20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Tippeligaen 2009  (Lest 196519 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Peter

• Gjest
Sv: Tippeligaen 2009
« Svar #1290 på: 31. Aug. 2009, 17:27 »
Hahaha.
De kan spøke, De.

Skulle gjerne sett at Molde hadde kjøpt Berget. Eller at Rosenborg hadde gjort det. Men vi skal klare å vinne ganske greit, selv om Berget og Angan spiller. De er ikke SÅ gode, at de skal klare å velte Rosenborgs bunnsolide forsvar. Selv om vi mangler vår uruguyanske forsvarsklippe.

RBK kommer ikke til å tape. Spørsmålet er bare om vi scorer mer enn ett mål. Gjør vi det, så vinner vi. Hvis ikke, er uavgjort meget sannsynlig.

Spøk?
Dette er da ingen spøk. Lyn slo Start 4-1 og har litt selvtillitt. Rosenborg har vel ikke overbevist skikkelig på noen kamper.
Jeg tror det kan bli en etterlengtet suprise i Lyns favør. ;)

ScandinavianMagpie

• Gjest
« Svar #1291 på: 31. Aug. 2009, 17:34 »
For å bevare litt av "spenningen" i årets TL kan godt Lyn vinne denne for min del. Skjønt spenning og spenning fru blom. Lyn er i Addeccoligaen (om ikke ennå lengre ned pga konkurs) fra neste år, og lagene bak RBK har avgitt for mange poeng til at det er noe reel sjanse for at de tar de igjen.
Så gullet og bunnplassen er allerede klar, sånn som jeg ser det i allefall.

braegg

• Supersub
    • Vis profil
« Svar #1292 på: 31. Aug. 2009, 18:15 »
Hvilke tanker har du om Nordlie, Daniel?

Peter

• Gjest
« Svar #1293 på: 31. Aug. 2009, 18:18 »

Tipper tankene hans er slik:
Nordlie gjør det alltid kjempe bra første halv/hel året også går det rett i dass. ;)

Daniel

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1294 på: 31. Aug. 2009, 19:00 »

Tipper tankene hans er slik:
Nordlie gjør det alltid kjempe bra første halv/hel året også går det rett i dass. ;)
Det er faktisk helt korrekt. Jeg mener vi pisser i buksa ved å ansette Nordlie. Redder oss sikkert i år, men så er det på'n igjen. Mannen er jo umulig å samarbeide med.

Når det er sagt, så føler jeg meg ikke trygg på at han redder oss i år heller. Ikke fordi han ikke har peiling, men fordi han har kommet til en gruppe spillere som rett og slett gir faan. "Nøkkelspillere" som Gardar Johansson, Everton, Kvisvik, Wehrman og Barsom har kontrakter som går ut etter denne sesongen, og ser ikke ut til å bry seg nevneverdig om FFK rykker ned. Og det er et helvettes problem.

Peter

• Gjest
« Svar #1295 på: 31. Aug. 2009, 20:16 »
En høyest diskutabel RBK straffe, eller hva Joakim?

Peter

• Gjest
« Svar #1296 på: 31. Aug. 2009, 20:27 »
Angan!!!! King of the pitch!

plebUTG

• Kaptein
  • skjer
    • Vis profil
« Svar #1297 på: 31. Aug. 2009, 20:59 »
Når RBK spiller på Lerkendal mot et lag som allerede har rykka ned og dommeren på sin side, så er det vel liten tvil om hvem som går av med seieren?

Både RBK-straffen og offside-målet til Prica er triste momenter i en ellers dritkjedelig kamp.

Peter

• Gjest
« Svar #1298 på: 31. Aug. 2009, 21:06 »
Når RBK spiller på Lerkendal mot et lag som allerede har rykka ned og dommeren på sin side, så er det vel liten tvil om hvem som går av med seieren?

Både RBK-straffen og offside-målet til Prica er triste momenter i en ellers dritkjedelig kamp.

Nettop. De tar Lyn for et 3 divisjonslag. Det dommerene faktisk ikke vet er at Lyn KAN bli et 3 divisjonslag med dommerens hjelp hvis det fortsetter slik.

plebUTG

• Kaptein
  • skjer
    • Vis profil
« Svar #1299 på: 31. Aug. 2009, 21:35 »

Nettop. De tar Lyn for et 3 divisjonslag. Det dommerene faktisk ikke vet er at Lyn KAN bli et 3 divisjonslag med dommerens hjelp hvis det fortsetter slik.

Nå skal vi ikke legge for mye vekt på dommerns feil for at Lyn taper gjentatte ganger, men at dommeren hjalp godt til i kveld er det veeldig liten tvil om.

Geir

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1300 på: 31. Aug. 2009, 22:08 »

Nå skal vi ikke legge for mye vekt på dommerns feil for at Lyn taper gjentatte ganger, men at dommeren hjalp godt til i kveld er det veeldig liten tvil om.

Jeg tror alltid du ikke kan nå et nytt lavmål. Alltid overrasker du meg, selvfølgelig er Brann landets beste lag og vi vinner bare pga dommerne.

plebUTG

• Kaptein
  • skjer
    • Vis profil
« Svar #1301 på: 31. Aug. 2009, 22:32 »
og vi vinner bare pga dommerne.

Smått irriterende når du ikke leser hva jeg skriver. Er det et trønder-syndrom? :)

Neida, men det er klart at man må få lov til å si ifra når man mener at dommeren har hjulpet et lag til seier. Hvor mange andre ganger har jeg skrevet det?
Hvis du ikke er enig i at situasjonene er tvilsomme, så bør du kanskje vurdere et kurs i objektivitet. Det kunne egentlig jeg også trenge noen ganger, når jeg tenker meg om. 8)

Geir

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1302 på: 31. Aug. 2009, 22:39 »
Jeg kan være enig i at Pricas andre mål kanskje er offside, men det er jammen så langt som jeg strekker meg.

plebUTG

• Kaptein
  • skjer
    • Vis profil
« Svar #1303 på: 31. Aug. 2009, 22:44 »
http://msn.tv2sporten.no/fotball/tippeligaen/var-det-riktig-a-gi-rosenborg-straffe-her-2884324.html

Er dette klar straffe altså? :)

Pricas andre mål var offside. Det er fakta - ikke en vurderingssituasjon. Men glem det, du gir deg ikke uansett. :P

Daniel

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1304 på: 31. Aug. 2009, 22:49 »
FFK har signert Alex Valencia.