20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Tippeligaen 2009  (Lest 195095 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Andy

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
Sv: Tippeligaen 2009
« Svar #1230 på: 24. Aug. 2009, 12:12 »
Imponerende at du kaller Start et topplag hele tiden Peter :) Selvfølgelig har vi overprestert, og i denne vanskelige førstesesongen har vi gått på noen smeller. Men generelt sett så tar vi i snitt mer poeng enn over halve tippeligalagene. Det var det INGEN som hadde trodd før sesongen :) Med noen forsterkninger før neste sesong så tror jeg det blir bra.

Men, det er vel kun RBK som vet rimelig sikkert at de ikke rykker ned hver sesong. For de andre lagene kan det blir alt fra nedrykk til medalje. Jeg er bare sjeleglad for at vi har tatt de poengene vi har til nå. Det passer oss mitt i blinken at "ekspertene" tipper oss ned hver sesong.

bjørni

• Kaptein
  • Angel of the North!!!
    • Vis profil
« Svar #1231 på: 24. Aug. 2009, 13:29 »
Imponerende at du kaller Start et topplag hele tiden Peter :) Selvfølgelig har vi overprestert, og i denne vanskelige førstesesongen har vi gått på noen smeller. Men generelt sett så tar vi i snitt mer poeng enn over halve tippeligalagene. Det var det INGEN som hadde trodd før sesongen :) Med noen forsterkninger før neste sesong så tror jeg det blir bra.

Men, det er vel kun RBK som vet rimelig sikkert at de ikke rykker ned hver sesong. For de andre lagene kan det blir alt fra nedrykk til medalje. Jeg er bare sjeleglad for at vi har tatt de poengene vi har til nå. Det passer oss mitt i blinken at "ekspertene" tipper oss ned hver sesong.

Enig med Andy. Bedre med solid poengfangst og noen brølere, enn generellt dårlig poengfangst og nedrykk. Trodde at folk som heier på NUFC skulle kunne forstå at det er tabellen som er måøet på hvor god laget har vært, IKKE egne synspunkter, for de hjelper ikke det spøtt...

plebUTG

• Kaptein
  • skjer
    • Vis profil
« Svar #1232 på: 24. Aug. 2009, 14:28 »
Vi må vel også ofre litt spalteplass i denne tråden til å nevne VIFs 7 strake tap?  ;D

Lurer seriøst på når et Tippeligalag sist gikk på så mange tap på rad med samme trener. At Andresen nekter å gå uten å bli sparka (for å heve en grei klausul,tenker jeg) er jeg rimelig overbevist om nå. Må være flaut for han å ha de siste VIF-resultatene på CV'en.

Peter

• Gjest
« Svar #1233 på: 24. Aug. 2009, 15:01 »
Vi må vel også ofre litt spalteplass i denne tråden til å nevne VIFs 7 strake tap?  ;D

Lurer seriøst på når et Tippeligalag sist gikk på så mange tap på rad med samme trener. At Andresen nekter å gå uten å bli sparka (for å heve en grei klausul,tenker jeg) er jeg rimelig overbevist om nå. Må være flaut for han å ha de siste VIF-resultatene på CV'en.

Riktig. Lyn har i hvertfall sikret seg en seier i løpet av de siste kampene. Matin Andresen er Norges mest oppskrytte, dårligste, kjeftete, uproffisjonelle taperen i Norges land. ;)

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1234 på: 24. Aug. 2009, 15:46 »
Ta det med ro. VIF, med eller uten Martin Andresen, slår Molde neste helg, og alle hjerter gleder seg. Med unntak av i TV2-Sporten.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

braegg

• Supersub
    • Vis profil
« Svar #1235 på: 24. Aug. 2009, 17:36 »
Nei Start har jo hatt 2 dårlige kamper den siste tiden, og det har gått en hel uke siden forrige TL seier. Det alene tilsier jo at vi rykker ned neste sesong.

Ja, det gjør det. Et "topplag" som Start bør selv ikke i sin værste form tape 8-1 mot Molde. Det viser litt av den kvaliteten Start laget har.

Topplaget Rosenborg ble knust 5-0 av Molde. Poenget ditt er irrelevant Peter, fordi Molde er så gode i år at de kunne vunnet flere av kampene sine med et tosifret antall mål uansett motstander. De produserer bøttevis med sjanser. Akilleshælen i vårsesongen var effektiviteten, men etter ferien har de forbedret seg betraktelig på dette, og da blir det kalas-sifre mot lag som ikke holder tritt med Thioune og Diouf.

