20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Tippeligaen 2009  (Lest 196735 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
Sv: Tippeligaen 2009
« Svar #1245 på: 26. Aug. 2009, 18:07 »
Les uttalelsene hans da. Fyren tåler jo ikke at noen sier imot ham. Han blir fly forbanna og lover en grusom hevn hvis en spiller mener at han som agent har gjort feil. Dette er en svindler. Og han lukter jævlig vondt. Men helproff? Jeg vet ikke helt. Føler vel egentlig Christian Herman Weiseth er mer proff. Han ler jo bare av beskyldninger om at han driver svindel, og legger frem falske bevis for sin egen uskyld. Baardsen går jo rett i strupen på både Riise og Sæternes og ypper til væpnet krigføring på grunn av beskyldningene.

Steinar Nilsen sier han overhodet ikke kjenner seg igjen i beksrivelsene fra Sæternes og Riise. Ja, men så er jo det Steinar Nilsen da. Den fyren er jo ikke riktig klok, han heller.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

Daniel

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1246 på: 26. Aug. 2009, 19:22 »
Stefan Gislason sa nei til FFK. Litt blanda følelser egentlig. Hadde selvfølgelig vært en kjempetilvekst på midtbanen vår, men han forlanger mye penger og er ingen ungkalv lenger.

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1247 på: 26. Aug. 2009, 19:34 »
Er det noen TIL-supportere her (Ulf, perhaps?) som kan gi en upartisk, fyldig og objektiv vurdering av Ruben Yttergård Jenssens styrker og svakheter. Uten å spekulere i hva TIL evt skal kreve av RBK, hvis interessen er reell, og uten å spekulere i hvilke skjulte motiver RBK måtte ha for å legge seg etter spilleren.

Tromsø er ikke det laget jeg følger mest med på, og U21-landslagets kamper vises sjelden på TV. Derfor liker jeg å vite hva det er Erik og Erik ser etter.

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1248 på: 26. Aug. 2009, 19:35 »
Ulf har til meg sammenligna han med Runar Berg, og sier han er nær førstelaget til Norge.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Berntsen

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1249 på: 26. Aug. 2009, 21:05 »
Les uttalelsene hans da. Fyren tåler jo ikke at noen sier imot ham. Han blir fly forbanna og lover en grusom hevn hvis en spiller mener at han som agent har gjort feil. Dette er en svindler. Og han lukter jævlig vondt. Men helproff? Jeg vet ikke helt. Føler vel egentlig Christian Herman Weiseth er mer proff. Han ler jo bare av beskyldninger om at han driver svindel, og legger frem falske bevis for sin egen uskyld. Baardsen går jo rett i strupen på både Riise og Sæternes og ypper til væpnet krigføring på grunn av beskyldningene.

Du stiller på linje med lokale kongolesiske domstoler når det gjelder jus-svada og forhåndsdømming skjønner jeg.

Aslak

• NewUtd.no
  • Midtbaneanker
  • Fuglfisken, fuglfisken - fly gjennom skyene
    • Vis profil
    • Godsangerâ„¢
« Svar #1250 på: 26. Aug. 2009, 23:53 »
Er det noen TIL-supportere her (Ulf, perhaps?) som kan gi en upartisk, fyldig og objektiv vurdering av Ruben Yttergård Jenssens styrker og svakheter.
Styrker:
- Spilleforståelse. Virker som en veldig smart fyr, både på og utenfor fotballbanen. Fikk høye karakterer på VGS, noe ikke mange fotballspillere klarer :P
- Veldig fin grunnteknikk
- Kreativ, svært god pasningsfot
- Virker som en skikkelig seriøs type som jobber knallhardt både på trening og i kamp. Ikke mange stjernykker på han...

Svakheter:
- Kommer av og til med noen svært unødvendige balltap på midten.
- Tempo. Ruben burde vært raskere!
- Ikke veldig målfarlig

Har spilt mot han selv da han spilte på Fløya. Ruben har alltid vært et sykt talent, som allerede som 12-13-åring hadde en pasningsfot fra en annen verden. Utrolig morsomt at det virker som om han er i ferd med å ta steget nå. Storspiller jo også på U-21, der han er blitt kaptein.
Godsanger?

Twitter: @BjerreP

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1251 på: 27. Aug. 2009, 01:26 »
Hmm. Litt bekymret over manglende tempo. Scoringene er det alltids mulig å trene på. Er Yttergård Jensen en "offensiv" eller "defensiv" spiller? Har lest noen bekymre seg for at han ikke spiller godt sammen med Helge Haugen på TILs midtbane, og at han derfor kanskje ikke vil gå særlig godt sammen med Annan heller. Ryktene tilsier at han er tiltenkt Tetteys gamle rolle. Noen kommentarer til dette, Aslak?

Aslak

• NewUtd.no
  • Midtbaneanker
  • Fuglfisken, fuglfisken - fly gjennom skyene
    • Vis profil
    • Godsangerâ„¢
« Svar #1252 på: 27. Aug. 2009, 09:44 »
Tja. I de siste kampene har han hatt en litt mer defensiv rolle i TIL, mens Knarvik har vært mer offensiv. Men er ikke noen Nicky Butt-type akkurat. Ruben er en veldig spillende defensiv midtbanespiller.

