som fastslår at han har gjort en korrekt avgjørelse. De bildene er fra helt feil vinkel og med såpass lang avstand, at det er umulig for meg å si at straffen er tvilsom, korrekt eller helt feil.

Bildene viser ingen klar dytt, men de kan heller ikke fastslå at det ikke var en dytt. Vi er ut av de bildene ikke i stand til å se hva som kan ha forårsaket Pricas fall og hva dommeren så av uregelmessigheter.
Det betyr ikke nødvendigvis at straffen er tvilsom.

ScandinavianMagpie

• Gjest
« Svar #1313 på: 01. Sep. 2009, 17:58 »
Med andre ord, dersom denne straffen hadde vært dømt MOT Rosenborg og dere hadde tapt hadde vi hatt en ny avhandling på størrelse med 1.mosebok hvor du hadde kritisert dommerne og NFF og resten av fotball Norge... ;) :P

AK84

• Supersub
    • Vis profil
« Svar #1314 på: 01. Sep. 2009, 18:13 »
Med andre ord, dersom denne straffen hadde vært dømt MOT Rosenborg og dere hadde tapt hadde vi hatt en ny avhandling på størrelse med 1.mosebok hvor du hadde kritisert dommerne og NFF og resten av fotball Norge... ;) :P

Hehe, godt sagt Ulf. Straffen var tvilsom. Påstår verken at den var riktig eller feil, men tvilsom var den. Og minst ene målet var offside. Det andre var tvilsomt, men det ene var helt klart offside. Men seier er seier og 3 poeng så er jo ikke noen vits å diskutere det mer. Gratulerer med gullet Rosenborg. Nå håper eg bare odd og stabæk synker i kvalitet litt slik at brann "stjeler" 3.plassen  ;)

MLerbakk

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1315 på: 01. Sep. 2009, 18:41 »
Bestemt meg for at det er meningsløst å prate om Rosenborg på dette forumet. Bergensere som ikke ser lenger enn egen nesetipp er de verste å diskutere med. Blindere folk finnes ikke. Tenker ikke spesielt på straffesparket eller "offsidescoringen" til Prica, men generelle idiotiske argumenter. Må være forferdelig trist å se at eget lag er elendige, mens erkefienden er mange klasser bedre sesong etter sesong. Finnes tydeligvis ikke et positivt ord å si om det som har vært Nordens beste fotballag i nesten to tiår... ::)

Berntsen

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1316 på: 01. Sep. 2009, 20:48 »

Hehe! Neeei, tror du? :P Går vel ikke en avgjørelse mot RBK uten at det spres konspirasjonsteorier og kritikk i hytt og pine av en viss trønder på dette forumet.

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1317 på: 02. Sep. 2009, 00:10 »
Ut ifra bildene jeg har sett av straffesituasjonen, så nei.
Bildene sier ingen verdens ting, og da velger jeg å stole på dommerens avgjørelse. Enten det nå går for eller mot RBK.

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1318 på: 02. Sep. 2009, 16:23 »
http://www.glimt.no//index.php?page=news&id=9733

Ikke spesielt heldig å miste vår beste spiller i denne fasen av sesongen. Christian Berg ute i 4-6 uker.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

ScandinavianMagpie

• Gjest
« Svar #1319 på: 02. Sep. 2009, 19:44 »
No får i allefall Hanssen sjansen til å overbevise, eller hurr?