Start har overrasket og prestert bra i år, og klarer de å holde på spillere som Stokkelien, Goodson og Owello har de gode muligheter for å overleve neste år også. De har sanket mange poeng på grunn av Bolanos, men det virker som om flere og flere tar ansvar.

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1236 på: 24. Aug. 2009, 19:23 »
Start er jo forferdelig dårlig defensivt da, så at de taper med store siffer, når de virkelig går på en smell, det er jo ikke akkurat sjokkerende. Det som er sjokkerende er at de gir bort seieren så til de grader enkelt, både mot Molde og mot Lyn. Jeg mener derfor det ikke er noen stor grunn til å overdrive Moldes prestasjon mot Start.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

Andy

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1237 på: 24. Aug. 2009, 19:39 »
Det må da være flauere for RBK å tape 5-0 mot dem, enn at et nyopprykket lag taper med 7! Jaja, vi får glede oss til å se RBK bli pissa på ikveld av Ronaldo/Kaka/Benzema :)

Peter

• Gjest
« Svar #1238 på: 24. Aug. 2009, 19:55 »
Det må da være flauere for RBK å tape 5-0 mot dem, enn at et nyopprykket lag taper med 7! Jaja, vi får glede oss til å se RBK bli pissa på ikveld av Ronaldo/Kaka/Benzema :)

Ja, la oss glede oss til det. Real Madrid-RBK 10-0 (Real: Benzema 4, Ronaldo 2, Kaka 1, Alonso, 1, Raul 2.  :)

bjørni

• Kaptein
  • Angel of the North!!!
    • Vis profil
« Svar #1239 på: 24. Aug. 2009, 20:38 »
Unnskyld at jeg spør, men hvor i svarte har det blitt av "quote" knappen??? (Jeg kjører Opera 9)

Uansett; Joakim - Jeg trodde det var Molde som skulle ha et lillebrorkompleks mot RBK, ikke omvendt? Du gjør jo ikke annet enn å rakke ned på Molde uansett hva de gjør.

For sikkerhets skyld forter jeg meg å nevne at RBK leder serien suverent og fortjent (ganske enkelt fordi de har flest poeng). Hvorfor er det da så vanskelig å gi Molde kredit for det som alle andre ser; nemlig at de har det suverent høyeste toppnivået i årets TL.

plebUTG

• Kaptein
  • skjer
    • Vis profil
« Svar #1240 på: 24. Aug. 2009, 20:59 »
Hvorfor er det da så vanskelig å gi Molde kredit for det som alle andre ser; nemlig at de har det suverent høyeste toppnivået i årets TL.

Quote-knappen er der hos meg, i hvert fall.

Men det er vanskelig for han ettersom han lever i sin egen lille boble. Et godt eksempel er disse TV2-konspirasjonene hans. Det er litt trist med sånne folk, men det gjelder kanskje å ikke gi dem så mye oppmerksomhet? Det er kanskje akkurat det de søker.

Når det kommer til dagens kamp mot Sandefjord for Brann, så viser det egentlig bare hvor dårlig Brann er på sitt verste. Det finnes ingen bortforklaringer som at SF spilte Drillo-fotball eller at Brann hadde Austin og Bakke ute. Sånt som skjer i dag er bare pinlig.

Skal jeg være ærlig så tror jeg egentlig ikke Real Madrid gidder å vinne 10-0 i dag. Det er lov å håpe, men jeg tror ikke de gidder å gi nok. Det blir nok kanskje litt sånn som Stabæk-Valencia var.

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1241 på: 24. Aug. 2009, 23:27 »
Per Ciljan er ikke overraskende en av få som kan gå med hevet hode ut av Santiago Bernabeu i dag.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Berntsen

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1242 på: 25. Aug. 2009, 12:30 »
Fy faen som jeg hater Brann noen ganger... Fikk ikke anledning til å se kampen i går og det er jeg glad for!

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1243 på: 26. Aug. 2009, 11:39 »
http://www.an.no/sport/article4541052.ece

Ikke bare Riise som har hatt problemer med Baardsen virker det til.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Peter

• Gjest
« Svar #1244 på: 26. Aug. 2009, 16:16 »
http://www.an.no/sport/article4541052.ece

Ikke bare Riise som har hatt problemer med Baardsen virker det til.

Baardesen er en helproff svindler. Ingen tvil om det!