Tror han kan fungere bra som offensiv midtbane også, han har i hvert fall forutsetningene til og lykkes der. Mange regner han som den nye Bjørn Johansen (som for øvrig er den beste norske spilleren som aldri har vært på landslaget). Ruben kan bli en skikkelig god playmaker.

Kan også spille venstre- og høyrekant, siden han har en god innleggsfot også, men pga manglende tempo er han helt klart best sentralt.
Godsanger?

Twitter: @BjerreP

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1253 på: 27. Aug. 2009, 17:34 »
Ser at Sigurdsson forlater Brann etter denne sesongen, og at Nilsen er på stopperjakt. Er redd han skal se mot Bodø, jeg..
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Berntsen

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1254 på: 27. Aug. 2009, 20:39 »
Ser at Sigurdsson forlater Brann etter denne sesongen, og at Nilsen er på stopperjakt. Er redd han skal se mot Bodø, jeg..

Litt blandede følelser til dette. På sitt beste lever Siggy opp til Cannavaro-kallenavnet fra 2006, på sitt verste er han TL's dårligste forsvarer. Jeg håper vi får inn noe som hjelper oss å bli kvitt de utallige tabbene. Om han også har hørt litt om markeringsspill på defensive dødballer er han jo nærmest overkvalifisert for Brann. Men vi trenger ihvertfall en kjapp forsvarer. Av de få kampene jeg har sett BG i år (Brann hjemme og borte) så virker det jo som om Huseklepp kunne slått forsvarsrekka deres i en spurtduell i rullestol.

Men jeg vet jo ingenting om Bodø Glimt. Hvilke BG-spillere tror du kunne vært aktuelle for Brann da, Kristoffer?

plebUTG

• Kaptein
  • skjer
    • Vis profil
« Svar #1255 på: 27. Aug. 2009, 20:46 »
Jeg tenker mer på Reginiussen. Han har vært nevnt veldig mange ganger på diverse Brann-fora.

Daniel

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1256 på: 27. Aug. 2009, 20:54 »
FFK har lagt inn bud på Erling Knudtzon!

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1257 på: 27. Aug. 2009, 21:19 »
Det er vel først og fremst to Glimt-forsvarere som har noe å fare med. Per Verner Rønning er trønder, og blir selvfølgelig aldri Brann-spiller. Ellers så er det Johan Lædre Bjørdal, så fremt han ikke er skadet.

Men Kristoffer vet selvfølgelig mer om dette enn meg.

Reginiussen blir Brann-spiller etter sesongen. Selv om Rosenborg er interessert, så er det kun Brann som er dumme nok til å vurdere å betale det TIL måtte drømme om.  Og hvis han mot formodning skulle gå som Bosman-spiller, så tipper jeg han heller vil spille for Steinar Nilsen. Og personlig har jeg null problemer med det. Så lenge han ikke havner i RBK, kan han gjøre hva han vil for meg.

ScandinavianMagpie

• Gjest
« Svar #1258 på: 27. Aug. 2009, 22:01 »
Er det noen TIL-supportere her (Ulf, perhaps?) som kan gi en upartisk, fyldig og objektiv vurdering av Ruben Yttergård Jenssens styrker og svakheter. Uten å spekulere i hva TIL evt skal kreve av RBK, hvis interessen er reell, og uten å spekulere i hvilke skjulte motiver RBK måtte ha for å legge seg etter spilleren.

Tromsø er ikke det laget jeg følger mest med på, og U21-landslagets kamper vises sjelden på TV. Derfor liker jeg å vite hva det er Erik og Erik ser etter.

Han er en kommende hovmester på midtbanen. Pasningssentral som har et godt blikk for spillet. Rolig i pressede situasjoner. Han er ikke noen Bolt, men heller ingen direkte sinke. Han har tatt none voldsomme steg det siste 1-2 årene. Tror han vil kunne krige om en plass i landslaget om ikke alt for lenge.
Spiller med stor selvtillit til tross for sin unge alder. Også er han en fantastisk trivelig fyr som finner på mange practical jokes. Litt ala Mini på det viset har jeg forstått.
Ja det Kristoffer sier at jeg synes han minner meg en del om Runar Berg.
Må si at jeg skulle ønske det var 2.september NÅ! Er redd TIL selger to sentrale spillere de neste dagene. Da tenker jeg på Tore Reginiussen og Ruben Yttergård Jensen. Håper ingen har "oppdaget" at Høgli er en høyreback av STORT kaliber. Med mindre han skulle havne i Newcastle.

Lykke til i jakten på gode spillere til Brann og RBK (er de i Norge som jeg frykter mest). Ellers ser jeg jo helst at det er utenlandske klubber som kommer på banen. Bortsett fra spanske og franske...

Benson

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1259 på: 27. Aug. 2009, 22:26 »
Krysser fingrer og tær for eit Moldskred salg eg. TIL har jo henta ersatteren allerede i Nufc supporteren Mohammed Ahamed ;)
Mike Ashley killed the soul of Newcastle United FC [04.09.2008]